Aicina ieviest bargākus sodus sastrēgumu izraisītājiem 31

 
29.novembris 2007 16:20

Rīgas domes Drošības un kārtības jautājumu komitejas deputāti šodien uzklausīja un akceptēja Rīgas pašvaldības policijas (RPP) priekšlikumus par sodu palielināšanu tiem autovadītājiem, kas pārkāpj apstāšanās un stāvēšanas aizlieguma zīmes, tādējādi palielinot sastrēgumus pilsētas ielās.

RPP pārstāvji atzina, ka šobrīd pilsētas centrā daļai autovadītāju izdevīgāk ir pārkāpt noteikumus, novietojot savus braucamos neparedzētās vietās, jo sods par šādu nodarījumu ir mazāks nekā maksa par autostāvvietu. Šobrīd policistiem nav dotas arī tiesības katrā gadījumā individuāli izvērtēt satiksmei un tās dalībniekiem radīto bīstamību. Rezultātā autovadītājs, kas regulāri pārkāpj noteikumus, tiek sodīts ar tādu pašu naudas sodu, kā tas, kas pārkāpumu izdarījis pirmoreiz.

RPP uzskata, ka par apstāšanās pārkāpumu, ja tā rezultātā trīs vai vairāk transporta līdzekļu vadītāji ir spiesti veikt vairākus manevrus – apturēt automašīnu, pārkārtoties citā braukšanas joslā, daļēji vai pilnīgi nobraukt no brauktuves – stāvoša transporta līdzekļa apbraukšanai, atbilstošs naudas sods būtu nosakāms četrdesmit latu apmērā. Savukārt par stāvēšanas aizlieguma pārkāpumu, ja tā rezultātā trīs vai vairāk autovadītāji ir spiesti veikt vairākus manevrus stāvošā transporta līdzekļa apbraukšanai, soda sankcijai būtu jābūt simt latu apmērā.

Otrdien šo jautājumu plānots skatīt Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas sēdē. Uz to paredzēts uzaicināt pārstāvjus no Valsts policijas un CSDD.

 
Visi komentāri
 
248020. viesis 29.novembris 2007 16:30
0 0 Atbildēt

Vinji ar kaadreiz domaa pirms runaa. gala beigaas jamiem naaksies vienu lielu dalju Rigas Satiksmes shoferiiishu panjemt pie peecpuses.

Man nav jurdiskas izgliitiibas, bet nekaadi nespeeju atrast celju satiksmes likumaa/CSN kaut ko kas saistiitos ar satreegumiem. Pamaaciet mani muljkji, kursh kaut ko ir palaidis garaam.

248021. viesis 29.novembris 2007 16:31
0 0 Atbildēt

Tipa garesiiva staveeshana. :D:D:D

248022. viesis 29.novembris 2007 16:36
0 0 Atbildēt

Nu tad jau viņi varēja arī citrreiz samazināt sodu, nevis ierauga, ka stāv auto zem zīmes vai uz formāli definējamas zaļās zonas, nevienam vispār 100 gadus netraucējošs, bet sods maximālais!

248025. viesis 29.novembris 2007 17:01
0 0 Atbildēt

drīz sāks sodīt arī agresīvus gājējums...

248026. viesis 29.novembris 2007 17:04
0 0 Atbildēt

kaapeec nevar sodiit RD par sastreegumu radiishanu???

248030. viesis 29.novembris 2007 17:25
0 0 Atbildēt

kas liedz VISIEM palielināt plākstera cenu? Uz 40Ls. nav ko ņergāties ar tiem 10Ls. arī tiesu izpildītājiem būs darbs

248036. viesis 29.novembris 2007 18:22
0 0 Atbildēt

Es ar sapratu ka grib bargaakus sodus satdepam untamlidzigajiem...

Ka jau pasaule sen pieradijies, ja kko nem nost kkas jadod vieta, attiecigi ar stavesanu riga, stavet nelaujam, un jaunas vietas neieradam...

Vel interese ka tiks fiksets un velak pieradits cik auto soferi tika trauceti ar manu stavesanu, un vai vinu veiktais manevrs ir tiesi nepastarpinati ar to saistits.

Laza ta ir kkada, piedavaju atlaist visus kas to izdomaja un akcepteja...

248039. viesis 29.novembris 2007 18:42
0 0 Atbildēt

Vieniga opcija ar videokameru. Tiem kas stav krustos un preti pagalmu izbrauktuveem sen jau vajadzeja sotaku ierubiit.

R.

248041. viesis 29.novembris 2007 18:47
0 0 Atbildēt

Bet ari ar videokameru neteik pieradits fakts ka soferis manevru izdara del ta kurs noparkojies... Ta jau butu vel filmejot jaapjauta traucetie vaditaji...

un kads tad bus sods tiem kas stav kur nedrikst un nevineu netrauce?

248042. viesis 29.novembris 2007 18:50
0 0 Atbildēt

Zinjās teica, ka vispār sodus palielinās par CSN pārkāpumiem ātrumu u.t.t., ko dzirdēju, ka pa braukšanu bez jostas būšot 60Ls! Bet par tiem stāvētājiem ar avareikām, it sevišķi pie veikaliem, vajadzēja jau sen sodus palielināt, jo kas tagad ir 10ls!

248045. viesis 29.novembris 2007 19:19
0 0 Atbildēt

Njaaa tie kuri aizgaja peec bulkam, tie nu tipa butu jasoda, tacu menti ir lohi un neskiro, vai kads piegada preci vai prosta stav...

248048. viesis 29.novembris 2007 19:57
0 0 Atbildēt

nu 40 lati, vai 100 lati principā ir adekvāts sods par šāda veida pārkāpumiem...

tik negribas ticēt, ka tie mopēdisti spēj objektīvi novērtēt pārkāpuma smagumu!

248050. viesis 29.novembris 2007 20:10
0 0 Atbildēt

nereizi mūžā nēesmu redzējis pīk stundās uz kāda lielāka krusta dežūrējot policiju.

tie visi solījumi un izmaiņās ir tikai acu aizmālēšanai, un reāli neko nemainīs.

kad rezi būs solīti satiksmes regulētāji...jebšu tie arī bija kārtējie meli.

248058. viesis 29.novembris 2007 22:00
0 0 Atbildēt

vienkāršāk būtu ar normālu satiksmes plūsmas modelēšanas programmnodrošinājumu aprēķināt optimālākos luksofora signālplānus - ar to vien jau daudz kas uzlabotos...

248066. viesis 29.novembris 2007 23:54
0 0 Atbildēt

248058. viesis 29.11.2007 22:00

viss jau būtu baigi vienkarši.... :D :D :D

sāksim ar to kas ir normāla programma un cik Rīgas domes budžetus ta maksā..... nerunājot jau par to ka jēgas lielās no tās nebūs- jo nav programmas kura spētu izmodulēt veselu pilsētu.... Arzināmo detalizācijas pakāpi izmodulēt autoceļu - jau datoru var mierīgi uzkarināt... a par modelēšanu... tur jau vajāg jaudīgo datoru... ta ka doma ko runā...

248068. viesis 30.novembris 2007 8:36
0 0 Atbildēt

Pofig tā soda nauda! Vai tiešām nevar piešķirt punktus?! Kaut vai pa 1 punktam. 16 reizes pastāvēs un tiesību nav!

248070. viesis 30.novembris 2007 9:01
0 0 Atbildēt

Punktus nevar piešķirt, jo auto var būt, ka ir vairāki vadītāji, policija nevar izzīlēt, kurš no viņiem bija pie stūres, kad auto tika noparkots!

248072. viesis 30.novembris 2007 9:17
0 0 Atbildēt

A naudas sodu var izzīlēt? Lai turētājs tiek pats galā!

248073. viesis 30.novembris 2007 9:44
0 0 Atbildēt

nu naudu var meegjinaat piedziit n ovadiitaaja kas tur noparkojaas a punktu nepiedziisi mosh tu gadu slimniicaa vai aarzemees atbrauc a tev nav tiesiibu jo radinsh ar tavu vaagji ir 16 reizes netaa noparkjojies

248074. viesis 30.novembris 2007 9:53
0 0 Atbildēt

nekuj dot vāģi tādiem

248076. viesis 30.novembris 2007 10:02
0 0 Atbildēt

...un līdz ar šiem sodiem kārtējo reizi palielināsies inflācija, jo bulkām tagad augs cenas tikpat strauji cik sods bulku šoferīšiem. :)

248098. viesis 30.novembris 2007 12:11
0 0 Atbildēt

Mums jau diemžēl likumdošana un valdības noteikumi daudzās nozarēs ir padomjlaiku līmenī. Joprojām vēl noris diskusijas par videomaterialu analizi un sodu piemērošanu vadoties pēc videometerialiem. Ši problema liedz un traucē ieviest automatiskos fotoradarus. CP dienesti arī, paši baidoties zaudēt galveno peļņas avotu, visādi cenšas šos procesus bremzēt. Bet citās ES valstīs šajā sakarā nekādu problemu nav - attiecīgie dienesti izpēta videoierakstus, atlasa pārkāpējus, sakopē bildes un rēķinus : UN MAKSĀ vesels ! Ja pie mums video novērošanu/filmēšanu uzliktu kaut vai Kalpaka/Valdemara stūrī - domāju, ka dienas laikā tur varētu izlasīt simtiem pārkāpēju, kuri lien pilnā krustojumā un brauc zem sarkanās gaismas. Faktiskā peļņa ikdienas būtu tūkstošiem ls. Bet - nekā. Reizēm CP nolien kaut kādā stūrī, bet traucējums satiksmei no viņu klātbūtnes ir 100 reižu lielāks nekā ienākumi no dažiem notvertiem pārkāpējiem.

248113. viesis 30.novembris 2007 14:37
0 0 Atbildēt

eu, viesi Nr. 248066.

Tu laikam neko nezini par šādām lietām.

Ņem no Jāņasētas JAU eksistējošu Rīgas karti, paņem no CSDD informāciju par skati izgājušo autotransportu (autotransporta dinamiskie rādītāji jau ir programmā), kas reģistrēts Rīgas un tuvākajos rajonos (proti - pieskaitam Rīgas guļamrajonus), paņemam datus no esošajiem plūsmas skaitītājiem, kas ir salikti daudzviet Rīgā, paņemam ceļazīmes un luksoforu signālplānus no Rīgas gaismas un NEVIS PĒRKAM PROGRAMMU, bet īrējam datorlaiku uz tā Mainframe, kur tas darbojas.

Tā risina savas satiksmes problēmas ļoti daudzas pasaules un Eiropas pilsētas.

Šo pilsētu pieredze rāda - ir visai pozitīvi rezultāti.

Jā, tas varbūt maksā kādu naudiņu, bet ne tik daudz cik tu iedomājies. Un viennozīmīgi tas ir lētāk nekā pirkt compi+ programmnodrošinājumu, kā arī tas ekonomiski sevi atpelna.

248114. viesis 30.novembris 2007 14:37
0 0 Atbildēt

Jauki.

Sods 100 Ls, bet minimaalaa alga 120 Ls ...

Man taa shkjiet, ka nav riktiigi kaut kas!!!

248124. viesis 30.novembris 2007 15:32
0 0 Atbildēt

Var jau novietot stāvēšanai tā ka pēctam vispār vairs nav iestējams veikt nevienu manevru. Respektīvi, ja noparko tā, ka vispār nav iespējams apbraukt, tad paliek minimālais sods. :D

Vērtīgs priekšlikums...

248156. viesis 30.novembris 2007 18:32
0 0 Atbildēt

piekrītu par tām stāvēšanām un apstāšanām, vienīgi nedaudz konkrētāk: ja tiem 3 vadītājiem ir problēmas pārkārtoties, jeb apbraukt, t.b. nebūtu pieļaujams sodīt tad, kad vadītāji netraucēti var apbraukt.

Kā arī vajadzētu sākt sodīt tos, kas iebrauc krustojumos un nobloķē šķērsojamo ielu. Un vajadzētu aktīvāk sodīt arī tos, kas noliek auto pārāk tuvu krustojumam, jo cik ir redzēts, ka 3 joslu vienvirziena ielā malējā josla ir aizņemta ar stāvošiem auto līdz pašam krustam, tādējādi traucējot veikt pagriezienu, t.b. nav kur pārkārtoties, lai to veiktu.

248189. viesis 1.decembris 2007 11:00
0 0 Atbildēt

TO: 248114. viesis (RCC)

a kur tu ar minimālo aldziņu mašīnu dabūji?

:DDDDDDD

p.s. ir pāris krusti, kur rokas niez sadot pa muti SatDep. Nevar normāli nodalīt gājēju plūsmu no braucēju plūsmas. Piemēram - Valdemāra-Elizabetes. Lāčplēša-Tērbatas. Dzirnavu-Upīša. Tur taču normāli nogriezties nevar, jo gājēju plūsma ir liela, līdz ar to aizmugurē tādas rindas ... un tas ir griežoties pa labi, nevis pa kreisi.

248190. viesis 1.decembris 2007 11:50
0 0 Atbildēt

reiz es dzirdēju pastāstu, ka Satiksmes departamenta atbildīgie par satiksmes plūšmu bija 4 cilvēki - divi teologi, viens ārsts un viens fiziķis...

Bez komentāriem. ;)

248202. viesis 2.decembris 2007 13:35
0 0 Atbildēt

A tirlinjus, ka pie sarkanaa iebrauc krustojumaa un tur arii paliek, neviens netaisaas sodiit??? Iasaku kāadus Ls 100-200

248205. viesis 2.decembris 2007 16:09
0 0 Atbildēt

Lielākais šāda soda maksātājs būš Rīgas Satiksme... :D

248214. viesis 3.decembris 2007 9:05
0 0 Atbildēt

Nja, to, kas ir lētāk viņi ir sapratuši :)

Bet tas, kā grib ieviest sodus ir smieklīgi. Ideja varūt kopumā nav slikta, diemžēl, ir pārliecība, ka izpildījums būs galīgi garām.

Ja tiem "plāksterīšu līmētājiem" atļaus likt lielākus sodus, viņiem viss tāpat būs pa maksimumu. Jau šobrīd tos plāksterus līmē kur vajag un kur nevajag. Tas laikam notiek tādēļ, ka mēs esam Latvijā un pie mūsu sistēmas ir vieglāk samaksāt, nekā apstrīdēt šos sodus. Ja katrs otrais sods tiktu apstrīdēts, iespējams, pēc laika padomātu, vai tiešām šis kandidāts ir pelnījis plāksteri uz stikla.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti