Privātuzņēmēji būvēs ātrgaitas šoseju Rīgas apvedceļš - Sēnīte 11

 
8.maijs 2008 10:28

Satiksmes ministrija (SM) eksperimentālā kārtā nolēmusi īstenot valsts un privātā sektora sadarbības projektu – ātrgaitas šosejas izveidi posmā Rīgas apvedceļš - Sēnīte. Šis būs Latvijā pirmais pivātās partnerības projekts ceļu būvē.

Projekta ietvaros privātuzņēmēji uzbūvēs un ilgtermiņā uzturēs šo ceļa posmu, bet valsts 20 gadus norēķināsies ar būvniekiem, pārmaksājot aptuveni 30 – 40% no kopējām izmaksām.

Uzņēmuma "Latvijas valsts ceļi" Valsts un privātās partnerības projektu vadītājs Zigmārs Krūmiņš portālam skaidroja, - projekts paredz, ka privātuzņēmējs par saviem līdzekļiem projektē, būvē un atbilstošā kvalitātē 20 gadus uztur 24,6 kilometru garu ātrgaitas ceļa posmu – Rīgas apvedceļs – Sēnīte. Ātrgaitas šosejas būvniecības izmaksas varētu būt aptuveni 130 miljoni, bet projekta kopējās izmaksas, ieskaitot ceļa posma uzturēšanas izdevumus 20 gadu laikā, aptuveni 240 miljonus latu.

"Valstij nav šādas naudas.. tas ir vienīgais veids, kā uzbūvēt šādu ceļu," pauda Krūmiņš. Viņš arī skaidroja, ka vienošanās paredzēs, ka būvniekiem būs jāuztur ceļš atbilstošā kvalitātē. Ja tas netiks darīts, tad arī maksa var tik samazināta. Aptuvenas aplēses liecina, ka valsts ceļa būvniekam gadā varētu maksāt ap 10 līdz 12 miljoniem latu, tādejādi kopumā pārmaksājot 30 līdz 40% no projekta kopīgajiem izdevumiem.

Kopā ar ātrgaitas ceļu ir jāpārveido arī zemākais ceļu tīkls. Tradicionālās vietas, kur cilvēki vienā līmenī uzbrauca uz ceļa un apgriezās, vairs nebūs, jo būs tikai divu līmeņu mezgli ar tuneļiem, kuri var būt ne biežāk kā ik pēc pieciem kilometriem un tieši uz šiem mezgliem ir jāpieved klāt vietējie ceļi.

Patlaban izsludināts projekta pirmās kārtas konkurss, gan vietējo, gan ārvalstu uzņēmēju interese, pēc Krūmiņa teiktā, par projektu ir liela.

Ir cerams, ka privātais investors Sēnītes ceļu varēs uzsākt 2009.gadā.

Atbilstoši SM stratēģijai laika posmam līdz 2013. gadam ir nolemts uzsākt darbu pie vēl divu projektu sagatavošanas, piemērojot līdzīgus principus, slēdzot ilgtermiņa pakalpojumu līgumus un piesaistot privāto investoru finansējumu arī autoceļam E67 posms A4 Rīgas apvedceļš (Baltezers - Saulkalne), autoceļam E67 Ķekavas apvedceļš.

Savukārt pēc 2013. gada līdzīgi paredzēts realizēt autoceļa E22 posma Priedaine - Sloka atjaunošanu; autoceļa E77 posms Rīga - Jelgava atjaunošanu, kā arī autoceļa E22 posms Rīgas apvedceļš – Koknese atjaunošanu un uzturēšanu.
 
Visi komentāri
 
256700. viesis 8.maijs 2008 10:38
0 0 Atbildēt

Es gan teiktu, ka būtu labāk uztaisījuši plato ceļu līdz Cēsu pagriezienam... Domāju, ka izmaksas varētu būt līdzīgas...

256710. viesis 8.maijs 2008 11:02
0 0 Atbildēt

Līdz Cēsu pagriezienam patreiz nav optimāli veidot "plato" ceļu, jo pirmkārt ir pamatīgi jāiztaisno esošais ceļš + jāapliec apdzīvotām vietām rinķī, lai būtu vērts ieguldīt.

Vienīgais es ceru ka šīs būs labs iemesls izveidot kvalitatīvu segumu vienreiz pa ilgiem laikiem.

256712. viesis 8.maijs 2008 11:06
0 0 Atbildēt

ko nozīmē ātrgaitas? 120km/h? lai muļķi ieskrienās un pēc 10km ieteš lorupes gravā?

25km, 130KK.

ir vērts?

256714. viesis 8.maijs 2008 11:27
0 0 Atbildēt

Njaa kārtējais mega dupa projekts.

Pilīgi d izsviesta nauda, jo tie daži km neko neietekmēs, prātīgāk būtu esošo ceļa segumu savest kārtībā un uzlikt zīmi 100.

a naudu iegulīt rīgas apvadceļa izbūvē ar divām joslām braukšanas virzienā, kā arī pagarināt Rīga - ogre haiveju līdz jēkabpilij.

256716. viesis 8.maijs 2008 11:32
0 0 Atbildēt

kādu laiku atpakaļ jau tika runāts par šo jautājumu...... pats interesantākais, ka būvēts jau tiks tikai tajā vietā, kur CEĻŠ JAU REĀLI IR UZBŪVĒTS :D:D:D

zigim taisnība - labāk lai sāk no rīgas.... uz apvedceļa salika luksoforus!!!!!! tā vietā lai uzceltu 2līmeņu pārvadus

256725. viesis 8.maijs 2008 12:18
0 0 Atbildēt

Tiešām kārtējais stulbums! Ātrgaitas ceļš. Ko tie 24,6 km dos? No Siguldas Rīgā varēs tikt pa 5min ātrāk braucot uz 130 km/h (pieņmesim) nevis 90. Tādas investīcijas to 5 minūšu dēļ, Rīgas korķos tāpat tās 5 minūtes izkusīs kā nebijušas.

256728. viesis 8.maijs 2008 12:35
0 0 Atbildēt

Ar domas svētību palēto sapirksies zemi tikā ceļa būvniecībai, bet tad pārdomās un sabūvēs jaunciemus, kurus tālāk pārdos pa 4x lieāku cenu.

256730. viesis 8.maijs 2008 12:42
0 0 Atbildēt

Man jau nu liekas, ka ir ceļu posmi, kuriem investīcijas ir nepieciešamas krietni vairāk. Nav jau liela māksla pārveidot reālu ceļu, bet naudu nokāst kā pa jaunu projektu. Cerēsim vismaz, ka dažas savrupmāju teritorijas iegūs jaunas vēsmas.

256766. viesis 8.maijs 2008 22:27
0 0 Atbildēt

pilnīgs murgs. uz cik tad varēs braukt? pieņemsim 130 km/h (un diez vai ziemā ar šādu ātrumu atļaus braukt vai varēs pabraukt), tad parēķiniet, cik teorētiski iespējams ietaupīt laika uz 20 km ar ātruma starpību 40 km/h.neesmu matemātiķis, bet pieļauju kādas 5 minūšu iegums, kas manuprāt ir pilnīgs absurds, lai gāztu iekšā naudu ceļa posmā, kurš varbūt ir viens no labākajiem šajā banānu republikā.

256767. viesis 8.maijs 2008 22:27
0 0 Atbildēt

nu re, nepamanīju, ka Kri pilnīgi precīzi manas domas uzrakstīja

256770. viesis 9.maijs 2008 0:19
0 0 Atbildēt

Šī "projekta" sāls slēpjas apstāklī,ka veselus 20 gadus privātais uzturēs to ceļu,saņemot ~5.2 milj.Ls gadā.Katram taču ir skaidrs,ka ir pilnīgs absurds tādā valstī kā LV,kur ir milzīgs sabrukušo ceļu īpatsvars,pēkšņi ņemt un ar vieglu roku izsviest 240 milj.Ls par to,ka jau tā pietiekoši labu(LV mērogiem) ceļu padarīs "vispār krutu".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti