Pirmo ātrgaitas ceļu sāks būvēt nākamajā gadā 15

 
23.maijs 2008 12:24

Satiksmes ministrija ir izsludinājusi iepirkuma procedūru, lai izvēlētos uzņēmumu, kurš četru gadu laikā uzbūvēs ātrgaitas ceļu Rīgas apvedceļa – Sēnītes ceļa posmā, kā arī pēc tam vēl 20 gadu to uzturēs.

Šo projektu paredzēts īstenot kā valsts un privātās partnerības projektu (VPP), un tas kļūs par pirmo šāda veida projektu ceļu būvē Latvijā. Kopumā VPP valsts projektu programma paredz ne tikai minētā ceļa būvniecību, bet vēl piecu citu ceļa posmu būvniecību laikā līdz 2017. gadam. Taču līdz 2013.gadam VPP projektu īstenošanai iecerēts izlietot aptuveni 950 miljonus latu. VPP ir valsts un privātā sektora uzņēmēja sadarbība, kuras ietvaros kāds publiskais pakalpojums vai objekts tiek nodots privātajam partnerim uz noteiktu laika periodu publisku pakalpojumu nodrošināšanai.

Pēc A. Šlesera teiktā, konkrētais ceļa posms ir viens no visvairāk noslogotajiem autoceļiem un tam ir nepieciešama rekonstrukcija. Satiksmes intensitāte uz šī ceļa pārsniedz 20 000 automašīnu diennaktī. A. Šlesers pastāstīja, ka pirmkārt rekonstrukcijai izvēlēts tieši šis ceļa posms, jo ceļa pārbūve ir tehniski vienkārša, investīcijas – paredzamas, bet zemju atsavināšanas apjoms – salīdzinoši neliels.

A. Šlesers arī norādīja, lai vairotu konkurenci un samazinātu projekta izmaksas, vietējiem ceļu būves uzņēmumiem būtu jāieved viesstrādnieki, jo, pēc ministra domām, viesstrādnieki – ir lētāks darbaspēks. Viņš arī aicināja vietējos uzņēmumus konsolidēties projekta īstenošanai, jo viņaprāt šis projekts ir tik liels, ka neviena no vietējām kompānijām viena pati to īstenot nevarēšot. Tāpat viņš sacīja, ka aicinās piedalīties konkursā arī ārvalstu uzņēmumus, kuri, iespējams, varētu nodrošināt lētāku un kvalitatīvāku būvniecību.

Ceļu būves kompānijas a/s Binders rīkotājdirektors Aigars Sēja pastāstīja, ka, visticamāk projekta pasūtītājs aicina piedalīties arī ārvalstu kompānijas tāpēc, ka konkursa nolikumā noteiktās prasības ir ļoti augstas, kuru izpildi varētu nodrošināt tikai kompānijas ar lielu pieredzi un labiem speciālistiem, kā tas ir Eiropā. A. Sēja teica, ka Binders arī apsver iespēju piedalīties konkursā.
 
Visi komentāri
 
257490. viesis 23.maijs 2008 13:21
0 0 Atbildēt

Un kā būtu ar A7?

257498. viesis 23.maijs 2008 15:09
0 0 Atbildēt

Pēc A. Šlesera teiktā, konkrētais ceļa posms ir viens no visvairāk noslogotajiem autoceļiem

Šlesers varētu netirst! Pēc lvceļu lapā publicētās statistikas Ogres virzienā satiksmes intensitāte ir 26000 auto, Bauskas virzienā 23000 auto un Siguldas virzienā 21000, no Garkalnes 17000.

257502. viesis 23.maijs 2008 15:34
0 0 Atbildēt

Nu ja burtiski tad neko šoreiz nepareizu nav pateicis.. "viens no" (tas nenozīmē ka noslogotākais) un "pārsniedz 20 000 automašīnu diennaktī" kas arī ir pareizi... Tākā nekāda "tiršana" pēc būtības nav..

Mani priecē un esmu par lai aizvilktu šito ātrgaitu arī līdz Bērzkrogam (un apkārt Siguldai ar vienu atvelkamo apbraucamo).

257504. viesis 23.maijs 2008 15:40
0 0 Atbildēt

Un kā Zemgales virzienā ir ar fūrēm? Pliks auto skaits neko nenozīmē.

257508. viesis 23.maijs 2008 16:03
0 0 Atbildēt

hm, bet uz Liepāju?

257510. viesis 23.maijs 2008 16:39
0 0 Atbildēt

visiem tapat ir skaidrs, ka no Rīgas pilnīgi visos virzienos ir pilnīgs vāks, un arī tā pati "apvedceļa" vārdā nosauktā briežu taka.. Un visi šie nožēlojamie centieni kaut ko "uzlabot" nāk savus 15 gadus par vēlu. Bet laikam jau labi, ka vispār nāk.

257512. viesis 23.maijs 2008 17:03
0 0 Atbildēt

ROze,sapņot nav kaitīgi-vēl ilgi jāgaida.Vienkārši tie gudrīši ir izvēlējušies vieglākās pretestības ceļu(gan tiešā,gan pārnestā nozīmē)-ņemam jau esošu pietiekoši labu(zemes klātnes platuma un plāna līkņu ziņā) ceļu un tik strādājam-ne tur zemju atsavināšana,ne remontposmu satiksmes organizācijas problēmu....

257513. viesis 23.maijs 2008 19:00
0 0 Atbildēt

BĻĀ, JOBTVAJUMAĶ!!!!

kungiem atrgaitas ceļu vajag?

Lai tie pideri Rēzekne - Terehova vai Grebņeva uz 120 ar mana rada Golf II izbrauc...

257514. viesis 23.maijs 2008 19:04
0 0 Atbildēt

tfu, pankūka, ir noteikts slānis kurš uzskata, ka elektorāts dzīvo viņa vivā/terā/aquārijā!!!

*******, jāiet meklēt sūdu dakšas... labi līdzot skaistumu no iekšām pienaglot pie sienas...

257517. viesis 23.maijs 2008 19:36
0 0 Atbildēt

jāiet meklēt sūdu dakšas... labi līdzot skaistumu no iekšām pienaglot pie sienas...

+1 :D :D :D :D

bet nu pipmji konkreeti tie iibjli... pa to piki labaak buutu labu rekonstrukciju uztaisijushi un 4 joslas vismaz lidz Cesu pagriezienm vai pat lidz Beerzkrogam uztaisijushi, muadki.....

257520. viesis 23.maijs 2008 20:34
0 0 Atbildēt

Es būtu gatavs parādīt 130 vietas Latvijā,kur varētu ceļa sabrukšanas novēršanai pa vienam miljonam latu ieguldīt un šos posmus glābt.

257527. viesis 24.maijs 2008 8:22
0 0 Atbildēt

interesanti, vai binders būs pārsteigtais konkursa uzvarētājs? :D

257536. viesis 24.maijs 2008 17:56
0 0 Atbildēt

to yetti!

Ko psiho?Rézekne-Grebneva ir normáli izbraucams(Vienígi Rézeknes rajoná,ká jau parasti,celsh ir sliktáks),pagájshgad Ludzas rajona robezhás tur uzklája jaunu segumu un tur ne uz 120,bet uz 220 var atvilkt mierígi,celsh taisns,plats,vienígi pirms Kársavas jásák skatíties,kur fúru rinda sákas.

Rézekne-Terehova varéja bút ari labáks :(

257567. viesis 26.maijs 2008 19:24
0 0 Atbildēt

Uzvarēs ACB, Binders un vēļ dažī būs apakšuzņēmēji ;)

257570. viesis 26.maijs 2008 20:35
0 0 Atbildēt

UUSA a kas cits atliek kā sapņot.. es jau esmu priecīgs par to mazumiņu ka to mazo ceļa posmu kas savieno Cēsis un A2 Pleskavas piķi caur Krīviem taisās ar kaut kādu melno segumu apklāt (kas, manuprāt, ir nedaudz smieklīgi bet nu labāk kā tagad akmeņi stiklā) lai nav jāsipjās caur Āraišiem vai Priekuļiem lai tiktu uz štrāses..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti