Auto iegādes būtiskākais nosacījums ir tā cena 19

 
25.aprīlis 2008 10:13

Vairākumam Latvijas auto pircēju, iegādājoties jaunu automašīnu, šobrīd būtiskākais nosacījums ir tās cena un nevis kvalitāte, liecina mārketinga pētījumu kompānijas SIA Factum veiktais Latvijas auto tirgus pētījums.

Kā secina pētījuma autori, pircēju izvēli būtiski ir ietekmējusi pašreizējā Latvijas ekonomiskā situācija un valdības izstrādātie auto tirdzniecības ierobežojumi inflācijas apkarošanas plāna ietvaros. Tāpēc pircēji labprātāk izvēlas nevis savu iecerēto sapņu automobili, bet auto ar viduvēju kvalitāti, kas cenas ziņā ir ievērojami lētāks par paša izvirzītiem kvalitātes etaloniem.

Pētījuma gaitā izkristalizējies arī ideālais Latvijas iedzīvotāju auto modelis: vidējās klases automašīna ar benzīna dzinēju. Savukārt kā biežāk minētais ideālās automašīnas etalons tika minēts Audi A4 ar benzīna dzinēju, aiz sevis atstājot VW Passat un Volvo S60. Vairākums aptaujāto priekšroku dotu tieši benzīna dzinējiem (41,5%), nevis dīzeļdzinējiem, kas ir saistīts ar degvielas cenu izlīdzināšanos. Savukārt eko dzinēju izvēle ir vēl mazāka, hibrīddzinējiem dotu priekšroku tikai 11,4% respondentu, bet biodegvielas dzinējiem tikai 6%. 

Vērtējot automašīnu zīmolu popularitāti Latvijā starp dzimumiem, varam secināt, ka gan sievietēm, gan vīriešiem pirmās divas vietas ir vienādas – priekšroka tiek dota Audi un Volkswagen automašīnām. Atbildot uz jautājumu: „Ja Jums šobrīd būtu nepieciešams iegādāties automašīnu, kurai markai Jūs dotu priekšroku”, vīriešiem trešajā vietā ir Mercedes Benz, savukārt sievietēm – BMW. Līdz ar to pirmo trijnieku gan vīriešu, gan sieviešu vidū veido Vācijas autoražotāju zīmoli.  

Latvijas vīriešu Top 5 auto zīmoli ir: Audi, Volkswagen, Mercedes Benz, Volvo un Toyota. 
 
Visi komentāri
 
256194. viesis 25.aprīlis 2008 11:42
0 0 Atbildēt

Jā, Audi - tas tik ir auto! Un fofāgens arī ir pats labums!

Praktiskie latvieši... pretīgi pa ielu pārvietoties - kur skaties, visur tikai audi un vw. Pelēkā masa.

256195. viesis 25.aprīlis 2008 11:57
0 0 Atbildēt

256194Viesi un ar ko tu brauc???? Un kura gada?

256198. viesis 25.aprīlis 2008 12:59
0 0 Atbildēt

Virsraksts kaut kā visai korekti nesakrīt ar raksta būtību. Kaut vai attiecībā A4 realo cenu. Šobrīd vislētākais jauns audi A4 ar izcili trūcīgu aprīkojumu maksā 27 400 eiro. Auto priekš tās cenas ir pašaurs, ar minimalu komfortu, cilvēkam ar 190 augumu tajā atrasties ir neērti jebkurā no sēdvietām. Ja ir vēlme uz papildaprīkojumu - summa jau uzkāpj teju līdz 40 000 eirikiem. Līdzīga ir situacija cenu politikā arī ar "praktisko" latviešu daudzu gadu garumā iemīļoto kolchoznieku auto - passatu. Garantija arī tikai 2-3 gadi. Tikmēr lidzīgas klases jaunais Hyundai i30 ar bagātīgu un pilnīgu aprīkojumu + dīzeli un 5.gadu garantiju maksā zem 20 000 eiro. Līdzīgi maksā arī KIA ceed ar 7.gadu garantiju. Bet , ja mēs ieskatamies pēdējo gadu pārdoto auto statistikā, tabulas augšdaļā nemanām ne auģikus ne passatus. Tur figurē škodas, toijotas un hondas. Pieļauju domu, ka daudzi cilvēki vienkārši sapņo iegādāties vācu auto, bet kad izvērtē cenas - savas domas maina par labu japaniešu un korejiešu mašinām. Arī garantijas nosacījumiem ir nozīme - hundajs dod 5 gadu garantiju, bet KIA pat 7 gadu garantiju. Piem., maximali aprīkota jaunā vidēji/lielās klases Hyundai sonāte ar 3,3 dzinēju un ādas salonu, 5 gadu garantiju maksā tikai 26 000 eiro. Un tas jau ir auto, kur blakussēdētājas ceļgalu tik ar izstieptu roku var knapi sasniegt...

Reizēm jābrīnās par autoriem, kuri veido absoluti nesakarīgus rakstus un dīvainas aptaujas.

256202. viesis 25.aprīlis 2008 13:26
0 0 Atbildēt

A4? Kurš sapņo par kompaktklases tabureti? Nu mistika... no comments

256205. viesis 25.aprīlis 2008 14:01
0 0 Atbildēt

Dīvaina aptauja, dīvaini rezultāti, laikam par audi sapņo tikai cilvēki, kam viņš nav bijis :)

Cena kosmoss, komplektācija pilnīgs draņķis, kvalitāte kā jebkuram auto , kas maksā šādu naudu.

256212. viesis 25.aprīlis 2008 15:59
0 0 Atbildēt

a4 = kompaktklases tabureti??

hmm, kaadam laikam skolaa jaapaseez vel!

256215. viesis 25.aprīlis 2008 16:46
0 0 Atbildēt

izklausās, ka aptaujāti tikai pendžas un lauķi. tiem jau auģiks vai pasātiņš pikapiņš (universālis) ir tie iemīļoti autiņi vēl no 90-tajiem gadiem.

256222. viesis 25.aprīlis 2008 18:30
0 0 Atbildēt

IV nepārspīlē ar savu neērtumu. Ja tev daba radījusi nestandarta ķermeni ar novirzēm, tad tā ir tava problēma :) Man savā šrotā ir ērti abās pusēs priekšā [okej, labajā pusē ne, jo tur nav pedāļu un barankas :D ], aizmugurē vienīgi kājām problemātiski ar vietu, bet es tur nesēžu :D Kaut kā neticu, ka jaunie A4 būtu mazāki :) Vispār man liekas, ka tie, kam liekas, ka A4 ir neērti, paši nemaz tur nav sēdējuši vai nav mācējuši ķebļus noregulēt :D Iekš C5 A6 vienīgais, kas ir ērtāks - aizmugurē vairāk vietas :) Priekšā vietas vairāk nav - ja nu vienīgi lai pavicinātu rokas apkārt, bet nevis augumam :D

Par to garantiju - nu tāpēc iedod to garantiju - lai uzķertos :D Kas ir labāk - ar mašīnu braukt, vai to regulāri bez maksas remontēt? :D Kaut gan, protams, kā ar mašinu brauc un to kopj, tā tā kalpo... Esmu dzirdējis, kā viens radinieks mocās ar desmitgadīgu ķīseļpassātu - var redzēt, ka pirms viņa tur kāds ir sipis saņķiku un nu viņam tiek tas prieks :D

256225. viesis 25.aprīlis 2008 19:23
0 0 Atbildēt

A2-mazā klase A3-kompaktklase A4-vidējā A6-lielā A8-limuzīnklase....

256232. viesis 25.aprīlis 2008 21:11
0 0 Atbildēt

Pārsteidz,ka vīriešiem top5 nav BMW.

256233. viesis 25.aprīlis 2008 21:25
0 0 Atbildēt

UUSA: nu, beidzot takš visiem latvju džekiem tas urlu prezent auto ir arī pieriebis. Tā stunda ir situsi. Es vēl no 90-to sākuma aatceros vecos bembjus un to skūtos īpašniekus treniņbiksēs - nelaba dūša paliek vēl šodien uz bmw vien paskatoties.

256240. viesis 25.aprīlis 2008 23:52
0 0 Atbildēt

Manuprāt, raksts D auto slavināšanai, lai gan pats 9 gadus, līdz šim esmu nobraucis ar D vairāk vai mazāk lietotiem BMW u.c. (Subaru)... tagad jauns USA auto Eiropai ražōts, cena?

Cena ir saprātīga par visu iekļauto max kompl., lai līdzīgs Eu ražojums būtu 2x dārgāks.

Nu rezdēs vēl kā kalpos, garantija 2 gadi/100k km mani apmierina.

256241. viesis 26.aprīlis 2008 0:17
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu arbas viedoklim par vācu mašīnām.

Cena un komplektācija, kā arī kvalitāte absolūti nevar konkurēt ar japāņu mašīnām.

Man personīgi ir tāds iespaids, ka par vācu mašīnām te jūsmo tie autoīpašnieki, kas braukuši tikai ar vācu mašīnām.

256245. viesis 26.aprīlis 2008 10:22
0 0 Atbildēt

Bils,Tev laikam Nitro,ja nekļūdos?

256246. viesis 26.aprīlis 2008 11:16
0 0 Atbildēt

UUSA, nekļūdies ;)

256247. viesis 26.aprīlis 2008 11:47
0 0 Atbildēt

Esmu atradis racionālāko auto variantu.Nu jau trešais vecais 318 BMW priecē manu sirdi.Visi trīs pirkti Vācijā par cenu zem 1000 eiro.Ar katru nobraukti divi gadi praktiski bez kapitālieguldījumiem(tikai eļļas,uzlikas).Nav nekādas elektronikas kam gļukot,nav jābaidās no zagšanas,nav vajadzīgs KASKO-Pilnīgs dvaseles miers-es neesmu mašīnas vergs.

Esmu profesionals šoferis-ja man piedāvātu lielo darba mašīnu vecāku par trīs gadiem,es to uzskatītu par apvainojumu,......

256271. viesis 27.aprīlis 2008 12:38
0 0 Atbildēt

pagaidām priekš maniem 189cm neērtākais auto ir volvo xc70. paņēmu nomā un noripināju kādus 2000km ar xc70 cross country- stūre baigi zemu- stāv starp kājām. lai dabūtu augstāk ir javelk ārā, ja izvelk ārā tā lai ir ok, tad vadītāja sēdeklis jāatbīda uz aizmuguri, rezultātā, kad puslīdz esmu iekārtojies, aiz manis ir tikpat daudz vietas, cik VW Polo ar kuru braucu ikdienā. kokpits arī dikti šaurs, dēļ milzīgi platās viduskonsoles.

visādi citādi jauks auto, bet maz vietas.

256288. viesis 27.aprīlis 2008 18:33
0 0 Atbildēt

msh, audi ir suudiigi ar vietu, biju sashauts, ka A6 aizmuguree vieniem un tiem pashiem cilvekiem neertak sedeet kaa pirmajaa astraa. :(

256295. viesis 28.aprīlis 2008 9:51
0 0 Atbildēt

256247. viesi, piekriitu 100%, es pats tapat daru- braucu ar vecu un leetu auto un man nav jadreb, ka ar vinu kas notiks... :D Nu nav mashiina taa veerta, nav. Labak ar ietaupiito naudinju noperku, piemeram, fototehniku, vismaz kads prieks sev un citiem.. A no mashinas, ja vien taa nav kada tiesham eksluziiva, kads ta prieks?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 2

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti