Neparastā franču kompānijas Smera automobilīša prezentācija Ženēvā norisinājās bez lieka trokšņa. Tomēr šis jaunais modelis varētu nozīmēt apvērsumu Eiropas autobūvē.
Smera Ženēvā demonstrēja neparastu „aparātu” – kaut ko vidēju starp motociklu un automobili. Pasažieris tajā sēž aiz vadītāja, turklāt, ja šoferim ir kas lielāks vedams, otrs braucējs dodas mājās kājām, bet viņa sēdeklis tik salocīts, izveidojot bagāžas nodalījumu. Smera ir aptuveni tik pat liels kā maksiskūters, tikai ar četriem riteņiem un no vēja pasargātu kabīni (auto garums ir 2400 mm, bet platums tikai 800 mm). Pagriezienos automobilis vadāms „pa motociklu modei” - sasveroties. Turklāt tas ir aprīkots ar drošības jostām un izturīgu „būri”, kas braucēju drošību pacel motociklam nesasniedzamos augstumos.
Kustībai Smera piedabūjams ar diviem elektrodzinējiem, no kuriem katrs nodrošina pa 20 Zs jaudas. Šķiet, ka 40 Zs nepavisam nav daudz. Tomēr Smera spēj sasniegt 100 km/h tikai 8 sekundēs. Auto maksimālais ātrums ir 130 km/h. Ražotājs apgalvo, ka ar pilnībā uzlādētām baterijām Smera spēj veikt 150 km. Pilsētai pilnībā pietiekami.
Francūži aprēķinājuši arī Smera ekspluatācijas izmaksas. Katri 100 ceļa kilometri vadītājam maksās tikai 0,7 eiro.
Jaunā automobiļa cena pagaidām netiek publiskota, bet 2009.gadā plānots saražot kā minimums 250 Smera. Nu un tālāk modeļa ražošanas apjomi tikai pieaugs. Eiropā ir milzīgi daudz cilvēku, kuri vēlētos sev auto, ar kuru nevajadzētu stāvēt sastrēgumos.
Kaapeec ar shaadu nebuus jaastaav sastreegumos? Varees viegli apbraukt pa ietvi? :D