Vācijas Bundestāgs atbalsta daļu no Merkeles "klimata paketes" 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 17.novembris 2019 8:13

Vācijas Bundestāgs piektdien formāli apstiprinājis lielāko daļu no valdības piedāvātās pasākumu paketes klimata izmaiņu ierobežošanai, kas paredz līdz 2030.gadam samazināt siltumnīcefekta gāzu izmešu apjomu 55% no no 1990.gada līmeņa.

Daļa no tā dēvētās klimata paketes vēl jāapstiprina vēlāk.

"Katram ministram, kas neturēsies pie [nospraustajiem] mērķiem, būs jāsniedz paskaidrojumi parlamentam," norādīja Bundestāga deputāts Matiass Mīršs, jo jaunais likums paredzēs CO2 izmešu samazināšanas apjomu katrai no tautsaimniecības nozarēm.

Tajā pašā laikā paredzēti stimuli tiem uzņēmumiem un iestādēm, kas piekops videi draudzīgu darbību.

Cita starpā paredzēts aviolidojumus padarīt dārgākus, kamēr dzelzceļa satiksmi - lētāku.

Paredzēts ieviest papildu nodokļu likmes par CO2 emisiju transportā, kā arī uzņēmumiem, kas ražo lielus siltumnīcefekta gāzu apjomus.

Tiek lēsts, ka likuma īstenošana līdz 2023.gadam izmaksās 54 miljardus eiro, ko iecerēts daļēji segt uz šo papildu nodokļu ieņēmumu rēķina.

Tomēr kancleres Angelas Merkeles pārstāvētie konservatīvie (CDU/CSU) un viņu koalīcijas partneri sociāldemokrāti (SPD) Bundestāgā sastapās ar visu opozīcijā esošo partiju pretestību, lai gan atšķirīgu iemeslu dēļ.

Merkelei nācies atzīt, ka atteikšanās no iepriekš nospraustajiem mērķiem par izmešu samazināšanas apjomu līdz 2020.gadiem, mazinājusi viņas vadītās "lielā koalīcijas" uzticamību.

Tajā pašā laikā viņa uzsvēra, ka jāīsteno tūlītēji pasākumi, lai sasniegtu līdz 2030.gadam paredzēto izmešu samazinājumu.

Taču citas partijas ir noskaņotas skeptiski.

No vienas puses, Antons Hofreiters, kurš vada "zaļo" Bundestāga frakciju, izteicies, ka šīs valdības vadībā patiesa klimata izmaiņu ierobežošana neesot iespējama.

Savukārt liberālā Brīvo demokrātu partija (FDP), no otras puses, apsūdzējusi CDU par pakļaušanos "klimata histērijai", norādot, ka jaunais likums pārāk dārgi izmaksās ierindas vāciešiem.

 
Visi komentāri
 
Freijers 17.novembris 2019 10:35
7 2 Atbildēt

Slaukšana uzņem apgriezienus...

Kanibaals 18.novembris 2019 11:12
2 0 Atbildēt

O, tad jau Rail Baltica ir nākotne.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti