Iesaka pacelt sabiedriskā transporta biļešu cenu 18

 
17.oktobris 2007 10:39

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja uzklausīja ziņojumu par SIA „Konsorts” veiktā pētījuma rezultātiem.

Ekonomistu pētījumā iekļauti dažādi sabiedriskā transporta attīstības scenāriju vērtējumi un to īstenošanas priekšnosacījumi, kā arī rekomendācijas sabiedriskā transporta tarifa veidošanas politikai.

Pētījumā apkopota virkne ieteikumu sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanai – ieteikts, piemēram, optimizēt maršrutus, īstenot sabiedriskā transporta prioritāti, aprīkot visus transporta veidus ar GPS, izstrādāt elastīgu tarifu sistēmu, ieviest elektronisko biļeti, veicināt mēnešbiļešu izmantošanu, ieviest infomācijas sistēmu pasažieru ērtībām u.tml.

Ziņojumā aplūkoti trīs principiāli atšķirīgi Rīgas sabiedriskā transporta attīstības scenāriji:
– inerces scenārijs, kas paredz tikai tādus pasākumus, kas saglabātu sabiedriskā transporta kvalitāti pašreizējā līmenī; nepieciešamo investīciju apjoms tādā gadījumā būtu 52.8 milj. latu līdz 2010. gadam, bet pēc tam līdz 2020. gadam – 8.4 milj. latu gadā; šis scenārijs paredz pakāpenisku tarifu palielināšanu no 35 santīmiem 2008.gadā līdz 89 santīmiem 2020.gadā;

– mērenas attīstības scenārijs, kas paredz pakāpenisku tehnisko modernizāciju; nepieciešamais investīciju apjoms līdz 2010.gadam tad būtu 145.4 miljoni latu, pēc tam – 21 miljons latu gadā; šis scenārijs paredz pakāpenisku tarifu palielināšanu no 40 santīmiem 2008.gadā līdz 1.04 latam 2020.gadā;

– paātrinātas attīstības scenārijs, kurā paredzēta pāreja uz zemās grīdas tramvaju, pilsētas iedzīvotāju mobilitātes paaugstināšana un “novieto un brauc” sistēmas ieviešana; tādā gadījumā līdz 2014.gadam būtu nepieciešamas investīcijas 369 miljonu latu apmērā, pēc tam – 21 miljons latu gadā; šis scenārijs paredz tarifu kāpumu no 40 santīmiem līdz 99 santīmiem.

Ekonomisti skaidro, ka paātrinātas attīstības scenārijam ir būtiskas priekšrocības: “novieto un brauc” sistēma rada papildu pasažieru plūsmu un ieņēmumus, kas tarifu dinamiku ļauj noturēt mērenā līmenī.

Ekonomisti norāda, ka, saglabājot tarifu pašreizējā līmenī, jau 2010. gadā “Rīgas satiksmei” valsts un pašvaldības dotācijās būs nepieciešami 85 miljoni latu, bet 2020.gadā nepieciešamo dotāciju apjoms varētu palielināties līdz 257 miljoniem latu. Savukārt, pakāpeniski palielinot tarifu līdz 1 latam, attiecība starp pašu līdzekļiem un dotācijām varētu saglabāties pašreizējā līmenī (2020.gadā “Rīgas satiksme” pati iegūtu 144 miljonus latu, bet 151 miljonu latu tai vajadzētu piešķirt no valsts un pilsētas budžeta).

Pētījumā uzskata, ka vienreizējās biļetes tarifa paaugstināšana līdz 40 santīmiem no 2008.gada janvāra būtu pamatots solis, kas atbilstu gan sociālajiem ierobežojumiem, gan pilsētas sabiedriskā transporta attīstības interesēm.
 
Visi komentāri
 
245209. viesis 17.oktobris 2007 10:47
0 0 Atbildēt

inerces scenaarijs...:D pashlaik, tas tas, kas notiek ar inflaaciju, arii ir inerces scenaarijs:D

245210. viesis 17.oktobris 2007 10:48
0 0 Atbildēt

un 70 no 01.07.2007 - nav ko knauzerēties :)

245211. viesis 17.oktobris 2007 10:49
0 0 Atbildēt

sorry, bij domāts, ka no 2008.gada 1.jūlija varētu kasēt summu, kura pielīdzināma vienam eiro :)

245214. viesis 17.oktobris 2007 11:09
0 0 Atbildēt

Tiko pa SWH staastija ka stoholmaa grib ieviest bezmakasas sab.tr.,lai atbriivotu ielas no masiinaam.

Nu galiig man nau veelmes seesties sabiedriskajaa - kautvai seedeesu ar masiinu korkjii - tas taapat sanaak aatraak un izdeviigaak

245217. viesis 17.oktobris 2007 11:31
0 0 Atbildēt

Vajag uzreiz latu - tad te onanīmo spameru mazāk būs... :D :D :D

245220. viesis 17.oktobris 2007 11:35
0 0 Atbildēt

Hm, DE tramvaja biļete pirms gada maksāja1,5 e. Bet tramvajs, tā pietura un kursēšanas biežums bija stipri labāki par to pašu LV.

245232. viesis 17.oktobris 2007 12:47
0 0 Atbildēt

protams, ka shitaa skan krutaak, ja peetijumu ir veicis "Konsorts”. es gan izmestu esoshos purnus no satixmes vadiibas aara. 100 punkti, ka tur var ko mainiit, neceljot cenas. taas ir tikai otmazkas, ka naudas nav.

245237. viesis 17.oktobris 2007 13:14
0 0 Atbildēt

SIA Riigas satiksme stipri palielinaaja cenas autostavvietaaam. Gudri d!rshot ka samazinaasies sastreegumi. Mashiinas tik un taa nav kur nolikt un sastreegumi palikushi.

Riigas satiksme veel arii bilesu cenas veelas palielinaat sab transp. hahaha nepietiek jau ar sagraabto naudu.

p.s.

ar sab. transp. braucu paaris reizes meenesii.

245245. viesis 17.oktobris 2007 14:06
0 0 Atbildēt

Vai kāds no godājamiem viesiem var norādīt uz kaut vienu no valtīm ar attīstītu sabiedriskā transporta infrastruktūru, kur šī infrastruktūra, par spīti augstajām pakalpojuma cenām, papildus netiktu dotēta no valsts vai pašvaldības budžeta?

245251. viesis 17.oktobris 2007 14:40
0 0 Atbildēt

Lūk jums veids kā vēl palielināt sastrēgumus uz Rīgas ielām.

>245214. viesis

A bet loģisks risinājums (bezmaksas sabiedriskais transports), vismaz daļēji tas atbrīvos ielas +nebūs jāiegulda mistiskās summas kontrolieriem, konduktoriem, biļešu automātiem u.t.t.

Cilvēki vairāk izmantos sabiedrisko transportu, bet vienmēr atradīsies kāds, kas labprātāk maksās par savu komfortu un auto.

245301. viesis 17.oktobris 2007 21:17
0 0 Atbildēt

Smirdiigs, parpildiits, neiet peec grafika un turpmaak arii veel daargs - tiesaam "rosina" veelmi atstaat savu masiinu un seesties sabiedriskajaa...

245307. viesis 18.oktobris 2007 0:05
0 0 Atbildēt

Jasaak pierast piemeram te anglijaa bilete autobusaa maksaa 2 ls un neviens nepixt ka slikti ... nu te protams algas ar citas....

245309. viesis 18.oktobris 2007 0:09
0 0 Atbildēt

Nu ļoti interesanti.. tāds pamudinājums izmantot sabiedrisko transportu personīgā vietā..

Aptuveni piesviežam: pie Ls 0.30 mēnešbiļete diviem transporta veidiem darbadienām - Ls 16, pie Ls 0.40 - attiecīgi Ls 21 ar astīti.. Pieciem cilvēkiem (ģimenei) mēnesī ~ Ls 105..

Pēc Nestes automāta cenām tas būtu ~ 164 l 95.zupas.. pie patēriņa 10l/100km var nobraukāt ~ 1640 km.. darbadienā ~ 68 km..

Jebšu man ar matemātiku greizi? :))

245337. viesis 18.oktobris 2007 10:10
0 0 Atbildēt

Kredīti jau kaut kā jāsāk atdot - visi jaunie busi un troļuki takš tika iepirkti ar aizdevumu palīdzību.

Man domāt, ka valsts dotācija palīdzēs apmaksāt sataisītos parādus komforta uzlabošanai - pretējs piemērs ir pasažieru vilciens, kur tik ilgi neņēma kredītus, ka esošais ritošais sastāvs sāka jukt laukā.

PS

Hoč katatsja, umej i sanočki vozitj :)

245380. viesis 18.oktobris 2007 14:17
0 0 Atbildēt

Drēzdenē trambulis maksā 1,70 eiro un nav dzirdēts, ka kāds tur tāpēc bļaustītos. ļoti ērts, ātrgaitas, ar 4 kopā savienotiem vagoniem. Patīkami ar tādu braukt. Domāju, ka reali pie mums sabiedriskajā varētu pacelt cenas līdz pat 70 sant par braucienu. Penšiem, protams, puscena. Tad arī izkristalizētos publika, kas ar sabiedrisko brauc, pieļauju, ka cilvēku tomēr būtu mazāk, transports nebūtu tik pārpildīts.

245504. viesis 21.oktobris 2007 12:22
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis: taču padomā, kā ir saistīts sabiedriskā transporta pilnums ar auto daudzumu uz ielām?

Jo tukšāki trolejbusi, jo vairāk auto, jo cilvēkiem tik un tā ir jāpārvietojas!

Ar 40 sant, kurus būtu jāmaksā par vienu braucienu, varētu nobraukt 6-7 km (pie šībrīža cenām), kas diezin vai sanāktu diži dārgāk! Taču ērtāk gan.

245512. viesis 21.oktobris 2007 15:35
0 0 Atbildēt

Visi tie peetijumi un sacereejumi pilniigaakaas mulkiibas!Sie staastini ir domaati prieks pateereetaajiem!Tie kas brauca ar sab.trans.,taa arii tupmaak brauks,tie kas ar masiinaam rulle,arii tupmaak rullees!Bet patiesiibaa visi tagad censaas nopleest peec iespeejas lielaaku pelnu,to pamatodami ar visaadaam statistikaam,peetijumiem,inflaaciju u.t.t.Taa teikt ar vienu roku mums dod(taa ir taa algu palielinaasana),bet ar otru roku atnem(te var mineet tos pasus cenu kaapumus dazaadaas sfeeraas,kaa arii papildus nodokli un nodevas)!:)Pagaidaam daudzi dziivo eiforijaa,bet paskatiisimies,kad visiem uzcels veel procentu likmes uz krediitiem...voot..tad tik saaksies!:):)

245744. viesis 24.oktobris 2007 17:57
0 0 Atbildēt

nu ja lats, tad jau var nopirkt velosipēdu un braukt :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti