Nomaini riepas laikus, lai ziemā būtu mazāk avāriju! 17

 
5.oktobris 2007 9:32

Strauji tuvojas satiksmes dalībniekiem bīstamā ziemas sezona. Jebkurā dienā varam sagaidīt pirmo sniegu, meteorologi Latvijā to sola jau nākamnedēļ.

Tomēr avāriju skaitu pirmajās sniegotajās un haotiskajās ziemas dienās var ievērojami samazināt, ja autovadītāji jau laikus sāks izmantot ziemas riepas. To pierādījuši pētījumi, kurus veikusi Zviedrijas Ceļu administrācija un Zviedrijas Ceļu un transporta pētniecības institūts (VTI). Tādēļ riepu ražotājs Goodyear uzsācis ceļa satiksmes drošības kampaņu – Ziema ir klāt!, kas aicinās autobraucējus sākt izmantot ziemas riepas laikus.



„Pēdējos 5 gados Latvijā pirmais sniegs novērojams jau oktobrī, dažkārt pat oktobra sākumā. Katru gadu tas ir cēlonis haosam ielās, stundām ilgiem sastrēgumiem, neskaitāmiem ceļu satiksmes negadījumiem un braucēju neapmierinātībai. Pērn pirmais sniegs Rīgā palielināja Latvijas avāriju skaitu līdz 160 negadījumiem diennaktī. Pieļauju, ka tie ir pietiekami argumenti, lai aizdomātos par savu un līdzcilvēku drošību uz ceļa,” stāsta dabas pētnieks Māris Olte.

No 1. oktobra Latvijā atļauts lietot ziemas riepas ar radzēm. Jāatzīst, lielākoties autovadītāji nesteidzas mainīt vasaras riepas un uz sniega vai apledojuma klāta ceļa viegli var kļūt par ceļu satiksmes negadījuma upuriem.

Drošas braukšanas skolas Auto Akadēmija direktors Atis Jansons uzsver, ka „ziemā drošībai uz ceļiem būtiskākās ir 2 lietas, bez kurām neiztikt – labas riepas un braucēja meistarība. Riepas ir vienīgā automašīnas sastāvdaļa, kas pēdējos 20 gados ir attīstīta visstraujāk, tādejādi padarot braukšanu arvien drošāku. Savukārt braukšanas iemaņas var uzlabot gan pašmācības ceļā, gan apmeklējot speciālas apmācības.”

Zviedrijas likumdošana attiecībā uz ziemas riepu lietošanu ir līdzīga kā Latvijai, tās Ceļu administrācija pētījusi 100 avārijas ar letālām sekām, kas notikušas pēdējo trīs ziemu laikā (oktobris - aprīlis). Konstatēts, ka 13 % letālās avārijās iesaistīto mašīnu brauca bez ziemas riepām. Savukārt laikā no decembra līdz martam, kad likums paredz ziemas riepu izmantošanu, joprojām 7 % avārijās iesaistīto transporta līdzekļu brauca ar vasaras riepām.

Līdzīgi pētījumi veikti arī Norvēģijā un Somijā, tur ziemas periodā attiecīgi 15% un 17 % avāriju saistītas ar auto, kam nebija nomainītas vasaras riepas.

Zviedrijas Ceļu un transporta pētniecības institūts konstatējis, ka ziemas riepas ar radzēm avāriju skaitu uz apledojušiem un apsnigušiem ceļiem laukos samazina par 40 % un pilsētas vidē par 35 %, salīdzinot tās ar vasaras riepām. Ziemas riepas bez radzēm uzrādīja attiecīgi par 25% un 20% īsāku bremzēšanas distanci. Jāpiebilst, ka mērījumi tika veikti gan ar jaunām, gan vecām un nolietotām riepām.

“Avārijas nereti notiek bez īpaša iemesla, nereti tikai tāpēc, ka braucējs nav pareizi novērtējis laika apstākļus, kas var mainīties ļoti strauji. VTI pētījumu dati apliecina – ja lielāks skaits autovadītāju uzliktu ziemas riepas agrāk, satiksmes drošība nepārprotami uzlabotos,” skaidro kompānijas Goodyear Dunlop Nordic klientu biznesa menedžeris Ludvigs Naukhofs (Ludvig Nauckhoff).

Nav pareizi domāt, ka pati ziema rada lielāko risku satiksmei. Risks drīzāk saistīts ar pēkšņumu, kādā rudenī un ziemā var mainīties laika apstākļi. Zviedrijas Ceļu administrācija atklājusi, ka lielākais risks ir temperatūrai svārstoties ap nulle grādiem, kad ceļš attiecīgi var būt apledojis, slapjš vai sauss.

“Zinot, ka autovadītāji bieži nonāk avārijas situācijās, jo vasaras riepas tiek izmantotas par spīti tam, ka jau pienākusi ziema, vēlamies viņus mudināt ātrāk nomainīt riepas un negaidīt brīdi, kad uz ceļa jau ir sniegs un ledus,” skaidro L. Naukhofs.

Ar akciju “Ziema ir klāt!” Goodyear apliecina savu vēlmi veicināt ceļu satiksmes drošību. Latvijā akcija sākas 3. oktobrī. Visu rudeni tā turpināsies arī pārējās Baltijas un Ziemeļvalstu galvaspilsētās. Akcijas laikā Goodyear pārstāvji kopā ar vietējiem drošas braukšanas ekspertiem stāstīs, kā uzlabot mašīnas drošību jau tad, kad haotiskā ziemas sezona vēl nav sākusies.
 
Visi komentāri
 
244398. viesis 5.oktobris 2007 10:19
0 0 Atbildēt

Un cik % neiekļuva avārijās braucot ar vasaras riepām?

Un cik % vasarā iekļūyst avārijās braucot ar radžu riepām?

Bet ierosinājums ir vietā, jo jau tagad pie zemas temperatūras uz slapja asfalta vasarenes pastiprināti izslīd...

p.s. Marchik nesatrauc, domāju tā daļa cilvēku šo portālu nelasa ;)

244401. viesis 5.oktobris 2007 10:24
0 0 Atbildēt

cereesim , ka ziemaa atkal taa ap -30 pietureesies, vismaz ielas tukshas, jo puse savus drapakus pieskilt nevarees :D

244403. viesis 5.oktobris 2007 10:54
0 0 Atbildēt

401-ajam.

Aha, piekrītu. Auksti ziemas rīti, tukšas ielas .. sapnis :-D

244408. viesis 5.oktobris 2007 11:42
0 0 Atbildēt

Olte melo - pirmais sniegs Latvijā parādās janvārī. Tā plānā kārtiņa oktobrī neskaitās - kamēr visi izstāv rindas pie servīzēm, tikmēr jau i nokusis.

244415. viesis 5.oktobris 2007 12:12
0 0 Atbildēt

''Riepas ir vienīgā automašīnas sastāvdaļa, kas pēdējos 20 gados ir attīstīta visstraujāk,''

Interesanta loģika.

244417. viesis 5.oktobris 2007 12:23
0 0 Atbildēt

es visu gadu maucu ar ziemenēm, man sniegs nebūs pārsteigums vai nepārvarama stihija :D

244422. viesis 5.oktobris 2007 13:17
0 0 Atbildēt

"7 % avārijās iesaistīto transporta līdzekļu brauca ar vasaras riepām"

Tātad sanāk, ka 93% brauca ar ziemas riepām?

Šādi pasniegta statistika man liek domāt, ka ar vasaras riepām ir drošāk.

244424. viesis 5.oktobris 2007 14:03
0 0 Atbildēt

Pēc statistikas izskatās, ka īpaša jēga no ziemas riepām nav, jo tiešām nospiedoši lielākā daļa tiek pie letāla iznākuma ar visām ziemas riepām. Grūti gan izsecināt precīzi, vai riepas uzlabo drošību, jo nav zināms, cik procenti brauc ar kādām riepām no tiem, kas neavarē, taču ir skaidrs, ka ziemas riepas nav nekāds glābiņš salīdzinot ar citiem faktoriem uz ceļa... Statistika par periodu, kad ziemas riepas nav obligātas (oktobris - aprīlis) vispār ir pretīga demagoģija, jo tad, visdrīzāk kopējā populācijā vidēji kādi 30% brauc ar vasaras riepām...

244425. viesis 5.oktobris 2007 14:50
0 0 Atbildēt

Avārijas ir tāpēc, ka vadītāji brauc tāpat kā sausā laikā. Nevajag sniegu, pietiek ar stingrāku lietu un Rīgā jau sākas avārijas un panika.

244430. viesis 5.oktobris 2007 16:11
0 0 Atbildēt

Peerciet ziemas riepas pie mums.

244436. viesis 5.oktobris 2007 17:47
0 0 Atbildēt

:)nu dažas dienas atpakaļ līdzīgs raksts bij tvneta. Tur gan bij citas muļķibas, te citas. Visu cieņu Oltem, bet kads vinam sakars ar riepam? Un nu kartejais "atklajums" par riepu attīstību pēdējos 20 gados... Kur tad visas elektroniskas sistemas, hibrīddzinēji...:))) Un ko darīt ar radzotajām riepām, kad akcijasrīkotajuprat jaliek tās? Cik noprotams, bez Zviedrijas palīdzības mēs pat ziemas sakumu noteikt seit nevaram...

244439. viesis 5.oktobris 2007 20:08
0 0 Atbildēt

Kārtējā reklāma,vajag izvēlēties atiecīgo braukšanas atrumu utt atbilstoši tupelēmkas ir virsū,ja nesanāk ne viens ne otrs,tad vismaz vietu kur ieplanēt un pārdomāt kas noticis.:)))

244441. viesis 5.oktobris 2007 21:04
0 0 Atbildēt

pagājušajā gadā Cēsu apkaimē pirmais sniegs parādījās oktobra mēnesī(pie mums tā parasti gadās). Un es nav pret agrāk ziemeni uzlikt. Bet kāpēc likumā nav atkāpes, kas man atļautu decembrī pie +8 atkal braukt ar vasarenēm?

krix

244445. viesis 5.oktobris 2007 23:43
0 0 Atbildēt

Tādas atkāpes nav , jo, piemēram, tu aizbrauktu uz rīgu, -2 grādu sals, tev ir vasarenes, aptur draugi, prasa, nafig nav ziemenes, a tu saki, ka pie mums cēsīs bija +8 un nesniga :D

msh

244446. viesis 6.oktobris 2007 0:34
0 0 Atbildēt

2 msh

man nevajag tādu piemēru, jo katru 2.dienu mēroju ceļu uz Rīgu un atpakaļ. Un kā reiz ir mazliet citādi, +8 Cēsīs un +12 Rīgā. Rezultātā ziemenes pa vienu sezonu nekādas.

244448. viesis 6.oktobris 2007 1:37
0 0 Atbildēt

Cēsu viesi, ir viena ļoti laba metode kā ietaupīt uz ziemas riepām - braukt vajag mazāk :P

244468. viesis 8.oktobris 2007 10:06
0 0 Atbildēt

Nopirku ķīniešu vissezonas,23 Ls gab. ziemu nobraucu,vasaru nobraucu un braukšu arī nākošo ziemu!

Nekādās rindās servisos nav jāstāv......

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti