Ar jaunu uzvarētāju otrdien, 10. jūlijā, Biķernieku trasē noslēdzās Minišosejas ceturtais posms. Pirmo vietu izcīnīja iepriekš vien treniņos manītais Kaspars Zuģickis, kurš, pilotējot Porsche 911 GT3, trīs apļu summā vien par nieka sekundi apsteidza pirmo trīs posmu uzvarētāju Ralfu Liepiņu (Nissan GT-R).
Lai arī ātrākie piloti startē OPEN ieskaitē, tradicionāli lielākais dalībnieku skaits ir 3000 klasē. Neoficiāli tā tiek saukta arī par BMW klasi, jo nospiedošais vairākums (šajā posmā 12 no 13) startē tieši ar šīs markas automobiļiem. Nepārspēts līderis jau otro gadu ir Andris Čats, kurš sacīkstēs piedalās ar 3. sērijas (E46 paaudzes) BMW kupeju. Auto apveltīts ar modificētu 3,0l benzīna dzinēju, tāpat veikti uzlabojumi balstiekārtai un uzstādīti trasei atbilstoši bremžu diski un uzlikas.
„Uz sacensībām auto jābūt labā kārtībā bremzēm, piemērotai ritošajai daļai un, protams, svarīgas ir arī riepas,” svarīgākos mezglus Minišosejas sacensībās nosauc Andris Čats. Tāpat kā lielākā daļa līderu arī Andris sacīkstēs startē ar Yokohama AD08R riepu modeli. Par aizvadīto posmu Čata komentārs ir lakonisks, bet skaidrs: „Šoreiz braucās viegli un arī auto gāja laba. Kauss rokā, tātad viss kārtībā!”
Tomēr 3000 ieskaites līderis atzīst, ka „šosezon ir jāiespringst un nevar atslābt ne mirkli, jo Reinis (Vilkaitis) ir uzbūvējis līdzvērtīgu auto”. Ja pagājušajā gadā Vilkaitis vēl uz trīs apļiem zaudēja līdz pat 15 sekundēm, tad šogad deficīts ir vien ap 2 sekundēm.
Savu laiku ievērojamo uzlabošanos Reinis Vilkaitis skaidro sekojoši: „Ņemot vērā, ka ar standarta dzinēju pagājušajā gadā pret Andri cīnīties bija neiespējami, tad pa ziemu tika modificēts esošais dzinējs, lai iegūtu labākus parametrus. Tāpat arī tika nomainīti stabilizatori un uzliktas cita izmēra riepas. Citu uzlabojumu pa ziemu starp sezonām netika veikti.”
Par svarīgākajiem auto mezgliem Minišosejā Vilkaitis ir vienās domās ar Čatu – bremzes, amortizatori, riepas un dzinējs. Tikko aizvadītajā posmā Reinis Vilkaitis ceturto reizi pēc kārtas izcīnīja otro vietu 3000 klasē, tomēr deficīts līdz uzvarētājam bija šosezon lielākais – 3,3 sekundes.
„Sākumā nevarēju atrast īsto braukšanas ritmu, tāpēc pēc pirmajiem diviem iebraucieniem nebiju mierā ar savu sniegumu. Pārāk daudz centos nobraukt "ātrākus" apļus, bet sanāca pretēji. Iespējams, ka rezultātu arī nedaudz ietekmēja izmaiņas stabilizatoru regulējumā, kurus biju uzlicis mīkstākus, jo pastāvēja iespēja, ka var būt slapjš…kļūdījos,” tā salīdzinoši lielo atstatumu līdz Čatam skaidro Vilkaitis.
Taujāts par seriālu kopumā, Reinis atzīst, ka tas ir interesants gan jauniem, gan pieredzējušiem braucējiem: „Manuprāt, jaunie braucēji var gūt priekšstatu par to, kā ir braukt trasē, kā arī pārbaudīt savas un sava auto spējas. Lieliski ir arī tas, ka treniņos pieejami treneri. Ko var iegūt pieredzējušie? Domāju, ka visu. Jo vairāk brauc, jo labāk. Galu galā pēc pasākuma tev vienmēr labas emocijas un prieks.”
Nākamais Minišosejas treniņš, kurā var piedalīties gan ar ielas, gan ar sporta automašīnām, norisināsies 31. jūlijā, bet nedēļu vēlāk – 7. augustā – notiks sacensību seriāla piektais posms. Sīkāka informācija par Minišoseju atrodama gan mājaslapā www.minisoseja.lv, gan Facebook vietnē - https://www.facebook.com/minisoseja/.
Minišosejas 4. posma rezultāti:
1600
1. Jānis Bajaruns, Honda Civic
2. Renārs Bajaruns, Honda Civic
3. Reinis Trūps, VAZ 21063
2000
1. Edvīns Vansovičs, Honda Civic
2. Renārs Zapackis, Honda Integra
3. Kārlis Roziņš, Honda Civic
3000
1. Andris Čats, BMW 3. sērija (E46)
2. Reinis Vilkaitis, BMW 3. sērija (E36)
3. Vilnis Vuļs, BMW 3. sērija (E36)
OPEN
1. Kaspars Zuģickis, Porsche 911 GT3
2. Ralfs Liepiņš, Nissan GT-R
3. Matīss Mežaks, Subaru Impreza
DĀMAS
1. Anastasija Kozlovska, Mazda MX-3
2. Aleksandra Svile, Audi 80
3. Darja Judina, Opel Calibra