Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Eksperti brīdina, ka vasaras riepām vēl par agru 8

 

Foto: iAuto.lv

Artūrs Virbulis | 23.marts 2017 14:07

Sniegs marta sākumā ir pilnīgi normāla parādība Latvijā, tomēr uz mēneša beigām sniegputeņi ir reti un saule redzama biežāk nekā tumši mākoņi.

(Pa)vasarīgais noskaņojums ātri piemetas visiem, tai skaitā arī auto vadītājiem, no kuriem daudzi steidzas sagatavot savus auto vasaras sezonai. Tomēr dažas aktivitātes tie dara pāragri.

Viena no tām ir vasaras riepu uzstādīšana. Pēc likumdošanas Latvijā vasaras riepas atļauts lietot jau no 1. marta, tomēr riepu maiņa tik agrā pavasarī ir lieka.

Legāls ne vienmēr ir drošs
Goodyear Baltijas menedžeris Elmantas Latkauskas brīdina, ka rīkošanās atbilstoši iepriekš minētajam riepu likumam ne vienmēr ir droša. Dažreiz gudrāk ir pagaidīt pāris nedēļas nekā jau 1. martā doties uz riepu servisu. Šo zīmīgo datumu varētu salīdzināt ar ātrumu: uz daudziem ceļiem atļautais ātrums ir 90 km/h, tomēr dažreiz ziemā pie šāda ātruma nav iespējama droša pārvietošanās un vadītājiem jābrauc lēnāk.

Kā robežvērtība starp vasaras un ziemas riepām bieži vien tiek uzskatīta 7 grādu (pēc Celsija) atzīme. Zem tās labāk darbojas ziemas riepas, bet virs tās arvien labāk strādā vasaras riepas. Elmantas skaidro, ka problēma ir tā, ka vidējā temperatūra martā parasti ir zem 7 grādiem un tā ceļas vien uz pašām mēneša beigām. Ja vidējā temperatūra vairākus gadus būtu virs 10 grādiem, tad par vasaras riepu izmantošanu martā nebūtu nekādu šaubu. Tomēr šobrīd drošāk ir nesteigties un vēl pāris nedēļas izmantot ziemas riteņus.

„Ziemas riepas veidotas, lai būtu labas uz sniega, ledus un zemā temperatūrā. Vasaras turpretim, lai būtu laba saķere uz sausa asfalta un tā saglabātos tādā pašā līmenī arī siltākā laikā. Tomēr arī marta beigās uz ielām vēl var būt ledus, tādēļ braukšana šādos apstākļos ar vasaras riepām var būt ļoti bīstama,” stāsta Goodyear Baltijas menedžeris.

Latkauskas min vēl vienu piemēru, kā saulstari var piemānīt auto vadītājus. Ja pēcpusdienā termometra stabiņš rāda 10 grādus, tas nenozīmē, ka arī vakarā, kad būs jādodas mājās, temperatūra saglabāsies tādā pašā līmenī. Parasti gan rīti, gan vakari ir par 5-7 grādiem aukstāki nekā dienas vidus. Apkopojot šos faktus ir skaidrs, ka pa dienu laiks jau ir piemērots vasaras riepām, bet no rīta un vakaros temperatūrai atbilstošākas ir ziemas riepām.

Vēl viena bīstamība
Temperatūra marta beigās jau var pārsniegt 10 grādus un asfalts saules staru ietekmē var sasilt vēl vairāk. Tādā gadījumā braukšana ar ziemas riepām kļūst mazāk stabila un pieprasa lielāku uzmanību. Autosportista un sporta kompleksa „333” vadītāja Haralda Šlēgelmilha padoms – nepārvērtējiet savas braukšanas prasmes.

„Bez šaubām vasaras riepas šādos apstākļos ir labākas. No otras puses marta beigās vēl arvien pastāv sala iespēja, tādēļ nedrīkst ļaut sevi apmānīt. Šī rīta pusstunda ar salu var būt fatāla,” brīdina autosportists.

Retais, bet sastopamais rīta sals ir bīstams ne tikai tiem, kas jau pasteigušies ar vasaras riepām, bet gan visiem auto vadītājiem. Tā kā pa dienu jau ir pavasarīgi silts, cilvēki aizmirst, ka no rītiem un vakaros spīdīgs asfalts ir vienāds ar slidenu segumu, un zaudē modrību. Tas ir iemesls, kādēļ atsevišķos pavasara rītos negadījumu skaits ievērojami pieaug. Īpaša uzmanība jāpievērš tiltiem un pārvadiem, kas var būt apledojuši pat tad, kad pārējais ceļš ir sauss.

Tādēļ Šlēgelmilhs ir drošs par to, ka labāk ir braukt ar ziemas riepām siltā laikā nekā ar vasaras – aukstā: „Tas ir normāli, ka riepas tām neatbilstošos apstākļos nestrādā pilnvērtīgi. Ziemas riepas siltā laikā dilst diezgan ātri un nenodrošina pietiekami labu saķeri, un tam ir jāpievērš uzmanība. Tomēr es neieteiktu tās nomainīt jau līdz ar likumdošanā atļauto datumu, jo marta rītos vēl pastāv liela sala iespējamība.”

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
q 23.marts 2017 20:21
1 2 Atbildēt

Jāpaciešas līdz Lieldienām.

reku 24.marts 2017 19:51
1 0 Atbildēt

Paklausīju,vienu aizmugurejo riteni atstaju ziemas.Tā kā manam aizmugure velkoša un slapjdrankis busot vienu nedēļu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis

Cetutdien, 21.novembrī autoavārijā Igaunijā pie Pērnavas traģiski gājis bojā autosporta entuziasts, starptautisku sacensību un sporta projektu rīkotājs Edgars Maišelis Lasīt vairāk

 

Par 20 000 eiro lētāk - īpašais kolekcionāru Golf R 333 Limited Edition par super cenu 5

76 400 eiro vērtais un 333 vienībās izlaistais ierobežotā skaita Golf skaitījās izpirkts, taču tagad tas negaidot parādījies pārdošanā, turklāt ar ievērojamu atlaidi. Lasīt vairāk

 

Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO) 21

Turpinās darbs aviokatastrofas vietā Viļņā, kur kādas mājas pagalmā šorīt nogāzās kravas lidmašīna un gāja bojā viens no pilotiem. Par avāriju izskan dažādas versijas – tiek pieļauta tehniska vai cilvēciska kļūme, taču netiek izslēgts arī terorakts. Lasīt vairāk

 

Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO) 35

Latvijā šogad uz ceļiem gājuši bojā jau simt cilvēku. Pēc statistikas esam vieni no sliktākajiem Eiropā. Zaudējumi, kas satiksmes negadījumu dēļ aprēķināti tautsaimniecībai, pārsniedz 200 miljonus eiro gadā. Taču, neraugoties uz pētījumiem, kas pierāda, ka vidējā ātruma mazināšana uz ceļiem pasargā dzīvības, Saeimas deputāti oktobrī – un tas notika šogad jau otro reizi – noraidīja priekšlikumu par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h paredzēt arī naudas sodu, ne tikai brīdinājumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti