«Valsts autoceļu fonda līdzekļu sadalījums ir kliedzoši netaisnīgs» 13

 
30.janvāris 2008 9:38

Pašlaik valdībā tiek skatīts jautājums par līdzekļu sadali Valsts autoceļu fondā. Rīgas domes priekšsēdētājs J.Birks uzskata, ka Valsts autoceļu fonda līdzekļu sadalījums ir kliedzoši netaisnīgs.

„Ja valdība atstās spēkā pagājušā gada līdzekļu sadalījumu autoceļu fondā, kārtējo reizi tiks apstiprināta valsts ignorance pret Rīgu un tās problēmām. Lai gan Rīga ik dienas tiek pārslogota ar iebraucēju transportu no citām pašvaldībām un milzīgu daudzumu tranzīta kravām, tā saņem tikai 6,43% no autoceļu fonda.

Rīgas pilsētas teritorijā tiek radīta lielākā daļa Latvijas iekšzemes kopprodukta (2005.gadā – 57%). Arī Rīgas transporta infrastruktūras nozīme Latvijas ekonomikā ir milzīga, tomēr valsts finansiālais novērtējums tam ir vienkārši smieklīgs. Vēl absurdāku situāciju rada tas, ka lielākais autoceļu fonda ienākums ir tieši rīdzinieku nodokļu nauda, bet pašas Rīgas vajadzībām lielāko daļu no tā izmantot tiek liegts.

Galvaspilsētas transporta infrastruktūra kalpo visas valsts vajadzībām un ir novecojusi, bet finanšu slodze tās uzturēšanai un attīstībai uzkrauta uz Rīgas pleciem. Vēl vairāk, valsts politika liedz pilsētai saņemt adekvātus aizņēmumus un piekļuvi Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, līdz ar to atbalsta vietā saņemam tikai šķēršļus.

Esmu gandarīts, ka pēdējā laikā jūtu palielināmies valdības izpratni par Rīgas problēmām – uzsāktas daudzsološas sarunas ar Ministru prezidentu un Satiksmes ministru, tāpēc ceru, ka jau drīzumā valdības attieksme mainīsies. Diemžēl mani ļoti satrauc daudzu pašvaldību vadītāju attieksme pret Rīgu - rodas iespaids, ka citas pašvaldības saredz Rīgu kā slaucamu govi, bet tai pašā laikā cenšas atņemt tai barību. Aicinu kolēģus apzināties, ka tā turpinoties cietīs arī paši slaucēji.

Rīgas dome nesen ir panākusi vienošanos ar Satiksmes ministriju par finansējuma palielināšanu Rīgai no autoceļu fonda līdz 10,79%. Es aicinu valdības ministrus izprast Rīgas nozīmi valsts ekonomikā un apzināties, ka galvaspilsētas attīstības kavēšana grauj arī visas Latvijas attīstību un konkurētspēju.”
 
Visi komentāri
 
251110. viesis 30.janvāris 2008 10:21
0 0 Atbildēt

birk, cik normālu transporta infrastruktūras objektu varētu izbūvēt par naudiņu, kas tiek un tiks iegrūsta vienā mega tiltā?

251112. viesis 30.janvāris 2008 10:25
0 0 Atbildēt

nu par megatiltu, tilta tāmi, termiņus un visu pārējo gan nelēma Birks, tur bija citi tirliņi, kam pusmilarda prijects šķita pievilcīgs. ;)

Bet valsts finansējums vismaz maģistrālajām ielām gan būu noderīgs

Piemēram pēc 6 (!!!) joslu tilta atklāšanas satiksmei (tā tiek plānots) tas atdursies 2 joslu platajā Bauskas ielā. No tilta līz čakstes ielai pievadceļā izbūvi Satdeps izreklamēja kā šī gada megaprioritāti. Labāk būtu tomēr izbūvēt vēl ~1,3 km līdz 4 joslu Ziepniekkalna ielai. Iesākumā laut ar krustojumu, bet toties ielas būtu samērojamas pēc satiksmes caurlaidības...

251116. viesis 30.janvāris 2008 10:43
0 0 Atbildēt

Visu vajadzēja vienkāršot, sadalīt budžetu pēc reģistrēto auto skaita katrā rajonā un miers. Kur reģistrēti auto, tur arī finansējumu novirza.

251117. viesis 30.janvāris 2008 10:54
0 0 Atbildēt

recluse - viss nav tik vienkārši.

Rīgas ceļu infrastruktūru ikdienas izmanto vēl par kādiem 30% vairāk auto, nekā šeit ir reģistrēti, jo ik rītu no piepilsētas un citām pilsētām uz Rīgu peļņā brauc armija ar Rīgas viesstrādniekiem. Starp citu viņu nodokļi, ko nomaksā darba devējs aiziet nevis pēc darba vietas piederības kādai pašvaldībai, bet gan pēc darbinieka deklarētās adreses. Proti dzivojam Ikšķilē, Strādājam Rīgā. Katru dienu izmantojam Rīgas ceļu infrastruktūru, pelnam Rīgā lielo rubli, bet valsts ceļu fonda nauda aiziet rõīgai nepilni 10%, kaut te reģistrēts lielākais a/m skaits, un ienākumu un peļņas nodokļi aiziet Ikšķilei, pēc darfbinieka pieraksta...

251129. viesis 30.janvāris 2008 12:24
0 0 Atbildēt

smaidiigais [?] 30.01.2008 10:21

birk, cik normālu transporta infrastruktūras objektu varētu izbūvēt par naudiņu, kas tiek un tiks iegrūsta vienā mega tiltā?

...........................

Vispaar jau auroshana notiek it kaa par tiltu, aizmirstot, ka shai gadiijumaa runa ir par 2 tiltiem, viaduktiem, pievedceljiem utt., visu reducee uz tiltu paari Daugavai :-) Luuk arii iemesls pabljaut, kaut shii projekta dalja izmaksaas

251133. viesis 30.janvāris 2008 12:48
0 0 Atbildēt

vienalga, ja paskatamies, ka Rīgas centrs ir iežogots ar Daugavu un Dzelzceļa loku, un problēmas rodas tieši vai nu Daugavas vai dzelzceļa šķērsojuma vietās, tad D-tilts un visi viņa pieslēgumi utt palielina daugavas šķērsojumu par vienu vienību, bet dzelzceļa - par 0.00

Par to, ka tilta finansējumam aiziet milzu nauda ir tarkšķēts līdz nejēgai, bet līdz ar to jau Birkam jāburkšķ, ka naudas nav. Visa ieprogrammēta D-tiltam. Kurš vēl 5 gadus prasīs naudu, bet reāli satiksmes atslogošanu neuzlabos.

ehh, ko tur cepties, jāiet pusdienās:D

251137. viesis 30.janvāris 2008 13:23
0 0 Atbildēt

Magistr - problēma ir finansējuma pārdalē, nevis lauķos.

Nav īšti ok, ja no rīgas prasa kvalitāti, bet vienlaicīgi noslauc naudu, par ko to nodrošināt.

Moš tomēr der ieviest 3 lati par iebraukšanu Rīgā no automašīnām, kas atbilstoši īpašnieka deklarētajai adresei nedzīvo Rīģā.

Adreses deklarācija arī automātiski nodokļus ieskaitīs Rīgas budžetā, bet tad dzīvot vari kaut Lejasuzksēni-17.

251144. viesis 30.janvāris 2008 14:23
0 0 Atbildēt

Iesaku palasīt tepat iauto rakstu "Satiksmes uzlabošanu varētu panākt,apvienojot resursus".Manuprāt,ļoti skaidri un gaiši pateikts risinājuma veids,uz ko būtu jātiecas-jautājums tikai gribēšanā sadarboties dažādām vienas valsts struktūrām.

251171. viesis 30.janvāris 2008 20:20
0 0 Atbildēt

Jā, sadalījums ir tiešām netaisnīgs, galu galā latvija sastāv tikai no rīgas, pārējā latvijas daļa jau sen ir izpārdota un tikai vārda pēc ir latvija :D Tie latviešu tautas atkritēji, kas tur dzīvo, var arī braukt pa bedrainām šosejām, jo tā nav latvija! :D

251172. viesis 30.janvāris 2008 21:00
0 0 Atbildēt

msh - tad NEKAD nebrauc uz to Rīgu, nekādās darīšanās, iztiec bez viņas, strādā savā un nelien no tā ārā.

un nošauj ikvienu no sava miesta, kas strādā Rīģā, bet dzīvo miestā...

251173. viesis 30.janvāris 2008 21:24
0 0 Atbildēt

Palaidniex - piekritīsiet, ka Ŗīgā un rajonā nav reģistrēti tikai 6,43% LV transpporta vienību. Itkā Rīgā un Rīgas rajonā reģistrēti esot ~42% no visiem LV spēkratiem, tā kā nebūtu tik traki ar tiem piepilsētas iedzīvotājiem. Tad rajoniem attiecīgi tiktu finansējums pēc lietotāju skaita. Kāpēc man kā Rīgas iedzīvotājam ar Rīgā reģistrētiem automobīļiem būtu jāsatraucas, ka rajonos ir slikti ceļi, ja man līdz mājai ir jābrauc pa ielu ar "dubļu" segumu, kur neviens dienests vismaz 20 gadus nav rādījies?

251175. viesis 30.janvāris 2008 22:31
0 0 Atbildēt

251172. viesis 30.01.2008 21:00

Iztieku, pēdejoreiz rīgā biju pirms kādiem diviem gadiem :) Un ja man būtu jānošauj tie, kas strādā rīgā, tad tie būtu viens vai divi cilvēki :D Redzi, es dzīvoju ~300 km no rīgas un pa ceļam ir Liepāja... :D

251180. viesis 31.janvāris 2008 9:06
0 0 Atbildēt

recluse - es kaut kur teicu, ka man patīk tas, ka Rīga saņem tikai 6,43% no valsts ceļu finansējuma fonda?

Manispēc var Rīgai naudu nedot vairāk par tiem 10%, ko Birks grib izsist, bet tad derētu dažus gadus saņemt ekstra finansējumu sekojoša veidā: ja Rīgā ir reģistrēti 42% tr/līdzekļu bet valsts Rīgai piešķirs tikai 10% no ieņēmumiem, ko nomaksā autovadīāji, tad (ja pieņem ka šo finansējumu sastāda atbilstoši reģistrēto auto skaitam) vienalga ir 32% starpība.

Tad lūk - ar šo 32% finansējumu derētu izbūēt pienācīgu Rīgas apvedceļu - tas tomēr ir Valsts, nevis pilsētas nozīmes autoceļš. Normālu apvedceļu tā izsmiekla vietā, kas tur ir pašlaik. Apvedceļu ar vismaz 4 braukšanas joslām, sadalošo joslu apļveida un/vai divlīmeņu krustojumiem - BEZ luksaforiem, lai pa to braukt būtu izdevīgāk, nekā cauri Rīgai un tās centram. Tad uzlikt maksas iebraukšanu Rīgā un punkts. Bet tādu normālu maksu - Ls 5 par vienu dienu Ls 25 par nedēļas atļauju.

Tad varam atgriezties kaut pie 5% finansējuma pilsētai no valsts budžeta.

Ārpilsētas Rīgas ceļu lietotāji paši piemaksās nepieciešamo starpību, bet kurnētājiem, kas saka, ka Rīga tiem nav vajadzīga būs atbilstošas kvalitātes un caurlaidības apvedceļš.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti