Atjauninātā Mazda5 - jaunas iespējas 3

 
7.aprīlis 2008 10:36

Kad Mazda5 2005. gadā tika laista pārdošanā, tā daudzpusīgo kompaktklases automašīnu segmentā ieviesa jaunus jēdzienus. Tagad dinamiskā Mazda5 ir piedzīvojusi savu pirmo modernizāciju, un nedaudz pilnveidots arī tās ārējais izskats.

Taču nozīmīgākie jauninājumi ir automātiskā pārnesumkārba un dīzeļmotors, kas šim modelim pieejami arī Baltijas valstīs. 
      
Pirms trim gadiem parādoties tirgū, Mazda5 izraisīja pārsteigumu savos C segmenta konkurentos. Agrāk neredzēts jaunums bija šajā segmentā pirmoreiz pielietotas bīdāmās durvis, kuras atvieglo iekāpšanu mašīnā un izkāpšanu no tās. Mazda5 Karakuri sēdekļu transformēšanas sistēma, kas pieejama arī jaunajā mašīnas versijā, izpelnījās atzinību par ērtu un vienkāršu lietošanu.



Arī Mazda5 ārējā izskata pārmaiņas ir ļoti rūpīgi pārdomātas. Nav mainījušās galvenās formas, piemēram, ķīļveida profils, augstā viduslīnija un kupejai līdzīgais jumts, kas pazeminās uz aizmuguri. Jaunais bamperu dizains mašīnai ļauj izskatīties zemākai un slaidākai, bet apakšējais spoileris izskatu padara enerģiskāku. Integrētie miglas lukturu korpusi tagad ir lielāki, tāpēc mašīnas priekšdaļa izskatās izteiksmīgāka. Priekšējiem lukturiem ir sudraboti rāmīši. Mazda piecstūrainās radiatora restes ir izteiktākas, ar jaunu, sportiskāku šūnu rakstu. Standarta versijai ir jauns aizmugurējo lukturu komplekss ar vertikālu dalījumu, kas rada interesantu divu krāsu efektu. LED lampas ir standartaprīkojumā noformējuma komplektam Aero, kas pieejams Mazda5 mašīnām ar automātisko pārnesumkārbu vai dīzeļdzinēju.

Noformējuma komplektā Aero papildus ir iekļautas radiatora restes ar spārnu dizainu, jauns priekšējais bamperis un garāks priekšējais spoilers. Mazda5 ar noformējuma komplektu Aero ir sešus centimetrus garāka par parasto modernizēto Mazda5. Vēl šajā komplektā ietilpst diskrēts jumta spoileris un sānu sliekšņi, kuru dēļ automobilis izskatās zemāks. Aero komplektā priekšējo un aizmugurējo lukturu rāmīši ir melni, kā arī atšķirībā no parastās Mazda5 miglas lukturu korpusi ir stūraini. 

Praktiski risinājumi

Salona uzlabojumu vidū jāmin, piemēram, divas jaunas tapsējuma versijas, augstvērtīgi materiāli un jauna — melna vai titāna izskata — centrālā paneļa apdare. Tagad pēc izvēles ir pieejami arī ar melnu ādu apvilkti sēdekļi.

Praktiskajām Mazda5 bīdāmajām durvīm tagad ir pieejama elektriskā piedziņa, kas nodrošina automātisku atvēršanu un aizvēršanu. Papildus rokturiem durvju iekšpusē un ārpusē, tās iespējams atvērt un aizvērt no vadītāja vietas, nospiežot slēdzi uz priekšējā paneļa, vai izmantojot centrālās atslēgas tālvadības pulti. Durvis atveras nepilnās četrās sekundēs un ļoti laideni aizveras nepilnās piecās sekundēs.

Mazda5 ir pieejama gan ar piecām, gan septiņām vietām. Karakuri sēdekļu transformēšanas sistēma mašīnu ļoti viegli ļauj pielāgot septiņu, sešu, piecu, četru, trīs vai divu braucēju un viņu bagāžas pārvadāšanai. Kad tiek lietoti visi sēdēkļi , tad to izvietojums ir 2+3+2. Trešo un otro sēdekļu rindu var vienkārši salocīt, izveidojot līdzenu grīdu.

Karakuri sistēma nodrošina vienkāršu salona transformēšanu un vietu sīkbagāžas uzglabāšanai. Otrās rindas vidējo sēdekli var salocīt uz leju, lai atbrīvotu pēc iespējas vairāk vietas un radītu maksimālas ērtības pasažieriem otrās rindas malējos sēdekļos. Vidējā sēdekļa horizontālo spilvenu var salocīt zem kreisā sēdekļa horizontālās daļas, bet atzveltni — savāzt uz leju, lai izmantotu kā elkoņbalstu. No vidējās rindas labā sēdekļa vajadzības gadījumā var atlocīt ērtu kastīti, kuras augšējā virsma kalpo kā paplāte.

Vadītāja sēdeklis un stūres rats ir regulējams vairākos veidos, tādējādi nodrošinot vadītāja komfortu braukšanas laikā. Visām Mazda5 versijām uz priekšējā paneļa ir elegantas kontrolmērinstrumentu skalas ar uzlabotu balto apgaismojumu. Centrālais displejs ir lielāks, atrodas augstāk un tālāk uz priekšu, tāpēc tā rādījumus ir vieglāk nolasīt. Centrālā paneļa slēdžu izvietojums ir optimizēts tā, lai brīdinājuma lampas slēdzis un pulksteņa regulēšanas pogas būtu ērtāk aizsniedzamas. Visām versijām ir CD atskaņotājs un radio ar MP3 savienojumu, kā arī MP3 failu atskaņotāja uzstādīšanai nepieciešamā niša. Pieejama ir arī jauna navigācijas sistēma ar DVD, septiņu collu skārienjutīgu ekrānu un balss vadību. Navigācijas sistēmā ietilpst atpakaļskata kamera, kura pārraida attēlu uz šo ekrānu.

Mazda5 jaunums – automātiskā pārnesumkārba 

Mazda5 piedziņai var izvēlēties vienu no diviem benzīna dzinējiem vai arī vienu no diviem divlitru dīzeļiem ar atšķirīgu jaudu (pēdējie pirmoreiz ir pieejami Baltijas valstīs). Benzīna motoram ar 1,8 litru tilpumu nav gandrīz nekādu izmaiņu, tomēr Mazda konstruktoriem ir izdevies par 4% samazināt tā degvielas patēriņu līdz 7,6 l/100 km. Toties divu litru benzīna dzinējs ir piedzīvojis svarīgus pārveidojumus. Tam tagad ir secīgas vārstu atvēršanas sistēma, kura ļauj attīstīt lielāku griezes momentu visā motora apgriezienu diapazonā. Maksimālais 185 Nm griezes moments nu ir pieejams jau pie 4000, nevis tikai pie 4500 apgr./min, kā bija tā priekštecim. Atgāzu izplūdes sistēmas īsā savienojuma katalizators un apakšējais katalizators ir papildināti ar jaunu skābekļa sensoru, kas motora vadības blokam palīdz optimizēt gaisa un degvielas maisījumu, lai būtu pēc iespējas mazāk izmešu. Mazda5 MZE 2.0 maksimāli attīsta 107 kW (146 ZS) jaudu, un arī degvielas patēriņš ir ļoti pieņemams — 7,9 l/100 km. Jaunā dzinēja izmetēs ir par 11 g/km mazāk CO2, nekā iepriekšējam modelim.

Tagad 2,0 litru benzīna dzinējs tiek sajūgts ar jaunu sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kurai ir īsāki pārnesumi; tāds uzlabojums mašīnu padara enerģiskāku par iepriekšējo modeli, kam bija piecu pakāpju manuālā ātrumkārba. Automobilim Mazda5 ar 2,0 l dzinēju ļoti interesants jaunums ir jaunā piecu pakāpju automātiskā Activematic pārnesumkārba ar manuālās pārslēgšanas režīmu. Šī ātrumkārba, kuru jau pazīst Mazda6 īpašnieki, ir apgādāta ar jaunu griezes momenta pārveidotāju, kas nodrošina snieguma un degvielas patēriņa efektivitātes optimālu līdzsvaru, samazinot enerģijas zudumus izslīdēšanas dēļ un pielietojot lielu bloķēšanas diapazonu un izslīdēšanas kontroli paātrinājuma laikā. Gan pārnesumkārba, kas darbojas ļoti laideni, gan jaunā elektriskā droseles sistēma atvieglina braukšanu pilsētā, lauku ceļos un arī uz autostrādes.

Jauna iespēja — dīzeļmotors

Mazda5 arī Baltijas valstīs tagad ir pieejama ar 2,0 l common rail dīzeļiem; viens no tiem attīsta 81 kW (110 ZS) jaudu un maksimāli 310 Nm griezes momentu pie 2000 apgr./min, bet otrs — 105 kW (143 ZS) un 360 Nm pie 2000 apgr./min. Šie motori tiek sajūgti ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Abām motora versijām raksturīga gan liela jauda, gan labs sniegums, taču tās patērē tikai 6,1 l degvielas uz 100 km, bet CO2 daudzums izmetēs nepārsniedz 162 g/km. Abiem dzinējiem ir uzstādīts dīzeļa daļiņu filtrs.

Oriģinālā Mazda5 bija viena no pirmajām jaunajām Mazda automašīnām, kam virsbūves konstrukcijā izmantots augstas izturības tērauds; tas ideāli ļāva apvienot automobiļa masas samazinājumu ar paaugstinātu vērpes un lieces stingrību. Modernizētā versija ir mantojusi šo robusto konstrukciju, bet klāt arī nākuši priekšējās un aizmugurējās balstiekārtas uzlabojumi, kas nodrošina labāku stabilitāti un optimizētu gaitas komfortu. Jaunie priekšējie amortizatori samazina amortizācijas spēka nobīdi, bet aizmugurējā daudzsviru balstiekārtā priekšējās sānu sviras atrodas mazliet augstāk, kas ļauj palielināt savērsumu.  Šie uzlabojumi arī gādā par labāku saķeri un stabilitāti, kad Mazda5 ātri pārvar pagriezienus — it īpaši tad, ja mašīna ir pilnībā noslogota. Visām Mazda5 versijām standarta aprīkojumā ietilpst stabilitātes kontroles sistēma DSC.
 
Visi komentāri
 
255137. viesis 7.aprīlis 2008 11:16
0 0 Atbildēt

Bet vai arī Mazda5 ir iespēja iebraukt Daugavā? :D

255162. viesis 7.aprīlis 2008 14:10
0 0 Atbildēt

Dīzelim jau ar automātu varēja uzmeistarot :)

255185. viesis 7.aprīlis 2008 18:59
0 0 Atbildēt

Automāta nav dīzelim!!!!!!!!!?????????

Šausmas, kurā gadsimtā dzīvojam!

Citi sen jau piedaavaa sešpakāpju automātus dīzeļiem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti