Konkurss «Latvijas Gada auto 2007» tuvojas noslēgumam 3

 
24.oktobris 2007 10:15

Jau šīs nedēļas nogalē, 27.oktorī Rīgā pie Ķīpsalas izstāžu halles tiks dots starts konkursa „Latvijas Gada auto 2007” ceturtajam (pēdējam) posmam. Konkursa dalībnieki vieglajās un apvidus automašīnās dosies braucienā pa diviem maršrutiem un satiksies gala punktā – Madonā.

Dienvidu kolonnas ceļš vīsies cauri Saulkrastiem, Allažiem, Ķegumu, Jaunjelgavu, Aizkraukli, Jēkabpili, bet ziemeļu kolonnas – cauri Ropažiem, Allažiem, Siguldu, Cēsīm, Valmieru, Smilteni, Vecpiebalgu.

Žūrijas pārstāvju vērtēšanai tiks nodotas trīsdesmit automašīnas, no kurām daudzas jau startējušas arī pirmajā un trešajā konkursa posmā – Chevrolet Captiva un Chevrolet Epica, Opel Antara, Nissan Qash Qai, Citroen Picasso un Citroen C-Crosser, Škoda Fabia, Ssang Yong Actyon, Ssang Yong Kyron, Peugeot 308, Seat Altea XL, Kia Ceed, Land Rover Freelander, Dodge Nitro, Mitsubishi Lancer, Chrysler Sebring, Jeep Patriot un Jeep Commander, Hummer H3, Ford Mondeo, Mazda CX-7, Volkswagen Golf Variant un  Volkswagen Touareg, Audi R8 un Audi A5.

Konkursa organizatori šogad žūrijas braucienus papildinājuši ar aktivitāti, lai gada noslēgumā būtu piemiņa par vietām, kur dalībnieki viesojušies – veidojot lielformāta koka puzli automašīnas formā ar autogrāfiem no dažādām Latvijas pilsētu un iesaistīto uzņēmumu amatpersonām. Konkursa pirmajā braucienā savus autogrāfus atstāja Jelgavas Domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, Dobeles pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Elksnītis, Saldus pilsētas domes izpilddirektors Juris Sīlis, Kuldīgas pilsētas domes priekšsēdētāja vietniece Inga Bērziņa un Liepājas mērs Uldis Sesks, otrajā komerctransporta posmā savu parakstu atstāja autoparku vadības kompānijas SIA „Transporent” valdes priekšsēdētājs Marats Blate, bet trešajā – Ādažu pagasta priekšsēdētājs Normunds Breidaks un Rīgas rajona padomes priekšsēdētājs Tālis Puķīte. Šajā konkursa posmā savus autogrāfus uz lielformāta puzles iecerējuši atstāt konkursa ģenerālsponsori - If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs un SEB Unilīzings direktors Ints Krasts, kā arī aicinātas pilsētu amatpersonas - Ogres rajona padomes priekšsēdētājs Jānis Petrovičs, Aizkraukles Domes priekšsēdētājs Vilnis Plūme, Jēkabpils Domes priekšsēdētājs Leonīds Salcevičs, Madonas Domes priekšsēdētājs Andrejs Ceļapīters, Valmieras pilesētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Inesis Boķis un Smiltenes Domes priekšsēdētājs Ainārs Mežulis. 

Konkursa žūrijā ir 50 dalībnieki, kas izvēlēti no žurnālistu, auto pazinēju, auto sportistu un atbalstītāju vidus, kam ikdienā un darbā ir padziļināta interese vai saskare ar automobiļiem. Žūrijas komisijas priekšsēdētājs ir Aivars Aksenoks, viņa vietnieks ir Latvijas Avīzes žurnālists Atis Jansons. No populārākajiem un sabiedrībā zināmākajiem žūrijas pārstāvjiem minami Gundars Liberts, Kārlis Miķelsons, Ainars Uzkalns, Aivars Tauriņš, Boriss Sebjakins, Jānis Kulmanis un Aldis Zelmenis. Žūrijas pārstāvji četrās konkursa kārtās atlasa desmit pretendentus uz galveno balvu. Savukārt, konkursa noslēgumā katra žūrijas locekļa rīcībā būs divdesmit seši punkti, kas jāizdala starp sešiem konkursa pretendentiem, pirmajai vietai dodot desmit, nākamajām attiecīgi sešus, četrus, trīs, divus un vienu punktu.

Konkursa posmos žūrijas pārstāvjiem ir iespējams testēt automašīnas ne tikai pa gludu ceļa segumu, bet arī izmēģināt dažādus manevrus ar piedāvātajiem automašīnu modeļiem, piemēram, pirmajā posmā, kad tika testētas vieglās automašīnas, vecajā Aizputes lidlaukā tika veikts jauns eksperiments – konkursa organizatori mēģināja noskaidrot, kurš auto ātrāk spēj veikt līkloču manevrus ierobežotā telpā gan braucot uz priekšu, gan atpakaļgaitā, bet otrajā komerctransporta posmā vērtēšanas kritēriji bija specifiskāki nekā pirmā un pēdējā posma pretendentiem. Vispirms visiem tika dota iespēja izbraukt ar auto bez kravas, bet otrajā aplī izmēģināt braukšanas manevrēšanas spējas nu jau ar pilnu kravu (uzkrautu līdz pilnai slodzei).

Papildus pēc piecu punktu sistēmas tika vērtētas automašīnu manevrēšanas iespējas un citi ne mazāk svarīgi rādītāji, piemēram, pretendentu kravnesības, kravas telpas tilpuma un konfigurācijas parametri un iekraušanas īpatnības (vai tikai no aizmugures vai sāniem, vai arī abas iespējas), kā arī ar auto ergonomiku saistītās specifikācijas – iekāpšana, sēdekļa un stūres regulējumi un izvietojums, pārredzamība un spoguļu izvietojums.

Konkursa trešajā apvidus auto posmā ikvienam žūrijas pārstāvim bija iespēja novērtēt atšķirības starp kārtīgiem smilšu karaļiem – dubļu bridējiem un apvidus automašīnām, kas būtu vairāk noderīgas braukšanai pa Latvijas ne tik pefektajiem ceļu segumiem, jo tika izmēģināti sarežģītāki braukšanas apstākļi pa smilšu trasēm un pārvarēta arī ūdens šķēršļu josla.

Gada auto ir pasaulē un vairumā Eiropas valstu ļoti populāra novērtējuma aktivitāte, lai pievērstu sabiedrības uzmanību jaunu auto piedāvājuma klāstam, to priekšrocībām. Atšķirībā no Eiropas konkursa, kur tiek vērtēti nākamā gada modeļi, Latvijā tiek noteikts tajā pašā gadā jau tirdzniecībā esošs labākais auto. Konkurss „Latvijas Gada auto” ir ikgadējs pasākums, kuru organizē biedrība „Latvijas Gada Auto” sadarbībā ar konkursa ģenerālsponsoriem If Latvia un SEB Unilīzings. Latvijā šis konkurss norisinās jau divpadsmito reizi.

Pretendentus konkursam piesaka autobūves uzņēmumu oficiālie pārstāvji Latvijā. Pretendentu testēšana notiek gan individuāli, gan arī organizētos kolektīvos izbraukumos. Šogad Konkursā paredzēti četri izbraukumi un noslēguma pasākums Melngalvju namā. Konkursa dalībnieki tiek vērtēti trīs kategorijās – vieglā pasažieru transporta, komerctransporta, apvidus automašīnu posmos. 23.novembrī Melngalvju namā tiks apbalvots viens konkursa „Latvijas Gada auto 2007” uzvarētājs un papildu nomināciju (Sportiskākais, Dubļu bridējs, Ekonomiskākais, Darba rūķis, If Latvia draudzīgākais auto un SEB Unilīzinga klientu auto) uzvarētāji.

Pērn par Latvijas gada auto tika atzīts Ford S-max. Uzvarētāji papildu nominācijās bija: Darba rūķis – Peugeot Boxer, Komfortablākais auto – Honda Legend, Skaistākais auto – Jaguar XK, Smilšu kalnu karalis – Ssang Young Kyron, Sportiskākais auto – BMW trešā sērija, Taupīgākais auto – Nissan Note, savukārt konkursa ģenerālsponsoru SEB Unilīzings un If Latvia speciālbalvas saņēma Hyundai Santa Fe un Honda Civic.
 
Visi komentāri
 
245755. viesis 24.oktobris 2007 23:27
0 0 Atbildēt

Jā, ja par gada auto izvēlētos ssang yong, tas jau būtu rādītājs...

245766. viesis 25.oktobris 2007 10:05
0 0 Atbildēt

Eiropas Gada Auto un arī visu Eiropas valstu Gada Auto nosaka autožurnalisti - būtībā cilvēki, kas orientējas auto tirgū. Vienīgi Latvijā tas ir tāds lustīgs A. Jansona draugu tusiņš, kur starp 40 jautrībniekiem, protams, var atrast arī kādus 5...6 viņam 'lojālos' žurnalistus.

245768. viesis 25.oktobris 2007 10:28
0 0 Atbildēt

Njā, tā tas ir - draugu tusiņš, kuri spriež par auto...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti