Bijušais General Motors viceprezidents Bobs Lutcs apgalvo, ka Īlons Masks ir labs puisis, kas nezina, kā jāvada automobiļu kompānija. Rezultātā elektromobiļu ražotājs neatturami dodas kapsētas virzienā.
Bobs Lutcs, kas astoņus gadus pavadījis General Motors viceprezidenta amatā un darbojies arī tādās autobūves kompānijās kā BMW un Ford, arī agrāk kritizējis Tesla, paredzot, ka tā diez vai izdzīvos līdz 2019.gadam.
Arī šoreiz viņš izteicies ne mazāk skarbi, apgalvojot, ka Tesla nekad nenopelnīs naudu ar Model 3, tādēļ, ka šī automobiļa pašizmaksa ir pārāk augsta. Īlona Maska rūpnīcā strādā 9000 cilvēku, bet tā izlaiž mazāk par 150 000 eksemplāriem gadā. Tas nav aptverams un ir skaidrs, ka šī automobiļu kompānija dodas kapsētas virzienā.
Lutca komentāri parādījās dažas dienas pēc Audi e-tron prezentācijas un ASV Tieslietu ministrijas paziņojuma par tiesas procesa uzsākšanu pret Masku, kuru tur aizdomās par nelikumībām vērtspapīru tirgū un mahinācijām ar Tesla Model 3 ražošanu. Par lielāko draudu Tesla pastāvēšanai gan Lutcs uzskata konkurences saasināšanos un spiedienu no lielo ražotāju puses: viņi var atļauties pārdot elektroautomobiļus ar zaudējumiem, jo tos kompensēs ieņēmumi, tirgojot automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem.
Intervijas laikā telekanālam CNBC, Lutcs pat pajokojis, ka pēc gada vai diviem iznāks kinofilma “Kas nogalināja Tesla” ar Leonardo di Kaprio galvenajā lomā.
Lutcs apgalvo, ka Tesla nav nekāda slepenā ieroča un kompānija nedara neko tādu, ko nevarētu nokopēt citi spēlētāji autobūves biznesā.
Pieredzējušais menedžeris piesaucis Henrija Forda panākumus, atgādinot, ka viņš sāka pelnīt jau ar savu pirmo modeli. Pēc Lutca vārdiem, Fordam panākumus garantēja tas, ka viņš pārdeva darbu un dzelzi nevis gaisu, kā Masks.
Nu vis ticamāks Teslai arī klāsies plāni, jo citi autoražotāji sāk tikai darboties elektro auto jomā, un kad tie uzņems apgriezienus, tad kam to teslu vajadzēs? IEdomājeis blakus noliek divus auto par vienādu cenu, ar vienādiem teh, parametriem tikai viens ir Tesla un otrs Mercedes, protams ka 80% paņems Mercedesu, tas pat var būt par 20% dārgāks vienalga paņems Mercedesu nevis Teslu. Turklāt Teslā ir sagrūsts tik daudz naudas, ka ar ASV tirgu tai neizdzīvot, domāju liktenis ļoti likumsakarīgs - pārpirks čainīzeri.
P.s. PAr šo visu rakstiju jau kādus piecus gadu atpakal, vel max pieci gadi un varēsiet nākt lasīt šo manu komentāru, dzert šampānieti un pielīgt mani, kā savu dievu! ;)