«Porsche» tiesāsies ar Londonas mēru 23

 
20.februāris 2008 10:02

Vācijas ekskluzīvo sporta automašīnu ražotājs "Porsche AG" otrdien paziņoja par nodomu iesniegt tiesā prasību pret Londonas mēra lēmumu ieviest papildu nodevu videi īpaši nedraudzīgu automašīnu vadītājiem par iebraukšanu pilsētas centrā.

Jauno nodevu 25 sterliņu mārciņu (23,3 latu) apmērā plānots piemērot automašīnām, kas emitē vairāk nekā 225 gramus ogļskābās gāzes (CO2) uz vienu nobraukto kilometru, kā arī pirms 2001.gada marta reģistrētām automašīnām, kuru dzinēju apjoms pārsniedz 3000 kubikcentimetru.

Nodevu par iebraukšanu Londonas centrā paredzams iekasēt, sākot ar šā gada oktobri.

Patlaban visi autovadītāji par iebraukšanu Londonas centrā maksā astoņas mārciņas (7,5 latus), un tā ir daļa no sastrēgumu apkarošanas stratēģijas.

Šīs ir viens no pasākumiem, kas varētu palīdzēt īstenot pilsētas pašvaldības nodomu līdz 2025.gadam samazināt CO2 emisiju apjomu par 60%.

Savukārt "Porsche" pārstāvji uzskata pilsētas mērijas projektu par "negodīgu nodevu", kas nedz atrisinās sastrēgumu problēmu, nedz arī samazinās CO2 izmešu apjomu.

Jauninājums lielā mērā ietekmēs "Porsche", jo Londonas turīgāko iedzīvotāju vidū ir īpaši populāras kompānijas piedāvātās apvidus automašīnas "Cayenne", kuras emitē salīdzinoši daudz CO2.
"Ievērojama sastrēgumu [apkarošanas] nodevas paaugstināšana ir vienkārši netaisnīga. Tūkstošiem automašīnu vadītāju, kas brauc ar visdažādākajiem automobiļiem, saskarsies ar neproporcionāliem nodokļiem, kas minimāli ietekmēs CO2 emisiju apjomu," norādīja "Porsche" izpilddirektors Endijs Goss.

"Porsche" plāno šonedēļ nosūtīt vēstuli Londonas mēram Kenam Livingstonam, un mēra atbildi kompānija gaida divu nedēļu laikā.

"Ja mērs nesniegs atbildi uz "Porsche" vēstuli vai arī atteiksies pārskatīt savus plānus, "Porsche" plāno oficiālā kārtībā iesniegt tiesā prasību par likumprojekta pārskatīšanu," sacīja Goss.

Jauninājums varētu negatīvi ietekmēt Londonas kā uzņēmējdarbības pilsētas tēlu.

Tiek lēsts, ka jaunā nodeva tiktu iekasēta no 17% Londonas centrā iebraucošo automobiļu.

Londonas mēru atbalsta vides aizsargātāju grupa "Zemes draugi" ("Friends of the Earth"), norādot, ka cīņā pret piesārņojumu un klimata izmaiņām būtu jāpiedalās visiem ekonomikas sektoriem.

"Līdz ar Vācijas automašīnu nozari "Porsche" aizrautīgi pretojas stingriem pasākumiem, kuri ir nepieciešami, lai mazinātu autobūves nozares ieguldījumu klimata izmaiņās," norādīja organizācijas "Zemes draugi" pārstāvji.
 
Visi komentāri
 
252107. viesis 20.februāris 2008 11:45
0 0 Atbildēt

Sen bija laiks. :D jau kurš "jauninājums" no Londonas par tizliem gājieniem vērstiem pret normalo auto īpašniekiem.

Bet jamie vismaz g/km rēķina, mūsējie kad ko līdzīgu pārņem, izsaka jaudu kubikcentimetros un davaj.

252109. viesis 20.februāris 2008 11:59
0 0 Atbildēt

Rīgā nez ko teiktu tauta, ja katrs džipists būtu spiests maksāt.

252111. viesis 20.februāris 2008 12:08
0 0 Atbildēt

Kāpēc būtu jāmaksā tieši džipistam? Cayennei izmeši ir mazāki nekā pagājuša gadsimta 1,5l žigulim vai karburatorGolfam bez katalizatora. Un vai D4D Landcruizers ir kaitīgāks par S500 benzīnmersi?

252112. viesis 20.februāris 2008 12:14
0 0 Atbildēt

Piekritu 252111 viesim!

Jo tad jau drizak butu jacinas pret vecamiem shrotiem un pret veco sabiedrisko transport, kurs brauc ar melniem dumu mutuliem!

252113. viesis 20.februāris 2008 12:36
0 0 Atbildēt

252112. viesis Liec mieru šrotiem!

Ja šrotam liks maksāt,viņš nebrauks uz centru,bet džipists maksās, jo kur gan šis izrādīsies,ja ne Rīgas centrā-nebrauks jau lauku dubļus mīcīt ar savu Cauenni,tur takš nav kam izrādīt savu "krutumu"!

252114. viesis 20.februāris 2008 12:52
0 0 Atbildēt

252113. viesis 20.02.2008 12:36 - vai tu domā, ka Cayennes brauc pa Rīgu, jo viņiem nav kur citur izrādīties? Vai tomēr tiem cilvēkiem tur ir kāds bizness, darbs vai mājas? Tu savos laukos drosi vien arī izradies ar savu 2.Golpu, kaut gan līdz vietējai točkai varētu kājām aiziet, nesmirdinot gaisu un neapdraudot apkartējos. Bet ir arī zināms daudzums cilvēku, kuriem ir nepieciešams pārvietoties pa Rīgas centru ar auto. Un ja viņš ir spējīgs nopirkt auto par summu, kādu tu ar savam prāta dotībam mūžā nenopelnīsi, viņš pie tā nav vainīgs. Un ja šrotam liks maksāt, un tad viņš tur nebrauks - tas nozīme tikai to, ka viņam nav arī reālas vajadzības tur braukt ar auto, un visiem no ta būs labāk - mazāk korķu, tīrāks gaiss un srotistam ietaupīta nauda gan degvielai, gan caurlaidei.

Nevajag taisīt revolūciju "štobi ņebilo bogatih", godatie boļševiki/proletāriji.

252118. viesis 20.februāris 2008 13:30
0 0 Atbildēt

Cap,bet varbūt biznesa cilvēks no Ģertrūdes ielas līdz Vecrīgai varētu aiziet kājām,vai noslēgt līgumu ar TAXI firmu un aizbraukt/atbraukt kad vajag,tā ,nenoliegsi,būtu ērtāk/lētāk,nekādu kreņķu ar stāvvietu....bet,( Godmaņa bet)Latvijā tādu biznesmeni uzskata par LŪZERI,jo redz šim nav LAND CRUISERS , tāpēc no viņa jāturās pa gabalu ,kā no lepras slimnieka!

p/s Piekrītu viesim 252113......

252120. viesis 20.februāris 2008 13:41
0 0 Atbildēt

252118. viesis 20.02.2008 13:30 - pļe, laukos ievilka internetu. Varbūt tavos laukos skatās uz cilvēku pēc auto, un jums ir spēkā "naši ļuģi v buločnuju na taksi ņe jezģat" utt... Nezinu, kāda mēroga biznesmeņi tev ir pazīstami, bet - tā nu viss nav, ka normalās biznesa aprindās tevi vērtēs pēc auto, vēl jo vairāk "nav kruta" braukt ar taxi. Tas vienkārši nevienu šai gadsimtā vispār vairs neinteresē.

Bet korķi Rīgā neveidojas tieši biezo dēļ. Stulba satiksmes organizācija, kā rezutātā centrs ir pilns ar auto, kuriem pašiem no centra neko nevajag, vienkārši no A līdz B nav jedzīgāka maršruta, ka tikai caur centru. Un tad "plānie" besās ārā, ka džipi jamiem traucē braukt.

252122. viesis 20.februāris 2008 13:49
0 0 Atbildēt

Man gan liekas, ka sastrēgumiem vairāk palīdzētu iekasēt meslus atkarībā no auto masas nevis tikai no co daudzuma. Ceļus tak vairāk aizņem lielie verķi. Un kas gan traucē vienam pašam stūrēt ar kautko mazāku par džipu? Tajā pašā Londonā no šīm nodevām tiek atbrīvoti jebkādi hibrīdverķi, gāzmotoriem arī atlaides. Citur ir bezmaksas stāvvietas mazlitrāžniekiem. Paskataties apkārt sastrēgumā - džipos uc lepnajos un lielajos verķos labi ja pa 2 cilvēkiem sēž. Tad kāpēc viņam nepiemaksāt, ja viņam ir mesaprotama vajadzība vienam aizņemt teiksim 2 golfu vai 3 corsu vietu?

252124. viesis 20.februāris 2008 13:55
0 0 Atbildēt

Landcruizers ir īsāks par Avensi, nerunājot jau par RAV4, kas LV (un ipaši iAuto iemitniekiem) arī ir "biezais" džips :D Un cik garš ir Audi cigārs? :D Laukos iecienīts Volvo 9xx? Vecais Mondeo universālis (riktīgai biezais auto) :D ? ko vēl kāds teiks par vietas aizņemšanu ar džipiem?

252125. viesis 20.februāris 2008 13:59
0 0 Atbildēt

Kurš džips aizņem 2 Golpu vietu??? H1 mož vienīgi, i to ja tas nav Golf Variant :D

252126. viesis 20.februāris 2008 13:59
0 0 Atbildēt

"Tajā pašā Londonā no šīm nodevām tiek atbrīvoti jebkādi hibrīdverķi" - tas vien jau ir ko vērts. Vai tiešām kādam liekas, ka, piemēram, Lexus LS 600h L ir kaut mazliet pelnījis atlaides salīdzinājumā ar Porsche? Muļķības tas viss ir... sabiedrības smadzeņu skalošana, bizness, legāla naudas izspiešana, bet ne jau ekoloģija vai sastrēgumu risināšana.

252135. viesis 20.februāris 2008 14:27
0 0 Atbildēt

Seene

+100 žetoni

252147. viesis 20.februāris 2008 14:46
0 0 Atbildēt

Hibrīds atšķirībā no porša sastrēgumā pie max ātruma 30 kmh smirdēs stipri mazāk, jo pārsvarā grozīsies uz elektromotora. Uz šosejas ta rūks abi, bet korķos? Reku ģēnijam arī ekoloģijas pamatojums - konkrētajā vietā šitais nesmirdēs tik daudz, par ko arī viņam atlaides :D

252149. viesis 20.februāris 2008 14:50
0 0 Atbildēt

>>>Cap:pļe, laukos ievilka internetu.........

"naši ļuģi v buločnuju na taksi ņe jezģat"....

Tu savos laukos drosi vien arī izradies ar savu 2.Golpu,...

Nevajag taisīt revolūciju "štobi ņebilo bogatih", godatie boļševiki/proletāriji.

Pats jau droši no tiem pašiem "proletārijiem" esi cēlies,kā redzu,lozungu/citātu pilna galva-āksts!@

Lielais vairums "kruto "mašīnu/māju ir grābtas līzingos uz ntiem gadiem,kabatā tādam nedēļu pirms algas vējš svilpo,ēd pus otru pīrādziņu trīs dienās, bet sevi mālē par baisu veiksminieku.

He,he-proletārietis ir un paliek proletārietis,kaut arī sēž džipā,vošem mērkaķis ar spoguli apzeltitā būrī,nekas vairāk!

252154. viesis 20.februāris 2008 14:54
0 0 Atbildēt

252149. viesis 20.02.2008 14:50 - neskaiti naudu svešā kabatā, pajoliņ. Tiem, kam pirms algas vējš kabatā arī nebrauc uz Vecrīgu tieši tajās grūtajās dienās. Līdz ar ko netaisa korķus :D

252161. viesis 20.februāris 2008 15:16
0 0 Atbildēt

Es arī esmu pārliecināts, ka būtu pēdējais laiks VISU lielās klases džipu braucējus aplikt ar atbilstošu gada nodokli - nu, ne mazāku par 1000ls. Protams, lauku māju,purvu, fazenndu un fermu īpašnieki varētu saņemt zināmas atlaides. Bet, tādi jau būtu tikai daži desmiti... Kaut kāda cīņa valsts līmenī pret tiem tipiņiem, kuri mīl zīmēties ,ir jāuzsāk. Nesen tikos ar vienu amerikaņu studentu grupu, šie arī pamanījuši vecrīgā daudzos džipus, smej, un prasa: VAI TIEšĀM ārpus Rīgas pilsētas mums vispār nav ceļu, ka tik daudzi braukā ar džipiem !? Nācās paskaidrot, ka ar autoceļiem viss ir kārtībā, bet latviešiem ir liela problēma ar "krānu salīdzināšānu", kādēļ ir nepieciešami daudzie džipi un leksusi...Tā amerikāniem viss kļuva skaidrs.

252169. viesis 20.februāris 2008 15:32
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis [?] 20.02.2008 15:16 - kur mums ir viss kartībā ar autoceļiem? Ārpus Rīgas? Pļavnieku pagalmos? Galvu saspiedis esi??? Vot kaut ko tādu no LV pilsoņa tiešām bij grūti sagaidīt :D Aizraksti Šleseram un RD SatDepam - paldies, mums ar ceļiem viss kārtībā :D

Lielās klases džipus aplikt ar nodokli? Ok, bet kā ar 6litrigiem MB? Nevajag? Šrotus bez katalizatora? ari nē? Vai Multivan busiņš ir mazāks un mazāk kaitīgaks par lielās klases landkruizeris? Nelaidīsim busiņus Rīgā!

besī ārā tā latviešu skaudība, goda vārds...

252171. viesis 20.februāris 2008 15:36
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis - it kā pamatā esi šeit rakstijis prātīgas domas, bet šoreiz nu gan par pilnīgu idiotu iztaisies... Vnk. no comments...

252175. viesis 20.februāris 2008 15:48
0 0 Atbildēt

Es arī esmu pārliecināts, ka būtu pēdējais laiks VISUS idiotus, kas raksta stulbus komentārus internetā, aplikt ar atbilstošu gada nodokli - nu, ne mazāku par 1000ls. Protams, m auku māju, psihiatrisko slimnīcu, komunalku un kopmitņu iedzīvotaji varētu saņemt zināmas atlaides. Bet, tādi jau būtu tikai daži desmiti... Kaut kāda cīņa valsts līmenī pret tiem tipiņiem, kuri mīl zīmēties ar savu stulbumu, ir jāuzsāk. Nesen tikos ar vienu amerikaņu studentu grupu, šie arī pamanījuši vecrīgā daudzos idiotus, smej, un prasa tiem: VAI TIEšĀM ārpus Rīgas pilsētas mums vispār nav ceļu, ka tik daudzi braukā ar džipiem ! ? IkdienasViesis saka, ka ar autoceļiem viss ir kārtībā, bet latviešiem ir liela problēma ar "krānu salīdzināšānu", kādēļ ir nepieciešami daudzie džipi un leksusi... Tā amerikāniem viss kļuva skaidrs.

252191. viesis 20.februāris 2008 17:31
0 0 Atbildēt

Nesen tikos ar vienu amerikaņu studentu grupu, šie arī pamanījuši vecrīgā daudzos džipus, smej, un prasa: VAI TIEšĀM ārpus Rīgas pilsētas mums vispār nav ceļu, ka tik daudzi braukā ar džipiem ! ?

Tā amerikāņu studentu grupa kādreiz arī ASV ir bijuši. Kaut kā neesmu pamanījis, ka amīši brauktu ar mazlitrāžas auto ikdienā. Stūrē visādus SUv-us, minivenus un tml. verķus pa savām štrāsēm tā ka nemetās - kas viņiem L.A. nav ceļu? Un sakot, ka LR ar ceļiem viss kārtībā ir tikai nabaga studentu mānīšana - pabraukā ārpus Rīgas un tad redzēsi un, ja vēl cilvēkam ir māja pieŗīgā, tad daudz kur pēdējie daži km līdz fazendai tikai ar džipu arī ir izbraucami. Tā ka Latvijā pagaidām vēl nevaru nevienam pārmest džipa iegādi. Lai gan daudzkur tomēr labāk braukt ar Golpu, tomēr vieglāks un lielākas cerības pārslīdēt dubļu vanna, nekā ar vienu otru lielāku s'pēkratu (bet to jau visi nedzin, ar to fizikas mācīšanu jau mums arī skolā diez ko nesokas pēdējā laikā).

252193. viesis 20.februāris 2008 18:18
0 0 Atbildēt

Jeņķim mazlitrāža ir kas cits nekā eiropietim :D Eiropietim mazlitrāža ir 1-2l, jeņķim viss līdz 4l :D

IkdienasViesa ideju bik jāuzlabo - nodokļus vajadzētu salikt parketnieku īpašniekiem - kam vajag džipu, tam vajag, bet tiem, kam vajag tikai krāna pagarinājumu, tie pērk parketniekus :) Bet par veciem šrotiem - saremontē tam šrotam motoru kā pienākas un uzliec labu, labi saregulētu gāzes iekārtu - un tev būs ekoloģija :D

252195. viesis 20.februāris 2008 18:27
0 0 Atbildēt

Naudas karais Londonas idiots mers Kens Livingstons ar saviem fa4istu zemes draugiem var aiziet pakarties labak...........visiem ir skaidrs,kad tas ir kartejais veids ka izslaukt vairak naudas no Britu autovaditajiem,kuri jau ta par dizeli maksa 1.10£ litra.............Tas pats idiots vel plano Londona izmitinat vel 1.5miljonus Pakistanjus,Kurdus un citas churkas,no kuriem labuma nekada,tik maksza par tiem............$os "laba" daritajus deretu sakt karinat publiski elektribas stabos......,korumpeti lidz kaklam,dzimu4i ar sudraba karoti rokas un vel visu dzivi smird....:):)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti