Tagad riepas «saremontēs» sevi pašas 4

7.janvāris 2008 15:20

Goodyear tagad paplašina sortimentu smago automašīnu riepām ar Duraseal – tehnoloģiju, kas nodrošina, ka riepa pārduršanas gadījumā „saremontē sevi pati”.

Duraseal tehnoloģija tiek piedāvāta Goodyear Omnitrac segmentā, kurā ietilpst celtniecības un atkritumu saimniecības sektoram paredzētie transportlīdzekļi. Šādi transportlīdzekļa bieži vien ir spiesti pārvietoties pa būvlaukumiem vai karjeriem, kur riepu pārduršana ir izplatīta problēma. Tagad Goodyear Max Technology sērijā ietilpstošās Duraseal riepas tiek piedāvātas jaunās dimensijās un plašākai patērētāju mērķa grupai.

Goodyear patentētā Duraseal tehnoloģija balstās uz riepā iestrādātu hermetizācijas līdzekli, kas aizkavē gaisa izplūšanu no riepas, ja tās protektorā ir iedūries svešķermenis ar diametru līdz 6 mm. Automašīnas lietotājam tas palīdz ietaupīt laiku un samazināt dārgās dīkstāves izmaksas, kā arī samazina risku, ka riepa būs jānomaina un jāizmet tādēļ, ka tā ir lietota ar nepietiekamu spiedienu.

Duraseal riepas līdz šim bija pieejamas Omnitrac MSS jaukta lietojuma stūrējošo riteņu riepas un Omnitrac MSD jaukta lietojuma dzenošo riteņu riepas. Abu veidu riepas tiek piedāvātas  izmēros 13R22.5. Omnitrac un Duraseal tehnoloģijas riepas ir pieejamas pēcpārdošanā un kā pamataprīkojums Renault un Volvo kravas automobiļiem.



Tagad tirgū tiek piedāvātas Goodyear jaunās paaudzes riepas ar Duraseal un Max Technology tehnoloģijām ir pieejamas arī kā Omnitrac MSS riepas izmēros 315/80R22.5 un Omnitrac MSS riepas izmēros 385/65R22.

Omnitrac riepas piedāvā arī Goodyear ECD (Enhanced Carcass Durability - palielinātas karkasa izturības) tehnoloģiju, kas ietver pret koroziju izturīgu poliamīda barjeru, lai aizsargātu augstas izturības tērauda kordu un bloķētu mitruma iekļuvi. Bez tam ECD uzlabo arī riepas atkārtotas izmantošanas spējas un pastiprina triecienizturīgās īpašības, lai mazinātu negadījumu risku, braucot bezceļu apstākļos.

Duraseal riepas ir izgājušas smagu pārbaudi Dakāras rallijā, veicot 9 000 km garo braucienu no Lisabonas līdz Dakārai pāri Sahāras tuksnesim, kas ir vissmagākais tests, kāds vien iespējams. To apliecina fakts, ka galamērķi sasniedza tikai puse no kopumā 585 apvidus un smagajām automašīnām un motocikliem.

Goodyear Duraseal riepas ar šo izaicinājumu tika galā bez problēmām. Divām Renault Kerax 4x4 servisa kravas automašīnām speciāli tika izgatavotas un uzmontētas Goodyear Offroad ORD 14.00R20 riepas pēc Duraseal tehnoloģijas. Neskatoties uz bīstamību, smagie rallija apstākļi nespēja sabojāt riepas, un abi transportlīdzekļi pieveica kopumā 20 000 km bez jebkādām ar riepām saistītām problēmām.

Papildus Duraseal tehnoloģijai Goodyear Max Technology ietver arī AirMax, FuelMax un KMax. Visas šīs tehnoloģijas, kas raksturo jauno Goodyear kravas automašīnu riepu paaudzi, piedāvā lietotājam priekšrocības gan finansiālā, gan ekoloģiskā ziņā.

FaktI

Riepas protektorā pavisam vienkārši ir iestrādāta papildu "josla".  Šī josla ir izgatavota no īpaša dzeltena želejveidīga kaučuka savienojuma, kurš, iekļūstot kādam priekšmetam, piemēram, naglai, ieplūst caurdurtajā vietā un izveido blīvu aizbāzni.  Šis savienojums var noslēgt līdz 6 mm caurumu protektorā, un tas var darboties atkal un atkal, riepa nav jālabo un nav vajadzīgs jauns hermētiķis.  Ja priekšmetu, kas izraisījis saduršanu, izņem, hermētiķis ietek tukšajā vietā.  Duraseal tehnoloģija ļauj vadītājam turpināt braukt pēc protektora caurduršanas un ļauj izmantot riepu līdz atjaunošanai.  Demonstrējumā Goodyear jaukta lietojuma kravas automobiļa riepa ar Duraseal tehnoloģiju izturēja 51 dūrienu, nezaudējot gaisu.

Šķidrie hermētiķi var radīt riepas līdzsvara problēmas, kādas nenovēroja ar Duraseal tehnoloģiju, jo želeja ir fiziski iestrādāta riepā.  Pirms pieciem gadiem Goodyear konstruktori atsāka darbu pie riepu hermetizēšanas, šoreiz kravas automobiļu riepām.  Tirgus izpēte parādīja, ka atkritumu savākšanā un celtniecībā izmantotajiem kravas automobiļiem nepārtraukti jāmaina sadurtās riepas, kas nozīmē dārgus servisa izsaukumus un iekārtas dīkstāvi.  Šīs dārgās problēmas risināšanai Goodyear uzsāka novatoriskus pētījumus.  Duraseal kā slānis riepas uzbūvē cietēšanas procesā reaģē atšķirīgi no citiem savienojumiem.  Lielākā daļa savienojumu sacietē karsējot.  Duraseal savienojums cietēšanas laikā riepā iegūst košļājamai gumijai līdzīgu konsistenci.

Duraseal tehnoloģija neietekmē riepas protektoru atjaunošanas iespēju.  Tehnoloģija neizmanto šķīdinātājus un ir ugunsdroša, līdz ar to nav kameras aizdegšanās briesmu protektoru atjaunošanas procesā, un riepa nav jānoņem, kad tai nolietotai jāuzliek jauni protektori.

Tirgus pētījumi apliecina, ka automašīnām, ko izmanto atkritumu izvešanai un būvlaukumu apkalpošanai, nepārtraukti ir nepieciešams remontēt un mainīt pārdurtas riepas. Tas rada lielas remonta un dīkstāves izmaksas. Goodyear strādāja pie Duraseal tehnoloģijas veselus piecus gadus, lai rastu risinājumu transporta nozares dārgajām problēmām. 
 
Visi komentāri
 
250008. viesis 7.janvāris 2008 17:06
0 0 Atbildēt

Tikai 6 mm, švaki, pa tādu caurumiņu normālai smagās mašīnas ripai gaiss izplūdīs ļoti lēni! Būtu kāds vērā ņemams progress, ja varētu aizlāpīties kāds 2 cm diametrā liels caurums!!!!

250013. viesis 7.janvāris 2008 18:24
0 0 Atbildēt

6 mm diametrs ir visai liels caurums, tas ir vairāk nekā ventiļa diametrs pa ārpusi... :)

un laikam neko nezini par to, cik niecīgam ir jābū caurumam, lai riepa sāktu laist gaisu, itīpaši kravas auto riepa, kurai jātur būiska slodze...

un cik bieši riepā ieduras, tas tāds, kas var riepā atstāt kaut 6 mm diametrā lielu caurumu?

250031. viesis 8.janvāris 2008 8:20
0 0 Atbildēt

Interesanti tikai vai 6mm caurums skaitas tads ko iztaisa ar 6mm naglu vai 6mm urbi, ir diezgan ieverojama atskiriba, ja otrais variants, tad iespejams pat var braukat pa normaliem stiegrojuma stieniem.

250036. viesis 8.janvāris 2008 9:59
0 0 Atbildēt

Varēja testēt tepat Latvijas ceļos, nemaz nevajadzēja dzīt uz Dakāru.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

900 000 km jau ir, būs arī vairāk - Tesla Model S nobraukums tuvojas miljonam 6

Kāds Tesla Model S īpašnieks jau līdz šī gada beigām sola sasniegt jaunu rekordu, pārsniedzot vienu miljonu kilometru. Pagaidām viņa mašīnas odometrs rāda 900 000 km. Lasīt vairāk

 

Krasta ielas jaunajam segumam 3 gadu garantija (+ VIDEO) 7

Svarīgas satiksmes dzīslas Rīgā - Krasta ielas remonts vēl nav noslēdzies, bet autobraucējiem jau rodas jautājums- cik ilgi tas kalpos? Lasīt vairāk

 

Alūksnē piecus gājējus notriekušais autovadītājs nav bijis alkohola reibumā

Rīga, 15.jūl., LETA. Autovadītājs, kas 13.jūlijā Alūksnē uz ietves notrieca piecus gājējus, nav bijis alkohola reibumā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Ilze Bukša. Lasīt vairāk

 

Ko darīt un, kur meklēt palīdzību, ja auto pēkšņi apstājas? 9

Ne viens vien autovadītājs zina, ko nozīmē palikt ceļa malā pēkšņas tehniskas ķibeles dēļ. Lai gan rūpīgi uzturēti un labā tehniskā stāvoklī esoši transportlīdzekļi parasti neliek vilties, brīvdienās piedzīvotā vētra pierādīja, ka ūdens plūdi uz Latvijas ceļiem ir izaicinājums pat automašīnai labā tehniskā stāvoklī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti