Porsche Taycan sporta sedanu saimei pievienojas ceturtā modeļa versija (+ FOTO) 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Porsche | 27.janvāris 2021 8:36

Porsche nāk klajā ar ceturto Taycan modeļa versiju, kurā unikāls dizains apvienots ar tehnoloģiskām inovācijām braukšanas jaudas un pieredzes uzlabošanai, pastāstīja “Porsche Latvija” vadītājs Ivars Norvelis.

Šī elektriskā sporta automašīna jau ir saņēmusi vairāk nekā 50 starptautisku apbalvojumu. Turklāt Taycan modeļa aizmugurējās piedziņas versija ir uzstādījusi arī Ginesa pasaules rekordu par ilgāko kontrolēto sānslīdi jeb “driftu”, kas izpildīts ar elektromobili. Taycan sānslīdē nobrauca 42,17 kilometrus.

“2020.gads Taycan izrādījies veiksmīgs, Latvijā tika pārdoti 16 šā modeļa auto. Šogad, līdz ar jaunā Taycan ierašanos, mēs plānojam šo skaitli dubultot,” informē Norvelis.

Kā jaunākais Taycan saimes loceklis, šis spēkrats jau pamata komplektācijā aprīkots ar jaunākajām funkcijām, kas ieviestas arī šī modeļa citās versijās. Piemēram, “Plug & Charge” funkcija, kas padara auto uzlādēšanu īpaši ērtu, jo norēķiniem nav jāizmanto nedz maksājumu kartes, nedz mobilās lietotnes. Ja attiecīgā uzlādes stacija atbalsta minēto funkciju, tad tiklīdz lādētājs ir iesprausts automašīnas kontaktligzdā, Taycan ar uzlādes staciju izveido šifrētu savienojumu. Tā gan uzlāde, gan ar to saistītie maksājumi norit automātiski.

Ir pieejamas arī citas funkcijas, kuras Taycan īpašnieki tiešsaistē var iegādāties vai abonēt noteiktam periodam neatkarīgi no tā, kāda aprīkojuma auto iegādāts sākotnēji. “Tas arī nozīmē, ka šīs funkcijas var lejupielādēt un uzstādīt attālināti, nedodoties uz dīlera centru. Tiešsaistē var iegādāties un aktivizēt šādas funkcijas - “Porsche Intelligent Range Manager” maršruta plānotāju, “Power Steering Plus” stūres pastiprinātāju, “Active Lane Keeping Assist” braukšanas joslas saglabāšanas palīgfunkciju un “Porsche InnoDrive” adaptīvo kruīza kontroli,” skaidroja Norvelis.

Inovatīvs elektromotors un dinamisks izpildījums

Iespaidīgs uzrāviens, sporta automašīnām raksturīgais vilcējspēks un jauda – šīs ir tikai dažas no jaunās Taycan versijas īpašībām. Daļu no izcilās automašīnas piedziņas arhitektūras veido divu pakāpju ātrumkārba un uz aizmugurējās ass izvietotais nepārtrauktas ierosmes sinhronais motors, kura aktīvais garums ir 130 milimetri. Tā garums ir identisks motoram, kas uzstādīts Taycan 4S. Savukārt ar pulsu kontrolējams invertors uz aizmugurējās ass darbojas līdz pat 600 ampēriem.

Tāpat kā citiem Taycan, arī šai versijai ir viedā uzlādes vadības sistēma un izcila aerodinamika, kas nodrošina augstu energoefektivitāti. Ar pretestības koeficientu (Cd) no 0,22, spēkratam ir zems elektroenerģijas patēriņš un liels nobraucamais attālums. Maksimālā rekuperācijas jauda, ko atgūst bremzējot, sasniedz 265 kW.

Divu veidu akumulatori

Viena no būtiskākajām elektroauto kvalitātes un jaudas pazīmēm ir tā akumulatora kapacitāte. Iegādājoties jauno Taycan versiju, pircējs var izvēlēties vienu no diviem akumulatoriem – “Performance battery” ar 79,2 kWh ietilpību vai “Performance Battery Plus” ar 93,4 kWh ietilpību. Pirmais veids ir iekļauts standarta aprīkojumā un ar to bez atkārtotas uzlādes var mērot līdz pat 431 kilometram, kamēr “Performance Battery Plus” - maksimālais nobraukums sasniedz 484 kilometrus.

Savukārt, maksimālā uzlādes jauda “Performace Battey” akumulatoram ir līdz 225 kW, bet “Performance Battery Plus” akumulatoram - līdz 270 kW. Tas nozīmē, ka abus akumulatorus no 5% līdz 80% SoC var uzlādēt tikai 22 minūtēs un 30 sekundēs. Tātad, uzlādējot auto vien piecas minūtes, jau varēs nobraukt 100 kilometrus!

Būtiski – neatkarīgi no tā, kurš akumulators tiek izvēlēts, jaunais Taycan paātrinājumu no nulles līdz 100 km/h sasniedz vien 5,4 sekundēs. Turklāt jebkurā auto konfigurācijā maksimālais ātrums būs 230 km/h.

Askētiskais virsbūves dizains ar Porsche DNS

Taycan un tā askētiskais dizains vienlaikus norāda gan uz jauna laikmeta sākumu, gan saglabā Porsche raksturīgo DNS.

Elektriskā sporta automašīnas priekšpuse izskatās īpaši zema un plata, ar izceltiem spārniem abās pusēs. Tās siluetu veido sportiskā jumta līnija, kas vienmērīgi liecas uz leju, virzoties uz automašīnas aizmugurējo daļu, kā arī izteiksmīgās sānu līnijas, kas kopskatā veido ikonisku vizuālo tēlu. Savukārt dinamiskā kabīnes forma, lejup slīdošās aizmugurējās jumta statnes un izteiktie sānu pleci rada zīmolam raksturīgo, krasi izteiksmīgo aizmugurējo daļu. Šīs dizaina iezīmes papildina inovatīvi elementi, piemēram, caurspīdīgs stikla Porsche logo aizmugurējā gaismas joslā.

Jauno Taycan versiju no citām atšķir 19 collu “Aero” diski, kas optimizēti labākai aerodinamikai, un melnas krāsas anodizētas bremžu skavas. Tikmēr melnā priekšējā un aizmugurējā bampera uzlika un sānu sliekšņu uzlikas ir tādas pašas kā Taycan 4S versijai. Tāpat auto standarta komplektācijā ir iekļauti LED priekšējie lukturi.

Unikāls interjers

“Interjers apvieno Porsche fokusu gan uz auto vadītāja drošību un ērtību, gan arī ilgtspēju. Piemēram, Taycan ir pirmais Porsche modelis, kur interjers ir pieejams gan ar ādas apdari, gan pilnībā bez ādas. Proti, visa apdare izstrādāta no inovatīviem pārstrādātiem materiāliem,” tā Norvelis.

Elektroniskais mērinstrumentu panelis novietots augstāk par citiem elementiem vadī-bas panelī. Tas ļauj automašīnas vadītājam koncentrēt skatienu braukšanas virzienā. Citi vadības panelī pieejamie elementi ietver centrālo 10,9 collu “infotainment” ekrānu un papildu ekrānu priekšā sēdošajam pasažierim.

Tāpat arī automašīna ir aprīkota ar diviem bagāžas nodalījumiem: 84 litru nodalījumu priekšpusē un 407 litru nodalījumu aizmugurējā daļā.

Sinhronizēta šasijas sistēma un “viedās pacelšanas” funkcija

Porsche izmanto centralizētu mehānismu, kas efektīvi kontrolē automašīnas šasiju. Integrētā “Porsche 4D Chassis Control” sistēma ļauj tiešsaistē analizēt un sinhronizēt šasiju un visas ar to saistītās daļas un sistēmas. Gan standarta tērauda atsperu amortizatorus, gan arī papildu pieejamos adaptīvos pneimatiskos amortizatorus ar trīs kameru tehnoloģiju, papildina “Porsche Active Suspension Management” elektroniskā amortizācijas vadības sistēma.

Tikmēr adaptīvie pneimatiskie amortizatori jeb adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ir aprīkota arī ar “Smartlift” jeb viedās pacelšanas funkciju. Ar to var programmēt Taycan balstiekārtu, lai tā automātiski reaģētu uz dažādiem šķēršļiem ceļā, piemēram, guļošajiem policistiem un paaugstinājumiem uz garāžu piebraucamajiem ceļiem. Tāpat, optimāli līdzsvarojot energoefektivitāti un braukšanas komfortu, “Smartlift” funkcija var pati aktīvi pielāgot automašīnas augstumu.

Jaunā Taycan modeļa versija papildina 2019.gada septembrī prezentēto pirmo Porsche pilnībā elektrisko sporta auto sēriju – Taycan Turbo S, Taycan Turbo un Taycan 4S. Pirmās Taycan modeļa versijas ar aizmugurējo piedziņu tiks piegādātas dīleriem un būs pieejams testēšanai šā gada februārī. Cenas Latvijā sākas no 84 100 eiro (t. sk. PVN).

Porsche zīmols ir veiksmīgi uzsācis savu darbību elektriskajā laikmetā, uzbūvējot un piegādājot vairāk nekā 20000 Taycan automašīnu klientiem visā pasaulē. Īpaši populārs Taycan ir Norvēģijā, kur 70% no visām pārdotajām Porsche automašīnām ir tieši Taycan. Pērnā gada Novembra sākumā savu Taycan saņēma jau tūkstošais norvēģu klients.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 27.janvāris 2021 9:37
2 0 Atbildēt

Ak tu dievs, kā parastas EV elektrības lietas tiek pasniegtas kā kaut kas īpašs ...

Bet citādi man Porsche patīk.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti