Audi R10 TDI paliek nepārspēts Lemānas 24 stundu sacīkstēs - arī savā trešajā sezonā ar dīzeļdegvielu darbinātais sporta auto uzvarēja klasiskajās Francijas izturības sacensībās.
Spriedzes pilnajā 76. sacīkšu gadadienā triumfēja Dindo Kapello (Itālija), Toms Kristensens (Dānija) un Alens Maknišs (Skotija), kas vadīja Audi R10 TDI ar starta numuru 2.Gaidītais duelis starp Audi un Peugeot attaisnoja cerības: rekordlielā 258000 skatītāju pūļa priekšā abu automobiļu ražotāju dīzeļa sporta auto iesaistījās aizraujošā cīņā, ko beigās ar 4:31 minūšu vadību uzvarēja Audi.
Visā sacīkšu garumā uzvaru nesošais Audi R10 TDI no labākā Peugeot 908 nekad neatpalika vairāk kā vienu apli. Par spīti Peugeot sākotnējai līdera pozīcijas ieņemšanai, naktī Audi R10 TDI, pateicoties savām efektīvajām un taupīgajām tehnoloģijām, guva virsroku. Pēc lietus sākšanās Lemānā Dindo Kapello, Toms Kristensens un Alens Maknišs pulksten 5:17 izrāvās priekšā un līderpozīciju noturēja līdz finišam pulksten 15:00.
Uz slapjās trases Audi vadītāji varēja pilnībā izmantot Audi TDI Power pārspēku un no konkurentiem attālinājās vairāk kā par veselu apli. Turklāt Audi ieguvums bija tas, ka Audi Sport Team Joest izvēlējās automobiļu konfigurāciju, kas veidoja labāko kompromisu gan sausai, gan slapjai trasei. Kamēr konkurentiem sacīkšu laikā automobiļi bija jānomaina uz konfigurāciju lietum, Audi gadījumā vajadzēja mainīt tikai riepas.
Tomēr riepu maiņas bija jāveic bieži, jo sacīkšu otrajā daļā laika apstākļi bija ļoti mainīgi. Izšķiroši bija īstajā brīdī veikt pareizo riepu izvēli.
Audi Sport Team Joest un Audi vadītāji veiksmīgi izmantoja savu pieredzi un rīkojās bez kļūdām. Vienīgais uztraukuma moments notika dramatiskajā beigu fāzē, kad sadursmē tika iesaistīts Toms Kristensens. Šajā situācijā pierādījās Audi R10 TDI izturība. Automobilis visas 24 stundas darbojās bez mazākās tehniskās kļūmes.
Skotam Alenam Maknišam šī bija otrā Lemānas uzvara pēc 1998. gada un pirmā ar Audi. Dānis Toms Kristensens palielināja savu rekordu līdz astoņām uzvarām. Itāļu izcelsmes Dindo Kapello pēc 2003. un 2004. gada uzvarēja trešo reizi.
Šī uzvara Audi Sport Team Joest bija trešā pēc kārtas ar Audi R10 TDI. Arī 2000., 2001. un 2002. gadā izdevās iegūt trīs secīgas uzvaras ar vienu un to pašu komandu. Tādejādi Lemānas ceļojošais kauss atkal nonāk AUDI AG.
Abi pārējie Audi R10 TDI ieguva ceturto un sesto vietu. Jaunpienācējiem Lūkasam Lūram, Aleksandram Premā un Maikam Rokenfelleram vēl neilgi pirms sacīkšu beigām bija iespēja izcīnīt vietu uz pjedestāla, un tie iepriekš bija ieņēmuši trešo vietu. Diemžēl sacīkšu priekšpēdējā stundā nācās nomainīt V12 TDI motora eļļas filtru.
Neveiksme piemeklēja arī Franku Biela, Emanuēlu Pirro un Marko Verneru: 2006. un 2007. gada uzvarētāji iespēju uz labāku rezultātu zaudēja svētdienas rītā, kad dēļ izslīdēšanas un tam sekojošas startēšanas otrajā pārnesumā nācās mainīt sajūgu.
Savā desmitajā piedalīšanās reizē Lemānas 24 stundās, Audi uzvarēja jau astoto reizi. Kopš 2000. gada Audi tehnoloģijas Lemānā ir nepārspētas. "Šī uzvara ir vadītāju, komandas un Audi TDI tehnoloģiju efektivitātes kopīgs panākums – izturības un uzticamības triumfs ", teica Ruperts Štadlers, AUDI AG valdes priekšsēdētājs, kas Lemānas sacīkstēm klātienē sekoja personīgi. "Šīs bija satraucošākās Lemānas sacīkstes, ko atceros. Mums bija ļoti spēcīgs pretinieks ar ārkārtīgi ātru auto. Bet kārtējo reizi parādījās, ka Lemānā galvenais ir izturība, uzticamība un efektivitāte. Es esmu lepns par šo komandu. Un arī katrs Audi darbinieks un klients var tāds būt."
kāpēc nav solo klases,kur ir tikai viens pilots?