Mercedes-Benz piedāvā tehnoloģijas jaunam attīstības līmenim 1

10.marts 2008 9:26

Mercedes-Benz kā savu moto Ženēvas auto izstādei 2008 izvēlējies "Braukšanas kultūru", prezentējot pievilcīgus jaunus produktus piecās modeļu sērijās – sākot no jaunās paaudzes modeļiem klasiskajam SL Roadster, līdz pat jauniem, sevišķi ekonomiskiem BlueEFFICIENCY modeļiem C-klasei, kuru degvielas patēriņš ir pat līdz 1,5 litriem uz 100 km zemāks nekā attiecīgajiem standarta variantiem.

Viena no Mercedes-Benz prioritātēm, kurai tiek veltīts daudz uzmanības, ir degvielas patēriņa un izmešu daudzuma samazinājums: jaunie rodsteru un kupejas modeļi jau šobrīd patērē par 10% mazāk degvielas nekā to priekšgājēji.



"Mēs ļoti skaidri parādām, ko Mercedes-Benz vēlas pateikt Ženēvā: plašs augstākās klases automobiļu klāsts, kurā tiek apvienota izcila drošība, komforts un attīstība efektivitātes un vides saglabāšanas jomā,” norāda Dr. Dīters Ceče, Daimler AG priekšsēdētājs un Mercedes-Benz Cars vadītājs.

Pasaules līderis Ženēvā: jaunā Mercedes-Benz SL paaudze

Kā galveno pārsteigumu Ženēvas auto izstādei Mercedes-Benz sagatavojis jauno luksuss SL Roadster, kas izstādē svin savu pasaules prezentāciju. Dr. D. Ceče atzīst: “Kā īsta dizaina leģenda, SL ir iemiesojis Mercedes-Benz zīmola valdzinājumu vairāk nekā 50 gadus. Apvienojot klasiskās SL stila īpašības ar moderniem Mercedes-Benz dizaina koncepcijas elementiem, jaunā paaudze ir kļuvusi vēl ekspresīvāka un emocionālāka.”

Jaunās paaudzes SL ir formas augstumos arī tehniskajā ziņā: četri dzinēja varianti ietver divus jaunus sešcilindru agregātus, kas sniedz vairāk jaudas pie zemāka degvielas patēriņa. Trīs litru V6 jaunajā sākuma līmeņa SL 280 attīsta līdz pat 170 kW/231 zirgspēkiem. SL 350 modelī slēpjas nesen izstrādātais, sevišķi jutīgais sporta dzinējs. Tā jauda ir palielināta par 16 %, sasniedzot 232 kW/316 zirgspēkus (salīdzinājumā ar iepriekšējo 3,5 litru dzinēju), savukārt maksimālais griezes moments ir pieaudzis par 10 Nm līdz 360 Nm. Pie NEDC degvielas patēriņa, kas sastāda 9,9 litrus uz 100 kilometriem, SL 350 tomēr ir par 0,4 litriem ekonomiskāks nekā iepriekšējais modelis, attīstot 200 kW/272 zirgspēkus. Modeļu diapazona priekšgalā joprojām atrodas SL 500 ar savu V8 dzinēju un divpadsmit cilindru SL 600. Šī modeļa dzinējs tagad patērē līdz pat 0,4 litriem mazāk degvielas uz 100 kilometriem nekā agrāk.

Jaunās paaudzes rodsteru aprīkojuma spilgtākie elementi ir biksenona priekšējie lukturi, kurus pēc pieprasījuma var papildināt ar Inteliģento Apgaismojuma Sistēmu. Dažādi uzlabojumi veikti arī AIRSCARF kakla joslas apsildes sistēmai, kuru ir izstrādājis un patentējis Mercedes-Benz, kā arī nesen izstrādātajai tiešās stūrēšanas sistēmai, kas ļauj lielajam rodsteram būt gan veiklākam, gan tajā pašā laikā drošākam un ērtākam.

BlueEFFICIENCY: jaunā Mercedes formula sevišķi ekonomiskam braukšanas priekam

Martā Mercedes-Benz piedāvās apmēram 20 jaunus BlueEFFICIENCY modeļus, kuri apvieno zīmolam raksturīgās vērtības, tādas kā drošība, komforts un teicama efektivitāte, un vides aizsardzība. “Lai to panāktu, mēs esam izveidojuši veselu degvielas taupīšanas pasākumu komplektu, kuru piedāvāsim vairākos modeļos – sākot no A-klases līdz S-klasei,” norāda Dr. Tomass Vēbers, Daimler AG valdes loceklis, kurš ir atbildīgs par korporatīvo pētniecību un attīstību Mercedes-Benz Cars. “Šis komplekss, kura kopējie degvielas ietaupījumi ir līdz pat 12%, ietver aerodinamiskus uzlabojumus, jauno elektrisko ECO vadības sistēmu, dažu konstruktīvo elementu atvieglošanu, riepas ar zemu rites pretestību un efektīvāku ģeneratora vadību. Tie ir tikai daži piemēri,” atzīst Dr. T. Vēbers.

Ženēvas auto izstādē 2008 Mercedes-Benz prezentē trīs jaunus C-klases BlueEFFICIENCY modeļus, kuri pārdošanā būs pieejami no marta, to starpā 100 kW/136 zirgspēku C 200 CDI. Šī spēcīgā dīzeļa BlueEFFICIENCY versija patērē tikai 5.1 litrus uz 100 kilometriem, t.i., par 0.6 litriem mazāk nekā jau tā ļoti ekonomiskā standarta versija. C 180 KOMPRESSOR (115 kW/156 zirgspēki) 100 kilometrus veic, patērējot 6.5 litrus degvielas, un tā degvielas patēriņš ir par 0.9 litriem zemāks nekā standarta modelim. Mercedes-Benz trešais jaunais Ženēvā prezentētais C-klases BlueEFFICIENCY modelis ir C 350 CGI ar pēdējās paaudzes tiešo degvielas iesmidzināšanu. Tā ievērojami jaudīgākais sešu cilindru dzinējs (292 zirgspēki) jau patērē apmēram 10% degvielas mazāk nekā standarta dzinējs (272 zirgspēki). Kombinācijā ar pasākumiem, kas ir veikti efektivitātes uzlabošanā, C 350 CGI degvielas patēriņš ir samazināts pusotru reizi, patērējot tikai 8.4 litrus uz 100 kilometriem.

Četri jauni kupejas modeļi un rodsteri

Ženēvas Auto izstādē 2008 Mercedes-Benz prezentē arī citus atraktīvus jaunus produktus: jaunās paadzes SLK Roadster un CLS, kā arī jauno CL 500 4MATIC – pirmo četru riteņu piedziņas modeli modernajam un veiksmīgajam luksusa kupejas modelim. Tiem pievienojas jaunais CLC, kuru Mercedes-Benz piedāvās sākot no maija. Šis jaunpienācējs apvieno sportisku un elegantu ārieni ar iespaidīgu braukšanas procesu. Līdzīgi uzlabotajam SLK, jaunais CLC ietaupa degvielu līdz pat 10%, salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem.

Vision GLK BlueTEC HYBRID: jaudīgāks un ekonomiskāks

Jaudīgs, ekonomisks un tīrs – tie ir galvenie vārdi, kas raksturo Mercedes-Benz Vision GLK BlueTEC SUV konceptu, kas janvārī tika prezentēts Detroitā. Pateicoties savai inovatīvajai dīzeļa-hibrīda piedziņai, Ženēvā prezentētais Vision GLK BlueTEC HYBRID sper vienu soli tālāk jaudas un efektivitātes ziņā.



Visvairāk uzmanību piesaista nesen izstrādātais 2,2-litru dīzeļa dzinējs, kas šogad svin savu debiju C-klasē. Šis inovatīvais augsta griezes momenta dzinējs spēj attīstīt 204 zirgspēkus un izcilu 500 Nm griezes momentu, kas kļūst pieejams jau pie 1600 rpm. Dr. Vēbers: “Tas ļauj mūsu četru cilindru agregātam sasniegt līmeņus, kurā iepriekš saimniekoja tikai trīs litru sešu cilindru dīzeļi vai lielie V8 benzīna dzinēji – to apvienojot ar teicamu degvielas ekonomiju.” Apvienojumā ar kompakto hibrīda modeli, Vision GLK BlueTEC HYBRID kopējā jauda ir 224 zirgspēki, savukārt griezes moments ir iespaidīgie 560 Nm. Tajā pašā laikā degvielas patēriņš ir samazināts vēl vairāk, sasniedzot tikai 5,9 litrus uz 100 kilometriem.

Revolucionārs sasniegums litija-jonu akumulatoru tehnoloģijā

Kā beidzamo jauninājumu Mercedes-Benz Ženēvā prezentē būtisku inovāciju akumulatoru tehnoloģijas jomā hibrīda automašīnām. Štutgartes kompānija ir pirmā pasaulē, kas izstrādājusi litija-jonu tehnoloģiju, kas līdz šim tika izmantota galvenokārt sadzīves elektronikas nozarē. Jaunā akumulatoru tehnoloģija attīstīta līdz līmenim, kas apmierina automašīnu industrijas augstās prasības. Jaunā akumulatoru tehnoloģija tiks uzstādīta S 400 BlueHYBRID nākamajā gadā. Kopumā Daimler pieder 25 patenti, kuri ļāvuši sasniegt būtiskus panākumus tehnoloģiju jomā.
 
Visi komentāri
 
254060. viesis 10.marts 2008 14:02
0 0 Atbildēt

Nu skaisti, mersis ir viens no tiem dažiem ražotājiem, kuru jaunie modeļi pat izskatās skaisti :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW ļauj ielūkoties nākotnē ar 600 Zs koncepta palīdzību (+ FOTO)

BMW īpašā konferencē Minhenē prezentējis konceptu Vision M Next – prototipu, kas izstrādāts, lai sniegtu priekšstatu par markas tuvākās nākotnes modeļiem, ieskaitot nākamās paaudzes i8 hibrīdu. Lasīt vairāk

 

Jāņu dienā ceļu satiksmes negadījumos cietuši 18 cilvēki; reibumā pieķerti vismaz 70 autovadītāji 1

Jāņu dienā 24.jūnijā Latvijā ceļu satiksmes negadījumos cietuši 18 cilvēki, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijā (VP). Lasīt vairāk

 

Pārdošanā lielākais jebkad uzbūvētais Porsche (+ FOTO) 1

Mecum izsolē tiks piedāvāts lielākais jebkad uzbūvētais Porsche – motormāja ar nosaukumu Tempo Mikafa Sport Camper. Lasīt vairāk

 

Škoda Fabia ar 1 000 000 km nobraukumu iztikusi bez nopietniem remontiem (+ FOTO) 11

Taksometra vadītājs no Bosnijas un Hercegovinas nobraucis jau vairāk nekā miljonu kilometru ar savu Škoda Fabia, taču automobilis izrādījies tik izturīgs, ka 16 gadu laikā nopietns remounts tā arī nav bijis vajadzīgs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti