Vairākumam Latvijas auto pircēju, iegādājoties jaunu automašīnu, šobrīd būtiskākais nosacījums ir tās cena un nevis kvalitāte, liecina mārketinga pētījumu kompānijas SIA Factum veiktais Latvijas auto tirgus pētījums.
Kā secina pētījuma autori, pircēju izvēli būtiski ir ietekmējusi pašreizējā Latvijas ekonomiskā situācija un valdības izstrādātie auto tirdzniecības ierobežojumi inflācijas apkarošanas plāna ietvaros. Tāpēc pircēji labprātāk izvēlas nevis savu iecerēto sapņu automobili, bet auto ar viduvēju kvalitāti, kas cenas ziņā ir ievērojami lētāks par paša izvirzītiem kvalitātes etaloniem.Pētījuma gaitā izkristalizējies arī ideālais Latvijas iedzīvotāju auto modelis: vidējās klases automašīna ar benzīna dzinēju. Savukārt kā biežāk minētais ideālās automašīnas etalons tika minēts Audi A4 ar benzīna dzinēju, aiz sevis atstājot VW Passat un Volvo S60. Vairākums aptaujāto priekšroku dotu tieši benzīna dzinējiem (41,5%), nevis dīzeļdzinējiem, kas ir saistīts ar degvielas cenu izlīdzināšanos. Savukārt eko dzinēju izvēle ir vēl mazāka, hibrīddzinējiem dotu priekšroku tikai 11,4% respondentu, bet biodegvielas dzinējiem tikai 6%.
Vērtējot automašīnu zīmolu popularitāti Latvijā starp dzimumiem, varam secināt, ka gan sievietēm, gan vīriešiem pirmās divas vietas ir vienādas – priekšroka tiek dota Audi un Volkswagen automašīnām. Atbildot uz jautājumu: „Ja Jums šobrīd būtu nepieciešams iegādāties automašīnu, kurai markai Jūs dotu priekšroku”, vīriešiem trešajā vietā ir Mercedes Benz, savukārt sievietēm – BMW. Līdz ar to pirmo trijnieku gan vīriešu, gan sieviešu vidū veido Vācijas autoražotāju zīmoli.
Latvijas vīriešu Top 5 auto zīmoli ir: Audi, Volkswagen, Mercedes Benz, Volvo un Toyota.
Jā, Audi - tas tik ir auto! Un fofāgens arī ir pats labums!
Praktiskie latvieši... pretīgi pa ielu pārvietoties - kur skaties, visur tikai audi un vw. Pelēkā masa.