Pirmo reizi izstādes “Auto 2019” hallē “Auto Exotica” e-auto ekspozīcijā interesentiem būs iespēja aprunāties un konsultēties ar elektromobiļu īpašniekiem: kā izvēlēties jaunu vai lietotu e-auto, kādas ir e-auto priekšrocības un ierobežojumi, un kāda ir e-auto lietošanas pieredze Latvijā.
e-auto ekspozīciju izstādē “Auto 2019” organizē “Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrība” (BiMAB) un “Latvijas e-auto klubs”.
Ja tādu sataisītu, neviens tos priusus nepirktu.
Piemēram paņemsim auto, kuru modeļi ir gan hibrīdi, gan ne hibrīdi. Latvijā tādu auto atrast pagrūti, jo strādniekiem nav vajadzība rēķināt. Lielie kungi izrēķina viņu vietā.
Tapēc par piemēru ņeman Hyndai Sonata.
Parastā Sonata maksā no 19 550 dolāri, bet 24 250 dolārus maksā Sonata hibrīds, bet no 31 000 Sonata plug in hibrīds.
Parastās sonatas degvielas patēriņš - 9,7 litri uz 100km kombinētā ciklā.
Hibrīda sonatas patēriņš ir 6,7 litri uz 100km.
Bet plug in Sonata var nobraukt elektriskaja režīmā 45 km, bet tālāk tērē tik pat daudz, cik parasts hibrīds - 6,7 litri uz 100 km.
...
Tātad:
Starpība starp hibrīdu un nē - ir 4700 USD, jeb 4150 EUR.
Ja benzīns maksā 1,2 EUR, tad hibrīdam 100km izmaksās 8 Eiro, bet parastai sonatai - 11,64 eiro. Starpība 3,64 EUR uz 100 km.
Lai atpelnītu 4150 EUR, jānobrauc - 140 000. Pēc 140 000 tu iziesi pa nullēm. Ja cilvēks brauc 20 000 gadā, tas hibrīds atmaksāsies pēc 7 gadiem. Ja cilvēks auto pārdos pēc 6 gadiem un 9 mēnešiem, viņš būs mīnusos ar to savu sūdu.
Bet starpība starp plug in un parasto auto ir
2,5 reizes lielāka - 10 000 EUR.... Un elektrība arī nav pilnīgi par velti.
..
Hibrīdus pērk muļķi, kuriem iepisa smadzenēs, ka viņi ir pasaules glābēji.