Dāmas un kungi! Lai cik ātri (lēni) braucat, lai cik būtu uzmanīgi, vispirms ievērojiet distanci!
Foto: Ēriks Griģis
Dāmas un kungi! Lai cik ātri (lēni) braucat, lai cik būtu uzmanīgi, vispirms ievērojiet distanci!
tagad vismaz redzam, kā izskatītos Mazda 626 ar hečbeka nevis liftback tipa virsbūvi.
Bet, ja nopietni, tad skumji, ka atkal vismaz 5 cilvēkiem šī diena ir iesākusies diezgan čābīgi, lai neteiktu vairāk.
Virzienā no Salaspils uz Rīgu - izdevās saskaitīt piecus auto, bet otrajā CSNg pie HESa - 7 automobiļi ar cietušajiem.
Ko Tev aakkis paliidz ja gadaas kaa mazdai ka pakallgals nav! Ka kaarteejaa blondaa MB vadiitaaja nezin kur bremzzu pedals!
anonimikis [?] 31.07.2006 09:55
varbut enkuru dibenaq.. ?
Jā āķi vajag, tad vismaz pie laba trieciena apdrošinātājiem neradīsiesšaubas vai norakstīt vai celt...
pie distances neievērošanas lielā mērā ir vainīgi "braukt pratēji", kuri uzskata, ka jebkura atstarpe, kas lielāka par 5m ir tapēc, lai tur iespieztos ar savu sporta šrotu. Jebkurš mēģinājums ieturēt normālu distanci beidzas ar to, ka viens pēc otra priekšā salien Latvijas braukšanas "meistariu" izlase.
Ātrie rindiņā aizbrauca no Rīgas puses, kad krašs uz Dpils šosejas jau bija noticis. Tā ka visticamāk, ka brauca uz otru krašu.
Vispār līdz ar remontu ir diezgan tizla situācija izveidojusies. It sevišķi virzienā no HESa. Tur izveidojas rinda un mūžīgi atrodas gudri, ātri un eleganti braucošie, kuri mēģina rindu apbraukt un iespraukties atpakaļ joslā.
2 Rupicii,
tavi 5 m distnces ir pietiekoshi tikai pie ljoooti maziem aatrumiem, un pie 5 m tur var ieliist labi ja Smart klases auto. :D
Neaizstaavot tos kas lien vismazaakajaas spraugaas iekshaa, es gribeetu teikt ka ljoti daudzi "distances ietureetaaji" un tie kas brauc kolonnaas nav ne par matu labaaki, ja jau tev ieliida priekshaa cita mashiina ( vai preciizaak pat gribeetu teikt ja jau tu redzeeji ka visnh tevi apdzen) tad kaapeec tu juprojaam droshu distanci reekjini no taas mashinas kurai brauci aizmuguree veel pirms paaris sekundeem, nevis no taas kura tagad tev ir piekshaa.
Par to ka ir jaaredz apdzineeji ( un man tas ir sameeraa raxturiigi) paarliecinaajos ziemaa uz slidena celja, bija viens gudrais kursh veel piedevaam sliktas redzamiibas apstaakljus un braucot taadaa kaa mazliet kalninjaa un nelielaa, bet nepaaredzama liikumaa izdomaaj vilkt garaam 1 auto aiz manis, man un vienam sivishkjim kas brauca pa priekshu. Es laikus pamaniju sho manevru mieriigi piebremzeeju taa lai arii aizmugureejais pie jebkaadiem apstaakljiem netraapiitu man pa peecpusi, un nekljuudiijos situacijas veerteejumaa. Jo briidii kad jams bija ticis puskopusu blakus priekshaabraucoshajam, vinsh dabuuja likt bezmaz pa meemajiem jo pretii arii brauca, par laimi diezgan leeni un uzmaniigi, un arii tads kursh adekvaati reagjeeja. Liideejs ieliida tajaa pieklaajiigajaa spraugaa ko es biju atstaajis, man nebija ekstreemi jaabremzee un viss beidzas ljoti labi. Paaris metri liekas distances man nekad nau trauceejushi, un liidz ar to arii visi liideeji.
tas ir fakts - konsekventi pieturoties pie distances ievērošanas var nākties sākt braukt atpakaļgaitā :D
Par to, ka 5m ir pietiekoši tikai maziem ātrumiem un smārt clases kokoniem stāsti tiem "gudri, ātri un eleganti" braucošajiem. Uz maz noslogotas šosejas man nav žēl, ka tajos 50m, kas man priekšā ielien kāds apdzinējs, jo tie parasti tik pat ātri aizbrauc tālāk un man netraucē. Savukāt apdzīšana intensīvā satiksmē un sastrēgumos ir nevis meistarības izpausme, bet citu satiksmes dalībnieku laika nozagšana.
Rupicii, ta ir. Dari ko gribi, bet kamer 99% latvijas labo WRC klases brauceeju nebus paspeeleejushi vagoninjus, tikmer _nekas_ nemainiisies. Uz shosejas es arii turu vienmer droshu distanci un rezem tiesam ir sajuta, ka brauc uz atpakalju. :(
pagājušo nedēļ es tur norakstīju savu auto - fūre ielika pakaļā (stāvošam) un iestūma vēl priekšā esošajam. Labi ka pašam viss ok...
Tas saucas "ceļa remonts caur dibenu". Kārtējo reizi kāds gribēja sakārtot bīstamu ceļa posmu absolūti nepadomājot par satiksmes organizēšanu ceļa remonta laikā. Plānojot šādus pasākumus nedrīkst neņemt vērā mūsu autovadītāju kultūru. Vadoties tikai no normatīvajiem dokumentiem bez nelaimes neiztikt un garantēt drošību nav iespējams. Tad kādēļ atbildīgas institūcijas izsniedz atļaujas remontdarbu veikšanai ja nav izplānota DROŠA satiksmes organizācija remontdarbu veikšanas laikā?
Kādēļ ka vienu no drošības elementiem neizmanto attiecīgas informācijas zīmes labu gabalu pirms remonta? Piemēram pie Ķekavas apļa uz apvedceļa PIRMS iebraukšanas aplī lai autovadītājs zinātu ka 15km uz priekšu ir gaidāms pamatīgs štoperis? Kādēļ dažus metrus aiz ātruma ierobežojuma zīmēm netiek izvietoti ātrumvaļņi?
Nēnuprotams, jebkurā situācijā glābēji un ātrie tiks galā...
Konkrēti par HES posmu (no HES līdz Salaspilij): Tur arī bez remonta ceļa posms bija slikti pārredzams ceļa izliekuma un dambja dēļ. Parasti atradās kāds kas naturāli bremzē satiksmi (smagie kas knapi velkas pamatā). Un vienmēr atradīsies kāds kas gribēs šo bremzējošo elementu apdzīt. Līdz ar to autovadītājs koncentrē uzmanību nevis kas notiek ceļa labajā pusē, kur būtu jābūt zīmēm, bet uz ceļa kreiso pusi "vaktējot" brīdi kad cilpot garām lēni braucošajiem. Tā pat tupot aiz fūras nekā nevar laicīgi pamanīt ceļa zīmes labajā pusē, nemaz nerunāsim par apdzīšanas laiku kad vispār neredz kas tur notiek. Kādēļ nav brīdinošo zīmju KREISAJĀ ceļa pusē?
Arī es pāris nedēļas atpakaļ šajā pašā vietā gandrīz uztaisīju kārtīgu crash: Pārbraucam aizsprostam smagajam astē. Smagais protams kārtīgi bremzē. Cenšos saskatīt kas šim priekšā notiekas, pamanu ka pretī neviens nenāk un cilpoju garām (uzsākam no ~55km/h). Kādi bija ierobežojumi - nav ne jausmas, jo jau no paša tilta skatos vai smagajam kas nenāk pretī (tā pat kā visi tajā vietā vienmēr dara, jo smagie tur brauc zem oficiāli atļautā 70). Tajā brīdī kad esmu blakus smagās mašīnas kabīnei redzu ka priekšā visi bremzē, jo ir sastrēgums, un man vairāk nav kur likties... Tikai tad es konstatēju ka notiek ļoti nopietna ceļa rekonstrukcija ar nopietniem satiksmes traucējumiem (nevis ikdienas apmaļu lāpīšanas pasākums).
Taa blj^& ir pie mums ja neesi pa konkreeto celja posmu braucis labaak ir klusu un leeniiteem laviities, citaak uz ziimeem paljauties ir pilniigi neiespejami. Ja jau pat Riigaa uz briiviibenes visaadi gljuki paraadas remontu laika..
Latvijā ir viena raksturojoša iezīme ceļiem, kas jāievēro visiem ātri braucošiem un pārkāpējiem, arī es to daru.
JA NEESI BRAUCIS PA KONKRĒTO CEĻA POSMU, LABĀK APBRUŅOJIES AR PAPILDUS PACIETĪBU UN NOGAIDI 110% DROŠU SITUĀCIJU LAI VEIKTU APDZĪŠANU VAI KĀDU CITU VAIRĀK VAI MAZĀK BĪSTAMU MANEVRU.
Jo zīmes uz LV ceļiem var neņemt vispār vērā. Uz gandrīz visām šosejām man ir gadījies tumsā braucot ar atļautajiem 90 trāpīt tādā bedrē, ka liekas tilts nokritīs.
To XRRS:
Žetons Tev par drošības izpratni ceļu satiksmē Latvijā..:D, bet ceļa zīmes ir jāievēro un jāizpilda to prasības!
Njaa. Zheel tos kuri nav vainiigi bet kurus polisija meegjinaas pataisiit par taadiem. Shajos vagoninjos 99% ka buus triis vainiigie...
Virzienā uz Rīgu situācija ir absolūti skaidra - tur jau lau gabalu pirms sašaurinājuma ir zīmes, ka no kreisās joslas jāvācas labajā. Taču realitāte itin bieži ir tā, ka velk pa kreiso pietiekamā ātrumā līdz pašam sašaurinājumam un tad par katru cenu spraucas iekšā. Rezultāts lāgiem ir tieši tāds, kā redzams bildēs.
Un neticas, ka ir tik būtiski apdzīt tās pāra mašīnas vēl pirms sašaurinājuma...
Mēģināt iespraukties ceļa sašaurinājuma pašās beigās arī ietilpst vietējo WRC klases braucēju goda kodeksā.
Klauns tu Griģi esi ja reiz uzskati, ka Latvijā zīmes ir saliktas O.K. Cik nu bieži ir uzlikta zīme 70 kur nemaz viņu nevajag. Un cik bieži tur, kur ir rokas pilns salons nav uzlikta neviena ātruma ierobežojoša zīme!!! Ir jābūt diezgan labam pilotam lai dažu ceļa posmu izbrauktu uz tiem atļautajiem 90...
Tas pats murgs notiek arī ar nepārtrauktajām līnijām, kur viss ir pāredzams tur uzzīmēta 2 km, bet ejot kalnā, kur nekas nav redzams mierīgi stāv nepārtrauktā līnija.
Kaut vai Rīgas - Liepājas šoseja, braucot pēc ceļa apzīmējuma šaubos vai visur, kur tas ir atļauts tu dzīsi citu auto, ja vien protams neesi jau no dzimšanas apdalīts un palicis bez veselā saprāta.
Tā, ka nestāsti maa, ka Latvijā var braukt orientējoties pēc zīmēm, jo viņas lielākoties ir salicis, kāds garā vājāks cilvēks. Ceru, ka tu neesi pie šprices un zīmes nestutē uz ceļiem!
Cik esmu novērojis, tad "vagoniņu spēlei" pietiek ar vienu neuzmanīgu braucēju. Uz Brīvības ielas man blakusjoslā aizgāja vilcieniņš no tā, ka viena bulkuvāģa vadītājs sāka braukt, tad uz 0,5 sekundēm kaut kur aizdomājās un nepamanīja, ka priekšējie jau apstājušies. Tad arī viss notikās - bums - kūkuvāģis ieliekas civicam pakaļā, un civics ieliekas pakaļā citam vāģim. Sākuma atstatums - metrs vai divi, ir pilnīgi pietiekams, lai vairākiem auto bleķi burzītos :)
muļķa šoferi, idioti un viss..nemaz nav žēl....tur no tās puses uzlikta zīme, kad distance starp autiņiem ir 50 m! lie kalpo par mācību!
naksies jau piekrist vwbraucejam.. Izbraucot no lv, biju ieradis, ka ziime ass liikums neko nenoziimee... Nacas iespringt pirmajaa likumaa un saprast, ka turpmaak ass likums to arii nozimee. :)
VWbrauceejs
par liinijaam piekriitu - Juurmala - Talsi pa Ventspils shoseju ir kaadas 4 vietas, kur apdzenot peec cela apziimeejuma (paartrauktaas liinijas) aatri vien buusi purnaa pretimnaakoshajam.
šitas ir vēl nieks, nekā toreiz kad uz lorupes tilta siguldā salikās astoņas mašīnas, jo redz pirmā gribēja palūrēt kā nez LGK ar gumijām šūpojas... pasāts iesprūda zem viena džipa, jaunais mesers kasīja no salona ārā airbagus un apdrošinātāji sāka domāt par maksātnespējas atzīšanu :)
To VW braucējam:
Tie cietušie vai vainīgie vadītāji, kas ierodas pie manis uz konsultāciju vai pēc palīdzības krimināllietās, civillietās vai strīdos ar ceļu policiju un apdrošināšanas sabiedrībām, vispirms zīmē un paskaidro ceļa zīmju un ceļa apzīmējumu nozīmi, uzstādīšanas noteikumus un darbību, kas attiecas uz viņu situāciju ceļu satiksmē. Tiekoties darba jautājumos, prasu šīs zināšanas no visiem!
Kā viņas ir izliktas ceļu satiksmē...nēesmu šeit komentos minējis ne vārda.
Esmu izbraukājis dažādas valstis EU un ne tikai.Tendence tāda,jo vairāk uz austrumiem,jo ceļa segums sliktāks un braukšanas stils unikālāks(maigi izsakoties)!
Tiešām pie Salaspils noteikti vajadzētu informācijai par esošo rem.un luksoforu būt uzstādītai pirms HESa.
Normālās valstīs šādā situācijā šoferis tuvojoties kā pēdējais ieslēdz avārijas gaismas lai brīdinātu nākamo,kā daru arī es,bet mūsu asi to nesaprot un cērt garām,ne jau velti esam līderos CSN eiropā.
Par fūrēm runājot,tās nevajadzētu uzrāviena ziņā salīdzināt ar vieglo auto un vēl jo vairāk to šoferus ar vieglo auto šoferiem, kuri pie mums vairojas kā sēnes pēc lietus.Varbūt nepareiza apmācību programma mūsu Brīnumzemē!?
:D sodien braucu un sito visu redzeju no pasa saakuma kaa vini viens otru paklaa paneema! :DDD
Dzeltenie plakāti, ka jātinas vienā joslā, ir abās ceļa pusēs gan no Dārziņiem, gan Salaspils. Arī zīmes, ka jāsāk braukt lēnāk. Un par kādu sliktu redzamību ir runa gaišā dienā, kad nelīst?
oriit mieriigi braucu uz darbu paari HESam, kaa jau katru darba dienas riitu.
Biju vairaak kaa nedeelju sabijis atvaljinaajumaa pilniigi citos platuma graados.
kaadu gabalinju pirms sluuzjaam saakaas korkjis, noleemu ka ir atkal kaarteejais bedriishu remonts, kad korkjis skjietami saaka "ievilkties", nodomaaju ka pirms paaris nedeeljaam redzeetos remonta darbus jau realizee un ir kaads luksafors vai kaa.
Sazvaniiju koleegji, shis saka ka vienkaarshi pa vienu joslu notiek kustiibu nelielaa posminjaa pirms viadukta.
Bet ko es ieraudziiju? Vilcienju speleetaajus...
Un vispaar, ziimes par remontu laiciigi nebija izliktas. Tagad apsveru iespeeju uz darbu Rumbulaa no Kjekavas doties paari Salu tiltam...Varbuut ierasto 12-17 min vietaa Kjekava-Rumbula, tomeer aatraak buus Kjekava-Salu tilts-Rumbula??
P.S. Protams atradaas viens steidziigais ar MB a/m KF25 (?), kuram bija jaatiek par visiem aatraak, riit apsveershu lidziigu manevru :DSh
->eriks_grigis
Neņem pierē tos apvainojošos tekstus, kas šajos komentos tika raidīti tavā virzienā.Viss ir vienkārši-šie cilvēciņi nekad nav nonākuši līdzīgās situācijās.Lai viņiem veicas arī turpmāk pārvietojoties pa Latvijas ceļiem mežonīgā ātrumā nerēķinoties ne ar ceļa zīmēm, ne ar apzīmējumiem uz ceļa klātnes utt. Protams,tad kad notiek kāda šaize,sākas izmisīgie palīgā saucieni (nepieciešama attiecīgo juristu palīdzība utt.).
Par konkrēto gadījumu. Par kādu distanci šeit vispār var būt runa, ja praktiski visi braucēji(izņemot MB džipu) bija apstājušies pie luksofora. Ievēro kādu distanci gribi, bet ja beidzamo stāvētāju "aizstums" kāda aizgulējusies fūra, ko tad?
eu, kretiinu bars, kas aprej E.Grigi... tikai un vieniigi deelj taadiem "ASSiem" (kaa te nesen vienaa "rakstaa" bija preciizi nodefineets Latvijas vidusmera autovadiitaajs, acimredzot, tulkojums vaardam ASS ir no anglju "meeles") kaa juus 98% gadiijumu notiek kujnjas uz muusu debiilajiem celjiem, paareejie 2% tieshaam ir uzskataami par nelaimiigaam apstaaklju sakritiibaam... ja visi pakljautos likumam (lasi - noteikumiem) un mazaak tirstu un filosofeetu no sava shauraa redzes loka par likuma (lasi - noteikumu) piemeeroshanas pareiziibu/nepareiziibu, bet atstaatu to profesionaalju zinjaa (protams, ar meerenu devu veseligas un objektiivas kritikas vietaa kur tas tieshaam nepiecieshams) Latvija buutu liideris droshas satiksmes zinjaa Eiropaa... bet taa kaa muusu slimajaa sabiedriibaa pilns ar "praatveederiem" (lasi - kretiiniem pie stuures, kuri izdomaa pashi savus noteikumus) kuriem dziivee vieniigais hobijs un vieniigaa pieejamaa pashizpausmes forma ir "velosipeeda izgudroshana" , tad esam tur kur esam - dziljaa dziljaa pakaljaa...
tas laikam bija WALA, kas propogandēja iecietības politiku, tipa, piebremzē, ka tevi apdzen, utt. Kāpēc, ja redzams, ka, piemēram pirms fūres velkās 10 mašīnas, un visas grib tikt garām, mums būtu jāatbalsta viena drosmīgāka, gudrāka, vai ar jadīgāku motoru bruņota indivīda bīstamie manevri? Ja tu piebremzēsi, tad būs jāpiebremzē visiem citiem, kas aiz tevis, un gala rezultātā tas skrējējs tikai tiem 10 citiem ir nozadzis laiku. Tieši tādi ir agresīvie braucēji, kas nerēķinās ar citiem! Jā, ja uz ceļa esmu viens, vai vidējā plūsmā, ar lielām distancēm, tad labprāt parādu ar labo pagriezienu, ka ceļš brīvs, un var mani apdzīt. Bet līdēji, piedod, ir kaut kā jāizskauž. Diemžēl, nezinu, kā...
šodien braucu garām un piesaistīja uzmanību tas, ka luksofori nestrādā un kautkādi puišeļi regulē satiksmi pat nemākot izpildīt vienkāršākos žestus ar zizli, stāv un kautko dricelē...
2 smaidiigais - bet pats tachu saki ka nezini ka vinjus paarmaaciit - tad varbuut vienkaarshi to nevajag dariit , jo tapaat tachu vinji skries liidiis un iespeejams tikai kaps vinjus izmaaciis, Tas ko es propagandeeju ir - kaada velna peec tieee itkaa "praatiigie" brauceeji neiedomaajas par to ka ja shis liideejs teiksim ieliks pa purnu pretiimbrayucoshajai fuureei, tad ir liela varbuutiiba dabuut to luuzhnjukaudzi atpakalj savaa joslaa. Labi ja paspeesi aizkljuut garaam, bet ja dabusi to luuzni saaanos ?!?!?
Man personiigi gadiijumaa ar kolonnaam drausmigi besii ja ir kaadi 5 kas nevar vien teiksim leenu fuuru apdzit, un veel piedevaam nedod taadu iespeeju citiem. Es parasti ljoti piedomaaju pie taa vai man ir veerts saakt apdziit shaadas leenaas kolonnas vai nee (Piem. atkariibaa no taa kad es no konkreetaa celja grieziishos nost utml.). Lai arii manai mashinai ir nemotors nekad neesmu jutis problemu apdziit leenbrauceejus, tachu ar "kolonnaam" ir mazliet citaadi.
Protams shie gadiijumi izskatas ir mazliet no citas "operas", un par to kursh vainigs vai liideejs vai neuzmaniigs vaditaajs lai spriezj attieciigie eksperti.
P.S. protams butu interesanti kaadreiz sheit izlasiit oficialo sleedzienu lietaa.
Walam
"Priecē" tie, kas "aplasa" kolonu un tev gar purnu nogriežas pa labi!
Sūda būšana ar tiem vataneniem, kā viņi ir pie mums tā arī visā pasaulē. Varbūt proporcionāli austrumu zemēs ir vairāk. Kaut gan Beļģijā braucot liekas ka esi jau mājās. Esmu ar fūri astē izvandījis visu ES, izņemot Angliju un Īriju. Varu pateikt to ka Latvijā ceļu projektētājus vajadzētu nošaut. Izskatās ka tie nav bjuši nekur tālāk par *******landi ( poliju ), jo paskatoties kā tiek atjaunota VIA Baltica tāds iespaids rodas. Normāls cilvēks ar galvu būtu izveidojis uz tik plata ceļa trīs joslas kur vidējā domāta apdzīšanai pārmaiņus 2-4 km vienam virzīnam un tad otram, ar bordjuru pa vidu.
Saeimas deputāti sākuši labot paši savu kļūdu un ieslēguši atpakaļgaitu OCTA likuma izmaiņām. Tie izraisīja plašu sabiedrības pretreakciju. Deputāti izlēmuši, ka OCTA likuma grozījumi stāsies spēkā desmit mēnešus vēlāk. Kādas varētu būt jaunās izmaiņas? Lasīt vairāk
Otrdienas rītā noslēdzies Vācijas autobūves koncerna "Volkswagen" darbinieku rīkotais streiku vilnis gandrīz visās uzņēmuma rūpnīcās valstī, arodbiedrībām norādot, ka šajās protesta akcijās piedalījušies gandrīz 100 000 strādājošo. Lasīt vairāk
Jau 2025. gadā to dīzeļauto īpašniekus, kuru spēkrati ražoti pēc 2013. gada, ikgadējā tehniskā apskatē gaida jauna atgāzu kontroles kārtība. Dūmainības mērījumu vietā tiks mērītas t.s. cietās daļiņas jeb, vienkāršāk sakot, kvēpi. Lasīt vairāk
Šīs nedēļas nogalē notika Lietuvas Gada auto 2025 uzvarētāju izvēlēšana, kas mūsu kaimiņzemē notiek izvēlot labāko trīs cenu kategorijās. Lasīt vairāk
Cik ta tur mashiinas ir tikushas iesaistiitas??? Izskataas ka staaveejushi ljoti tuvu un kaads no aizmugures ka ....