Pēdējo mēnešu laikā galvaspilsētas ielās transporta plūsma kļuvusi raitāka. Satiksmes speciālisti to saista ar ekonomiskajiem aspektiem.
"Brīvības ielā regulāri bija sastrēgumi, taču tagad ar atsevišķiem izņēmumiem, joslas ir brīvas. Līdzīga situācija vērojama arī Krasta, Mūkusalas ielā un citur pilsētā. Lai gan uzņēmuma Latvijas valsts ceļi (LVC) dati par galvaspilsētā iebraucošo automašīnu skaitu neliecina par plūsmas mazināšanos, Rīgas domes satiksmes departaments (SD) novērojis, ka pilsētā tas ir sarucis, piemēram, Salu tiltu diennaktī šķērso par vairākiem tūkstošiem mašīnu mazāk nekā iepriekš.Atbildīgie par satiksmi gan atzīst, ka neko tik revolucionāru nav izdarījuši, un pārmaiņas skaidro ar cilvēku paradumu maiņu.
To, ka mašīnu paliek mazāk, SD speciālisti redzējuši jau janvārī, tomēr nav par to signalizējuši, jo pēc svētkiem cilvēki vispār brauc mazāk. "Tā teikt, pa svētkiem iztērējušies," piebildusi departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa. Tagad par šo tendenci jau varot runāt droši, jo tā saglabājusies arī februārī un martā.
SD satiksmes organizācijas pārvaldes priekšnieks Georgijs Sovetovs atzinis, ka tas nav domes nopelns, to, visdrīzāk, izraisījusi dažādu faktoru summa - mainījušies kredītnosacījumi, ziemas sezona, benzīna cenu kāpums u.c., kas ietekmē braukšanas paradumus.
Tā kā Rīgā iebraukušo automašīnu skaits nav mazinājies, taču pilsētas ielās gan, speciālisti pieļauj, ka cilvēki pie pilsētas robežas atrod apstāšanās vietas un tālāk dodas ar sabiedrisko transportu. Visbiežāk par šādiem sava veida park&ride laukumiem kļūst lielveikalu stāvvietas. Daļa tirgotāju ar to samierinās, daļa domā mehānismus, kā šādus klientus ierobežot.
Tirdzniecības parks Alfa, pie kura ir pirmais lielais stāvlaukums, iebraucot Rīgā no Vidzemes puses, jau kādu laiku tiek dēvēts par pirmo park&ride (novieto un brauc) vietu". Kā norādījis Alfa direktors Zigmunds Vīķis, "mums ir vismaz 40 pastāvīgo klientu, kas šeit atstāj savu auto, lai tālāk dotos ar sabiedrisko transportu".
Vo vo...kā sarakstīja, tā jau atkal viss vecajās sliedēs. Gan vakar gan šorīt - nekādu avāriju, nekā tamlīdzīga, bet visur tāda pamatīga pastāvēšana rīta pusē virzienā virzienā no pārdaugavas uz centru. Atpakaļ gan vieglāk, tiesa gan braucu pēc 20.00.