Šogad Rīgā paredzēts izbūvēt veloceliņus 4

 
29.aprīlis 2008 9:09

Šogad Rīgā paredzēts izbūvēt maģistrālo veloceliņu no Mežaparka līdz Vecmīlgrāvim. Tiks ierīkots veloceliņš arī Brīvības gatvē pie Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma, kā arī veloceliņš Augusta Deglava ielā pie jaunizbūvējamā Augusta Deglava ielas rotācijas apļa.

Tāpat veloceliņu ir paredzēts ierīkot arī uz Dienvidu tilta,” šodien preses konferencē informēja Rīgas mērs Jānis Birks. Veloceliņu šogad paredzēts izbūvēt arī Šmerļa ielā, veicot Šmerļa ielas rekonstrukciju.

Birks norādīja: „Ceļu satiksmes noteikumos ir noteikts, ka ar velosipēdu drīkst braukt gan pa gājēju ietvi, gan pa brauktuvi. Taču drošai braukšanai īpaši augstās automašīnu satiksmes intensitātes apstākļos, kāda ir Rīgā, ļoti būtiska ir maģistrālo veloceliņu izbūve, kas ir nodalīti no brauktuves teritorijas. Tāpēc veloceliņu infrastruktūras attīstības kontekstā Rīgā prioritāte ir tieši maģistrālo veloceliņu izbūve. Lai velobraucēji justos droši, ir ļoti būtiski, lai visi satiksmes dalībnieki ievērotu satiksmes noteikumus un savstarpēji cienītu viens otru uz ceļa.”

Pagājušajā gadā pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma tika izbūvēts veloceliņš no centra uz Mežaparku, kā arī izbūvēti Zaļā veloceliņa ielu šķērsojumi. Šogad Rīgas domes Vides departaments turpina darbu pie Zaļā veloceliņa pārējo posmu realizācijas, kas pamatā ved cauri pilsētas parkiem un zaļajām zonām.

Rīgas domes Satiksmes departamenta Starptautisko projektu un velosatiksmes attīstības nodaļas vadītāja Olita Sproģe informēja, ka „veloceliņš Mežaparks- Vecmīlgrāvis ir pagājušajā gadā izbūvētā veloceliņa Centrs- Mežaparks turpinājums, ko turpmākajos gados paredzēts izbūvēt līdz pat Vecāķiem. Šogad tiks pabeigta arī veloceliņa Centrs- Berģi tehniskā projekta izstrāde, lai tuvāko divu gadu laikā to varētu realizēt. Līdz ar Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma izbūvi, šogad tiks ierīkots gājēju un velosipēdu ceļš Brīvības gatvē no Silciema ielas līdz tiltam pār Juglas ezera kanālu. Veloceliņš šogad tiks ierīkots arī Augusta Deglava ielā no Baltinavas ielas līdz Lubānas ielai, kur šogad tiks pabeigta ielas jauna posma un rotācijas apļa izbūve. Tāpat veloceliņš šogad tiks izbūvēts Šmerļa ielā, veicot tās rekonstrukciju.”

Šobrīd Rīgā ir izbūvēti divi maģistrālie veloceliņi: 2001. gadā izbūvētais veloceliņš no Vecrīgas uz Imantu un pagājušajā gadā atklātais veloceliņš no centra uz Mežaparku. Līdz 2012.gadam ir plānots izbūvēt maģistrālos veloceliņus arī līdz Vecāķiem, Berģiem un Dārziņiem.

Velosipēdistu portāla Veloriga.lv veidotājs Romāns Meļņiks informēja, ka velosatiksmes drošības veicināšanai no šodienas līdz 30. maijam notiks amatieru videoklipu konkurss, kurā ir aicināts piedalīties ikviens velobraucējs, izveidojot videoklipu par velosatiksmes drošību, velosatiksmes popularizēšanu vai velosipēda drošību pret nozagšanu.

Videoklipi tiks publicēti portālā Veloriga.lv, kur ikviens interneta lietotājs varēs nobalsot par viņaprāt labāko klipu. Maija beigās tiks izvērtēti labākie darbi, un to autori saņems balvas no veikalu tīkla „Fans”. Galvenā balva- velosipēds. Konkursā iesniegtie videoklipi Veloriga.lv būs aplūkojami un papildināmi arī turpmāk. Plašāka informācija par videoklipu konkursu pieejama www.veloriga.lv.

Veikalu tīkla „Fans” vadītājs Pauls Stēga akcentēja satiksmes dalībnieku savstarpējās cieņas un sadarbības nozīmi pilsētas satiksmē, kā arī nepieciešamību rūpēties par to, lai velosipēds vienmēr būtu teicamā tehniskā stāvoklī, aprīkots ar gaismas un skaņas signāliem, kvalitatīvām bremzēm un lai velosipēdisti arī paši rūpētos par drošību un lietotu veloķiveres. Viņš norādīja, ka pēdējā laikā mainījusies arī pircēju izvēle – ja agrāk pamatā pirka tā saucamos kalnu velosipēdus, tad pēdējā laikā aizvien vairāk ir tādu pircēju, kuri velosipēdu pērk ikdienas braucieniem uz darbu un tāpēc izvēlas pilsētas ielām piemērotus modeļus. Palielinās arī tādu velosipēdistu skaits, kuri iegādājas veloķiveres. Pēc P.Stēgas domām, tas liecina par velobraukšanas kultūras līmeņa kāpumu Rīgā.
 
Visi komentāri
 
256376. viesis 29.aprīlis 2008 9:20
0 0 Atbildēt

saakumaa buutu tikushi galaa ar esoshajaam probleemaam...

256394. viesis 29.aprīlis 2008 15:42
0 0 Atbildēt

Vel nav iebūvēti...? ;)

256405. viesis 29.aprīlis 2008 17:43
0 0 Atbildēt

nu caur Mežparku jau afigenna jābūve - sazīmēs sarkanās krāsas tepiķi un vsjo. a vot kā ar tiltu darīs, kad būs reversā satiksme tur ciskudrillam nebus vietas? gājējiem jau tās nomales ir slikta stāvoklī. varbūt pa dz.cela būvēs vellapēdistiem

256423. viesis 30.aprīlis 2008 7:09
0 0 Atbildēt

velopeditistiem bus normals praamis lai parceltos otra puse.

Kka loti bremze ar sito celinu, laikam nezin ka naudu godigi sadalit. Un es ceru, ka posma no mangaliem lidz vegravim bus ari gajeju celins. Un vel es loti ceru, ka nekrasos ar kkadu uuber dargo krasu to visu, tikai kadu balto liniju un horizontalo apzimejumu...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti