Matiass Ekstroms ar Audi izcīna uzvaru DTM sacensībās

19.oktobris 2007 9:38

DTM sacīkšu finālā Hokenheimā Matiass Ekstroms ar Audi izcīnīja čempiona titulu. Sacīkstes apmeklēja rekordliels skatītāju skaits: 152 000. Kopš 2004. gada populārākajās starptautiskajās sacīkšu automobiļu sacensībās zviedrs uzvarēja otro reizi.

Pēc 1990., 1991., 2002. un 2004. gada šis ir jau piektais AUDI AG izcīnītais DTM sacensību kauss. Bez tam Audi Sport Team Abt Sportsline arī nodrošināja līderpozīcijas komandu kategorijā.  
"Visi Audi darbinieki un pircēji var būt lepni par šo triumfu, kas vainago mūsu veiksmīgo 2007. gada autosporta sezonu," komentēja Ruperts Štadlers, AUDI AG valdes priekšsēdētājs, kurš aizraujošo finišu arēnā vēroja klātienē. "Vienā gadā uzvarēt 24 stundu Lemānas sacensībās, American Le Mans Series sacensībās un DTM sacensībās ir fantastisks komandas sasniegums."



Matiass Ekstroms 2007. gada DTM sacensību sezonu aprīlī sāka ar uzvaru Hokenheimā. Lai izcīnītu titulu, pēdējā sacīkšu posmā zviedram nebija nepieciešams iegūt augstāk kā trešo vietu. Pēc 37 aizraujošiem apļiem pēdējās sacensībās Audi pilots finiša līniju šķērsoja par 0,434 sekundēm ātrāk kā Mercedes pilots Bruno Špenglers, tādējādi čempionāta kopvērtējumā atstājot to otrajā vietā.
Jau no paša sākuma Audi Sport Team Abt Sportline komanda Ekstroma braukšanas stratēģiju fokusēja uz Špengleru. Startējot no otrās rindas, 29 gadus vecais pilots jau pirmajā aplī pārņēma vadību. Sastopoties ar agresīvu Mercedes pilota Džeimija Grīna uzbrukumu, viņš bez īpašas cīņas gudri ļāva tam pabraukt garām. Ekstroms savos divos obligātajos pitstopos iebrauca ļoti vēlu, lai nodrošinātu sev iespējami brīvu trasi – šī stratēģija attaisnojās. Turpretim viņa sāncensis Bruno Špenglers pirmo reizi boksos iebrauca ļoti agri, bet pēc tam viņam bija jāatgūst nokavētais.
Finiša fāzē Ekstroms, kaut arī sacensību laikā sūdzējās par ārkārtīgi jūtīgo stūres mehānismu, spēja noturēt Špengleru aiz sevis. Tādējādi ar nevainojamu braukšanas sniegumu un izcilu komandas sniegumu tika izcīnīts čempionāta kausu.

Viņa komandas kolēģu Timo Šaidera un Martina Tomčika aprīkojums bija labāk piemērots temperatūrām, kuras sacensību laikā bija ievērojami augstākas kā treniņu dienās un iesildīšanās laikā. Šaiders ieguva otru vietu, kas līdz šim bija labākais rezultāts viņa DTM sacensību karjerā, un tā bija viņa pirmā jebkad izcīnītā vieta uz pjedestāla. Tomčiks, kuram arī bija izredzes pirms finiša izcīnīt titulu, pirmajā aplī bez paša vainas tika iejaukts sadursmē, rezultātā paliekot aizmugurē. Fakts, ka viņš tomēr spēja atgūt devīto vietu un tādējādi iegūt punktus, liecina, cik ātrs sacensībās bija viņa Red Bull A4 DTM automobilis.

Audi triumfu Hokenheimā noslēdza Toms Kristensens, finišējot sestais. Pagājušā gada labākais A4 automobiļa pilots Lukass Lūrs (Audi Sport Team Rosberg) finišēja divpadsmitajā vietā. Viņa komandas biedram Maikam Rokenfelleram aplī pirms otrās plānotās uzpildīšanās reizes beidzās degviela. 

Rezultāti Hokenhaimā

 1 Džeimijs Grīns (Mercedes), 37 apļi, 1 stunda 00 min 19,948 s
2 Timo Šeiders (GW:plus/Top Service Audi A4 DTM), + 3,696 s
3 Matiass Ekstroms (Red Bull Audi A4 DTM), + 7,235 s
4 Bruno Špenglers (Mercedes), + 7,669 s
5 Bernds Šneiders (Mercedes), + 11,079 s
6 Toms Kristensens (Siemens Audi A4 DTM), + 19,658 s
7 Alekss Margaritis (Mercedes), + 23,174 s
8 Pols di Resta (Mercedes), + 29,158 s
9 Martins Tomziks (Red Bull Audi A4 DTM), + 33,185 s
10 Daniel la Rosa (Mercedes), + 34,792 s
11 Mathias Lauda (Mercedes), + 35,753 s
12 Lukass Lūrs (Philips Audi A4 DTM), + 36,532 s
13 Markuss Vinkelhoks (Audi A4 DTM), + 46,171 s
14 Sūzija Stodarte (Mercedes), + 49,560 s
15 Kristians Abts (Playboy Audi A4 DTM), + 57,407 s
16 Aleksandrs Premā (Audi Bank Audi A4 DTM), + 57,832 s
17 Mika Hakinens (Mercedes), + 1 min 03,036 s
18 Vanina Iksa (Audi A4 DTM), + 1 min 31,967 s
Neklasificējušies:
Maiks Rokenfellers (S line Audi A4 DTM) – 5 apļi (benzīna trūkums)
Garijs Pafets (Mercedes) – 37 apļi
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autovadītājiem vairs nebūs obligāti jāvadā līdzi reģistrācijas apliecība un vadītāja apliecība 12

Ceturtdien, 25. aprīlī, Saeima galīgajā lasījumā apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas tostarp paredz, ka autovadītājiem vairs nebūs obligāti jāvadā līdzi transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība un vadītāja apliecība. Lasīt vairāk

 

Gandrīz neskaitās - autovadītājam neizdodas šķērsot visas joslas (+ VIDEO) 1

Autovadītājam ar džipu izdodas šķērsot piecas joslas, taču pēdējā viņš tomēr piedzīvo neveiksmi. Lasīt vairāk

 

Pēdējie 700 – Mitsubishi Pajero atvadās ar īpašo modeli 4

Japānas autobūves kompānija Mitsubishi pārtrauks apvidus auto Pajero ražošanu pašmāju tirgū. Kā pēdējie no konveijera noripos 700 Final Edition eksemplāri. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG izlaidīs dinamiskāko modeli savā vēsturē 3

Ražotājs gatavo modeli Mercedes-AMG GT Black Series, kas ieradīsies 2020.gada vidū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti