Volkswagen pētījumu centra vadītājs Jurgens Leoholds (Dr Jurgen Leohold) uzskata ūdeņraža degvielas izmantošanu automobiļiem par neefektīvu. Par to viņš paziņojis savā intervijā angļu žurnālam Autocar.
Pēc zinātnieka domām automobiļi, izmantojot ūdeņradi kā enerģijas avotu, tai skaitā arī pašu izstrādātais Volkswagen Touran HyMotion, nespēs uzlabot planētas ekoloģiju. Jurgens Leoholds apgalvo, ka visi modernie projekti tiekot radīti tikai, lai "piemērotos dažādiem likumiem par kaitīgo izmešu daudzuma ierobežošanu, īpaši tādās vietās kā Kalifornija (ASV) "."Šādi auto – tas ir tikai mārketinga triks," paziņojis doktors Leoholds. "Ūdeņraža izmantošana rada vairākas problēmas. Galvenā no tām – nepieciešamība ražot šāda veida degvielu un radīt attiecīgu infrastruktūru automobiļu uzpildei. Lai iegūtu ūdeņradi, kas derīgs izmantošanai automobiļos, tik un tā nonākam pie esošajiem enerģijas avotiem un atmosfērā tik un tā nokļūtu dažādas kaitīgas daļiņas, piemēram, CO2".
Zinātnieks uzskata, ka tuvākajā nākotnē izmešu problēmu varētu risināt ar biodegvielas palīdzību, bet pēc daudziem gadiem iespējams pilnībā izmantot elektromobiļus ar baterijām. "Tuvāko piecu gadu laikā mūs gaida liels lēciens tehnoloģiju attīstībā automobiļu bateriju radīšanā. Jau tagad var novērot šo procesu, piemēram, mobilajos tālruņos un personālajos datoros,” klāstīja Volkswagen pētījumu centra vadītājs.
Kādreiz arī dīzeļiem daudzi nesaskatīja jēgu, tāpēc to izpēte Vācijā 30-40 gados bija apturēta. Žēl, bet iespējams tādēļ vācu tanki tik labi dega!