Autonams: Rietumeiropā nerūp auto aizsardzība 6

 
1.novembris 2007 9:19

„Autonams”: atšķirībā no Latvijas Rietumeiropas valstīs cilvēki pietiekami nerūpējas par auto aizsardzību, jo paļaujas uz apdrošināšanas kompensāciju.

Savukārt Tuvo Austrumu un Balkānu valstīs zādzību līmenis ir tik zems, ka aizsardzības sistēmas neuzskata par vajadzīgām.

Visvairāk automašīnas zog valstīs, kur atrodas lielās auto ražotnes, bet vislielākais pieprasījums zagtajiem auto ir ekonomiski mazattīstītākās valstīs. Eiropas Savienības valstis ir galvenais zagļu darbības reģions, savukārt eksporta valstis ir Tuvie Austrumi, Balkāni un Baltijas valstis.

Autozagļu paradīze – Rietumeiropas valstis

E. Panders: „Rietumeiropas valstīs vairums auto īpašnieku neuztraucas par auto drošību un aizsardzības sistēmām, jo ir salīdzinoši labi veidota apdrošināšanas sistēma, kas sedz zaudējumus, ja automašīna tiek nozagta. Iespējams tādēļ vairums automašīnu tiek zagtas tieši šajās valstīs un pārdotas ārpus Eiropas Savienības.

Latvijā iezīmējas tendence, ka apdrošināšanas kompānijas samazina drošības prasības automašīnām un nereti par pietiekamu tiek uzskatīta ražotāja uzstādīta aizsardzības sistēma. Savukārt „Autonama” ilggadējā pieredze liecina, ka standartizētas auto pretaizdzīšanas iekārtas, ko uzstāda rūpnīcā nav pietiekami efektīvas, jo zagļi ar tām tiek galā ļoti īsā laikā.

Eiropas policijas pārvaldes informācija liecina, ka ik gadu no Eiropas Savienības tiek izvestas 450 000 automašīnas. Peļņa no 100 nozagtajām top marku automašīnām ir aptuveni no 1 līdz 2 miljoniem Eiro.

Autozagļu veiksmīgākais eksporta tirgus – valstis, kur neražo auto

Edvīns Panders, „Autonams” pārdošanas daļas vadītājs: „Viens no galvenajiem tranzīta ceļiem Eiropas Savienībā nozagtajām automašīnām ved uz Tuvo Austrumu valstīm un Balkānu valstīm. Piemēram, islāma reliģijas valstīs veidojas paradokss, jo tur automašīnas tik pat kā nezog, savukārt tās ir viens no zagto automašīnu eksporta galamērķiem.

Iespējams, auto zādzību mazo īpatsvaru šajās valstīs var skaidrot ar kultūru un reliģisko pārliecību, kura reglamentē bargu sodu – roku nociršanu. Albānijā pieprasījums pēc automašīnām arvien pieaug, īpaši augstu tiek vērtētas ekskluzīvās un dārgās automašīnas. Viena no valstīm, no kurienes ieved zagtās automašīnas ir Itālija, jo pietiek vien ar 14 stundām, lai mērotu šo attālumu.

Zagto auto tranzītu iespējams ierobežot veidojot vienotas datu bāzes ar marķētajām automašīnām, kā to šobrīd Latvijā īsteno „Autonams”, jo šķērsojot robežu būtu iespējams pēc marķējuma pārbaudīt automašīnas īpašnieka atbilstību. Svarīgi ir ne tikai nomarķēt auto, bet pārliecināties, ka informācija nonāk datu bāzē, ko izmanto tiesībsargājošās institūcijas. ”

Vācijā, Francijā un Beļģijā nozagtās automašīnas tiek eksportētas galvenokārt uz Krieviju, Čehiju, Poliju, Baltijas valstīm, Albāniju, Bulgāriju un Rumāniju. Savukārt Lielbritānijā un Spānijā nozagto automašīnu galamērķis ir Āfrikas valstis.


Informāciju sniedza:
Edvīns Panders
SIA „Autonams”
 
Visi komentāri
 
246239. viesis 1.novembris 2007 9:42
0 0 Atbildēt

it sevishkji kad buus shengena tad noteikti taa merkjeeshanas paarbaudiishana uz robezhaam buus speekaa.. :))

246248. viesis 1.novembris 2007 11:11
0 0 Atbildēt

un tas bus driz... Mums gan tas nozimes zinamu atvieglojumu - dala latvijas autozaglu parcels savu biznesu uz mazak aizsargatajam masinam, kas tad bus brivi pieejamas.

246266. viesis 1.novembris 2007 14:44
0 0 Atbildēt

šķiet, ka Autonamam rūp vienīgi, lai vairāk izmantotu viņu pakalpojumus, nevis drošība kā tāda.

246276. viesis 1.novembris 2007 17:22
0 0 Atbildēt

autonams pareiz dara ! butu velams lai autonams padomatu ari par velosipediem savadak tos zog taados daudzumos ka maz neliekas un to vertiba dazhreiz lielaku par sheit esosho chalju auto vertibu

246281. viesis 1.novembris 2007 19:34
0 0 Atbildēt

ja gribēs nozagt , tad var likt kaut 10 signalkas, pieliks tev stroķi un pats atdosi

246291. viesis 2.novembris 2007 9:20
0 0 Atbildēt

Neviens nekad uz robezas nav prasijis to Autonama dokumentu,lai gan auto markets jau ilgi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti