Zviedri varēs skriet... 49

 
12.septembris 2002 9:25

Sākot ar 1.novembri uz atsevišķām maģistrālēm Zviedrijā tiks palielināts maksimālais braukšanas ātrums - līdz 120km/h. Zviedrijas valdība ir piekritusi šim priekšlikumam, bet tikai uz laiku...

...līdz 2007. gadam, kad beigsies šis eksperiments. 2007. gadā tiks izskatīti šī eksperimenta rezultāti un Zviedrijas valdība lems - atļaut "skriet" vai nē. Tiesa šis valdības lēmums nāca ar lielām grūtībām. Daudzas sabiedriskās organizācijas pieprasīja tieši pretējus drošības mērus - samazināt braukšanas ātrumu līdz 80km/h ārpus un 40km/h pilsētā. Zviedru autožurnālists tos nosaucis par «ātruma talibanu». iAuto // autonews.ru
 
Visi komentāri
 
38259. viesis 12.septembris 2002 9:28
0 0 Atbildēt

Mums arii taa vareetu...

38263. viesis 12.septembris 2002 9:36
0 0 Atbildēt

Mums pietiktu ar 119

38265. viesis 12.septembris 2002 9:45
0 0 Atbildēt

da varētu salikt apdz.65km/h; ārpus 130km/h!

38268. viesis 12.septembris 2002 9:57
0 0 Atbildēt

Normāli. Tām sab. org. - pa muti

Mums obligāti arī vajag vismaz 120.

38270. viesis 12.septembris 2002 10:00
0 0 Atbildēt

Nu uzskatu,ka pa pilseetu lai paliek tie 50km/h attieciigi 59 ;),bet nu aarpus apdziivotajaam jau nu toch vareeja 120 tb 129 !

38271. viesis 12.septembris 2002 10:02
0 0 Atbildēt

sab.org. suņu un kaķu patversmju ierīkotāji, bomžu demonstrāciju kliedētāji, visas sab.org. - parazīti

38272. viesis 12.septembris 2002 10:06
0 0 Atbildēt

Yea, zviedri saviem zemi lidojošajiem SAABiņiem ir nodrošinājuši patīkamus braukšanas apstākļus! Nu tagad arī mums vajadzētu saņemties un bīdīt šo "sabiedrisko domu" tālāk valdībā!

Hei, deputātkandidāti, balsošu par tiem, kas iestāsies par ātruma pacelšanu uz šosejām!!! Parēķiniet, cik klikšķu (lasītāju) ir iAuto un veiciet korekcijas savās programmās, jo mani atbalstīs vēl vismaz puse iAuto lasītāju !!!

38275. viesis 12.septembris 2002 10:10
0 0 Atbildēt

Taisnība ir Jums, bet paskatamies tagadeejo situaaciju uz celja - braucu es ar 99 vai 101, te redzu - priekshaa veidojas auto rinda, saakaas haotiska apdziishana, raustiishanaas, neadekvaati manevri - un ko mees atklaajam apdzenot???? - rindu uztaisiija viens "apziniigais" lopinjsh-shoferis, kursh domaa, ka mees visi esam slepkavas uz celja, naavinieki, neapziniigie, pašnāvnieki, dumji, šaurpierainie, bezatbildiigie un vēl, ja žurnālists tiek pie teikšanas, tad sanāk, ka tur notiek dragreiss, un koroče brauc viņš uz 81, ja steidas, tad uz 85..... un kas notiks, ja mēs tādam tuvosimies ar 129? Vecim būs infarkts uz vietas! Un nedomājiet, ka tāds jūs palaidīs...... brauks max tuvu vidējai joslai un basta!!!!

38276. viesis 12.septembris 2002 10:13
0 0 Atbildēt

Pie mums arī visādas riteņbraucēju un tačku stūmēju sab.org. iebildīs.

Ja mums būtu kaut uz pusi tik labi ceļi kā Zviedrijā, tad ātrumu droši varētu palielināt.

38279. viesis 12.septembris 2002 10:23
0 0 Atbildēt

Manupraat vietaam uz Juurmalas shtraases arii vareetu palielinaat max aatrumu teiksim liidz 120 kautvai...eetu arii liidz 160... Kas gribees - nositiisies, paareejie tikai ieguus, jo muusdienu masiinaam saads aatrums ir viegli panaakams... Vareeja pameeginaat... Kaut uz meenesi un tad jau redz, kaa viss notiekaas...

38289. viesis 12.septembris 2002 10:38
0 0 Atbildēt

Es tik brīnos, ka neviens PAREIZAIS še nav uzradies: kurš teiktu - da jūs ko: paskatieties kā sitās, un ja uzliks 120km/h, visi skries uz 130-140km/h, galīgie murziki.

38296. viesis 12.septembris 2002 11:02
0 0 Atbildēt

Varbūt varētu uzbūvēt kādas dažas maksas maģistrāles bez ātruma ierobežojuma? Ar aizsargbarjerām, liegumu velosipēdiem utml. Ieksēto naudiņu valsts varētu izlietot arī citu ceļu labošanai.

Manuprāt, atrastos cilvēki, kuri būtu gatavi dažus latus maksāt par iespēju, teiksim, nokļūt no Rīgas uz Ventspili stundas laikā, vai ne?

38299. viesis 12.septembris 2002 11:06
0 0 Atbildēt

muahh..pa pilseetu 40..ta jau labaak ar sabiedrisko transportu braukt uz darbu...ir gadijies ka pa priekshu velkas kads ar 40 pilnigi stressains saku palikt.

38304. viesis 12.septembris 2002 11:31
0 0 Atbildēt

Kapēc ļaudis nesaprot, ka avārijas situācis rodas no šitādiem, kas velkās, jo cilvēkiem, kas normāli brauc ir jāveic iebraukšana pretējā kustības joslā, kas nozīmē bīstamu manevru... Ja būtu ceļš, kur šiteim durikiem pabraukt malā, nebūtu tādustresu!!!!!! Kaut gan nevelkās malā arī vietās, kurto var izdarīt...

38305. viesis 12.septembris 2002 11:36
0 0 Atbildēt

Vakar braucu pa dienu pa Siguldas ceļu, gan turp, gan atpakaļ ceļā bija pa vienam aunam, kuram kreisā josla princips!!! Turp ceļā viens Scorpio vecais man kā sponsors brauca pa priekšu un atpakaļ Honda HRV, visu to laiku, kad divas joslas nobrauca pa kreiso, vai viņš iedomājās, ka ātrāk opar viņu vairs neviens nevar pabraukt vai kā????? Sanāk tā - es braucu pa laboun pēc neliela gabaliņa, sis pa kreiso - ja kāds gribētu mums abiem tikt garaam, ko tad? Cik atceros, pat noteikumos bija rakstīts, ka ārpus apdzīvotām vietām nedrīkst prosto tā braukt pa kreiso!!!!! Ceļš ta bija brīvs priekšā abās joslās.

38308. viesis 12.septembris 2002 11:37
0 0 Atbildēt

zviedrijaa jau taa visi lidoja pa magjistraaleem. tagad tikai legalizeeja to pasaakumu. vinjiem forshi uztaisiits, ka kaadu 1km tev divas joslas, pretii viena, peec tam pretii 2vas, tev viena. un taa visu celju. sanaak izmaksas par 1 joslu mazaak, bet visi lidotaaji var fuuras un pensionaarus apdziit bez lieka riska

38310. viesis 12.septembris 2002 11:44
0 0 Atbildēt

Pag, pag, Zviedrijā tām dažām maģistrālēm visā garumā gar malām 2m sēta, da asfalts bez špūrēm un bedrēm, da neviena vienlīmeņa krustojuma. Bet mums...

Un taisnība arī, ka nekad jau nav gana. Atļaus 120, urbs uz 140 (tobiš Ls 5 robežās ;)

38312. viesis 12.septembris 2002 11:47
0 0 Atbildēt

zviedriaj sosejas ir apjoztas ar setu un visadi zveri, mazdarzinu ipasnieki un ritenbrauceji uz sosejas nemaz netiek virsu.

38314. viesis 12.septembris 2002 11:52
0 0 Atbildēt

bmw325 rakstīja:

Sanāk tā - es braucu pa laboun pēc neliela gabaliņa, sis pa kreiso - ja kāds gribētu mums abiem tikt garaam, ko tad? Cik atceros, pat noteikumos bija rakstīts, ka ārpus apdzīvotām vietām nedrīkst prosto tā braukt pa kreiso!!!!! Ceļš ta bija brīvs priekšā abās joslās.

Kā ta ceļš bija brīvs, ja Tu tur brauci?

Un vēl pie iepriekšēja komenta:

ceļš ir domāts visiem braucējiem, ne tikai tiem, kas brauc ātri. Un ja neesi spējīgs kādu apdzīt, tad viņš pie tā nav vainīgs!

38316. viesis 12.septembris 2002 11:55
0 0 Atbildēt

38317. viesis 12.septembris 2002 11:57
0 0 Atbildēt

Zviedrijas ceļu kvalitāti tiešām nevar salīdzināt ar mūsējo.

38320. viesis 12.septembris 2002 12:10
0 0 Atbildēt

Šādu extru var atļauties tikai uz vairāku joslu ceļiem. Negribu redzēt to skatu, kad viena puse plēsīs uz 120, bet pārējie braux, cik ātri velk autiņš vai cik ātri pac var. Mums tādas šosejas ir pamaz un ar labu ceļa segumu vēl mazāk. Uz tādām kā Jūrmalene, Vidzemes šoseja līdz Siguldai un vēl dažiem posmiem uz dažām šosejām varētu pacelt to ātrumu, bet ne jau visur. Ātruma pacelšana apdz. vietās vispār būtu lielākā muļķība, tās dažas idejas, kas te izskanēja liek man domāt, ka daži autobraucēji maz domā ar galvu. Un kamēr ir tādi, kas nedomā ar galvu, bet ar acceleratora pedāli, un kamēr mūsu autoparks ir tik švaks, tikmēr negribu piedzīvot ātruma pacelšanu uz mūsu ceļiem.

38321. viesis 12.septembris 2002 12:11
0 0 Atbildēt

Tas tur augšā - Pirate

38334. viesis 12.septembris 2002 12:59
0 0 Atbildēt

Pirate, kur tik ilgi kavējies??? Gadījums iz nesenas tālbraucēja dzīves; šis nobraucis vācijā ar savu MAZu, iesēžās vienam DAFam astē un velk savi 130km/h, ilgi nav jāgaida: kad policija abus nostopē un abus vienlaicīgi pieacina pie sevis. Tā, DAFam jauda atļauj - vsje navaroti ABS u.t.t. - laimīgu ceļu, un vēršās pie MAZa šoferīša: a mazurik kur tu tā ar savu lamatu ieskrējies??? būs sods jāmaksā.

38337. viesis 12.septembris 2002 13:05
0 0 Atbildēt

kameer muusu auto parks ir shvaks- bet ja atllautais aatrums ir 50 un 90km/h tad kaada velna peec man vajag autosu ar lielu motoru ja mn taa pat labi.

Kameer nedraatees par to ka brauc ar neadekvaati mazu aatrumu tikmeer arii buus tie loho kas chakarees satiksmi uz celliem.

38339. viesis 12.septembris 2002 13:16
0 0 Atbildēt

Ha ha ha, Uzbuuveet kaadu maksas magjistraali Ventspils - Riiga, pa kurieni vareetu skriet pa dazhiem latiem... Es jau buutu ar mieru savu raizi kaadu latu tieshaam samaksaat lai vareetu droshi skriet, bet kas shitaadu projektinju var pacelt? Pareekjini, cik izmaksaa shitaada magjistraale - turklaat neizmirsti, ka tai nevar buut vienliimenja krustojumu.... buus vajadziigs ljoti ilgs laiks lai taa sevi atpelniitu, ja tas vispaaar buutu iespeejams, jo man liekas, ka uztureeshanas izmakas vien buus pietiekamas...

Par teemu - pilseetaa aatrumu vareetu paaugstinaat tikai atsevishkos ielu posmos, bet uz shosejas vareetu pacelt kaut vai to pashu 100 kmh. BET varam vien sapnjot taalaak...

38340. viesis 12.septembris 2002 13:19
0 0 Atbildēt

viesis 2002-09-12 13:05:21

Ar vārdu švaks nedomāju vis mutora kubatūru, bet kvalitāti, repektīvi - kādā tehn. kārtība ir tie automobīļi uz ielām. Ja nav žēl, tad arī ar jauno Corsu var maukt, cik motors ļauj, bet, piemēŗam ar `89. gada Corsu tā vairs nepamauxi. Piemērs nav tas labākais, pirmais iešāvās galvā.

artis146

piemērs ir labs. Vienu dienu redzēju, kā uz Kronvalda bulvāra motopeles Ferrari 456to (to lillā, kas pagājušajā AutoExoticā bija) nostopēja par ātrumu. Smieklīgi!! :))) Tak ar to lēnāk pamaukt nevar. Man ar` autiņš pie 90 niķojās (šķobās, gorās, mēli rāda), bet kad iet uz 150 tad paliek mierīgs un šļūc. Bet tas, ka ir te tādi, kas droši var plēst uz lieliem ātrumiem nenozīmē, ka ātrums būtu oficiāli jāpaceļ. Jo ir pilna pasaule tādu, kas mūžīgi traucēs, vilksies, izraisīs avārijas situācijas utt. Labāk mierīgi. Ķiše jediš - daļše budeš. Kur mums skriet?

38343. viesis 12.septembris 2002 13:28
0 0 Atbildēt

Pirate, pilnīgi piekrītu jo man ir līdzīgi, autiņš sāk mosties pie 130km/h

38350. viesis 12.septembris 2002 13:38
0 0 Atbildēt

Viens no iemesliem, kāpēc nevar pie mums palielināt atļauto ātrumu ir atseviķu braucēju smadzenes (atvainojiet, to trūkums) un galīgs izpratnes trūkums, kam paredzēti koplietošanas ceļi.

Pieļauju domu, ka tomēr vairākumam no iauto lasītāju galvenā prioritāte ir sveikam un veselam nonākt gala punktā, nevis uzskatīt, ka min ātrums = max atļautais + 20, vai arī, ka tas nav brauciens, ja nav attīstīts ātrums vismaz 1xx km/h.

38352. viesis 12.septembris 2002 13:48
0 0 Atbildēt

Burbuļam:

domāju, ka te ir prātīgi cilvēki. Visiem gribas dzīvot. Tomēr, ja apstākļi atļauj var arī paskriet. Un kāpēc ne? Citi iet uz karuseļiem, citi vālē (saprāta robēžās, protams, uz tukša, taisna, labi pārredzama ceļa). Vismaz es tā daru. Uz ielas vispār cenšos nevienam netraucēt. Noteikumus ievēroju visus. Izņemot tos gadījumus, kad ļoti, ļoti vajag. Eh! Vispār šī ātruma tēma tik nodrāzta. Viss skaidrs. Vieni vilksies, vienu braux normāli, vieni braux pārgalvīgi. Vsjo.

38353. viesis 12.septembris 2002 13:52
0 0 Atbildēt

To Pirate: no kurienes taadas legjendas, ka ar Ferrari nevar leenaam pabraukt? Esmu braucis ar vairaakiem dazhaadiem, arii ar Labmorghini Countach un varu droshi teikt, ka ljoti labi var braukt arii ar 40 km/h , ja vajag, veel leenaak ! Kaa tu domaa, kaa tad vinji tur defilee ar jamajiem plakanajiem visaadaas Monako un Nicas promenaadees - jaa, jaa, shie auto kalpo arii shaadiem meerkjiem, ne jau tikai "atvilkshanai" tuvu fizikas likumu robezhai :-) Taa ka, ja auto neiet leenaak braucot (un jo iipashi pie 90!), tas gluzhi vienkaarshi nav kaartiibaa, tad auto ir jaasaved kaartiibaa, nevis jaalido ar 150 tur, kur jebkursh ir tiesiigs sagaidiit no tevis atljauto aatrumu + bonuss 5iisha robezhaas :-)

Crankshaft

38358. viesis 12.septembris 2002 14:06
0 0 Atbildēt

to Pirate

tieši tā un ja gribas paskriet piemērotos apstākļos, tad noteiktais max atrums vienīgi precizē ar cik naudiņām jārēķinās par šādu izklaides pasākumu.

Skumīgākais, ka atsevišķu indivīdu rīcība uz ceļa galīgi neliecina par viņiem piemītošu saprātu.

38359. viesis 12.septembris 2002 14:08
0 0 Atbildēt

1980. gads PSRS. Atļautais ātrums apdzīvotās vietās 60km/h, ārpus tām 90, uz automaģistrālēm 110, motocikliem ārpusapdzīv.v. 80 km/h. Un mēģiniet atcerēties kādi bija toreiz transporta līdzekļi un to tehniskais stāvoklis. Avārijas pamatā izraisīja tādi paši apkodušies un savā visvarenībā esoši frukti kā tagad. Šķirba ir tikai transportlīdzekļu skaitā toreiz un tagad.

Man domājas ka zviedri mūžīgajā (beigas būs tad, kad nebūs neviena satiksmes dalībnieka)cīņā par satiksmes drošību grib pielikt punktu.

38363. viesis 12.septembris 2002 14:24
0 0 Atbildēt

TO viesis 2002-09-12 11:52:29

ja tu nesaprati, tad skaidroju veelreiz - braucu aiz vinja, jo vinju izmantoju kaa sponsoru, vai nebija skaidrs??? Un par tiem visaadi brauceejim - vai neebija skaidri pastaastiits, ka vinji taadejaadi izraisa avaarija situaacijas????

38368. viesis 12.septembris 2002 14:40
0 0 Atbildēt

bmw325, gribu vēlreiz pateikt, ka lēna braukšana un CSN ievērošana NAV noziegums! Un avārijas situācijas izraisa tie steidzīgie, kas šos braucējus apdzen nenovērtējot situāciju uz ceļa.

Uztver dzīvi mierīgāk, samierinies ar domi, ka lēni braucēji ir, bija un būs! Arī Tu kādreiz būsi vecs un jutīsies komfortablāk braucot lēnāk.

38376. viesis 12.septembris 2002 15:30
0 0 Atbildēt

Ta nu gan skriešana... 120km/h ir normāls pastaigas ātrums jau uz mūsu šosejām. Uz jamējo maģistrālēm tas ir tas pats kas nopirkt masīvo baiku un stumt pie rokas :E

38381. viesis 12.septembris 2002 15:51
0 0 Atbildēt

viesi, paarmeeriigi leena braukshana IR noviegums! ja kaads brauceejs uz celja droshi juutas braucot ar aatrumu max 75 kmh, tad buutu jaaliek ziime 80!

38382. viesis 12.septembris 2002 15:52
0 0 Atbildēt

Crankshaft:

texts par to, ka auto neiet pie 90 nav jāuztver tieši. Skaidrs, ka ar Ferrari var pabraukt lēni. Taču māc aizdomas, ka ilgi šādu lēnu braukšanu tas neizturēs, jo motoram vajag dzesēties. Lēni braucot tas nenotiek, ja nu vienīgi nav spēcīgs pretvējš.

38387. viesis 12.septembris 2002 16:14
0 0 Atbildēt

Pilnībā piekrītu Crankshaftam! Diemžēl pie mums daudzi, it sevišķi bmw piloti brauc bīstami!

38390. viesis 12.septembris 2002 16:28
0 0 Atbildēt

mja.. ar musu braukshanas kulturu (un celju kvalitati) atruma palielinajums butu ljoti bistama procedura.

38396. viesis 12.septembris 2002 17:00
0 0 Atbildēt

gr, tava tēma ir sen novāzāta. druu pareizs tekstc.

38409. viesis 12.septembris 2002 20:07
0 0 Atbildēt

Nav mums to celju (norobezhojumu gar celjiem), pacelt aatrumu vareetu liidz 100-120, bet ir taisniiba, ka visi gaaztu uz 140 (5Ls)... Takaa kameer nav to celju naaksies vien braukt uz 90-100... Protams atvilkt taisnaa garaa posmaa bez mashiinaam ar nav nekas nosodaams, protams var izkskriet visaadi seenjotaaji u.c. dziivnieki uz celja, bet nu katrs zin ar ko riskee kad atvelk uz 200+...

Maksas shosejas ar norobezhojumiem ir laba ideja, es ar labpraat iemestu 2ls un tad blj4 taa atvilktu... :) Bet nu diezvai muusu valsts vai kaada cita organizaacija/pashvaldiiba to var pavilkt...

38412. viesis 12.septembris 2002 22:02
0 0 Atbildēt

Es ar'pacēlu sev ātruma ierobežojumu- nopirku ātrāku auto ( ne BMW)- iet 250-'pārbaudīts

38430. viesis 13.septembris 2002 9:02
0 0 Atbildēt

artis 146 protams neesmu tik orģināls, kā Tu, kas iedomājies uzlikt apdzīvotās vietās 65 km. Kapēc mums tādu izņēmumu Eiropā? Laikam jau tapēc, ka esam pirmajā vietā Pasaulē pēc bojā gājušo skaita uz ceļiem?

38574. viesis 13.septembris 2002 15:50
0 0 Atbildēt

jauna auto marka - "ne BMW"...

38612. viesis 13.septembris 2002 18:06
0 0 Atbildēt

gr, es runāju kā man labāk, kas tur tur spriež par ātruma ierobežojumiem - lai domā, manpartonaudunemaksā. Nu bet ceļi ir palikuši krimināli - ta kā polijā.

38640. viesis 14.septembris 2002 9:39
0 0 Atbildēt

ko var mociities, taapat normaali kekshi nebrauc uz 50 un 90 km/h ... nu brauc tak videejais uz 120 km/h ... tad veel var mosh ar pieciiti tikt cauri.(kaa jau te viens teica - normaals pastaigas aatrums)...tikai lieta taada ka ir jaaraustas no CP, bet ja atljautu 120 km/h , tad vareetu neraustiities. Un avaarijas vairaak izraisa tie kas pie stuures guļ - kas ripinaas uz 90 un mazaak, un pie tam veel peec auna principa, jo neciesh ka vinjus apdzen ....blee mudaki, juus bessiijat ...taa vien gribas nokanteet no celja, bet sava auto zheel .

38641. viesis 14.septembris 2002 9:43
0 0 Atbildēt

Bet zviedri ir ar galvu domaajoshi, apsveicu ! un gribu redzeet tos kas izdomaa shos aatruma ierobezhojuma likumus, un vai vinji hehehehehehehehe brauc uz 50 un 90 km/h ...stulbums kautkaads, ka tik naudu nokaast.

39963. viesis 21.septembris 2002 15:08
0 0 Atbildēt

O_Calibra, Artis146, Marexs, Lemons, BMW325 - tiem visiem nepiekriitu.

Piekriitu Burbulim - atljautaa aatruma pacelshana Latvijaa nav atbalstaama, jo tas novestu pie veel vairaak upuriem celju satiksmee.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti