1. novembrī Efektīvas pārvaldības un partnerības foruma ietvaros, Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) sadarbībā ar Valsts kanceleju, apbalvoja Efektīvas pārvaldības gada balvas laureātus.
Gada balvai kopumā bija pieteikušās 28 organizācijas, no kurām lielākā daļa bija valsts institūcijas. Žūrijas dalībnieki, kuru ikdienas darbs veltīts, lai veiksmīgi ieviestu korporatīvās pārvaldības praksi Latvijā, izvirzīja vairākus efektīvas pārvaldības piemērus gada balvas nominācijās – labākais korporatīvās pārvaldes uzņēmums, labākā labas pārvaldības pašvaldība un labākā labas pārvaldes valsts institūcija.Valsts institūciju konkurencē, līdzīgi kā biznesā, tika nominēti četri efektīvas pārvaldības prakses piemēri: Valsts kase, Valsts Asinsdonoru centrs, Ceļu satiksmes drošības direkcija un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra.
Ceļu satiksmes drošības direkcija ieguva 2. vietu valsts institūciju konkurencē. Konkursa pieteikumā CSDD norādīja, ka modernu tehnoloģiju ieviešana un izmantošana bijusi noteicoša, lai varētu piedāvāt tik plašu pakalpojumu klāstu klientiem ērtā veidā. CSDD uzskata, ka tas ir augsts ekspertu novērtējums 15 gados paveiktajam. Šajā nominācijā bija pieteikušās 15 organizācijas. Par nominācijas laureātu kļuva Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra.
Kopumā žūrijai, izvērtējot pieteikumus, ir pamats apgalvot, ka labas pārvaldības un korporatīvās pārvaldes principi tiek ievēroti valsts, pašvaldības un uzņēmumu sektoros.
Forumu un efektīvas pārvaldības gada balvu organizē LDDK un Valsts kanceleja, sadarbības partneri – a/s Hansabanka, SIA Microsoft Latvia, Rīgas Dome, SIA Lattelecom un Komerccentrs DATI. Informatīvi atbalsta – Latvijas Pašvaldību savienība, laikraksts Dienas Bizness un biznesa portāls db.lv.
Vislaik brīnos par CSDD, no vienas puses viņi patiešām ievieš daudz dažādus modernus pakalpojumus, tomēr pats apkalpošanas process tomēr ir nedaudz dīvains - sākumā caur "rindmašīnu" jāiet pie kases, kur tiek izdrukāta čupa ar dažāda lieluma kvītiņām, pie kam uzjautrina, ka jāmaksā nodeva par nodevas iekasēšanu utml brīnumi. Kāpēc nevar visu vienā A4 rēķinā pa pozīcijām iedrukāt? Pēc tam jādodas uz 2.stāva informāciju, kur jau nezkāpēc "dzīvajā rindā" tiek veiktas vēl šādas tādas manipulācijas, t.sk. šis tas nokopēts, un tad atkal caur "rindmašīnu" tikai nokļūsti kabinetā, kur to visu papīru čupu sastrādā un nosūta vēl pasēdēt līdz saņem jauno numuru, apliecību vai tehpasi. Kopumā tas neaizņem pārāk daudz laika, bet šķiet, ka to visu varētu samazināt vēl uz pusi. Nu jā un pati apmaksas sistēma vispār ir unikāla, -līdz pat 2008.gada jūnijam šī modernā iestāde nav spējusi ieviest karšu norēķinus, kas ir pieejami jebkurā lauku bodē, bet uz CSDD jādodas ar lielu skaidras naudas žūksni kabatā, pie tam nekad nezini vai pietiks un nevajadzēs skriet uz ATM. Sapratu, ka ir izsludināts konkurss un jau pēc vairāk kā pusgada mēs iegūsim iespēju maksāt ar plastikāta naudu!