Pērn vidēji dienā izmaksāti 84 tūkst.latu 5

27.februāris 2008 11:42

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem pērn apdrošinātāju nopelnīto OCTA prēmiju summa sastādīja 36 miljonu latu, kas ir par 45% vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem izmaksātas zaudējumu atlīdzības 31,7 milj.latu apmērā, kas ir par 48% vairāk salīdzinot ar 2006.gadu.

Tas nozīmē, ka vidējā summa, par kādu pērn katru dienu apdrošinātāji pieņēmuši lēmumus izmaksai ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem, ir 84 tūkst.latu (2006.gadā šis skaitlis bija 53,2 tūkst.latu).

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs: „Arī pērn turpinājās OCTA tirgus izaugsme, sasniedzot augstākos rādītājus pēc noslēgto polišu apjoma un skaita sistēmas 10 gadu pastāvēšanas laikā. Pateicoties tam, OCTA turpina būt otrs lielākais apdrošināšanas segments Latvijā.”

Tai pat laikā, pieaugot reģistrēto transportlīdzekļu skaitam, pieaug arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, kā rezultātā pērn apdrošinātāji pieņēmuši 60,2 tūkst. zaudējumu pieteikumus, kas ir gandrīz par 10 tūkstošiem jeb 20% vairāk nekā 2006.gadā. 

Atlīdzības inflācijas ietekmē turpina strauji pieaugt

Atlīdzību straujo pieaugumu, tāpat kā iepriekš, sekmējis izmaksu kāpums. No visām atlīdzībām apmēram 92% veido transportlīdzekļu bojājumi un bojāejas zaudējumu atlīdzināšana. Šo atlīdzību pieaugums pērn bija 64%, ko var izskaidrot ar vispārējo inflāciju valstī, jauno transportlīdzekļu īpatsvara pieaugumu ceļu satiksmē (līdz ar to dārgāki remonti), kā arī strauju transportlīdzekļu remontdarbu izmaksu sadārdzinājumu.

Tāpat medicīnas pakalpojumu izcenojumu kāpuma ietekmē pērn palielinājušās arī atlīdzības, kas sedz ārstēšanās izdevumus. Jāmin, ka 2007.gadā vislielākais pieaugums ir atlīdzībām par nemateriālajiem zaudējumiem sakarā ar cietušās personas fizisku traumu, kas pieauga gandrīz 9 reizes, savukārt par 85% palielinājās atlīdzību summas par cietušās personas ārstēšanu.

Prēmiju diferencēšana atkarībā no izraisīto negadījumu skaita

Atlīdzību straujais pieaugums ir viens no iemesliem, kāpēc palielinās OCTA polišu cenas.

J.Stengrevics: „Šobrīd nekas neliecina, ka inflācija pierims un neturpināsies remontdarbu izmaksu sadārdzinājums. Šie abi faktori vistiešākajā veidā ietekmē OCTA polišu cenas, jo apdrošinātājiem jārēķinās ar pastāvīgu zaudējumu atlīdzību cietušajiem izmaksu pieaugumu. Ja 2006.gadā vidējā izmaksātā zaudējumu atlīdzība bija 501 lats, tad pērn tā pieauga par 25% un  sasniedza jau 625 latus.”

Šogad turpināsies prēmiju diferencēšana starp tiem autoīpašniekiem, kas izraisījuši vairākas avārijas un kas nav izraisījuši nevienu, bet regulāri apdrošina savu obligāto civiltiesisko apdrošināšanu.

J.Stengrevics: „Jau patreiz polises cena starp autoīpašniekiem, kas ieņem Bonus-malus risku novērtēšanas sistēmā šobrīd augstāko 16. atlaižu klasi un zemāko 1.piemaksu klasi, var atšķirties pat par 4 reizēm. Prognozēju, ka turpmāk šī apdrošinātāju cenu diferencācija starp „labajiem” un „sliktajiem” transportlīdzekļu īpašniekiem tikai pieaugs. Manuprāt, šāda stratēģija no apdrošinātāju puses ir tikai atbalstāma, jo tādā veidā tiek sekmēta autovadītāju apziņa būt uzmanīgiem, atbildīgiem, nepārgalvīgiem ceļu satiksmē. Šādu praksi sen jau izmanto apdrošinātāji citās Eiropas Savienības valstīs, kur par avāriju tās izraisītājam OCTA cena pieaug ievērojami.” 

Sarukusi starpība starp ieņēmumiem no polisēm un izmaksātajām atlīdzībām

J.Stengrevics: „Pērn starpība starp noslēgtajām polisēm un izmaksātajām atlīdzībām ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem veido tikai 4,3 miljonus latus, no kuriem gandrīz 2,7 milj.latu ir obligātie atskaitījumi, ko nosaka normatīvie akti, piemēram, Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses fondā un OCTA garantijas fondā. Pieauguši arī obligātās risku pārapdrošināšanas īpatsvars no visu apdrošināšanas prēmiju summas – no 15,7% 2006.gadā pērn tie veidojuši jau 21% no visām prēmijām.

Rezultātā pērn apdrošināšanas sabiedrības šajā apdrošināšanas veidā strādājušas ar zaudējumiem, kas ir lielākie 10 gadu vēsturē un sasniedza 5,6 miljonu latu.”

Paredzams, ka apdrošinātāji būs spiesti rezervēt ievērojamas summas iepriekš jau minēto zaudējumu atlīdzību atlīdzināšanai (piemēram, personai nodarītie materiālie un nemateriālie zaudējumi, kas radušies, nodrošinot cietušā ārstēšanu, rehabilitāciju, transportlīdzekļu remonta izmaksu sadārdzināšanās, kā arī inflācijas ietekmes dēļ radītos izmaksu paaugstināšanos u.c.), kā dēļ OCTA tehniskais rezultāts arī šogad varētu būt negatīvs.

Neskatoties uz izmaksu straujo pieaugumu, pērnais gads nozares attīstībā sniedzis būtisku ieguldījumu, pieņemot virkni likumdošanas izmaiņu, kas nesīs pārmaiņas nākotnē. Piemēram, e-polises ieviešana, ceļu satiksmes negadījumos cietušo atlīdzību indeksācija, atlīdzību limitu pakāpeniska palielināšana,
 
Visi komentāri
 
253156. viesis 27.februāris 2008 20:44
0 0 Atbildēt

Fantastisks virsraksts - izlasi un brīvi sapņo, kas ko kam varētu būt izmaksājis! :D

253174. viesis 28.februāris 2008 10:33
0 0 Atbildēt

Pagaajushaa gada saakumaa avaarijaa gaaja bojaa mans teevs. Vainiigaas personas apdroshinaataajs tikai tagad atsuutijis apstiprinaajumu ka segs beeru izdevumus 7 min. algu apmeeraa, kas protams nenosedz visu summu, bet taa kaa paareejais nav pieraadaams, tad nu lai jau. Bet, kas man liek ironiski raudziities uz sho visu, tas ir pretimnaakshana no apdroshinaataaja, piesolot moraalo kompensaaciju. Summa ir ljoti liela, jo cilveeka tachu vairs nav. Kaa juus domaajiet? 100Ls kaa moraalaa kompensaacija ir pienaaciigi liela ja cilveeks ir miris?

253176. viesis 28.februāris 2008 10:44
0 0 Atbildēt

Labāk būtu uzrādījuši cik vienā mēnesī iekasē, tad varētu redzēt cik izdevīgs/neizdevīgs šis pasākums ir apdrošinātājiem. Savādāk tukša muldoņa...

253182. viesis 28.februāris 2008 11:29
0 0 Atbildēt

Pietiek jau nu vaideet! Pat tad, kad pec 2 menesu gaidisanas beidzot ''svarigais lemums'' par izniicinata auto kompensesanu ir pienjemts un akts par sadauzita auto savaksanu parakstits, variet negaidit, ka Jums ieskaitiis naudu.Agents kuram auto jasavac neliksies ne zinis un nauda konta nebuus.Mana gadijuma nu jau + nedeelja!Gadijums attiecas uz a/s ''Balva'' - nevienam neiesaku!

253188. viesis 28.februāris 2008 12:12
0 0 Atbildēt

Bonus-Malus rullee :) Pirms 2 gadiem viens lohs nesavaldīja uz slidena ceļa mašīnu un ieslīdēja manējā - viņš brauca pa galveno ceļu, bet es gaidīju pagriecienā uz mazāksas nozīmes ceļa, lai uzbrauktu uz galveno. Ko pateica policija? Ka es esmu vainīgs, nevajadzēja tok tuvu pie galvenā līst :) Ok, man toreiz bija pofig, OCTA visu nosedza ("cietušias" bija 92.g. passat - priekšējais lukturis sasists un vēl visādi sīki skrāpējumi). Tagad, pēc 2 gadiem reģistrēju jaunu mašīnu un iedeva man 4 klasi - OCTa uz gadu 260 Ls (100 Ls vietā).

Mācība!!! JA ESAT VAINĪGI UN CIETUŠAJAM ESAT NODARĪJUŠI MINIMĀLUS ZAUDĒJUMUS (NOSKRĀPĒTS BAMPERIS, UTT.), NEPLDIET SASKANJOTO/NESAUCIET POLICIJU! SAMAKSĀJIET UZ ROKAS CIETUŠAM TOS 100 LS UN JAU 1 GADA LAIKĀ TAS ATPELNĪSIES!!!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārdošanā lielākais jebkad uzbūvētais Porsche (+ FOTO)

Mecum izsolē tiks piedāvāts lielākais jebkad uzbūvētais Porsche – motormāja ar nosaukumu Tempo Mikafa Sport Camper. Lasīt vairāk

 

Audi iepazīstina ar sportisko Audi SQ8 (+ FOTO) 3

Audi prezentējis sportisko Q saimes modeli – Audi SQ8 TDI. Pateicoties astoņu cilindru dīzeļdzinējam ar biturbo piedziņu, lielā SUV kupeja piedāvā pirmšķirīgu veiktspēju apvienojumā ar augsta līmeņa efektivitāti. Lasīt vairāk

 

Briti pārveido Ford Mustang par elektroauto (+ FOTO) 1

Britu jaunuzņēmums Charge Automotive pārveidojis muskuļauto Ford Mustang par elektriskās piedziņas sporta auto, kas var sasniegt maksimālo ātrumu 240 km/h. Lasīt vairāk

 

CSDD aptauja: 66% iedzīvotāju apturētu šoferus no braukšanas reibumā 2

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) aptaujas* dati apliecina, ka sabiedrība ir gatava aktīvi rīkoties, lai nepieļautu nelaimes gadījumus, ko varētu izraisīt dzērājšoferi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti