Lai nodrošinātu valsts 1. šķiras autoceļu ar grants segumu asfaltēšanas projektu caurskatāmību, kā arī garantētu objektivitāti to izvērtēšanā, ir izstrādāts speciāls noteikumu projekts.
Projekts „Noteikumi par darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.1.1. aktivitātes „Valsts 1. šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana” īstenošanu” ceturtdien, 3. janvārī tika izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē.Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā notiek aktivitātes „Valsts 1. šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana” īstenošana. Minētā aktivitāte noris ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā, izvēloties tos projektus, kuru ietvaros tiks veikta valsts 1. šķiras autoceļu ar grants segumu asfaltēšana (t.sk. ceļu posmos ietilpstošo tiltu rekonstrukcija).
Projektā tiek definēti aktivitātes mērķi, projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji, prasības projekta iesniedzējam, atbildīgā iestāde, projektu iesnieguma veidlapa, lēmuma par projektu iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņemšanas kārtība. Aktivitātes projektus atlasīs vienā kārtā, taču VAS „Latvijas Valsts ceļi” tos īstenos secīgos laika posmos, darbus īstenojot visā 2007. - 2013. gada programmēšanas periodā.
Iepriekš minētās aktivitātes mērķis ir komfortabla un droša satiksme, ceļu sakārtošanā priekšroku dodot ceļiem ar lielāku satiksmes intensitāti. Aktivitātes ietvaros līdz 2013. gada beigām plānots noasfaltēt 330 km valsts 1. šķiras autoceļu. Šim mērķim nepieciešamais finansējums no Eiropas Reģionālās attīstības fonda ir 147.6 miljoni latu (210.0 miljoni eiro), bet daļa naudas būs arī no valsts budžeta.
Noteikumi paredz proporcionālu līdzekļu sadalījumu pa plānošanas reģioniem atbilstoši valsts 1. šķiras ceļu kopgarumam un neasfaltēto posmu īpatsvaram konkrētajā reģionā.
5 gadu laikā 330km = 330/5= 66km gadā! Vai tas nav smieklīgi maz?
Labi ceļi un satiksme ir viens no nosacījumiem reģionu attīstībai