Goodyear tagad paplašina sortimentu smago automašīnu riepām ar Duraseal – tehnoloģiju, kas nodrošina, ka riepa pārduršanas gadījumā „saremontē sevi pati”.
Duraseal tehnoloģija tiek piedāvāta Goodyear Omnitrac segmentā, kurā ietilpst celtniecības un atkritumu saimniecības sektoram paredzētie transportlīdzekļi. Šādi transportlīdzekļa bieži vien ir spiesti pārvietoties pa būvlaukumiem vai karjeriem, kur riepu pārduršana ir izplatīta problēma. Tagad Goodyear Max Technology sērijā ietilpstošās Duraseal riepas tiek piedāvātas jaunās dimensijās un plašākai patērētāju mērķa grupai.Goodyear patentētā Duraseal tehnoloģija balstās uz riepā iestrādātu hermetizācijas līdzekli, kas aizkavē gaisa izplūšanu no riepas, ja tās protektorā ir iedūries svešķermenis ar diametru līdz 6 mm. Automašīnas lietotājam tas palīdz ietaupīt laiku un samazināt dārgās dīkstāves izmaksas, kā arī samazina risku, ka riepa būs jānomaina un jāizmet tādēļ, ka tā ir lietota ar nepietiekamu spiedienu.
Duraseal riepas līdz šim bija pieejamas Omnitrac MSS jaukta lietojuma stūrējošo riteņu riepas un Omnitrac MSD jaukta lietojuma dzenošo riteņu riepas. Abu veidu riepas tiek piedāvātas izmēros 13R22.5. Omnitrac un Duraseal tehnoloģijas riepas ir pieejamas pēcpārdošanā un kā pamataprīkojums Renault un Volvo kravas automobiļiem.
Tagad tirgū tiek piedāvātas Goodyear jaunās paaudzes riepas ar Duraseal un Max Technology tehnoloģijām ir pieejamas arī kā Omnitrac MSS riepas izmēros 315/80R22.5 un Omnitrac MSS riepas izmēros 385/65R22.
Omnitrac riepas piedāvā arī Goodyear ECD (Enhanced Carcass Durability - palielinātas karkasa izturības) tehnoloģiju, kas ietver pret koroziju izturīgu poliamīda barjeru, lai aizsargātu augstas izturības tērauda kordu un bloķētu mitruma iekļuvi. Bez tam ECD uzlabo arī riepas atkārtotas izmantošanas spējas un pastiprina triecienizturīgās īpašības, lai mazinātu negadījumu risku, braucot bezceļu apstākļos.
Duraseal riepas ir izgājušas smagu pārbaudi Dakāras rallijā, veicot 9 000 km garo braucienu no Lisabonas līdz Dakārai pāri Sahāras tuksnesim, kas ir vissmagākais tests, kāds vien iespējams. To apliecina fakts, ka galamērķi sasniedza tikai puse no kopumā 585 apvidus un smagajām automašīnām un motocikliem.
Goodyear Duraseal riepas ar šo izaicinājumu tika galā bez problēmām. Divām Renault Kerax 4x4 servisa kravas automašīnām speciāli tika izgatavotas un uzmontētas Goodyear Offroad ORD 14.00R20 riepas pēc Duraseal tehnoloģijas. Neskatoties uz bīstamību, smagie rallija apstākļi nespēja sabojāt riepas, un abi transportlīdzekļi pieveica kopumā 20 000 km bez jebkādām ar riepām saistītām problēmām.
Papildus Duraseal tehnoloģijai Goodyear Max Technology ietver arī AirMax, FuelMax un KMax. Visas šīs tehnoloģijas, kas raksturo jauno Goodyear kravas automašīnu riepu paaudzi, piedāvā lietotājam priekšrocības gan finansiālā, gan ekoloģiskā ziņā.
FaktI
Riepas protektorā pavisam vienkārši ir iestrādāta papildu "josla". Šī josla ir izgatavota no īpaša dzeltena želejveidīga kaučuka savienojuma, kurš, iekļūstot kādam priekšmetam, piemēram, naglai, ieplūst caurdurtajā vietā un izveido blīvu aizbāzni. Šis savienojums var noslēgt līdz 6 mm caurumu protektorā, un tas var darboties atkal un atkal, riepa nav jālabo un nav vajadzīgs jauns hermētiķis. Ja priekšmetu, kas izraisījis saduršanu, izņem, hermētiķis ietek tukšajā vietā. Duraseal tehnoloģija ļauj vadītājam turpināt braukt pēc protektora caurduršanas un ļauj izmantot riepu līdz atjaunošanai. Demonstrējumā Goodyear jaukta lietojuma kravas automobiļa riepa ar Duraseal tehnoloģiju izturēja 51 dūrienu, nezaudējot gaisu.Šķidrie hermētiķi var radīt riepas līdzsvara problēmas, kādas nenovēroja ar Duraseal tehnoloģiju, jo želeja ir fiziski iestrādāta riepā. Pirms pieciem gadiem Goodyear konstruktori atsāka darbu pie riepu hermetizēšanas, šoreiz kravas automobiļu riepām. Tirgus izpēte parādīja, ka atkritumu savākšanā un celtniecībā izmantotajiem kravas automobiļiem nepārtraukti jāmaina sadurtās riepas, kas nozīmē dārgus servisa izsaukumus un iekārtas dīkstāvi. Šīs dārgās problēmas risināšanai Goodyear uzsāka novatoriskus pētījumus. Duraseal kā slānis riepas uzbūvē cietēšanas procesā reaģē atšķirīgi no citiem savienojumiem. Lielākā daļa savienojumu sacietē karsējot. Duraseal savienojums cietēšanas laikā riepā iegūst košļājamai gumijai līdzīgu konsistenci.
Duraseal tehnoloģija neietekmē riepas protektoru atjaunošanas iespēju. Tehnoloģija neizmanto šķīdinātājus un ir ugunsdroša, līdz ar to nav kameras aizdegšanās briesmu protektoru atjaunošanas procesā, un riepa nav jānoņem, kad tai nolietotai jāuzliek jauni protektori.
Tirgus pētījumi apliecina, ka automašīnām, ko izmanto atkritumu izvešanai un būvlaukumu apkalpošanai, nepārtraukti ir nepieciešams remontēt un mainīt pārdurtas riepas. Tas rada lielas remonta un dīkstāves izmaksas. Goodyear strādāja pie Duraseal tehnoloģijas veselus piecus gadus, lai rastu risinājumu transporta nozares dārgajām problēmām.
Tikai 6 mm, švaki, pa tādu caurumiņu normālai smagās mašīnas ripai gaiss izplūdīs ļoti lēni! Būtu kāds vērā ņemams progress, ja varētu aizlāpīties kāds 2 cm diametrā liels caurums!!!!