Saab ķēries pie laikietilpīgiem „vadītāja mundruma kontroles sistēmas" (Drive Attention Warning System) pētījumiem; sistēmu izstrādā Human Vehicle Integration departaments General Motors pētījumu centrā "GME Engineering" Šveicē kopā ar Linkopingas universitāti, tā ziņo Channel4.
Sistēmu veido divas nelielas infrasarkanās kameras, kas iebūvētas vējstikla statnē un instrumentu panelī. Tās pastāvīgi seko līdzi vadītāja galvas kustībām, bet saņemtos datus apstrādā ar speciālas programmas palīdzību.
Ja vadītājs ir noguris, bieži aizver acis un nepārtraukti novēršas no ceļa, sistēma sūta teksta ziņojumu uz instrumentu paneli, brīdina ar balss paziņojumu, vai arī aktivizē sēdekļa vibrācijas funkciju. Otrajā gadījumā dators pakāpeniski pieaugošā balsī brīdina vadītāju par to, ka viņa nogurums var būt galēji bīstams, un iesaka pēc iespējas ātrāk atrast drošu vietu, lai apstātos.
Sistēma spēj darboties pie jebkur apgaismojuma un pat tajā gadījumā, ja vadītājs uzlicis aptumšotas brilles. Pētījumi turpināsies astoņus mēnešus, kuru laikā ar Saab 9-3 SportCombi, kas aprīkots ar Drive Attention Warning System, nodarbosies Human Vehicle Integration inženieri.
varu iedomaties šādu ainu brauc vadītājs naktī Saabs saka: čau vadītājman liekas ka tu esi noguris luudzu apstaajies vai es pats apstāšos pie tuvākā stāvlaukuma vai moteļa un norezervēšu viesnīcas numuriņu. :) :-D