AUTONAMS: Autozagļi nezog marķētus auto 15

 
28.septembris 2007 11:09

99,99% nozagto automašīnu nav bijušas marķētas, tā liecina pašmāju auto aizsardzības sistēmu ražotāja un uzstādītāja SIA „Autonams” dati. Marķētas automašīnas nezog, jo no marķējuma atbrīvoties bez redzamām sekām ir faktiski neiespējami.

Auto marķēšana ir visā pasaulē atzīts un efektīvs auto aizsardzības paņēmiens, un ir nepopulārs vienīgi auto zagļu skatījumā. Tomēr autoīpašniekiem pirms automarķēšanas būtu svarīgi uzzināt, vai to auto marķēšanas dati nonāks vienotā valsts drošības institūciju datu bāzē, kas auto nozagšanas gadījumā ļaus daudz efektīgāk to atrast. Šobrīd tikai „Autonams” dati par marķētajām automašīnām nonāk vienotā valsts drošības institūciju datu bāzē.

Laba auto zagļu aizbiedēšanas metode ir auto marķējums. 99,99% nozagto automašīnu nav bijušas marķētas, tā liecina „Autonams” dati. Tas ļauj secināt, ka marķētas automašīnas zagļiem ir neizdevīgas, jo marķējumu likvidēt nav iespējams, savukārt marķēto detaļu nomaiņa izmaksātu dārgi.

Edvīns Panders, „Autonams” pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis: „Pēdējā laika zādzību tendences liecina, ka tiek nozagtas jaunas un labas automašīnas, kuras tiek kombinētas ar sasistām automašīnām. Šādā komplektācijā automašīna tiek pārdota kā lietots auto labā stāvoklī.

Pērkot lietotu automašīnu noteikti vajadzētu pārbaudīt marķējumu – vai automašīna tiešām pieder auto pārdevējam. Nevajadzētu paļauties uz pārdevēja godīgumu un šarmu, jo automašīna var būt komplektēta no zagtām detaļām.

Savukārt autoīpašniekam nozagšanas gadījumā lielākas iespējas būs atrast auto, ja tas būs marķēts, bet marķējuma dati būs pieejami vienotā drošības institūciju datu bāzē.”

Šobrīd Latvijā tikai „Autonams” dati par marķētajām automašīnām nonāk vienotā datu bāzē, kuru apkalpo „Autonams” sadarbībā ar LR Policiju, LR Robežsardzi, Iekšlietu ministrijas Informācijas Centru un CSDD. Pateicoties tam, „Autonamā” marķētas automašīnas zādzības gadījumā ir daudz vieglāk atrast.

E. Panders: „Vienīgi „Autonamā” veiktā auto marķēšana ir efektīva automašīnas identifikācijas sistēma, jo pat, ja zagļi ir viltojuši šasijas numuru, vai izjaukuši auto un izmanto tikai atsevišķas detaļas, tās ir iespējams identificēt ar marķējuma palīdzību. Turklāt automašīnas aizsardzībā tiek iesaistītas vairākas organizācijas, kas zādzības gadījumā dod iespēju automašīnu atrast arī ārpus Latvijas”.

„Autonamā” veiktā auto marķēšana ir efektīva auto identifikācijas un aizsardzības sistēma, kas atvieglo zagtu auto un to sastāvdaļu atrašanu. Auto marķējums ir neliela izmēra gravējums ar ķīmisku zīmuli automašīnas logu stiklos un lukturos, un tikai ultravioletajā apgaismojumā redzams iezīmējums vairākās vietās auto salonā. Auto marķējuma kodu veido auto šasijas numura pēdējās 8 zīmes.

Marķēšana ir sistemātisks automašīnu aizsardzības risinājums, jo tā nenozīmē tikai tehnisku automašīnas aizsardzības koda piešķiršanu, bet katras marķētās automašīnas aizsardzībā ir iesaistītas tiesībsargājošās institūcijas – Valsts policija, CSDD, Robežsardze, kā arī pats „Autonams” un apdrošināšanas sabiedrības.

Par „Autonams”
„Autonams” ir tirgus līderis Latvijā auto aizsardzības sistēmu tirgū, kas sniedz pakalpojumus pilnīgai auto pretzagšanas nodrošināšanai (automarķēšanu, signalizācijas un imobilaizeru uzstādīšanu, un nodrošina KASKO apdrošināšanu), kā arī uzņēmumu autoparku vadības sistēmu uzstādīšanā.
„Autonams” speciālisti, kopš darbības uzsākšanas 1994.gadā, ar pretaizdzīšanas iekārtām ir aprīkojuši vairāk nekā 30 200 automašīnu, bet marķējuši vairāk nekā 42 000 automašīnu.
2003.gadā „Autonams” uzsāka sadarbību ar Lietuvas, Baltkrievijas un Krievijas tiesībsargājošajām institūcijām, attīstot automašīnu marķēšanu kā starptautiska mēroga automašīnu aizsardzības sistēmu.
„Autonamam” pieder ekskluzīvas tiesības veikt auto pretzagšanas marķēšanu Baltijas valstīs, kā arī tā ir izstrādājusi un ražo oriģinālu imobilaizeru sistēmu SKYBRAKE auto dzinēja bloķēšanai.
 
Visi komentāri
 
243948. viesis 28.septembris 2007 11:16
0 0 Atbildēt

Viss ir jauki, tikai uz robežas marķējuma apliecību neviens neprasa, kāpēc tā?

243951. viesis 28.septembris 2007 11:24
0 0 Atbildēt

...marķēšana ir efektīva auto identifikācijas un aizsardzības sistēma, kas atvieglo zagtu auto un to sastāvdaļu atrašanu...

tikai valstī nav institūcijas , kas nodarbotos ar meklēšanu, cik policija vispār fiziski meklē/atrod nozagtos auto?

243959. viesis 28.septembris 2007 12:09
0 0 Atbildēt

būtu interesanti uzzināt arī statistiku cik % no NEnozagtajām mašīnām nav marķētas. citādi šai statistikai nav nekādas jēgas.

tik pat labi es varu paziņot, ka 99,99% no nozagtajām mašīnām nebija ar noskrāpētām šofera durvīm, plīša lācīti salonā un zaļu uzlīmi uz bampera.

tātad lai manu auto nezagtu, noskrāpējam durvis, ieliekam salonā lācīti un uzlipinam zaļu kaku uz bampera!

243967. viesis 28.septembris 2007 12:45
0 0 Atbildēt
243968. viesis 28.septembris 2007 12:46
0 0 Atbildēt

marķēto auto ir tik maz, ka zaglim būtu speciāli jāskraida pa pilsētu to meklējumos. un tikai tāpēc, lai papildinātu statistiku.

ņem to, kas ir pa rokai un viss

243971. viesis 28.septembris 2007 13:03
0 0 Atbildēt

ja ir kasko, kāpēc maksāt vēl un bojāt stiklus, lukturas ar pretīgiem skrāpējumiem???

243973. viesis 28.septembris 2007 13:25
0 0 Atbildēt

Ja markjee autinju, tad tas ir signaals zaglim, ka auto ir veertiigaaks par paareejiem. Teiksim, auto nozog tikai labi saglabaataa motora deelj, a paareejo izmet svalkaa.

243976. viesis 28.septembris 2007 14:00
0 0 Atbildēt

man bija taa - izraava pavarotnjikus pr,spaarnos , salaida uz iiso - izbliezjot pavarotnjiku droshinaataaju + tsk sireenu no 700ls !?!veertaa Autonama pretaizdziishanas kompleksa , tikai tad laikam ieraudziija MARKJEEJUMU , aplauzaas un notinaas :):):):)

war jau tirst kaa trocki , bet nu jaaprotaas arii kaunu ..........

zagljiem pooooooo uz to markjeejumu , ja tas drapaks ir kaadam wajadiigs un nosperams , tad ne jau nu markjeejums to neljaus izdariit .

243977. viesis 28.septembris 2007 14:34
0 0 Atbildēt

Man arī šķiet, ka zagļi īpaši uz to marķējumu neskatās. Varbūt, ja speršanai paredzētais auto noskatīts kādai personai uz vietas, tad zagļiem nebūs patikas krāmēties ar marķējumiem, un tie auto liks mierā. Bet, ja auto domāts izjaukšanai - detaļām, vai "eksportam" uz krievzemi, tad diez vai kāds pētīs tos marķējumus. Grābs tik ciet. Šaubos. Mans jaunais auto arī ir nopirkts jau nomarķēts, par marķējuma abonēšanu Autonams katru gadu nokāš 27 ls. Lielu jēgu no tā visa neredzu - tāda reklamas ažiotāža vien ir.

243980. viesis 28.septembris 2007 14:44
0 0 Atbildēt

Bieži gan esmu dzirdējis, ka tos marķētos auto vienkārši "izvaro" - tā teikt - "ne pašam, nedz Sašam"!

243982. viesis 28.septembris 2007 15:08
0 0 Atbildēt

Marķētu mašīnu procents ir niecīgs, tāpēc arī sanāk, ka viņas maz zog.

243988. viesis 28.septembris 2007 16:38
0 0 Atbildēt

Auto marķēšana tā ir klientu krāpšana,tā man teica apdrošinātāji.Bandīti pretmarķēšanu uztaisa pa puscenu.Neviens to marķēšanu nepārbauda nekur un nekad ....lieka naudas izšķiešana.

244010. viesis 29.septembris 2007 20:31
0 0 Atbildēt

"99,99% nozagto automašīnu nav bijušas marķētas"

Tas tikai liecina to, ka ļoti maz cilvēki marķē savas mašīnas, un aizdzen tik un tā.

Pat padusē krampis no smiekliem iemetās.

244018. viesis 30.septembris 2007 19:19
0 0 Atbildēt

Visu laiku nez kāpēc jālasa pašu autonamiešu stāstījums par to,cik viņu produkts labs :D Laikam jau nepērk sevišķi to marķējumu.

244021. viesis 30.septembris 2007 23:07
0 0 Atbildēt

iedomā - nomarķē auto - tai skaitā aŗi lukturis nomaķējas ... tad izdomā ka vajag satūnēt kaut ko ... a vecos marķētos lukturus ta ne1 vairs nepirks ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti