Ievestais benzīna daudzums Latvijā ir samazinājies par trešdaļu, turpretī ievestā dīzeļdegviela palielinājusies par ceturtdaļu, tā var secināt, salīdzinot 2008. gada janvāra datus ar 2007. gada janvāri, ziņo Bizness&Baltija.
Praktiski visu nepieciešamo benzīnu Latvijā ieved no Lietuvas. Janvārī no Lietuvas tika ievesti 35,8 miljoni litri benzīna, jeb 99,6% no visa Latvijā pieejamā apjoma. Savukārt lielākie dīzeļdegvielas piegādātāji janvārī bija Baltkrievija (35,2 tūkst. tonnas), Lietuva (28,1 tūkst. tonnas) un Krievija (10,7 tūkst. tonnas). Tādējādi kopā Latvijā tika ievesti 74 tūkstoši tonnas dīzeļdegvielas, kas ir par 24,6% vairāk nekā pagājušā gada janvārī, bet benzīna daudzums ir samazinājies par 31,6% līdz 35,9 miljoniem tonnām.Arvien populārāki kļūst dīzeļdzinēji, turklāt it īpaši apvidus automašām. "Gandrīz vai 99% no Adam Auto klientiem izvēlas SsangYong ar dīzeļa dzinēju," norāda Adam Auto pārstāvis Edgars Zvaunis. Savukārt Wess Motors pārstāve Jana Šilvane norāda, ka 90% klientu izvēlas Toyota Land Cruiser, kura bākā jālej dīzeļdegviela.
Tomēr oficiālā statistika lieciena, ka mašīnu ar benzīna dzinēju ir trīs reizes vairāk. Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcija norāda, ka 40% no piereģistrētajām automašīnām reāli vairs neeksistē un jau sen atrodas autokapsētās vai pūst kādā lauku sētā.
Lielākā daļa no padomju laika automašīnām, kas vairs satiksmē nepiedalās, ir reģistrētas CSDD kā benzīna patērētājas.
Tas nozīmē, ka Latvijā no visām piereģistrētajām benzīna mašīnām (668 141), reāli uz ceļiem daudz mazāk.
A bet loģiski ka sāk atteikties. Lai arī auto ar benzīna dzinēju ir lētāks, tomēr manāma starpība starp degvielas patēriņu vienādām automašīnām ar benzīna un dīzeļa dzinēju. Benzīna dzinējus var izmantot, ja ar auto ir maz jābrauc. Paskatoties kautvai uz Vāciju - ģimenē, ja var to atļauties ir 2 auto. Viens, visdrīzāk dīzelītis ir domāts ikdienai, tikt līdz darbam utt, otrs nedaudz šikāks auto brīvdienu izbraukumiem. Dīzelīši tur noskrien ļoti daudz kilometrus :)