Matiass Ekstroms ar Audi izcīna uzvaru DTM sacensībās

19.oktobris 2007 9:38

DTM sacīkšu finālā Hokenheimā Matiass Ekstroms ar Audi izcīnīja čempiona titulu. Sacīkstes apmeklēja rekordliels skatītāju skaits: 152 000. Kopš 2004. gada populārākajās starptautiskajās sacīkšu automobiļu sacensībās zviedrs uzvarēja otro reizi.

Pēc 1990., 1991., 2002. un 2004. gada šis ir jau piektais AUDI AG izcīnītais DTM sacensību kauss. Bez tam Audi Sport Team Abt Sportsline arī nodrošināja līderpozīcijas komandu kategorijā.  
"Visi Audi darbinieki un pircēji var būt lepni par šo triumfu, kas vainago mūsu veiksmīgo 2007. gada autosporta sezonu," komentēja Ruperts Štadlers, AUDI AG valdes priekšsēdētājs, kurš aizraujošo finišu arēnā vēroja klātienē. "Vienā gadā uzvarēt 24 stundu Lemānas sacensībās, American Le Mans Series sacensībās un DTM sacensībās ir fantastisks komandas sasniegums."



Matiass Ekstroms 2007. gada DTM sacensību sezonu aprīlī sāka ar uzvaru Hokenheimā. Lai izcīnītu titulu, pēdējā sacīkšu posmā zviedram nebija nepieciešams iegūt augstāk kā trešo vietu. Pēc 37 aizraujošiem apļiem pēdējās sacensībās Audi pilots finiša līniju šķērsoja par 0,434 sekundēm ātrāk kā Mercedes pilots Bruno Špenglers, tādējādi čempionāta kopvērtējumā atstājot to otrajā vietā.
Jau no paša sākuma Audi Sport Team Abt Sportline komanda Ekstroma braukšanas stratēģiju fokusēja uz Špengleru. Startējot no otrās rindas, 29 gadus vecais pilots jau pirmajā aplī pārņēma vadību. Sastopoties ar agresīvu Mercedes pilota Džeimija Grīna uzbrukumu, viņš bez īpašas cīņas gudri ļāva tam pabraukt garām. Ekstroms savos divos obligātajos pitstopos iebrauca ļoti vēlu, lai nodrošinātu sev iespējami brīvu trasi – šī stratēģija attaisnojās. Turpretim viņa sāncensis Bruno Špenglers pirmo reizi boksos iebrauca ļoti agri, bet pēc tam viņam bija jāatgūst nokavētais.
Finiša fāzē Ekstroms, kaut arī sacensību laikā sūdzējās par ārkārtīgi jūtīgo stūres mehānismu, spēja noturēt Špengleru aiz sevis. Tādējādi ar nevainojamu braukšanas sniegumu un izcilu komandas sniegumu tika izcīnīts čempionāta kausu.

Viņa komandas kolēģu Timo Šaidera un Martina Tomčika aprīkojums bija labāk piemērots temperatūrām, kuras sacensību laikā bija ievērojami augstākas kā treniņu dienās un iesildīšanās laikā. Šaiders ieguva otru vietu, kas līdz šim bija labākais rezultāts viņa DTM sacensību karjerā, un tā bija viņa pirmā jebkad izcīnītā vieta uz pjedestāla. Tomčiks, kuram arī bija izredzes pirms finiša izcīnīt titulu, pirmajā aplī bez paša vainas tika iejaukts sadursmē, rezultātā paliekot aizmugurē. Fakts, ka viņš tomēr spēja atgūt devīto vietu un tādējādi iegūt punktus, liecina, cik ātrs sacensībās bija viņa Red Bull A4 DTM automobilis.

Audi triumfu Hokenheimā noslēdza Toms Kristensens, finišējot sestais. Pagājušā gada labākais A4 automobiļa pilots Lukass Lūrs (Audi Sport Team Rosberg) finišēja divpadsmitajā vietā. Viņa komandas biedram Maikam Rokenfelleram aplī pirms otrās plānotās uzpildīšanās reizes beidzās degviela. 

Rezultāti Hokenhaimā

 1 Džeimijs Grīns (Mercedes), 37 apļi, 1 stunda 00 min 19,948 s
2 Timo Šeiders (GW:plus/Top Service Audi A4 DTM), + 3,696 s
3 Matiass Ekstroms (Red Bull Audi A4 DTM), + 7,235 s
4 Bruno Špenglers (Mercedes), + 7,669 s
5 Bernds Šneiders (Mercedes), + 11,079 s
6 Toms Kristensens (Siemens Audi A4 DTM), + 19,658 s
7 Alekss Margaritis (Mercedes), + 23,174 s
8 Pols di Resta (Mercedes), + 29,158 s
9 Martins Tomziks (Red Bull Audi A4 DTM), + 33,185 s
10 Daniel la Rosa (Mercedes), + 34,792 s
11 Mathias Lauda (Mercedes), + 35,753 s
12 Lukass Lūrs (Philips Audi A4 DTM), + 36,532 s
13 Markuss Vinkelhoks (Audi A4 DTM), + 46,171 s
14 Sūzija Stodarte (Mercedes), + 49,560 s
15 Kristians Abts (Playboy Audi A4 DTM), + 57,407 s
16 Aleksandrs Premā (Audi Bank Audi A4 DTM), + 57,832 s
17 Mika Hakinens (Mercedes), + 1 min 03,036 s
18 Vanina Iksa (Audi A4 DTM), + 1 min 31,967 s
Neklasificējušies:
Maiks Rokenfellers (S line Audi A4 DTM) – 5 apļi (benzīna trūkums)
Garijs Pafets (Mercedes) – 37 apļi
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Infiniti nāk klajā a QX60 jauno paaudzi (+ FOTO)

Infiniti prezentējis krosovera QX60 jaunās paaudzes modeli, kas pirmoreiz iegūst automātisko pārnesumkārbu, jaunu pilnpiedziņas sistēmu un pilnveidotu pusautomātiskās braukšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Svētku laikā būs izmaiņas Rīgas sabiedriskā transporta, klientu apkalpošanas centru un autostāvvietu darbībā

No šodienas līdz 25.jūnijā paredzētas izmaiņas Rīgas sabiedriskā transporta, autostāvvietu un klientu apkalpošanas centru darbībā, aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane. Lasīt vairāk

 

EST: Soda punktiem par ceļu satiksmes pārkāpumiem nav jābūt publiski pieejamiem 1

Normatīvie akti, kas paredz brīvu informācijas par ceļu satiksmes negadījumu pārkāpumiem pieejamību ikvienam interesantam, ir pretrunā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu (VDAR), atzinusi Eiropas Savienības tiesa (EST). Lasīt vairāk

 

Ir uzlabojumi mazajos būvdarbos Slokas ielā! Cik un kādus MK noteikumu Nr421 pārkāpumus vari atrast? 2.daļa (+ VIDEO) 2

Jūrmalā, Slokas ielā, remontdarbu zonā būvnieki veikuši būtiskus uzlabojumus - lielā šķemba ir par 50% noņemta. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti