Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

80 km/h - SM piedāvā apsvērt atļautā braukšanas ātruma samazināšanu ceļu posmos ar paaugstinātu bīstamību 35

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 7.janvāris 2025 8:15

Būtu jāapsver atļautā braukšanas ātruma samazināšana ārpus apdzīvotām vietām atsevišķos ceļu posmos, kur ir paaugstināta bīstamība, piemēram, līdz 80 kilometriem stundā (km/h), izriet no Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotā informatīvā ziņojuma par Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam starpposma ietekmes izvērtējumu, kuru otrdien, 7.janvārī, skatīs valdībā.

Satiksmes ministra padomnieks Jānis Meirāns aģentūrai LETA skaidroja, ka ierosinājums nav par kopējā atļautā ātruma samazināšanu, tātad tas neattiektos lielākajā daļā gadījumu. "Ierosinājums par 80 km/h ātruma ierobežojumu būtu attiecināms tikai uz atsevišķiem ceļu posmiem, kur ir paaugstināta bīstamība," papildināja Meirāns.

SM norāda, ka līdzīga prakse ir Somijā, kur ārpus apdzīvotām vietām noteikts maksimālais braukšanas ātrums 80 km/stundā, tostarp uz melnā seguma ceļiem. Vienlaikus ministrijā atzīmē, ka Somijā ir ievērojami mazāks uz ceļa bojā gājušo skaits uz 1000 iedzīvotājiem salīdzinājumā ar Latviju.

Tāpat SM uzskata, ka ir jāvērtē iespēja atļauto braukšanas ātrumu samazināt pilsētvidē, piemēram, līdz 30 km/h blīvi apdzīvotās zonās vai zonās ar lielu gājēju un mikromobilitātes rīku plūsmu.

Pamatojoties uz SM un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) īstenoto projektu, kas veikts kopā ar citām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, Eiropas Komisiju (EK) un Beļģijas uzņēmumu "VIAS Institute", secināts, ka lielākā daļa transportlīdzekļu vadītāju Latvijā brīvā plūsmā neievēro atļauto braukšanas ātrumu.

Pētījumā tika novērots, ka tikai 29% vieglo automobiļu ārpus apdzīvotām vietām ievēro atļauto braukšanas ātrumu 90 km/h. Savukārt apdzīvotās vietās 52,6% autovadītāju ievēroja ātrumu līdz 50 km/h.

Savukārt citā pētījumā uzsvērts, ka risks gājējiem gūt smagus ievainojumus vai pat iet bojā ievērojami pieaug, ja sadursmes brīdī transportlīdzekļa ātrums ir virs 30 km/h.

SM uzsver, ka plāna mērķis ir līdz 2027.gadam par 35%, salīdzinot ar 2020.gadu, samazināt ceļu satiksmes negadījumos smagi ievainoto un bojāgājušo skaitu. Plānā izvirzītie mērķi ar līdz šim plānotajiem pasākumiem varētu netikt sasniegti, tādēļ nepieciešami jauni papildu pasākumi ceļu satiksmes drošības uzlabošana.

SM informatīvajā ziņojumā ietverti ap 30 jauni pasākumi ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, no kuriem kā augsta prioritāte izdalīta iecere īstenot "nulles tolerances politiku" pret atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h. To SM plāno ieviest līdz šā gada 31.jūlijam.

Kā citas augstas prioritātes ieceres SM izceļ piedāvājumu ieviest sistemātisku smago avāriju izpēti un paplašināt ceļu satiksmes dalībnieku kontroli - uzstādīt vismaz 16 jaunas vidējā ātruma kontroles iekārtas, kā arī citas iekārtas pārkāpumu kontrolei, piemēram, luksofora signālu ievērošanas un sabiedriskā transporta joslu pārkāpumu kontrolei. Līdz šim ieviestas 16 vidējā ātruma kontroles iekārtas.

SM piedāvā īstenot pilotprojektu pasažieru sabiedrisko autobusu un kravas transportlīdzekļu autovadītāju noguruma novērtēšanai, veikt izvērtējumu mikromobilitātes pakalpojumu drošības uzlabošanai, nosakot pienākumu mikromobilitātes pakalpojumu sniedzējiem ieviest reakcijas testus visām transportlīdzekļu nomām brīvdienu naktīs.

Plānā kā prioritāra tiek piedāvāta ceļu satiksmes dalībnieku kontroles pilnveidošana, īstenojot par pārkāpumiem ceļu satiksmē piešķirto pārkāpumu sodu politikas maiņu, kā arī ceļu satiksmes dalībnieku apmācības pilnveidošana, paaugstinot jauno transportlīdzekļu vadītāju apmācības prasības.

Tāpat ziņojumā iekļauti vidējā termiņa pasākumi, kas īstenojami esošā plāna darbības termiņā vai arī neilgi pēc tā. Tostarp SM iesaka veikt izvērtējumu par esošās sodu politikas efektivitāti, kā arī iespēju ieviest progresīvo administratīvo sodu politiku, kā arī ieviest risinājumu, lai apdrošināšanas prēmijas apmēra noteikšanā ņemtu vērā vadītājam fiksētos pārkāpumus, tostarp ar tehniskajiem līdzekļiem.

Tāpat SM piedāvā veikt izvērtējumu par obligātās ceļu satiksmes izglītības nepieciešamību un alternatīvas valsts izglītības programmās, kā arī pilnveidot ceļu satiksmes dalībnieku apmācības, paaugstinot jauno transportlīdzekļu vadītāju apmācības prasības, tostarp attiecībā uz "baltajām tiesībām".

Savukārt par ilgtermiņa prioritātēm SM izvirzījusi ceļu pieslēgumu un apgriešanās vietu samazināšanu, kreiso pagriezienu likvidēšanu, ceļu uzturēšanas uzlabošanu vasaras periodā, piemēram, ceļmalu pļaušanu. Tāpat SM iesaka izvērtēt iespējas konfiscēt auto ar būtiskiem tehniskā stāvokļa defektiem, paplašināt pieejamo stāvlaukumu skaitu kravas transportlīdzekļiem un informāciju par to vietām, un veikt citus ilgtermiņa pasākumus.

SM skatījumā, normatīvajiem aktiem ir izšķiroša nozīme ceļu satiksmes drošības nodrošināšanā. Tāpat arī standarti, kas attiecas uz ceļu projektēšanu, būvniecību, uzturēšanu un norādēm, rada konsekventu pamatu ceļu satiksmes drošībai. Ceļu satiksmes drošības eksperti diskusijās izvērtējot nepieciešamību pēc jauniem uzlabojumiem un pilnveidojumiem ceļu infrastruktūrā, piemēram, pretējo joslu atdalīšanu ar norobežojošajiem stabiņiem, krustojumu pārbūvi 90 grādu leņķī, "turboapļu" ieviešanu, distances apzīmējuma ieviešanu u.c.

Aktuāls jautājums ir arī ceļu pieslēgumu un apgriešanās vietu samazināšana - kreiso pagriezienu likvidēšana un papildus finansējuma piešķiršana ceļmalu pļaušanai, virsmas apstrādes tehnoloģijām un citiem pasākumiem, kā arī stāvlaukumu izbūve kravas transportlīdzekļiem, lai mazinātu risku satiksmes drošībai, jo šobrīd autovadītāji atpūtas brīžos kravas transportlīdzekļus novieto ceļa nomalēs un sabiedriskā transporta pieturvietās, atzīmēts SM ziņojumā.

SM klāsta, ka ceļu satiksmes drošības eksperti diskutē par dažādiem risinājumiem, lai motivētu ceļu satiksmes dalībniekus izturēties atbildīgi ceļu satiksmē, piemēram, ceļu satiksmes drošības uzlabošanas nolūkā tiek vērtēts priekšlikums par apdrošināšanas prēmijas apmēra noteikšanu, ņemot vērā vadītājam fiksētos pārkāpumus, tai skaitā ar tehniskajiem līdzekļiem.

Ministrija pauž, ka tās piedāvātie pasākumi risināmi kopsakarībā ar iedzīvotāju uzvedības un uztveres maiņu, piemēram, izvēloties ceļu satiksmei atbilstoši drošu braukšanu, samazinot alkohola patēriņu un braukšanu dzērumā, kā arī nodrošinot transportlīdzekļa atbilstošu tehnisko kārtību.
 

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Rexx 7.janvāris 2025 10:44
11 1 Atbildēt

Cik var malt vienu un to pašu. Savu neprasmi atrast negadījumu cēloņus aizstāj ar uzbrūkošu rīcību, cenšoties visiem uzlikt kādus ierobežojumus. Nevis strādāt pie sabiedrības domāšanas veida ( kaut ar savas paša pareizas rīcības piemēru) uzlabošanas, katra iesaistītā atbildības sajūtas attīstīšanas. Nrpieliksi katram muļķim policistu, tāpat, ja šitās nost, braucot ar 90km/h, tad ar 80 nekas nemainīsies.  Starp citu, pirmā reģistrētā auto avārija pasaulē,  ar cietušajiem,  notika, auto braucot ar mežonīgu   ātrumu 6.44km/ h. (4mph), kad auto notrieca sievieti- kājāmgājēju. Pirmais autovadītājs, kas gāja bojā- apmeta elektrisko auto, braucot ar ātrumu 26om/h .

Mūsu gudriniekiem ir, kur tiekties.

khe 7.janvāris 2025 11:20
10 0 Atbildēt

aha, pie Jelgavas Līvbērzes dzelzeļa pārbrauktuve ļoti labs piemērs. Tur varēja braukt pāri neapstājoties, tad viens lohs izdomāja apbraukt rindu ar auto, kas stāvēja pie sarkanā dzelzceļa signāla un gribēja paspēt pirms vilciena - nepaspēja. Nomira pats un vēl 3 ģimenes locekļi. Pa ziņām visur iztirzāts, kāda nu traģēdija, tad kāds cits lohs no LVC (varbūt tajā laikā citādāk sauca to iestādi), izdomāja, ka visiem obligāti jāapstājas pirms dzelzceļa arī, kad vilciens tur nebrauc. Kāds sakars??? Negadījums nenotika tād''el, ka kāds nepamanīja sarkano signālu, bet tād''el, ka apzināti tur brauca, apbrauca stāvošos un domāja, ka būs ātrāks par vilcienu... Nekāda sakara ar stop zīmi. Bet pēc tā gadījuma gadus 20 ikviens dabūja stāties pie pārbrauktuves... Pirms pāris gadiem gan beidzot to Stop zīmi novāca un atkal var braukt

WALA 7.janvāris 2025 10:13
9 2 Atbildēt

Atkārtošu vēlreiz - SM var iet uz poda. Ne līdz šim ir mācējuši zīmes likt, ne ar tagad kas mainīsies.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par 3800 eiro – blogeri iegādājas Range Rover kopiju no Alibaba (+ VIDEO) 5

Blogeri no Youtube kanāla Supercar Blondie pasūtījuši Alibaba platformā dažus tūkstošus vērto Range Rover kopiju, lai salīdzinātu to ar 140 000 eiro vērto oriģinālu. Lasīt vairāk

 

Pēc autoavārijas Rīgā Daugavā noplūdusi dīzeļdegviela (+ VIDEO)

Šodien Rīgā, Daugavā pie AB dambja, novērojams naftas produktu piesārņojums. Negadījumu izraisījusi smagās automašīnas avārija, LTV apstiprināja Valsts vides dienestā. Lasīt vairāk

 

80 km/h - SM piedāvā apsvērt atļautā braukšanas ātruma samazināšanu ceļu posmos ar paaugstinātu bīstamību 35

Būtu jāapsver atļautā braukšanas ātruma samazināšana ārpus apdzīvotām vietām atsevišķos ceļu posmos, kur ir paaugstināta bīstamība, piemēram, līdz 80 kilometriem stundā (km/h), izriet no Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotā informatīvā ziņojuma par Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam starpposma ietekmes izvērtējumu, kuru otrdien, 7.janvārī, skatīs valdībā. Lasīt vairāk

 

Kam vajadzēs, nopirks - Krievijā nav problēmu ar jaunu Audi, BMW un Mercedes piegādi 21

Eiropas Savienības uzliktās sankcijas luksusa automobiļiem krievi apiet ievedot tos caur trešajām valstīm. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti