OCTA e-polises ieviešana šobrīd noris pēc plānotā grafika 1

 
31.marts 2008 0:11

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB): līdz šim veiktie sagatavošanās darbu rezultāti liecina, ka e-polises ieviešana Latvijā noris pēc plānotā grafika.

Tas nozīmē, ka jau no šī gada 1.jūnija ar distances saziņas līdzekļu (internetu) starpniecību slēgts OCTA standartlīgums būs derīgs bez apdrošināšanas polises oriģināla, kas turpmāk, piedaloties ceļu satiksmē, vispār nebūs jāvadā līdzi, kā arī bez speciālās apdrošināšanas uzlīmes. Tai pat laikā OCTA standartlīgumu varēs slēgt ierastajā kārtībā - klātienē pie apdrošinātāja, saņemot polisi papīra formātā.

Slēdzot e-polisi, LTAB iesaka ņemt vērā vairākas lietas: no apdrošinātāja saņemto apstiprinājumu ieteicams izdrukāt un saglabāt, bet, dodoties uz ārzemēm, līdzi jāņem OCTA polises oriģināls. Savukārt pārliecināties, ka dati par noslēgto līgumu nodoti centrālajai datu bāzei, ikviens varēs arī LTAB mājas lapā www.ltab.lv. 

No 1.jūnija visi noslēgto OCTA līgumu dati būs pieejami centrālajā datubāzē, kas ir pieejama arī Ceļu Policijai. Turpmāk atbildīgās institūcijas varēs pārbaudīt, vai transportlīdzeklis ir apdrošināts arī tad, ja transportlīdzekļa vadītājam līdzi nebūs OCTA polise papīra dokumenta veidā. Tāpat vairs nebūs nepieciešama speciālā uzlīme uz transportlīdzekļa priekšējā loga.

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: „Apdrošinātāji jau līdz šim piedāvāja iegādāties OCTA polises internetā. Taču pagaidām vēl likums paredz, ka autovadītājam ir nepieciešams fiziski vadāt līdzi OCTA polises oriģinālu. Līdz ar to pēc polises iegādes internetā ir jāsaņem OCTA polises veidlapa ar abu līgumslēdzēju pušu parakstiem. Pateicoties pērn veiktajām izmaiņām OCTA likumā, tika atvieglota OCTA standartlīguma slēgšanas kārtībā. No š.g. 1.jūnija pircējiem vairs nebūs nepieciešams saņemt polises veidlapu ar abu līgumslēdzēju parakstiem, bet par apstiprinājumu noslēgta OCTA apdrošināšanas līguma esamībai kalpos apdrošinātāja ar drošu elektronisku parakstu un laika zīmogu apliecināts apstiprinājums. Vēlos uzsvērt, ka ikviens varēs turpināt slēgt OCTA standartlīgumu arī līdzšinējā kārtībā – pie apdrošinātāja klātienē, saņemot OCTA standartlīguma polises oriģinālu.”

Tai pat laikā, lai būtu pilnībā drošs, ka, slēdzot standartlīgumu, izmantojot distances saziņas līdzekļus, neradīsies nekādas problēmas ar apdrošināšanu, LTAB iesaka ņemt vērā vairākus padomus: izdrukāt un uzglabāt apdrošinātāja apstiprinājumu par OCTA standartlīguma noslēgšanu,  datus par noslēgtu OCTA apdrošināšanas līgumu datu esamību centrālajā datu bāzē pārbaudīt  www.ltab.lv, bet dodoties ar transportlīdzekli uz ārzemēm saņemt no apdrošinātāja polises oriģinālu.

Pārbaudīt datus par noslēgtu līgumu ikviens varēs pārbaudīt www.ltab.lv

Līdzīgi kā daudzās citās valstīs, kur darbojas e-polises sistēmas, arī Latvijā datus par noslēgtajiem līgumiem, varēs pārbaudīt LTAB mājas lapā.

J.Stengrevics: „Iesakām polises pircējiem papildus pārliecināties par līguma datu automātisku ievadi datubāzē, pārbaudot informāciju LTAB mājas lapā. Norādot apdrošinātā transportlīdzekļa reģistrācijas numuru, ikviens varēs pārliecināties, vai noslēgtā līguma dati parādās datubāzē. Tiklīdz mājas lapā www.ltab.lv ir parādījušies dati par līguma noslēgšanu, tas nozīmē, ka varat droši doties ceļā, jo arī atbildīgo institūciju – Ceļu policijas un CSDD – pārstāvji varēs centrālajā datu bāzē pārliecināties par transportlīdzekļa apdrošināšanu.

IT sistēma ir izveidota tā,  ka pēc OCTA apdrošināšanas līguma noslēgšanas fakta fiksēšanas tiek veikts atbilstošs ieraksts centrālajā datu bāzē. Savukārt, ja www.ltab.lv neuzrādās dati par noslēgtu OCTA apdrošināšanas līgumu, iesakām sazināties ar apdrošinātāju un noskaidrot, vai nav radušās problēmas.”

Saglabāt apdrošinātāja atsūtīto apstiprinājumu par līguma veiksmīgu noslēgšanu

Līdzīgi kā tiek saņemts lidošanas rezervācijas apstiprinājums no aviosabiedrībām, LTAB iesaka saglabāt arī apdrošinātāja nosūtīto apstiprinājumu. Pirmkārt, tas noderēs, ja būsiet iekļuvis nelielā ceļu satiksmes negadījumā un, saskaņotā paziņojuma aizpildīšanai, būs nepieciešams norādīt datus par apdrošinātāju un apdrošināšanas termiņiem. Otrkārt, tas neļaus aizmirst, kad beidzas transportlīdzekļa apdrošināšana un ar apdrošinātāju jāslēdz jauns standartlīgums.

Dodoties ārpus Latvijas, līdzi jāņem standartlīguma polises oriģināls

Dodoties uz ārvalstīm, kur ir derīgs standartlīgums, līdzi jāņem noslēgtā standartlīguma oriģināls. To paredz likumdošana.

J.Stengrevics: „Likumā ir noteikts, ka dodoties ārpus Latvijas uz citām valstīm, kur derīgs ir standartlīgums, līdzi jāņem OCTA polise dokumenta veidā. Tas ir cilvēku drošībai un sirdsmieram, jo iepriekš nevar paredzēt visas situācijas, kādās var nokļūt, un kurā brīdī ir nepieciešams  uzrādīt polises oriģinālu. Tas ir līdzīgi kā ar pasēm – kaut arī Šengenas valstu robežas šķērsojot tās nav jāuzrāda, tām ir jābūt līdzi.”
 

Informācijai

Latvijā iegādātas standartlīguma polises ir derīgas visās Eiropas ekonomiskās zonas valstīs (t.i., 27 Eiropas Savienības dalībvalstīs, Norvēģijā, Islandē, Lihtenšteinā), Šveices Konfederācijā, Horvātijā un Andorā. Šķērsojot šo valstu robežas ar derīgu standartlīguma polisi, nav nepieciešams papildus iegādāties ne robežapdrošināšanas, ne Zaļās kartes polises.

Zaļās kartes ir jāiegādājas dodoties uz Zaļās kartes sistēmas valstīm, kurās nav derīgs Latvijā iegādāts standartlīgums. Piemēram, Baltkrievija, Ukraina, Moldova u.c.

Robežlīgums (kas tiek noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš reģistrēts valstī, kas nav EEZ valsts  vai Šveices Konfederācija, ja tā vadītājs nevar uzrādīt Latvijas teritorijā spēkā esošu apdrošināšanas līgumu) ir spēkā tikai EEZ valstīs un Šveices Konfederācijā. Pārējās valstīs (t.i., valstīs, kas nav Zaļās kartes sistēmas dalībvalstis, piem. Krievijā), uz šo valstu robežām ir jāslēdz apdrošināšanas līgums saskaņā ar šo valstu tiesību normām.
 
Visi komentāri
 
255010. viesis 1.aprīlis 2008 12:22
0 0 Atbildēt

e-polise nederēs tiem kas pārkāpj csn un ceļu policistam pēc tam iedod ''apskatīties'' polisi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti