Satiksmes problēmu risināšanai Rīgā tiks pieņemti nepopulāri lēmumi, pirmdien satiksmes konferencē "Rīga krustcelēs" sacīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs.
"Pilsētas prioritāte ir sabiedriskā transporta attīstīšana, lai nodrošinātu pēc iespējas lielāku iedzīvotāju, ne transporta līdzekļu mobilitāti," sacīja Požarnovs, norādot, ka šī mērķa īstenošanai tiks pieņemti vairāki nepopulāri lēmumi.Jau šobrīd samazināts stāvvietu skaits pilsētas centrā, radot iespēju ierīkot speciālas joslas sabiedriskajam transportam, ierobežota kravas transporta kustība, sacīja Požarnovs, norādot, ka tiks mainīta arī kārtība, kādā var iebraukt Vecrīgā, kur šobrīd dzīvesvietu deklarējuši četras reizes vairāk cilvēku, nekā tas ir patiesībā.
Viņš arī norādīja, ka šobrīd tiek strādāts pie administratīvo sodu sistēmas atjaunošanas, jo pašreizējie sodi vairs neatbilst esošajai ekonomiskajai situācijai un neattur cilvēkus no pārkāpuma izdarīšanas.
Savukārt pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens norādīja, ka nepieciešama stingrāka autovadītāju kontrole, bez kuras noteikumiem nav lielas jēgas.
"Cilvēki savos automobiļos uzskata sevi par patiesi aizskartiem, ja viņiem atņem vienu braukšanas joslu, to paredzot sabiedriskajam transportam, tāpēc bez stingras kontroles situācijas uzlabošanos nebūs iespējams panākt," sacīja Bemhens, norādot, ka autovadītāju kontrolēšanai ielās vajadzētu izvietot novērošanas kameras.
Viņš arī atzina, ka šobrīd sabiedriskais transports nav līdzvērtīga alternatīva privātajai automašīnai, jo nevar nodrošināt ne ātrumu, ne precizitāti.
"Vairākās vietās Rīgā izveidojusies absurda situācija, kad kājām galamērķī var nokļūt ātrāk nekā ar sabiedrisko transportu," sacīja Bemhens, kā piemērus minot Krišjāņa Valdemāra ielu posmā no Stabu ielas līdz Raiņa bulvārim, Kalpaka bulvāri un citas ielas.
pa šito jau tvnetā 3 dienas atpakaļ savepos ... otrreiz nerakstiishu