Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti noteikumi, kas plāno Latvijas dzelzceļa infrastruktūras modernizēšanu, radot modernu un efektīvu dzelzceļa sistēmu.
Kvalitatīvas, kopējā Eirāzijas transporta sistēmā integrētas dzelzceļa transporta infrastruktūras attīstīšanai līdz 2013. gadam plānots izlietot 80.7 miljonus latu no Kohēzijas fonda līdzekļiem, ziņo Satiksmes ministrija.To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.2. aktivitāti "TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica)", kas ceturtdien, 20. martā tika izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē.
Noteikumu projekts nosaka aktivitātes mērķi, projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam, atbildīgo iestādi, projekta iesnieguma veidlapu, lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņemšanas kārtību.
Aktivitāte paredz palielināt Austrumu – Rietumu transporta koridora caurlaides spējas un samazināt vilcienu kustības ātruma un citu tehniskās ekspluatācijas ierobežojumu daudzumu, kā arī uzsākt Baltijas valstu savienošanu ar Centrāleiropu ar efektīvu dzelzceļa sistēmu (projekts Rail Baltica).
Aktivitāte tiks īstenota ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā, izvēloties projektus, kuru ietvaros tiks veikta jaunas infrastruktūras izveide vai jaunu maršrutu attīstība (tajā skaitā attīstībai nepieciešamie rekonstrukcijas darbi). Projektu realizācija tiks plānota tā, lai kopējais nozarē īstenojamo projektu finansējums sadalītos vienmērīgi ar lineāru apjoma pieaugumu 2008. – 2015. gada īstenošanas termiņā.
Lai noteikumu projekts stātos spēkā, tas vēl jāapstiprina valdībā.
Cik miljonus vajag,lai pārbrauktuves sakārtotu tā,kad barjeras un luksoforu aizliedzošie signāli pazūd UZREIZ pēc vilciena pēdējā vagona aizbraukšanas?