Paātrinātājs tavam auto 39

 
3.septembris 2002 8:54

Nesen noskatījos filmu "Forsāža" par ielas sacensībām un man nebija gluži skaidrs, kas tas par sarkano slēdzi, kuru spiež gandrīz visi filmas varoņi, lai viņu auto lidotu ātrāk? Noskaidrosim to...

Tas ir paātrinātājs, kas balstās uz karstam degmaisījumam pievienoto īpašu gāzi N2O, slāpekļa oksīdu, ko pazīst arī kā "smieklu gāzi". Amerikā, kur šis dzinēja forsēšanas veids tika izgudrots, to sauc par "nitros" (nitrous - saīsinājums no nitrous oxide). Paātrinātāja gāze šķidruma formā glabājas balonā un, pie nepieciešamības, ar slēdža nospiešanu, tiek "padota" tieši sadegšanas kamerā, kopā ar karsto degmaisījumu. "Zirgu pieaugums" tiek sasniegts tāpēc, ka slāpekļa oksīds palīdz degmaisījumam sadegt ar lielāku enerģiju, jo satur daudz skābekļa. Pie tam pa ceļam no balona, šķidrums pārvēršas gāzē un, pēc fizikas likumiem, stipri atdziest - līdz -50Co. Šajā gadījumā arī neaizdedzinātā degmaisījuma blīvums palielinās - cilindros iekļūst vairāk degvielas un gaisa - jo aukstā gāze to ir atdzesējusi. Galvenā "nitrosa" priekšrocība - tas strādā tikai tad, kad tas ir nepieciešams. Pārējā laikā dzinējs darbojas, kā parasti. Starp citu, "nitros" diezgan iespaidīgi palielina dzinēja jaudu -- mazlitrāžas četrcilindru dzinējam tas "pievienos" kādus 25 zirdziņus, bet lielam V8 - līdz 400. (Tas gan var prasīt iespaidīgus konstrukcijas uzlabojumus) ASV darbojas daži desmiti firmu, kas specializējas uz šādu komplektu ražošanu. Tikai atcerieties, šī "mantiņa" var būt bīstama gan mašīnai, gan tās vadītājam... Nereti šādi tūnēto auto dzinēji ir "atvērušies", kā margrietiņas -- pēc sarkanā slēdzīša nospiešanas... Tāds superkomplektiņš varētu maksāt sākot ar 1500$, bet baloniņa uzpildīšana - ~20$ (pietiek 4 līdz 10 braucieniem (402m) ar forsāžu). Kaspars Zīve
 
Visi komentāri
 
36573. viesis 3.septembris 2002 9:04
0 1 Atbildēt

""Zirgu pieaugums" tiek sasniegts tāpēc, ka slāpekļa oksīds sadeg ar ļoti lielu enerģiju." - Slaapeklja oksiids NEDEG. Vienkaarshi tas satur vairaak skaabeklja nekaa gaiss, kas savukaart ljauj sadedzinaat vairaak benziina kaa rezultaataa palielinaas spiediens uz virzuli un attieciigi jaudu.

36580. viesis 3.septembris 2002 9:29
0 0 Atbildēt

virzuļi kosmosā var aiziet :)

36581. viesis 3.septembris 2002 9:29
0 0 Atbildēt

Nu par to jaudas pieaugumu un komplektu cenaam HCT tunning teica mazliet ko citu, 2.l 4 cilindru motoram ar NOS var dabuut liidz +70 zs Turklaat NOS ir dazhaadu veidu sisteemas, vienkaarshaakajaas slaapeklja oksiids tiek ievadiits kopaa ar gaisu un taalaak sajaucas ar degvielu... sarezhgjiitaakajaas tas tiekot sajaukts ar degvielu jau uzreiz, pirms nokljuushanas cilindros... Ja vienkaarshaakajaas sisteemaas varot iztikt ar 98bendzju un bez motora paarbuuveem, tad sarezhgjiitakajaas ir nepiecieshama speciaala degviela un nopietna motora paarbuuve...

Tas taa, ko esmu saklausiijis pa ausu galam

36582. viesis 3.septembris 2002 9:32
0 0 Atbildēt

tik un tā virzuļi var kosmosā aiziet :)

36584. viesis 3.septembris 2002 9:33
0 0 Atbildēt

Latvijā arī ir/būs firma, kas ar to nodarbojas BBS auto vai tuning īsti neatceros nosaukumu. Cenas gan sākot no 3000$

OUTLAW

Redaktors 3.septembris 2002 9:49
0 0 Atbildēt

paldies Markelim: pielaboju šo tekstu par N20...

36592. viesis 3.septembris 2002 9:51
0 0 Atbildēt

NO2 jeb slāpekļa dioksīds pie augstas temperatūras sadalās slāpeklī un skābeklī, ja nekļūdos pie 300 grādiem. Slāpeklis nekam netraucē jo gaisā tā ir pa pilnam, bet skābeklis lieti noder degšanas procesā. Padot motorā tīru skābekli būtu par 30% efektīvāk, bet daudz nedrošāk. Īpaši liels jaudas pieaugums iespējams lieliem un pavecākiem motoriem, kur jau tā nav izspiests viss iespējamais no motora. Šī sistēma tāpat kā turbīna strādā pie lieliem apgriezieniem, tad degvielas tā kā pietiek bet gaiss sāk pietrūkt.

36599. viesis 3.septembris 2002 10:02
0 0 Atbildēt

Vo, žigulim šitādu uzklikšu... Ta Jūs man redzēsiet... :oP

36601. viesis 3.septembris 2002 10:12
0 0 Atbildēt

un kā ar kardāniem, pusasīm un ātrumkārbu ? Vai tās pateicīgi sāk grabēt pēc pāris šādiem maucieniem (protams, ja virzuļi, šāles un kasturvēl jau nestāv servisā uz galda, ko rādīt citiem NOS kārotājiem) ?

36602. viesis 3.septembris 2002 10:13
0 0 Atbildēt

Žigulist ta jau mēs draga karaļi būtu :), tik žel būtu, ja virzuļi kosmosā aizlidotu. kaut gan nav ļaunuma bez labuma :)

36615. viesis 3.septembris 2002 10:36
0 0 Atbildēt

nu lai jau lido tam zhigulim motors gaisaa. nopirksi pa desjatku citu dzineeju un brauxi atkal.

36620. viesis 3.septembris 2002 10:42
0 0 Atbildēt

Šis dzinēja forsēšanas veids tika izgudrots vel otrajā pasaules kara lidmašīnām.

36621. viesis 3.septembris 2002 10:46
0 0 Atbildēt

IMHO. sistēma ir liekama tikai lieliem masīviem motoriem, kuriem ir lielas forsāžas rezerves, t.i. dažādiem veciem amerikāņu V8.

36638. viesis 3.septembris 2002 11:28
0 0 Atbildēt

Interesanti, IMHO visur eiropaa tos NOS ir aizliegushi, vai Latvijaa tas taa nav ???

36643. viesis 3.septembris 2002 11:34
0 0 Atbildēt

Komplektins varetuari maksat $500, ka uz to norada HCT Tuning price lists, vienigais, ja pierekjina nepieciesamo virzulju un klanju mainju, lai tie spetu izturet so nezeligo karstumu, kas savukart prasa vel izdevumus, lai varetu veikt sos stiprinajumus...varetu but $1500 un vairaak (atkariibaa no auto markas, virzulju daudzuma utt ;) )

Pirms gribi nitros, padoma, vai letak nav iegadaties turbo auto...

Tikai katra vaditaja padomdevejs,

Duke

aetuning.yo.lv

36654. viesis 3.septembris 2002 12:12
0 0 Atbildēt

tu uGiaS

- skaties patiesās izmaksas, ja virzuli aizsūtam kosmosā !

- padomā, ja virzulis kosmosā, tad arī kapotā caurums. Atkal jālāpa, jāšpaktelē, jākrāso, skāde ap 30 Ls + labs dzinējs ap 150 Ls + darbs 50Ls = 230 Ls.

skāde 230 Ls vērtībā, tad jau toč labāk kā Duke iesaka izvēlēties turbo...

36669. viesis 3.septembris 2002 13:43
0 0 Atbildēt

wowww

nu taadi jaunumi

cik jau ilgi iet diskusija par nitro iespeejaam, pielietojumu un driizo masveida iepluushanu Latvijaa... bla bla bla...

:P

36674. viesis 3.septembris 2002 13:49
0 0 Atbildēt

un nevajag te **** par to ka virzulji kaukur lidos! Jaa, ja iebaazh kaukaadu ******* vinj zin kaadu nosu uz 1987. gada 4cyl shrota neko dzineejam neizdarot tad var protams kasiit kuli, bet ja nomaina nepiecieshamaas daljas, suuknjus, indzektorus, virzuljus, exhaustu u.t.t. tad var dabuut pa ap 5000$ REAALU +70-90 ZS BEZ iipashas dzineeja laushanas ar 98E + spec. piedevaam... protams izmaksas IR un ne taas mazaakaas, bet es tieshaam ceru ka streetreiss Latvijaa vairs netiks braukts ar gjimenes opeljiem, 318 biimeriem nokarinaatiem ar veciem spoileriem un sliktu kraasojumu, bet ar KAARTIIGI un SPEECIIGI tuuneetiem auto, kuri buutu reaali streetfighteri arii motoraa, nevis tik ar plastmasaam apkaarti...

36682. viesis 3.septembris 2002 14:22
0 0 Atbildēt

Sveiki tautieši! Ieskatieties šeit www.coymiller.com/program/program_sc_stage1.htm un www.coymiller.com/program/program_sc_stage2.htm Tur ir detalizēti aprakstīts, kas ir jānomaina un jāpieliek, lai no mazjaudīga ASV mašīnas motora izdabūt 2x...3x vairāk jaudas... un cik es saprotu, tur vēl netiek lietots Nitros... Pievērsiet uzmanību cenām un rezultātā iegūtām jaudām :)

36691. viesis 3.septembris 2002 15:02
0 0 Atbildēt

vēlu veiksmi entuziastiem, kuri acis pārgriezuši spiež NOS pogu uz taisna trases gabala.....pa 5ooo$ plus esošā auto cena var nopirkt normālu tašņilku, kura plēsīs tos NOSus kā tuziks vāveri.

36699. viesis 3.septembris 2002 15:19
0 0 Atbildēt

Kaa tad tuziks vaaveri? :-)))

36704. viesis 3.septembris 2002 15:43
0 0 Atbildēt

To : viesis 2002-09-03 13:49:56

a ko darīt, ja 1987 gada autiņa dzinējs nav šrots? Vai tad arī jākasa kule?

36705. viesis 3.septembris 2002 15:43
0 0 Atbildēt

runa jau sen bet nekur nevar redzeet rezultaatu HTC arii pazudis no komentaru lapaam par sho temu

36709. viesis 3.septembris 2002 16:23
0 0 Atbildēt

2 mellais - uzliec nosu, no sirds izpūt pāris balonus...un vari kasīt kuli ;)

36710. viesis 3.septembris 2002 16:24
0 0 Atbildēt

to: iauto

tad jau labāk bez nosa kasu kuli. Kā sacīt jāsaka, pa lēto :)

36729. viesis 3.septembris 2002 18:32
0 0 Atbildēt

Kaa var virzuljus aizsuutiit kosmosaa, ja tie eksplozijas rezultaataa tiek dziiti uz leju nevis uz augshu? Taa kaa par caurumu kapotaa var neuztraukties, driizaak klanis izsitiis lielu robu karterii, motoru noklapees un beigta balle.

36753. viesis 4.septembris 2002 9:54
0 0 Atbildēt

viesis 2002-09-03 18:32:15

Vo, toč, kosmosā aizies visa galva. Kapotā būs TĀDS caurums :D

36755. viesis 4.septembris 2002 10:00
0 0 Atbildēt

nu kā, kamēr vienu virzulu spiezj lejā tikmēr otrs tiecās kosmosā :) un kuli sanāk kasīt jebkurā gadījumā !

36760. viesis 4.septembris 2002 10:07
0 0 Atbildēt

Ko tad biezie puikas te bremze, lai ieperk gragreisa auto ka amiissos un velk uz nebeedu un visiem citiem vispaar aizliedz dragreisa paraadiities nu tipa tiem kas ar tiem 318 BMW un srot opeliem:).Vis tas stulbais NOS beigsies ar to ka kaads uzspraags un arii latvijaa tas buus aizliegts , ko pats arii atbalstu 100%

36764. viesis 4.septembris 2002 10:14
0 0 Atbildēt

nos pats nespraagst...

36773. viesis 4.septembris 2002 10:45
0 0 Atbildēt

Diskusija par NOS leni parvietojas pa iAuto saitu :)

36789. viesis 4.septembris 2002 11:32
0 0 Atbildēt

Da skaidrs ka nespraagst, un kameert tiks likti labi kvalitatiivi komplekti viss buus oK, bet zinot vispaareejo nabadziibu un *******ismu un veelmi izspiest visu iespeejamo domaaju ka spraags gan

36790. viesis 4.septembris 2002 11:36
0 0 Atbildēt

...kur beidzas meistarība, tur sākas NOS tipa uzbudinātāji...

36791. viesis 4.septembris 2002 11:44
0 0 Atbildēt

Nu atkal jau rakstam kaa pagadaas. Pieaugums mazlitraazai ir 25zs bet lieliem V8 uzreiz 400zs - a patiesiibaa lieliem V8 tie ir +100Zs kas parasti naak klaat pie esoshajiem 300.

Ai nu izlasiiju un sapratu ka rakstiitaajs neko par jautaajumu nesaprot un neveleejaas arii to dariit - tad nafig rakstiit ja slinkums ir paurbt internetaa un uzzinaat kautko kas citiem vareetu nodereet...

36811. viesis 4.septembris 2002 12:19
0 0 Atbildēt

Eh, ne kas nekur nesprags kosmosaa...visprims parasti virzulji vienkaarshi izkusiis un atstaas deformetu metala masu, kas var izdauzis galvu.

Otrs variants, gredzeniem atrodoties neturkur vajag motoram bus 0 kompresijas un tapat hrana.

Dazhiem asprashiem protams var izdoties ari salocit vai salauzt klani...rezultats neizbegami tads pats - hrana.

Dari ko daridams, vienmer apdoma galu. Negribi klausit, nu lauz motoru...bus ko labot un naudinju plest!

Duke

AE Tuning

36891. viesis 4.septembris 2002 15:37
0 0 Atbildēt

36947. viesis 4.septembris 2002 23:18
0 0 Atbildēt

Cik es redzeju streetracos - es nebriiniitos ja kadam jau sen buutu tas NOS piemaukts... Bet o var zinaat var jau buut ka v12 motors :P. Tas pac bij pedeja oficialaja street gonkaa - lietuvieshu "estipois" :) ceru ka neapvainojas pec tadiem vardiem.. ar savu 80 burbuli taa uzrava un aizpleesa ka mute vien iepletaas.

96077. viesis 10.septembris 2003 13:01
0 0 Atbildēt

To minimaalo jaudas pieaugumu, ko piedaavaa NOS, var dabuut, uzliekot sisteemu uz jebkura dzineeja! Ja kaads ir lasiijis NOS speciaalistu rakstus, tad tur ir teikts "mounts on ANY stock engine, no engine upgrades necessary!" Tas ir droshi un efektiivi! NOSam piemiit daudzas labas iipashiibas: atdzesee dzineeju, tiira sveces, nespraagst, ideaals kopaa ar turbo vai superchardzeriem! Nav ko te trageedijas izgudrot, NOS rullee! Galu galaa, taas tachu ir max. 15 sekundes uzraaviena...

157115. viesis 11.februāris 2005 14:24
0 0 Atbildēt

Bez komentariem,bus tads jaiegadajas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti