Dienvidkorejas kompānija Hyundai prezentējusi jaunu modeli – jaudīgo hečbeku "i30 N", kas izstrādāts konkurencei ar "Volkswagen Golf GTI", "Peugeot 308 GTi" un "Ford Focus ST".
Sportiskais piecdurvju hečbeks izstrādāts "Hyundai" izpētes un attīstības centrā Vācijā un savu meistarību kaldinājis Nirburgringas trasē. Zināms, ka projektu vadījis bijušais "BMW M" vadošais speciālists Alberts Birmans, bet praktiskie testi jau minētajā sacīkšu trasē aizvadīti vairāk nekā 10 000 km garumā.
Sportiskā automašīna veidota uz piecdurvju "i30" hečbeka bāzes, taču apgādāta ar 4 mm zemāku piekari, jaunu izplūdes sistēmu un elektroniski vadāmu pašbloķējošo diferenciāli.
Komplektu papildina spēcīgākas bremzes, 18 vai 19 collu riteņu diski, aerodinamiskā aprīkojuma komplekts ar lielākiem gaisa pievadiem un difuzoru.
Motortelpā atrodas 2,0 litru četrcilindru turbomotors, kas pieejams divās jaudas pakāpēs un strādā komplektā ar sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Bāzes versijā tas attīsta 250 Zs (353 Nm), kas 100 km/h ļauj sasniegt 6,4 sekundēs, savukārt jaudīgākais variants attīsta 275 Zs, kas līdz simtam ļauj paātrināties par 0,3 sekundēm ātrāk. Maksimālais ātrums abos gadījumos 250 km/h – elektroniski ierobežots.
Vadītāja rīcībā ir pieci braukšanas režīmi: "Eco", "Normal", "Sport", "Sport N" un "Custom N", kurus var viegli mainīt, izmantojot divas pogas uz stūres. Atkarībā no izvēles, elektronika pārveidos amortizatoru, stūres iekārtas un akseleratora darbības algoritmus, izmainīs izplūdes sistēmas skanējumu.
"Hyundai i30 N" tiks ražots Čehijā un uz konveijera nonāks jau līdz 2017.gada beigām.
KONKURENTI
Brīnums, ka divlitru motors nevis 1.4 litru. Tādu jaudu var panākt arī ar pēdējo, tikai vajag divas turbīnas. Bet ja paņem trīs cilindru 1.2 motoru tad var uzlikt trīs turbīnas.
Jo saprotu, ka šādus auto tik un tā pērk santīmpiši kuri skaita cik litrus uz 100 km tērē.