Zemās grīdas tramvaja ieviešanas nepieciešami 156,5 miljoni eiro 15

24.janvāris 2008 8:59

Zemās grīdas tramvaja ieviešanas Rīgā projekta 1.kārtas īstenošanai nepieciešami 156,5 miljoni eiro (aptuveni 110 miljoni latu), liecina Iepirkumu uzraudzības biroja interneta mājaslapā publicētais paziņojums.

Projekta ieviešanas 1.kārtā zemās grīdas tramvajam tiks pielāgota 6.tramvaja līnija no Radio ielas līdz Juglai. Pirmos tramvajus plānots palaist 2009.gadā, bet projektu pabeigt iecerēts ap 2011.gadu.

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" izsludinājusi konkursu par finansējuma piesaistīšanu nepieciešamā ritošā sastāva iegādes, kā arī infrastruktūras projektēšanas un būvniecības vajadzībām. Pretendenti konkursā var pieteikties līdz 17.martam.

Pagājušā gada nogalē "Rīgas satiksme" izsludināja konkursu pirmo 20 zemās grīdas tramvaju piegādei. Paredzēts, ka tramvaju sastāvi tiks piegādāti četru gadu laikā no iepirkuma līguma noslēgšanas brīža. Pretendenti var pieteikties līdz šī gada 25.februārim. Iepirkumu procedūra par ritošā sastāva iegādi tiks veikta atsevišķi no darba pie tramvaja infrastruktūras atjaunošanas un pilnveidošanas.

Satiksmes uzlabošanas nolūkā iecerēts izbūvēt tuneli tramvajam zem dzelzceļa pie Gaisa tilta.

Paredzams, ka tunelis varētu sākties K.Barona ielā pirms Brīvības ielas, tad turpināties zem Brīvības ielas, zem dzelzceļa un iznākt virszemē Brīvības gatvē aiz Gaisa tilta. Precīzs tuneļa garums, kā arī tā sākums un beigas tiks noteiktas, izstrādājot tuneļa tehnisko projektu, pastāstīja Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.

Kā otro paredzēts rekonstruēt 11.tramvaja līniju no K.Barona ielas līdz Mežaparkam, kuras pārveidei vajadzēs aptuveni 75 miljonus latu. Šīs tramvaja līnijas rekonstrukciju plānots sākt 2010.gadā un pabeigt 2013.gadā.

Zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji bija plānots, ka projekta realizācijai būs nepieciešami aptuveni 500 miljoni latu, bet vairāki speciālisti norāda, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.
 
Visi komentāri
 
250885. viesis 24.janvāris 2008 10:06
0 0 Atbildēt

Njaa.

Kaarteejais Mega projekts.

Tas nozīmē, ka katrs rīgas iodzīvotājs samaksās 156 LS, par to, ka Rīgā būs divas tramvaja līnijas ar zemo grīdu, bet biļeti tāpat katru dienu vajdzēs iegādāties. manuprāt par to naudu pus Rīgas ielu var noasfaltēt.

250895. viesis 24.janvāris 2008 10:54
0 0 Atbildēt

Tas ir tagad tie 155 ļimoni, pēc pāris gadiem jau būs trīssimts un vajadzēs vēl :)

250896. viesis 24.janvāris 2008 11:10
0 0 Atbildēt

man jau liekas, ka par shito kaapostu vareeja sabuuveet divliimenju dzelzcelja paarbrauktuves un attiistiit dz-celja infrastruktuuru- augstos peronus un smukus vilcienus.

shobriid sanaak, ka mees vienu struktuuru nolaizham, bet vietaa taisam gandriiz jaunu, kas nebuus efektiiva, jo pa barona ielu tas tramvajs taapat seenjos.

250897. viesis 24.janvāris 2008 11:10
0 0 Atbildēt

Kur ir ūpis ar savu NĒĒĒĒ TRAMVAJAM ? :D

250898. viesis 24.janvāris 2008 11:14
0 0 Atbildēt

toties tramvaja tunelis zem dzelszcelja atslogos Gaisa tiltu un pa to varees braukt auto 4 joslaas... rezultaataa samazinaasies sastreegumi no abaam puseem pirms Gaisa tilta...

250899. viesis 24.janvāris 2008 11:29
0 0 Atbildēt

lai Gaisa tilts normāli kustētos vajag kādas 4 joslas katrā virzienā. tas, ka tur [varbūt, kaut kad] būs pa 2 joslām uz katru pusi, neko daudz nemainīs. UN šis nelielais uzlabojums izmaksās TIKAI 110 ļimonus :-D :-D

250900. viesis 24.janvāris 2008 11:31
0 0 Atbildēt

uupis:NĒ TRAMVAJAM! :)))

250904. viesis 24.janvāris 2008 11:51
0 0 Atbildēt

To ibio.

Nevar. :) To neatļauj kaut kādas tur kultūras vai kā viņas tur aizsardzības biedrības, jo Gaisa tilts redziet esot arhitektūras un transportbūves piemineklis... (tas nekas, ka sākumā tas bija pavisam citas konstrukcijas- līdzīgs kā Kalnciema tilts pār Lielupi uz Liepājas šosejas)

250905. viesis 24.janvāris 2008 11:53
0 0 Atbildēt

--> Kuznecss

tad jau sanāk, ka bruģi arī no turienes nekad neaizvāks, vai ne..

250911. viesis 24.janvāris 2008 12:33
0 0 Atbildēt

Interesanti, kas notiks ar tramvaja vadu tīklu, kad jaunie zemās grīdas tramvaju sastāvi parādīsies uz sliežu ceļiem ? Zinam, ka visi zemās grīdas tramvaji sastāv no 4-5 savā starpā savienotām sekcijām. Būtu visai dīvaini šos vagonus aprīkot ar antīkajām "štangām", kuras itin bieši mēdz nolidot pat no stiprāka vēja. Vadītājam aizskriet līdz 4 sekcijai un uzlikt "stangu" prasītu diezgan daudz laika. Ja vadītāja vēl ir gados vecāka, dūšiga tante - laiks var būt jau pārāk ilgs. Varbūt, kads specialists ZIN pastāstīt par šo problemu ?

250918. viesis 24.janvāris 2008 14:15
0 0 Atbildēt

To ibio.

Avots ja nemaldos bija Satdeps. un to jau var diezgan viegli noskaidrot, atliek tik uzrakstīt vēstuli uz Arhitektūras vai pilsetplānošanas biroju.

=====================

to preluditta

nezinu par bruģi uz Gaisa tilta, bet ļoti pat iespējams, ka tas tur paliks.:( Pirms gada RD pacēla jautājumu par bruģi uz Brasas tilta- tak tur arī to uzskata par baigo vertību, kaut tilts būvets 60-to gadu sākumā- šitie paši frukti neļāva likt asfaltu...tāpat ir ar Barona ielu-bruģi noņemt neļauj, kaut gan 20-30 gadu fočenēs Barona ielā pie Benjamiņa nama tramvaja sliedes ir ieasfaltētas...

250919. viesis 24.janvāris 2008 14:46
0 0 Atbildēt

Ļoti iespējams, ka šādi izskatīsies jaunie tramvaji Rīgā:

radikal.ru/F/i020.radika...5f998.gif.html

www.bombardier.com/en/1_0/img/111111b.jpg

250938. viesis 24.janvāris 2008 23:11
0 0 Atbildēt

Vai atjaunojot jau esošās līnijas, par to pašu nadu nesanak uzcelt jaunas? Domaju ka no vecajam līnijām tur ne smakas nepaliek, ja nu vienīgi fundaments.

Tad kapēc gan neizveidot piemeram Ziepniekkalns-centrs U Bāņa stilā?

250992. viesis 27.janvāris 2008 10:07
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka Rīgas pieblīvētajā centrā tramvajam vispār nav vietas, bet no Slokas ielas uz Imantu trambulīts ātri var aizvest arī netaisot mega-projektus.

250997. viesis 27.janvāris 2008 23:45
0 0 Atbildēt

A ES Uzskatu, ka Rīgas pieblīvētajā centrā NAV VIETAS TROLEJBUSIEM!

TROLEJBUSIEM NĒEEEEĒ!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2020” titulu iegūst "Škoda Kamiq" (+ VIDEO) 8

Konkursa "Latvijas Gada auto 2020" galveno titulu sīvā konkurencē ieguvis "Škoda Kamiq" (109 balles), tikai par trim ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 208” (106), paziņots piektdienas vakarā, 6. decembrī, notikušajā konkursa svinīgajā noslēguma ceremonijā Vecrīgas viesnīcā "Avalon Hotel". Lasīt vairāk

 

Japānā par Gada auto kļūst Toyota RAV4 1

Japānā noskaidrots konkursa JCOTY uzvarētājs. Tas ir krosovers Toyota RAV4, kas atnesis pirmo uzvaru varenajai autobūves kompānijai pēdējo 10 gadu laikā. Lasīt vairāk

 

Klajā nācis 2020 gada kalendārs "Rallijs Latvijā"

Pie līdzjutējiem un citiem interesentiem devies kārtējais kalendārs "Rallijs Latvijā". Šoreiz "uzfrišinājies" vairāk kā līdz šim. Lasīt vairāk

 

Viņš varēja mirt četrreiz; "melnais ledus" un masveida avārija (+ VIDEO) 26

Kāds cilvēks, kas, visticamāk, izkāpis no savas avarējušās mašīnas, dažās sekundēs izvairās vismaz no četriem citiem spēkratiem, kas kļuvuši nevadāmi "melnā ledus" dēļ. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti