Rīgas ielās brauc mazāk automašīnu 26

 
13.marts 2008 9:50

Pēdējo mēnešu laikā galvaspilsētas ielās transporta plūsma kļuvusi raitāka. Satiksmes speciālisti to saista ar ekonomiskajiem aspektiem.

"Brīvības ielā regulāri bija sastrēgumi, taču tagad ar atsevišķiem izņēmumiem, joslas ir brīvas. Līdzīga situācija vērojama arī Krasta, Mūkusalas ielā un citur pilsētā. Lai gan uzņēmuma Latvijas valsts ceļi (LVC) dati par galvaspilsētā iebraucošo automašīnu skaitu neliecina par plūsmas mazināšanos, Rīgas domes satiksmes departaments (SD) novērojis, ka pilsētā tas ir sarucis, piemēram, Salu tiltu diennaktī šķērso par vairākiem tūkstošiem mašīnu mazāk nekā iepriekš.

Atbildīgie par satiksmi gan atzīst, ka neko tik revolucionāru nav izdarījuši, un pārmaiņas skaidro ar cilvēku paradumu maiņu.

To, ka mašīnu paliek mazāk, SD speciālisti redzējuši jau janvārī, tomēr nav par to signalizējuši, jo pēc svētkiem cilvēki vispār brauc mazāk. "Tā teikt, pa svētkiem iztērējušies," piebildusi departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa. Tagad par šo tendenci jau varot runāt droši, jo tā saglabājusies arī februārī un martā.

SD satiksmes organizācijas pārvaldes priekšnieks Georgijs Sovetovs atzinis, ka tas nav domes nopelns, to, visdrīzāk, izraisījusi dažādu faktoru summa - mainījušies kredītnosacījumi, ziemas sezona, benzīna cenu kāpums u.c., kas ietekmē braukšanas paradumus.

Tā kā Rīgā iebraukušo automašīnu skaits nav mazinājies, taču pilsētas ielās gan, speciālisti pieļauj, ka cilvēki pie pilsētas robežas atrod apstāšanās vietas un tālāk dodas ar sabiedrisko transportu. Visbiežāk par šādiem sava veida park&ride laukumiem kļūst lielveikalu stāvvietas. Daļa tirgotāju ar to samierinās, daļa domā mehānismus, kā šādus klientus ierobežot.

Tirdzniecības parks Alfa, pie kura ir pirmais lielais stāvlaukums, iebraucot Rīgā no Vidzemes puses, jau kādu laiku tiek dēvēts par pirmo park&ride (novieto un brauc) vietu". Kā norādījis Alfa direktors Zigmunds Vīķis, "mums ir vismaz 40 pastāvīgo klientu, kas šeit atstāj savu auto, lai tālāk dotos ar sabiedrisko transportu".
 
Visi komentāri
 
254237. viesis 13.marts 2008 10:24
0 0 Atbildēt

Vo vo...kā sarakstīja, tā jau atkal viss vecajās sliedēs. Gan vakar gan šorīt - nekādu avāriju, nekā tamlīdzīga, bet visur tāda pamatīga pastāvēšana rīta pusē virzienā virzienā no pārdaugavas uz centru. Atpakaļ gan vieglāk, tiesa gan braucu pēc 20.00.

254239. viesis 13.marts 2008 10:32
0 0 Atbildēt

Uzliekat degvielai 3ls litraa un uzreiz buus mazaak mashiinu.... elementaars risinaajums un nevajag arii nekaadus liidzekljus ieguldiit:))

254240. viesis 13.marts 2008 10:38
0 0 Atbildēt

Veel var noziimeet kaadus jaunus sveetkus, cilveeki biezhaak svinees, teereesies un mazaak peec tam brauks :D

254248. viesis 13.marts 2008 11:18
0 0 Atbildēt

Paģiraini! Sods par paģirainu braukšanu ir liels!

254258. viesis 13.marts 2008 11:53
0 0 Atbildēt

Domāju, ka ekonomiskie aspekti tomēr ir noteicošie. Pašreizējās degvielas, apdrošināšanas un citas auto izmantošanas izmaksas uz kopējā inflacijas fona ir stipri jūtamas, kādēļ NE visi autoīpašnieki spēj tās kompensēt. Pie mūsu zoļļuka daudzsstāvenes jau kādas 10-15 automašinas, kas pieder gados vecākiem cilvēkiem, netiek izmantotas jau vismaz pāris mēnešu. Varbūt, tikai brīvdienās cilvēki atļaujas izbraukt kādu līkumu. Bet vēl nesenajā rudens periodā šie cilvēki braukāja katru dienu. Bet, šobrīd , diemžēl naudas maks vairs daudziem vairs to prieku neatļauj. Arī mans kaimiņš, cienījams pensionars, pirms pāris gadiem nopirka jaun fiestu. Nu jau vairs tikai prieks to auto pucēt un kopt - benzīnam un OCTAI naudiņa vairs neatliek. Reali, pieaugot inflacijai un cenām, ši tendence turpināsies. Kad degviela sasniegs 1 ls latu litrā, ielas būs vēl tukšākas no auto. Jau tuvā nākotnē CENU dēļ, auto var kļut tikai par turīgu cilvēku prioritāti. Skumīgi, bet fakts.

254267. viesis 13.marts 2008 12:49
0 0 Atbildēt

ir ir mazaak. viennoziimiigi.

254269. viesis 13.marts 2008 12:56
0 0 Atbildēt

2IkdienasViesis - a man pokui Tavi secinaajumi - ir cilveeki, kam algas pieaugums>inflaaciju un tiem dzilji pie kaajas. Man personiigi tagad meenesii tiirais atlikums ljautu liizeet nevis 1, bet 2 vidusmeera jaunus auto - nu un? vienalga braucu ar padsmit gadus vecu auto, jo neredzu jeegu paarseesties jaunaa konservbundzhaa

254271. viesis 13.marts 2008 13:11
0 0 Atbildēt

A varbūt vienkārši - ziemas sezona???

daudzi ir tādi, kas pa ziemu nebrauc, jo nav ziemas riepas, negrib braukt utt. tulīt jau būs pavasaris, un atkal būs korķu...

254272. viesis 13.marts 2008 13:21
0 0 Atbildēt

To viesis 254239: :) Tikai ir viena maza nianse, ja uzliks degvielai 3Ls litrā, tad visi emigrēs no Latvijas :) Jo neviens vairs nevarēs atļauties pirkt maizi par Ls 10/kukulis, pienu par Ls 9/litrā, un braukt ar sabiedrisko par biļeti maksājot Ls 7. Viss ir saistīts, degvielu vajag gan sabiedriskajam, gan kombainiem.

Man personīgi patīk braukt ar auto, nevis tapēc ka slinkums, bet tieši tapēc ka PATĪK. Bet neskatoties uz to, centrā es ar mašīnu cenšos parādīties tikai naktī, vai brīvdienās. Ikdienā ar vilcienu. Un savu personīgo auto pārsvarā izmantoju braukšanai ārpus Rīgas.

Domāju, ka vislabākais risinājums centra atbrīvošanai no auto varētu būt iebraukšanas maksa, tad par to maksātu tikai tie, kam tas būtu vajadzīgs. Un nevis papildus nodokļu uzlikšana visiem auto.

254276. viesis 13.marts 2008 15:43
0 0 Atbildēt

Tas ir park&ride PR, neticiet tam ko raksta. :] :P

254283. viesis 13.marts 2008 16:40
0 0 Atbildēt

c

254284. viesis 13.marts 2008 16:42
0 0 Atbildēt

Jā, piekrītu maksai par iebraukšanu centrā.

Bet, vajag pietiekami daudz alternatīvu centra apbraukšanai, pretējā gadījumā - tas būs valsts(pašvaldības) akceptēts rekets!

Šobrīd esošie Rīgas apvedceļi ir vnk nožēlojamā stāvoklī.

254288. viesis 13.marts 2008 17:14
0 0 Atbildēt

Kada lielaa latvijas bankaa straajosha pazinja teica, ka veel nesen shiem par krediitu atguvejiem stradaaja dazhi cilveeki, nu jau vesels ofisa staavs ar to nodarbojoties... Secinaajumus izdariet pashi. :D

254289. viesis 13.marts 2008 17:14
0 0 Atbildēt

254269. viesis - Šķiet ka esam līdzīgi domājoši. Arī man degvielas cenas nav šķērslis. Un braucu ar padsmitgadīgu braucamrīku tikai tā dēļ ka jaunie auto nešķiet pārāk uzticami un ilgmūžīgi.

Par kopējo plūsmas samazinājumu... man šķiet ka būtisks faktors ir tas, ka cilvēki vairāk sāk izvēlēties alternatīvās ieliņas un pagalmus pa kuriem pārvietoties. Pašam man ceļš uz/no darba ir iespējams gan pa maģistrālajām gan pa sānu ieliņām. Gadu atpakaļ kad sāku izmantot sānu ieliņas tur bija maz braucēju. Tagad tur plūsma ir gandrīz vai tāda pati kā uz maģistrālajām ielām. Un neskatoties uz to sastrēgumi tur gadās ārkārtīgi reti, jo laikamjau satiksmes organizētāji nav paspējuši sa...maitāt normālu plūsmas caurlaidību.

254292. viesis 13.marts 2008 18:01
0 0 Atbildēt

kā tad

park&ride

stupidie SD speci, ņirga nāk

254293. viesis 13.marts 2008 18:27
0 0 Atbildēt

Njefig njemt lizinga parak dargus auto,ja nevar pectam saliet zupu mani tautie4i Haholi.:):):) Tas ir tikai labas zinjas,jo visadi santimu skaititaji mazak maisisies uz celjiem savos A6 un Bmw 5................:):)

254297. viesis 13.marts 2008 18:43
0 0 Atbildēt

Nu nezinu gan, kam ir jānotiek, lai cilvis pārsēstos atpakaļ sabiedriskajā trrr... Vienu dienu gan biju spiests braukt trolejbusā, bet tad, kad redzēju, kas paliek uz krēsla pēc viena bomžveidīga radijuMA izkāpšanas no trolejbusa, jūtu izcilu pretīgumu un alerģiju pret trolejbusiem.

Agrāk domāju, ka 0.70ls/litrā man būs robeža, kad bendžu vairs neliešu, tagad varbūt braucu biški mazāk, netērēju tik daudz vairs pārtikai, izslēdzot no aprites lielos mārketus kā Rimi un Maxima, bet tik un tā degvielai naudu nežēloju.

Domāju ielikt gāzi autiņā nu tad vispār būs PO uz degvielas cenām :D

254299. viesis 13.marts 2008 19:01
0 0 Atbildēt

Korķi ir pārsvarā dēļ "invalīdiem",kuri dzīvo,piemēram Ķengaragā,strādā pie stacijas ,bet viņiem vienalga ir jābrauc uz darbu ar autiņu. Da pat laika ziņā paliec zaudētājos.

254302. viesis 13.marts 2008 20:40
0 0 Atbildēt

Šodien Jelgavas Statoilā dīzelis jau 77,9 santīmi.

254305. viesis 13.marts 2008 21:02
0 0 Atbildēt

Ko var raudāt, Tauta saņemieties!!!

Nedomājiet kā vairāk ieekonomēt, bet...kā vairāk NOPELNĪT!!!

254314. viesis 13.marts 2008 23:08
0 0 Atbildēt

Bļe tie invalīdi brauc labāk pa tevi kurš tev neļauj dzīvot ķengaragā a tu lauķi brauc arautobusu un neraud mīkstais .

254319. viesis 14.marts 2008 1:42
0 0 Atbildēt

Citēju viesi Nr. kāds nu tur: "Un braucu ar padsmitgadīgu braucamrīku tikai tā dēļ ka jaunie auto nešķiet pārāk uzticami un ilgmūžīgi.'

tas ir apmēram tā, ja pirms simts gadiem kāds būtu teicis - nē, es tomēr tupināšu lietot savu burinieku, jo tvaikoņi man nevieš uzticību...

254320. viesis 14.marts 2008 2:39
0 0 Atbildēt

254319. viesi, nesalidzini nesaliidzinaamas lietas. Padsmitgadiigu auto no modernaa atshkir tikai formas un pasiivaas droshiibas uzlabojumi.... I tad veel jaskataas ka kads senaaks auto nesaliek taadu kastiiti kaa logans... Cilveeks jau nepateica ar kadu auto brauc, varbut tas arii padsmit gadu vecumaa maksaa tikpat cik jauns logans. :D

Pats arii braucu ar pavecu auto, jo nevaru iisti ekonomiski pamatot jauna pirkshanu- vecais man gadaa vairaak par vienu liizes menesha maksu veel 4os gados nav apeedis remontos.

254378. viesis 14.marts 2008 18:57
0 0 Atbildēt

to 254320. viesis

Tūlīt kāds ščotčiks Tev sastāstīs par vērtības zudumiem, un, ka patiesībā Tu maksā vairāk :))))

254394. viesis 15.marts 2008 9:54
0 0 Atbildēt

Negribu lielīties, bet pēc nedēļas būs kā braucu ar 2000.gada vācu auto un izņemot eļļas/filtru maiņu neesmu tajā ielicis nevienu kapeiku. Un nemaz i nav kur ko remontēt- viss nostrādāts godam. Pēc pusgada varbūt kolodkas vienīgi būs jānomaina. Viss. Pa gadu esmu nobraucis 25000km. It kā nav daudz, bet pietiekami. Un vācu auto marka visu kritizētā un nopeltā. :)

254412. viesis 17.marts 2008 10:12
0 0 Atbildēt

254378. viesi, haha, kads tur vertibas zudums, braukshu kamer tas auto ies, bet ies vinsh ilgi, jo kopju vinu... Neprotu es tehniku nojat kaa latvietis-klasiskais... :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti