No 1.decembra - ar ziemas riepām! 15

 
29.oktobris 2007 9:22

No 1. decembra transportlīdzekļiem Latvijā saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Šī prasība ir obligāta līdz 1. martam.

Autovadītāju ziņā ir izvēlēties ziemas riepas – ar vai bez radzēm. Tomēr jāņem vērā, ka ar radžotām riepām atļauts braukt tikai līdz 1. maijam, bet tās ir aizliegts lietot līdz 1.oktobrim. Pirms vairākiem gadiem bija plānots no 2008. gada atteikties no radžotām riepām vispār, tomēr satiksmes drošības specifiku Latvijā šādas izmaiņas likumdošanā atcēla un turpmāk tās nav arī paredzētas.

„Autovadītājiem, izvēloties savam transportlīdzeklim ziemas riepas, nav jāatsakās no radžoto riepu piedāvājuma un drošības, ko tās sniedz,” norāda Imants Paeglītis, CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas daļas priekšnieks.

CSDD speciālisti atgādina, ka vasaras riepas, iestājoties vēsam laikam, kad gaisa temperatūra ir zemāka par +5 grādiem, zaudē savu kvalitāti un bremzēšanas īpašības. Vasaras riepu gumija aukstumā kļūst cieta. Ziemas riepas, savukārt, izstrādātas no materiāla, kas aukstumā savas īpašības nezaudē, tādēļ tās ir piemērotas braukšanai pa slideniem ceļiem aukstumā un sniegā.
 
Visi komentāri
 
245942. viesis 29.oktobris 2007 9:48
0 0 Atbildēt

Ja, tikai musu klimats arii tizls, radzenes reali nevaig visu ziemu... Ja butu sava garazha, tureetu vismaz 3 komplektus riepu- vienu papildus shitaadam plikajam laikam ka rudenii ta pavasarii. Radzes tomer posta asfaltu. :(

245943. viesis 29.oktobris 2007 9:53
0 0 Atbildēt

ja ceļus ziemā uzturētu kārtībā tā kā tam vajadzētu būt, nevis kā pie mums kaisa un tīra ar novēlošanos, tad radžotās riepas arī varētu nelietot!

245945. viesis 29.oktobris 2007 10:03
0 0 Atbildēt

To krisus.

Lai kā censtos ceļu uzturētāji (viņi gan to pārāk labi nedara), visus ceļus līdz ideālam stāvoklim tāpat nenotīrīs. Mūsu klimats arī nav nekāds spīdošais - cik nav bijis tā, ka līst un piesalst vienlaicīgi. Neviens ceļu uzturētājs nespēs dažu minūšu laikā noreaģēt uz šādām izmaiņam.

Tāpēc izvēle ir katra paša ziņā. Mani arī tracina, ka jābrauc pa sausu ceļu ar radzēm, bet ko iesāksi, labāk paciest neērtības un braukt nekā pēc tam (kā man jau ir bijis), nožēlot, ka neuzliki radžotās riepas.

245968. viesis 29.oktobris 2007 13:20
0 0 Atbildēt

Radzes vispar vajag atseviskiem cilvekiem lauku rajonos. Parejiem vajadzetu iemacities braukt.

245976. viesis 29.oktobris 2007 14:37
0 0 Atbildēt

no kura gada 1 .decembra?2007.2008. vai cita?

245977. viesis 29.oktobris 2007 14:38
0 0 Atbildēt

Jaa jaa,no 2220gada!:)

245984. viesis 29.oktobris 2007 15:32
0 0 Atbildēt

Es savējam vasaras riepas jau nomainīju, jo pie 5. grādiem toč sāka spolēt!

245991. viesis 29.oktobris 2007 17:01
0 0 Atbildēt

Vienā otrā valsī briesmīgi cīnās pret radžotu riepu lietošanu, pamatojot ar to, ka, lūk, bezradžu riepas uz ledus un sniega turot gandrīz tikpat labi. Viens no iemesliem kāpēc tās tur gandrīz tikpat labi, esam mēs, radžu lietotāji, kas sakapā ledus virsmu, neļaujot tai pārvērsties spogulī.

245992. viesis 29.oktobris 2007 17:02
0 0 Atbildēt

Vienā otrā valstī, atvainojos par drukas kļūdu

245994. viesis 29.oktobris 2007 18:12
0 0 Atbildēt

ja prātiņa nebūs, tad arī ziemas riepas neko nepalīdzēs

245995. viesis 29.oktobris 2007 18:32
0 0 Atbildēt

Ja nebuus praatina,nebuus arii ziemas riepas!

246002. viesis 29.oktobris 2007 20:43
0 0 Atbildēt

didzisk [?] 29.10.2007 17:01

Vienā otrā valsī briesmīgi cīnās pret radžotu riepu lietošanu, pamatojot ar to, ka, lūk, bezradžu riepas uz ledus un sniega turot gandrīz tikpat labi. Viens no iemesliem kāpēc tās tur gandrīz tikpat labi, esam mēs, radžu lietotāji, kas sakapā ledus virsmu, neļaujot tai pārvērsties spogulī.

Un kur sitadi rodas? Pret radzem cinas tadel, ka tas boja cela segumu. Un vajadziba pec radzem ir TIKAI uz tira ledus. Visos citos apstaklos prieksrocibas ir bezradzu riepai. Radzu aizliegumu Latvija atlika tadel, ka ir pietiekami daudz lauku celu, kur diemzel sobrid nav iespejams nodrosinat pietiekamu celu kopsanu, ka rezultata celus klaj ledus. Tu, spriezot pec tavas "sakapasanas", ledu esi redzejis tikai slidotava.

246003. viesis 29.oktobris 2007 21:46
0 0 Atbildēt

Esmu radžu riepu fans, jo pat tajā retā reizā, kad nokļūsti uz apledojuša ceļa, var sanest pavisam negaidot. Starp citu - pārdodu vienu komplektu -

maz lietotas ziemas radžu riepas Kumho, 185/70R14, ar ļoti labu protektoru un, protams, radzēm.

90 Ls par komplektu.

Bonusā -

Oriģinālie Toyota 14" alumīnija diski, ļoti izturīgi, caurumi 5x100 mm.

Izmērs: 185/70R14

tel 29185941

atvainojos par merkantīlo interesi šeit postējot :)

246064. viesis 30.oktobris 2007 13:11
0 0 Atbildēt

Esmu ziemās braucis gan ar radžotām, gan labām,jaunām un padārgām bezradžu riepām . Secinājumi : 50:50. Ņemot vērā pēdējo gadu mērēnās ziemas un nedaudzo sniega daudzumu - kvalitatīvās un mīkstās bezradžu/lameļu riepas salīdzinoši ātri tomēr nolietojas. Un kad tās jau ir padilušas, jēgas no viņām uz ledus ir pamaz. Tās ir klusas, bet dziļākā sniegā un uz apledojoša asfalta nav tik efektīvas kā radžotās riepas. Arī lauku ceļos labāk "darbojas" radžotās. Īpaši efektivas ir radžotās riepas ir pēkšņas bremzešanas situacijās - un tas ir ļoti butisks faktors. Protams, lielākais minuss radžotajām riepam ir troksnis . Par kaut kādu asfalta bojāšanu gan sirdsapziņas pārmetumus neizjūtu - nodokļus maksājam pietiekoši, un kā izskatās, drīz vien jau naksāsim vēl vairāk. Jau 3 gadus braucu ar atjaunotajām NHP-2 - MASTER igauņu radžotām riepām. Kaut kā neatceros reizi, kad būtu ziemas apstākļos kaut kur nobuksējis vai izslīdējis . Vienīgais mīnuss - paskaļas.

246083. viesis 30.oktobris 2007 15:36
0 0 Atbildēt

"Un kur sitadi rodas? Pret radzem cinas tadel, ka tas boja cela segumu. Un vajadziba pec radzem ir TIKAI uz tira ledus."

Cienījamie salīdzinātāji, neaizmirstiet dažas lietas:

1) labi piebraukāts sniegs pret bezradžu riepām izturas tāpat kā tīrs ledus

2) Nevajag jaukt Centrāleiropas ziemenes ar īstajām frikcijas riepām

3) mīkstās lameļu riepas, kuru spējas tiek pielīdzinātas radžotajām, maksā vismaz 1,5 reizes vairāk.

Varat man ticēt, es jau 8 gadus braucu 20K pa 10% pilsētu, 45% sūdīgu asfaltu, 45% pa granteni, kur sāli nekaisa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti