Pilnīgi jaunajā Mazda2 ir realizēts autobūves uzņēmuma Mazda Motor Corporation sen lolotais mērķis samazināt automašīnas svaru, tādējādi ļaujot samazināt degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu, vienlaikus piedāvājot veiklu vadāmību un drošības aprīkojumu.
Jaunā Mazda2 iezīmē pavērsienu šajā aspektā, jo tā ir gandrīz par 100 kg vieglāka nekā iepriekšējā Mazda2 un maina virzību no smagām automašīnām uz aizvien vieglāk, vienlaikus tā ir drošība un sniedz vēl vairāk braukšanas prieka. 60% no šī svara ietaupījuma radījuši inženiertehniskie risinājumi, ieskaitot virsbūves karkasu, kam ir optimizēta uzbūve un kurā izmantotas tērauda detaļas ar augstu un sevišķi augstu izturību, iegūstot mazāku svaru, lielāku stingrību un labāku pretestību sadursmē. 20% tika ietaupīti, koriģējot raksturlielumus, bet vēl 20% ieekonomēja ar automašīnas ārējo izmēru samazināšanu. Mazda2 inženieri samazināja svaru:
• izmantojot tērauda detaļas ar augstu un sevišķi augstu izturību vieglākai (un stiprākai) virsbūvei un savienojumu pastiprinājumiem;
• saīsinot aizmugures piekares garensviru un piešķirot priekšas zemākajām svirām atvērtā šķērsgriezuma konstrukciju;
• padarot dzinēja pārsega bloķēšanas mehānisma bloku mazāku, ar tievākām eņģēm;
• likvidējot zem kājām novietoto katalizatoru (1,3 litru modelim);
• pārvietojot svaigā gaisa ievadu uz radiatora pārklāja augšu (likvidējot nepieciešamību pēc rezonatora un trokšņa slāpētāja);
• saīsinot elektroinstalācijas stiprinājuma saiti;
• nomainot durvīs uzstādīto skaļruņu magnētus uz neodīma tipu un padarot plastmasas ietvarlīsti par viengabala aprīkojumu;
• samazinot automašīnas garumu par 40 mm un augstumu par 55 mm.
Pateicoties šiem svara ietaupīšanas pasākumiem, jaunā Mazda2 nosaka jaunu tendenci – degvielas ekonomija un zems CO2 izmešu daudzums. Tā nodrošina vienu no zemākajiem degvielas patēriņiem B segmentā (standarta jaudas 1,3 litru benzīna dzinējs patērē tikai 5,4 litrus uz 100 km kombinētajā ciklā), saražojot tikai 129 g/km CO2.
/attēla tulkojums/
Svara samazināšanas pasākumi jaunajai Mazda2
Virsbūves karkass
Mazāki izmēri paši par sevi būtu samazinājuši virsbūves karkasa svaru par 4 kg līdz 233 kg. Taču pasākumi, lai palielinātu stingrību un pretestību sadursmē, būtu palielinājuši to līdz 244 kg. Pateicoties optimizētai virsbūves uzbūvei, svars tika samazināts līdz 215 kg, kas ir par 22 kg mazāk nekā iepriekšējai Mazda2.
Izplūdes gāzu sistēma
Mazda ir izņēmusi zem kājām esošo katalizatoru, un 1,3 litru benzīna dzinēja modelim līdz šim izmantotais iepriekšējais klusinātājs arī ir noņemts.
Elektrības sistēma
Īsāka elektroinstalācijas stiprinājuma saite ietaupīja 2,86 kg, kas tika panākts ar pārdomātu lielāko mezglu un elektrības padeves detaļu izvietojumu.
Gaisa iesūces un dzesēšanas sistēmas
Iesūces sistēmai Mazda inženieri pārvietoja svaiga gaisa ievadu no tā sākotnējās vietas aiz kreisā priekšējā luktura uz radiatora pārklāja augšdaļu. Šis jaunais novietojums likvidēja nepieciešamību pēc rezonatora un trokšņu slāpētāja.
Dzinēja pārsegs
Ar mazāku bloķēšanas mehānisma bloku un tievākām eņģēm dzinēja pārsegs ietaupa 0,69 kg.
Piekare
Mazda speciālisti svara jautājumos spēja ietaupīt veselus 13 kg, izmantojot svara optimizēšanas pasākumus piekarē. Tajos ietilpa aizmugures ass garensviras saīsināšana, priekšējo zemāko sviru izveidošana ar atvērto šķērsgriezumu. Šāds svara bez atsperojuma samazinājums nozīmē labāku vadāmību un braukšanas komfortu.
Durvīs uzstādītie skaļruņi
Mazda “svara vērotāji” pievērsās arī durvīs uzstādītajiem skaļruņiem. Nomainot magnētus no ferīta tipa uz neodīma tipu un izveidojot plastmasas ietvarlīsti vienā gabalā, kopējais svara ietaupījums bija 0,98 kg.
Tērauds ar augstu stiepes izturību
Tērauda ar augstu un sevišķi augstu stiepes izturību izmantošana ietaupīja 22 kg. 980 MPa šķiras tērauds, ko izmanto B kolonnas zonā, ir sava veida centrālā sija pasažieru telpai. Stingrāki savienojumu pastiprinājumi durvīs un paceļamajās bagāžnieka durvīs ietaupīja 6 kg, bez nepieciešamības lietot biezāku materiālu.
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
Nju, beidzot par svara ekonomiju sāk domāt arī autoindustrija. Velosipēdiem pat daži grami ir megapanākums!