Drīz Pārdaugavā auto un gājēji virzīsies vienā ātrumā 3

29.maijs 2008 0:00

Ja Pārdaugavā tiks realizēti visi plānotie apbūves priekšlikumi, tad ap 2012.gadu šajā teritorijā rīta un vakara sastrēgumstundās ātrāk būs pārvietoties kājām, nevis ar automašīnām, liecina ASV uzņēmuma "Parsons Brinckerhoff" veiktais pētījums.

Uzņēmuma eksperti pie šādiem secinājumiem nonākuši, veicot transporta scenāriju modelēšanu, kurā ņemti vērā gan Pilsētas attīstības departamenta iesniegtie dati par tuvākajos gados plānoto apbūvi - dzīvojamajām, sabiedriskajām, rūpnieciskajām un tirdzniecības platībām, gan plānotajiem satiksmes infrastruktūras uzlabošanas projektiem.

Lielākās problēmas transportam rastos Daugavgrīvas ielā, K.Valdemāra un Daugavgrīvas ielas krustojumā, Raņķa dambī, Uzvaras bulvārī, Valdeķu un Tadaiķu ielas krustojumā, Vienības gatves un Ģimnastikas ielas krustojumā, kā arī vairākās citās vietās.

Kā liecina "Parsons Brinckerhoff" veiktais pētījums, minētajās ielās vidējais braukšanas ātrums 2007.gadā rīta maksimumstundā no plkst.8 līdz 9 bija 26,7 kilometri stundā, bet vakara maksimumstundā no plkst.17 līdz 18 - 29,3 kilometri stundā. Pēc plānotās apbūves realizēšanas 2012.gadā rīta maksimumstundās automašīnu ātrums būtu 3,2 kilometri stundā, bet vakara - 5,6 kilometri stundā, tādējādi automašīnas kustētos vienādā ātrumā ar kājāmgājējiem.

Šī transporta scenārija modelēšana veikta, ņemot vērā, ka līdz 2012.gadam tiks uzbūvēts gan Hanzas, gan Zemgales tilts, realizēts Vienības un K.Ulmaņa gatves divlīmeņu šķērsojuma projekts, kā arī veikta plānotā ielu paplašināšana un luksoforu sistēmas pilnveidošana. Pētījumā nav ņemta vērā Dienvidu tilta ietekme, jo tas atrodas tālāk no kritiskajām teritorijām.

Kā pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa, departaments kompānijai uzdevis noskaidrot, kas notiks ar satiksmi Pārdaugavā, ja netiktu realizēts kāds no minētajiem satiksmes infrastruktūras objektiem, piemēram, ja netiktu uzbūvēts Hanzas šķērsojums.

Prauliņa atzina, ka situācija ir "diezgan nopietna", bet daudz ko varot labot, ātri pieņemot pareizus stratēģiskus lēmumus, kas saistīti ar Pārdaugavas attīstības plānošanu. "Līdz šim Pārdaugavā Latvijas speciālisti veica vairākas izpētes un sniedza priekšlikumus, bet tas bija par atsevišķiem rajoniem, nevis par visu Daugavas kreiso krastu," piebilda departamenta pārstāve.

ASV kompānija savā pētījumā minējusi vairākus priekšlikumus, kā izvairīties no drūmajām nākotnes perspektīvām. Piemēram, būtu nepieciešams samazināt apbūves apjomus un ieviest stingrākus apbūves noteikumus, dažādiem līdzekļiem samazināt automašīnu skaitu un attīstīt sabiedrisko transportu, ieviest maksu par braukšanu maksimumstundās, samazināt stāvvietu skaitu, kā arī attīstīt Rietumu maģistrāli un Ziemeļu transporta koridoru.

Ar pētījuma rezultātiem otrdien bija plānots iepazīstināt Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātus. Tomēr domnieki nolēma jautājumu izslēgt no dienaskārtības, jo prezentācija nebija pievienota dokumentiem, kā arī nebija pieejams tās tulkojums latviešu valodā. Pētījums tiks skatīts kādā no nākamajām komitejas sēdēm.

Jau ziņots, ka Satiksmes departamenta rīkotajā konkursā par Pārdaugavas teritorijas transporta sistēmas attīstības iespēju pētīšanu pērn uzvarēja ASV uzņēmums "Parsons Brinckerhoff", kas piedāvāja šo darbu veikt par 212 400 latiem.

"Parsons Brinckerhoff" darbojas vairāk nekā 100 gadu. Tā ir lielākā firma pasaulē, kas nodarbojas ar transporta jautājumiem, un ir veikusi, piemēram, Dublinas lidostas satiksmes plūsmas pētījumus. Viens no firmas viceprezidentiem ir Kolumbijas universitātes profesors un pilsētplānotājs Sigurds Grava.

Atbilstoši Rīgas attīstības plāna 2006.-2018.gadam teritorijas atļautās izmantošanas plānam un apbūves noteikumiem Pārdaugavā paredzēta intensīva teritoriju attīstība ne tikai ar biroju un dzīvojamo ēku augstceltnēm, bet arī nozīmīgām sabiedriskām būvēm - Latvijas Nacionālo bibliotēku, Akustisko koncertzāli un jauno Rīgas domes un valsts pārvalžu iestāžu administratīvo centru Torņakalnā.

Lai garantētu šo teritoriju attīstību atbilstoši pilsētas plānam, nepieciešams rekonstruēt ielu tīklu, uzlabot autotransporta maģistrālo satiksmi, vietējo satiksmi un gājēju kustības drošību.
 
Visi komentāri
 
257703. viesis 29.maijs 2008 9:23
0 0 Atbildēt

Skaisti! ir vajadzīga ASV kompānija lai saprastu ka esam d.....ā :D

Vietējos speciālistus vai nu neņem vērā, vai vienkārši viņi ir paspējuši pārkvalificēties par lauksaimniekiem un celtniekiem kādā citā eiropas valstiņā!

257727. viesis 29.maijs 2008 15:42
0 0 Atbildēt

Tu stulbeni maz tur bijis esi?!

257729. viesis 29.maijs 2008 16:33
0 0 Atbildēt

Bāleliņi gan jau paprasīja to pašu summu, tikai ar vēl vienu nulli. Kas jums ir? Ja darbus veiktu vietējā kompānija, darbs būtu izdarīts s.ūdā un naudu brālīgi sadalītu starp darba devējiem un izpildītājiem.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Picas piegādātājs izsit Volkswagen vējstiklu (+ VIDEO) 2

Volkswagen vadītājs nogriež ceļu picas piegādātāja mopēdam, kā rezultātā tas ietriecas Toyota aizmugurē un nokrīt. Puisis tik ļoti sadusmojas, ka atriebības vadīts, viņš ar kāju izsit Volkswagen vējstiklu un metas bēgt, taču tiek notverts. Lasīt vairāk

 

Līgo dienā notikusi 61 avārija, cietuši 17 cilvēki 2

Pagājušajā diennaktī Valsts policija (VP) reģistrējusi 61 avāriju, kurā cietuši 17 cilvēki, tajā skaitā četri gājēji un trīs velosipēdisti, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Suzuki parāda Jimny Gan – versiju vēl nopietnākiem bezceļiem (+ FOTO) 7

Mazais japāņu apvidnieks Suzuki Jimny ieguvis versiju Gan, kas paredzēta Itālijas tirgum un piemērota vēl nopietnāku bezceļu pārvarēšanai. Lasīt vairāk

 

Uzticamības reitings – korejieši augstāk par vāciešiem 14

ASV aģentūra J.D.Power publicējusi kompāniju sarakstu, kas ražo uzticamākos un kvalitatīvākos automobiļus. Rezultāti izrādījušies visai negaidīti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti