Par godu „Saab” turbo 30 gadu jubilejai, „Saab” demonstrē savu šī brīža jaudīgāko modeli – „Turbo X”, kas saražots vien 2000 eksemplāros un atsauks atmiņā leģendāro „Saab 99” un „Saab 900” „Black Turbo” sēriju, sauktu arī par „Jet Black”, ko pasaules žurnālisti jau paspējuši salīdzināt ar ogļmelnu reaktīvo iznīcinātāju, savelkot paralēles ar „Saab” aviācijas mantojumu.
„Saab” vienmēr ir bijusi zināma kā mašīna, kas zemu lido, nevis ātri brauc un „Turbo X” ar 280 zirgspēku 2.8 V6 turbo motoru, griezes momentu 400 Nm un ieskriešanos līdz simtam 5.7 sekundēs šo leģendu apstiprina.21. gadsimta melnā limitētā sērija uzliek jaunus standartus zīmolam, šoreiz iepazīstinot arī ar inovatīvo „Saab XWD” (cross wheel drive) visu riteņu piedziņas tehnoloģiju manevrēšanas precizitātei.
Jaunā „XWD” sistēma ir izstrādāta sadarbojoties ar zviedru „all wheel drive” speciālistu „Haldex”, izmantojot pašu jaunāko šobrīd radīto „haldex 4” tehnoloģiju. Tās programmatūra arī dinamiski braucot ir nemanāma, ļoti efektīva, viegli kontrolējama un atsaucīga.
„Saab Turbo X” trasē pārspēj „Audi Quatrro”, „Subaru” un „BMW”
Vienā no aizokeāna valstīm „Saab” uzrīkoja īstas sacensības ar saviem diviem tuvākajiem konkurentiem – „Audi A4 3.2 Quattro” un „BMW 335 Xi”. Lai priekšstats būtu pilnīgāks trasē devās arī „Subaru WRX STi” un „BMW M3”.Automašīnas bija bez papildus uzlabojumiem ar ieslēgtām pretizbuksēšanas un stabilitātes sistēmām. Lai demonstrētu īsti sportisku braukšanu tika pieaicināta „Corvette” sacīkšu atbalsta komanda un Skandināvijas zvaigzne Jans Magnussens, kurš var lepoties ar 25 startiem „F1” un trīskāršu uzvaru LeMans 24 hours. Kā neatkarīgie novērotāji sacensībās piedalījās autoizdevumu žurnālisti, kuri nebija gaidījuši šādus rezultātus. Proti, trasē ar sausu ceļa segumu „Turbo X” zaudēja „Subaru WRX STi” un „M3” tikai par pāris sekundēm un 3. sērijas „BMW” vien par dažām sekundes desmitdaļām, bet „SAAB” pārspēja „Audi A4 Quattro” par 2.5 sekundēm.
Uz mitra trases seguma „XWD” sistēma pierādīja savu īsto varējumu, pilnībā nobīdot malā A4, pieveicot „Subaru” un atstājot „BMW M3” tā labākajā aplī sekundes desmitdaļu aiz sevis.
XWD uzstādīs arī Saab 9-3 Aero.
Ar šādiem rādītājiem „Saab Turbo X” kļūst gards kumoss daudziem, tomēr tikai 2000 eksemplāri pasaulē nav pietiekoši, lai apmierinātu visu pircēju vēlmes, tāpēc „Saab” ir radis iespēju uzstādīt „haldex 4” sistēmu arī „Saab 9-3 Aero” modelim „XWD”.
Latvijas dīleris „Viking Motors” pēc klientu pieprasījuma pirmos „Turbo X” pasūtījumus jau ir veicis un nu mēs zinām, ka Latvijā no visiem 2000 eksemplāriem būs pieejami vismaz divi. Katrs eksemplārs būs ar iespēju ieprogrammēt īpašnieka vārdu un mašīnas izgatavošanas kārtas numuru.
Saab „Turbo X” tehniskā informācija:
0 – 100km/h: 5.7 s (Sport Sedan), 5.9 s (SportCombi)
Maksimālais ātrums: 250 km/h (Sport Sedan, SportCombi)
Vidējais degvielas patēriņš/CO2: 10.7 l/100km / 254 g/km (Sport Sedan)
10.8 l/100km / 258 g/km (SportCombi)
Motors: 2.8 litru V6, BiTurbo
Max jauda: 280 Zs (206 kW) @ 5,500 apgr/-min.
Max. griezes moments: 400 Nm @ 2,150 - 4,500 apgr./-min.
Transmisija: automātiskā vai manuālā 6 pakāpju pārnesumkārba. Saab XWD ar visu četru riteņu piedziņu. Elektroniskais ierobežotas slīdes diferenciālis (eLSD).
Riepas:
18 x 7.5", 235/45R18,
19 x 8", 235/45R19 (papildaprīkojums)
Vienīgais, oficiālais Saab pārstāvis Latvijā ir SIA „Viking Motors”, kas pērn pārņēmis visas uzņēmuma „E&S Auto” saistības Latvijas tirgū un šogad svin uzņēmuma 15 gadu jubileju. Piecpadsmit gadu laikā uzņēmums no neliela, specializēta servisa kļuva par oficiālo „SAAB”, “Cadillac”, “Hummer” un “Corvette” marku pārstāvi Latvijā.
Ta nu gan salielījušies :D