Trapenes trofi: Vecā dziesma jaunās skaņās 2

 
14.maijs 2008 9:31

10.maijs. Mūsu gads. Mūsu zemītē. Kārtējais Latvijas čempionāta trofi reidos posms, un kārtējo reizi Trapenē. Lai būtu kādas pārmaiņas, bufete šogad bija noslēpta ābeļdārzā.

Šī ģeogrāfiskā mīkla vismaz man bija krietni par sarežģītu, un kamēr pienāca palīdzība no zāles, nācās iztikt ar sauso pārtiku. Bet ko gan var gribēt no ļauža, kas elektronisko starta ierīci aizmirst bāzē un fotoaparātu upmalā?

Vecums nenāk viens, un jums vēl ir krietni paveicies, ka es vispār esmu nokļuvis mājās un varu pastāstīt, kā tad bija īstenībā. Vai tajā, kas man izlikās par īstenību.



Īstenībā bija tā… Laiks bija jauks. Iepriekšējā dienā mazs lietutiņš pieplacināja putekļus, bet sacensību laikā saulīte pa zemes virsu ripoja. Kliņģerlietiņš netika novērots, bet lielas dubļu pikas no gaisa bira gan. Un labās fejas pa trasi pastaigājās pa pārīšiem, rokās sadevušās. Austris Gailītis, dubļu stūmējiem par prieku, cēla galdā vecas un pārbaudītas vērtības, kā „Valmeta rises” un orientēšanās zonu vietā, ko senāk sauca par „Baltiņu pļavām”. Un saldajam ēdienam arī pilnīgi jaunas vietas kā „Varbulene” un „Lukstu aplis”. Senīliem kaļķiem nu ļoti jau patīk stāstīt blēņu stāstus, par to kā kanālmala „Valmeta risēs” kādreiz ir bijusi pilnībā appludināta un „Baltiņu pļavās” TR3 pārvietojās tikai uz vinču, bet mūsdienās bebri ir devušies peļņā uz ES un jaunā paaudze tādām muļķībām vairs netic.

Jaunatklājums „Varbulene” noteikti ieņems pienācīgu vietu Trapenes labāko trašu galvgalī. Skaista pavizināšanās pa mežtehnikas „sagatavotiem” ceļiem un iegriešanās ciemos pie paša Bebra kunga, viņa personīgajos apartamentos. Savukārt „Lukstu aplis”, ja to citugad izdosies pastiept par kādu dūksti garāku, mierīgi konkurēs ar Medņu apli Rugājos. „Mazajām” klasēm bija pāris tieši viņiem domātas trasītes, kur man neizdevās pabūt, bet spriežot pēc tā, ka vakarā pa bāzi staigāja pārpriecīgi TR1 braucēji un meklēja Austri, lai izteiktu viņam pateicību par jauko pasākumu, arī tās bija izdevušās jo brangas.



Kopumā rezultātu tabula īpašus pārsteigumus nesagādāja. Stiprie un pieredzējušie vienā galā, labās fejas īpašie mīluļi otrajā. TR1 klasē atkal galvgalī Mārtiņš Spēks, Ģirts Kalnozols un Raitis Onužāns. Otrie Ints Freibergs, Gints Kalniņš, Aldis Beķeris un Igors Kaveckis. Ņemot vērā šo abu ekipāžu stabilos rezultātus vairāku gadu garumā, es uzdrošinos prognozēt, ka šī gada šī gada čempionu laurus viņi sadalīs savā starpā. Trešajā vietā Ģirts Baltaisvilks un Augusts Laksbergs.

TR2 šoreiz nolēma riskēt un startēt paši savā ieskaitē. Lai nu viņiem izdodas, balansējot uz kvoruma robežas, čempionātu ar godu arī pabeigt. Šoreiz labā feja neatstāja sacensību uzvarētājiem Vilnim un Aigaram Zeizām reālus konkurentus. Pēc sezonas sākumā piedzīvotajām ķibelēm ar vinču, Skudriņš šo mezglu bija „uztūnējis” nenokaujamu. Bet labā feja arī nav ar pliku roku ņemama. Ja netiek galā ar vinču, var taču likvidēt stūri! Tikusi galā ar Skudriņu, labā feja devās parevidēt brāļu Zvinguļu auto un arī te atrada vājās vietas. Rezultātā Zvinguļi bez vinčas augstāk par trešo vietu netika. Nedaudz labāk veicās Intam Marcinkēvičam Linardam Skanim un Dzintaram Runčam – otrā vieta.

TR3 klasē šoreiz izšķiroša izrādījās veiksme un spējas apdzīt iestigušos mazākos brāļus. Startējot tūlīt pēc TR2, šaurajā un lamatu bedrēm pārpilnajā „Valmeta rišu” kanālmalā brāļi Vīduši drīz vien izrāvās kolonas galvgalī un netraucēti aizbrauca pēc uzvarētāju šampanieša. Otrie Valentīns Kokalis, Ilmārs Frolovs un Arturs Melnis. Trešie Ainārs Kokorēvičs, Gatis Braunšteins un Jānis Valgers.

Patiesībā šāda starta secība, sākumā trasē palaižot mazākos, nav godīga attiecībā arī uz TR2 astes galu, kuru tomēr agri vai vēlu apdzen TR3. Tad viņu izredzes saķert savus līderus braucot pa TR3 risēm kļūst vienādas ar nulli. Jācer, ka nākamo posmu organizatori beidzot mani sadzirdēs.
Toties jo interesants duelis izvērtās Open ieskaitē. Arnis Pušs, Arnis Ziemelis un Inese Cirīte pret Jāni Balodi, Dzintaru Blūmu un Raivi Balodi. Pēc katra starpfiniša mainījās līderi, kamēr beigu beigās ar nelielu pārsvaru uzvarēja Puša ekipāža. Ja tā turpināsies, tad nākamajos posmos mūs gaida aizraujoša izrāde. Lai man piedod abi Arņi, es tomēr klusītēm turēšu īkšķus par bobika ekipāžu. Veca mīlestība nerūsē! Trešie Dainis Ozoliņš, Andris Āboliņš un Artūrs Kupcis.



Arī ATV ieskaitē krietni paplosījās labā feja. Kritieni un tehniskas ķibeles piemeklēja visus vai gandrīz visus. Nu varbūt ne gluži visus. Dažus ne visai. Saskaitot visus plusus un mīnusus pārliecinoši uzvarēja Arnis Namajuns un Andris Liepiņš. Otrie Jānis Dardzāns un Dagnis Paeglis. Trešie Miks Užulis un Artūrs Pastars.

Tūrisma ieskaitē uzvarēja Daiņa Zepa un Ilzes Eglītes ekipāžas. Tiksimies 28.jūnijā Aizkrauklē! Dubļus garantē Namajūns! Piedzīvojumi nāk paši. Reizēm pat par daudz!


Indulis Vīdušs
 
Visi komentāri
 
256965. viesis 14.maijs 2008 9:48
0 0 Atbildēt

nu kāds rakstnieka talants! Tev grāmata jāizdod :)

256980. viesis 14.maijs 2008 10:34
0 0 Atbildēt

labas un interesanas bildes var skatīt šeit : www.bwphoto.lv/wanags/Trapene08/

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti