Pagājušajā nedēļā Kopenhāgenā “Renault” iepazīstināja Baltijas valstu un Austrumeiropas žurnālistus ar atjaunoto “Captur” modeli, kas Eiropā ir līderis B klases apvidus auto segmentā. Pērn Eiropā pārdoti 215 670 “Captur”.
Iegādājoties automobili Dānijā, jārēķinās, ka būs jāsamaksā reģistrācijas nodoklis 105% vērtībā, ja auto cena ir līdz nepilniem 11 000 EUR (81 700 DKK), vai 150% apmērā, ja automobiļa vērtība pārsniedz šo robežu. Tādēļ uz šīs valsts ceļiem ir liels A un B klašu automobiļu īpatsvars.
Ja dažāda vecuma premium klases automobiļi Latvijā ir ļoti ierasta lieta, tad Dānijā lepnākais, ko izdevās ieraudzīt vidusmēra cilvēku rokās, bija “Škoda Octavia”, “Audi A4”, “VW Passat”. Protams, ekskluzīvajos rajonos ieraugāmi arī tādi ekskluzīvi automobiļi, kā “Mclaren 12C”. Bet atgriežoties pie vidusmēra pircējiem un šī ievada, top skaidrs, kādēļ atjaunotais “Captur” tika prezentēts tieši Kopenhāgenā. Arī pilsētās ielās līdzšinējie “Captur” un citi “Renault” modeļi ir sastopami ļoti bieži.
Baltijas valstīs starp mazajiem apvidniekiem “Renault Captur” šobrīd ierindojas otrajā vietā aiz “Fiat 500X” - 2016. gadā Baltijā pārdoti ap 600 “Captur” automobiļi. Visbiežāk izvēle krīt par labu automobiļiem ar benzīna dzinēju un manuālo pārnesumkārbu, pelēkā vai sarkanā krāsā.
Jaunajā “Captur” uzlabojumi, nevis pārmaiņas
Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, būtisku izmaiņu jaunajā “Captur” nav. “Renault” pārstāvji stāsta, ka vēlējušies saglabāt tā dizainu, jo pircēji to novērtē, taču tai pat laikā bija nepieciešamība to atsvaidzināt un izcelt personību. Mērķa auditorija šim automobilim ir aktīvi, urbānā vidē dzīvojoši cilvēki. “Renault” saka, ka pircēju vecuma robežas nav tik striktas, taču noprotams, ka autoražotājs vairāk tēmē uz jauniešu auditoriju.
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Un patiesi, ja noliksim blakus abus “Captur” modeļus, būs īpaši jāieskatās, lai noteiktu, kurš tad ir jaunais. Virsbūvei svaigumu piešķir jauni C formas LED dienasgaismas lukturi, kas iemontēti priekšējā buferī, kā arī nedaudz citādāk segmentēti aizmugures lukturi ar LED joslām. Izmainīta priekšējā režģa tekstūra, kā arī pieejamas dažādākas krāsojuma iespējas – ieviesta pelēka krāsa jumtam, kā arī oranža, zila un melna krāsa pārējai virsbūvei un detaļām. Ar dažādiem krāsu akcentiem moldingā, spoguļu ietvaros u.c. “Renault” piedāvā 145 dažādas kombinācijas, kā “Captur” padarīt individuālu.
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
C formas LED lukturi ir zīmīgs jaunā "Captur" akcents Foto: iAuto.lv
Jaunumi salonā ir jauna “vecā” stūre – izmaiņas skārušas apdares materiālus, nevis stūres dizainu. Uzlabota materiālu kvalitāte ir visur salonā. Izmainīts ir sīklietu nodalījums automobiļa centrā virs priekšējā paneļa. Tas kļuvis nedaudz šaurāks, taču dziļāks un praktiskāks. Salonu var individuāli pielāgot, sešos dažādos variantos kombinējot materiālu krāsas. Piedāvājuma klāstā nākuši klāt jauni sēdekļu apdares audumi.
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Un ievērojams jaunums ir “Initiale Paris” komplektācija, kas “Captur” padara par visai greznu automobili. Te ar ādu apdarināti ne vien sēdekļi, bet arī priekšējais un durvju panelis. Šajā komplektācijā jau standartā iekļautas teju visas “Captur” pieejamās ekstras, pircējam vien jāizvēlas starp dzinējiem, pārnesumkārbām un krāsām.
Par "Initiale Paris" komplektāciju liecina uzraksts zem "Renault" logotipa" Foto: iAuto.lv
Jaunais "Renault Captur" "Initiale Paris" komplektācijā Foto: iAuto.lv
TEHNISKIE DATI
Dzinēji
Benzīna:
TCe 90 - 0.9 l ar trim cilindriem: 90 Zs pie 5 000 apgr./min.; 140 Nm pie 2 250 apgr./min.; CO2 – 113 g/km; ar piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu
TCe 120 – 1.2 l: 120 Zs pie 5 000 apgr./min.; 205 Nm pie 2 000 apgr./min.; CO2 – 125 g/km; ar sešu pakāpju manuālo vai EDC dubultā sajūga automātisko pārnesumkārbu
Dīzeļa:
dCi 90 – 1.5 l: 90 Zs pie 5 000 apgr./min.; 220 Nm pie 1 750 apgr./min.; CO2 – 171-172 g/km; ar piecu pakāpju manuālo vai EDC dubultā sajūga automātisko pārnesumkārbu
dCi 110 – 1.5l: 110 Zs pie 5 000 apgr./min.; 260 Nm pie 1 750 apgr./min.; CO2 – 182 g/km; ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu
Izmēri
Riteņu bāze: 2 606 mm
Garums: 4 122 mm
Platums: 1 778 mm
Augstums: 1 556 mm
Klīrenss: 170 mm
Pašmasa: 1 105 – 1 204 kg
Salona platums priekšā (elkoņi/pleci): 1 380 mm / 1 368 mm
Salona platums aizmugurē (elkoņi/pleci): 1 370 mm / 1 330 mm
Bagāžnieka tilpums: 377 – 1 235 litri
TESTA AUTO
IAuto.lv testam bija pieejamas divas “Captur” versijas – ar 120 Zs benzīna dzinēju un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu “Intens” komplektācijā, kā arī ar 110 Zs dīzeļdzinēju bagātīgajā “Initiale Paris” komplektācijā. Cenas jaunajam “Captur” vēl nav precīzi zināmas, taču pēc “Renault” pārstāvju sacītā, tās būtiski neatšķirsies no iepriekšējā modeļa cenām. Tādējādi “Captur” būs iegūstams jau no 14 000 EUR, savukārt dārgākās versijas maksās nedaudz virs 20 000 EUR.
“Intens” aprīkojuma versijā atrodams ārkārtas bremzēšanas un braukšanas uzsākšanas kalnā asistenti, aklās zonas brīdinātājs, “Keyless&Go” atslēga, kruīza kontrole un ātruma ierobežotājs, LED priekšējie un miglas lukturi, vienzonas klimatkontrole, parkošanās sensori un asistents, atpakaļskata kamera, multimediju sistēma ar 7” skārienjutīgo displeju, “Nav&Go” Eiropas navigāciju, “Bluetooth”, “Android Auto”, AUX un USB savienojumiem, “Bose” audio sistēma, 17” diski un dažādi hromēti dizaina elementi.
Savukārt “Initiale Paris” šis bagātīgais aprīkojums papildināts ar “Nappa” sēdekļu un paneļu ādas apdari, apsildāmiem priekšējiem sēdekļiem, dinamiskiem virzienrādītājiem, panorāmas stikla jumtu, kā arī īpašiem dizaina elementiem.
Apdares materiāli kļuvuši patīkamāki
Piemērotu sēdpozīciju vadītāja vietā iespējams atrast dažāda auguma cilvēkiem, jo sēdeklis regulējams trijos virzienos, stūre divos. Taču priekšā sēdošais pasažieris gan netiek lutināts ar sēdekļa augstuma regulatoru, tāpēc tas var radīt zināmas neērtības. Sēdekļu ērtums un noturība ir laba arī ilgstošiem braucieniem, bet tomēr prasītos, ka arī “Captur” būtu aprīkots ar tās pašas formas krēsliem, kas mazajā brālī “Renault Clio” – ar patīkamāku atbalstu kājām un mugurai.
Nappa ādas apdare salonā Foto: iAuto.lv
Aizmugurē vietas pietiks četriem cilvēkiem, taču ar norunu, ka to augums nepārsniegs 180 cm, jo pēc tam galva drīz vien atduras automobiļa griestos un vieta kājām kļūst arvien ierobežotāka. Aizmugurējais dīvāns ir pabīdāms arī uz priekšu, palielinot bagāžas telpu.
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Apdares materiāli taustei ir daudz patīkamāki, nekā iepriekš iAuto.lv testētajā “Clio Grandtour” modelī. Arī montāžas kvalitāte vedina domāt, ka nekam īsti nevajadzētu grabēt arī pēc 100 000 un vairāk nobrauktiem km. To gan laiks rādīs. Vienīgi pretenzijas varētu būt pret melno, spīdīgo plastmasu centrālajā panelī, kas ļoti viegli uzkrāj putekļus un pirkstu nospiedumus. Savukārt “Nappa” salona apdares izpildījumā auto šķiet daudz dārgāks, nekā patiesībā.
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Nappa ādas durvju paneļi Foto: iAuto.lv
Neveiksmīgs risinājums izvēlēts vadītāja elkoņu balstam. Tas piestiprināts vadītāja krēsla atzveltnei, ir regulējams augstumā un tajā paslēpts sīklietu nodalījums. Taču lietošanā tas ir pagalam neērts, jo ir par īsu un par šauru. Noliekot uz tā elkoni, nav iespējams aizsniegt stūri, vai arī, turot roku uz stūres, to iespējams aizskart vien ar pašu elkoņa malu. Ne šis, ne tas! Tas varēja būt izveidots platāks, lai nemitīgi nav jāstrīdas ar blakussēdētāju par elkoņa balsta izmantošanu. Bet ņemot vērā iepriekšminēto, pasažierim to būs ērtāk izmantot, nekā vadītājam.
Pie vadītāja sēdekļa piemontētais elkoņa balsts ir arī sīklietu novietne Foto: iAuto.lv
Bagāžas telpa ar 377 litriem ir lielākā starp tiešajiem konkurentiem, taču kaut kam vairāk par vidēja izmēra sporta somām un iepirkuma saiņiem var nepietikt vietas. Praktiska nianse ir izņemamā bagāžnieka grīda, kuru var apvērst arī otrādi, atklājot virsmu, kas ir viegli nomazgājama un izturīga pret skrāpējumiem. Zem šīs grīdas atrodas ap 20 cm dziļa lāde, savukārt zem tās nepilna izmēra rezerves ritenis un zemo frekvenču skaļrunis.
Aizmugurējais dīvāns bīdāms uz priekšu un atpakaļ, un tā atzveltne ir divās daļās nolokāma. Tādējādi paplašinot bagāžas telpu līdz 1 235 litriem.
377 - 1 235 litru bagāžas telpa Foto: iAuto.lv
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Jāpierod pie slēdžu izvietojuma
Kopumā salons ir izdevies ergonomisks, taču līdzīgi, kā citos “Renault” modeļos, arī “Captur” samulsumu rada kruīza kontroles ieslēgšanas slēdža novietojums blakus rokas bremzes svirai. Zem stūres joprojām saglabāti arī audiosistēmas vadības slēdži, tādējādi visas piecas uz stūres esošās pogas paredzētas kruīza kontroles režīmu uzstādīšanai un balss vadībai. Ja pierasts pie dažādu automobiļa funkciju vadīšanas no stūres rata – gan kruīza kontroli, gan audio sistēmu, gan arī borta datoru, tad šāds slēdžu izvietojums šķiet nesaprotams. Arī tas, ka bez pamatīgas izpētes būs grūti atrast, kā ar slēdžiem zem stūres pārslēgt dziesmas vai radiostacijas.
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Audiosistēmas vadības taustiņi joprojām izvietoti zem stūres Foto: iAuto.lv
Starp sēdekļiem novietota klasiskā stāvbremzes svira, "Eco" režīma un kruīza kontroles slēdži Foto: iAuto.lv
Teicams ir “Bose” audio sistēmas skanējums, kas ir reti sastopams šādas klases automobiļos. Par ērtu iemīļotās mūzikas atskaņošanu un telefona aplikāciju dublēšanu “Android” viedtālruņu lietotāji var gavilēt, jo “Captur” ir “Android Auto” savienojuma iespējamība, taču izpaliek “Apple Carplay”, kas liekas dīvaini, ņemot vērā, ka ražotājs tomēr tēmē uz jauniešu auditoriju.
"Bose" skaņas sistēma nodrošina patīkamu skanējumu Foto: iAuto.lv
Spīdīgās plastmasas apdare ātri noklāsies ar putekļiem un pirkstu nospiedumiem Foto: iAuto.lv
Iebūvētā “Nav&Go” navigācijas izvēlnes ir viegli lietojamas, taču nepazīstamā vidē grūtības varētu sagādāt tas, ka nākamais krustojums kartē šķiet atrodas tālāk, nekā patiesībā. Tādēļ pavisam viegli var pabraukt garām vietai, kur nepieciešams nogriezties.
Attālumi kartē vizuāli šķiet atrodas tālāk, nekā ir patiesībā Foto: iAuto.lv
Komfortabla balstiekārta, bet benzīna dzinējs par daudz dzirdams salonā
Gan 120 Zs benzīna dzinējs, gan 110 Zs dīzeļdzinējs būs pietiekami spēcīgi un elastīgi braukšanai ikdienā. Tomēr versija ar 110 Zs, liekas šim automobilim ir piemērotāka. Salīdzinot ar benzīna motoru, dīzeļdzinējs salonā ir mazāk dzirdams un ar sešpakāpju pārnesumkārbu tas darbojas harmoniskāk. Benzīna dzinējam ir asāks sajūgs ar īsāku darba gājienu, kas drīzāk atgādina ieslēgts/izslēgts stāvokli.
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Starp priekšējiem sēdekļiem atrodas “Eco” režīma poga, kuru ieslēdzot, dzinējs tiek padarīts gausāks – vadības sistēma neļauj pārāk strauji sasniegt augstus apgriezienus, tā ekonomējot degvielu. Taču pat bez šīs pogas nospiešanas abi dzinēji uzrādīja draudzīgus degvielas patēriņus. Dīzeļdzinēja vidējais patēriņš testā bija 4.7 litri uz 100 km, benzīna dzinējam – 6.4 litri uz 100 km jauktā apvidū.
“Captur” aizmugures balstiekārtā par labu komfortam un vadāmībai izmaiņas tika veiktas jau pirms feislifta, tāpēc šeit jaunumu nav. Stūrēšana nav gluži sportiski precīza, taču ir paredzama un informatīva. Balstiekārta labi absorbē nelīdzenumus un bedres. Pat asāki sitieni salonā nonāk minimāli. Arī skaņas izolācija kopumā ir labi nostrādāta, izņemot benzīna dzinēja dzirdamību salonā.
Pārvietojoties pilsētas vidē, īpašu uzmanību nācās pievērst redzamajam sānu spoguļos. Dizaina vārdā to apakšmala ir izveidota īsāka par augšējo, tādējādi velosipēdisti vai gājēji itin viegli var kļūt nepamanīti.
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Jaunais "Renault Captur" Foto: iAuto.lv
Konkurenti piedāvā plašāku aprīkojuma klāstu
B klases SUV regulāri raisa divējādas sajūtas. No vienas puses tiem ir atraktīvs dizains un ar tiem ir arī patīkami braukt. Bet no otras puses ir salīdzinoši grūti izlobīt šo automobiļu praktisko vērtību. Ja tomēr vadāmies pēc pēdējā, tad tie ir nolemti lielāko daļu sava mūža pavadīt pilsētas vidē. Bet te uzreiz izskan argumenti, ka arī pilsētā tie ir par lielu, un tam ir domāti “Clio” lieluma automobiļi.
Tikai mieru! “Captur” ir vien par nepilnu centimetru garāks par “Clio” hečbeku un vairāk nekā centimetru īsāks par “Clio Grandtour”. Tātad par izmēriem te nav runas un pilsētas satiksmē iederas kā viens, tā otrs. Praktiska šāda apvidus auto vērtība ir augstāks klīrenss, kas tomēr atvieglo pārvietošanos dažādās situācijās, un augstāka sēdpozīcija, kas uzlabo iekāpšanu, izkāpšanu, un redzamību uz priekšu. “Captur” nav kravu vedējs un tālu ceļojumu auto, bet četriem cilvēkiem vienas līdz divu dienu izbraucienā tas būs komfortablāks pavadonis, nekā kāds mazauto. Bet citādi arī šis automobilis pierāda, ka mazās klases SUV apvidus ir urbānā vide.
“Captur” gadījumā būtiskākie trūkumi ir saistīti galvenokārt ar sīkumiem, kas tomēr pircējus var pamudināt izvēlēties citu automobili. Piemēram, iepriekš pieminētais elkoņa balsts lika padomāt, vai labāk tad bez tāda neiztikt, vai arī varbūt kādā citā automobilī ir labāks risinājums. “Renault” šajā modelī arīdzan nepiedāvā tik plašu aprīkojuma klāstu kā tiešie konkurenti. “Apple Carplay”, adaptīvā kruīza kontrole, joslu ieturēšanas asistents - tas “Captur” modelī vēl pietrūkst.
PLUSI UN MĪNUSI
+ Elastīgi dzinēji un komfortabla gaita (it īpaši 110 Zs dīzeļdzinējs)
+ Viena no labākajām audiosistēmām klasē
+/- Labi nostrādāta apdare salonā, bet spīdīgais plastmasas ietvars centrālajā panelī pievelk putekļus
- Sānu atpakaļskata spoguļu forma ierobežo redzamību
- Slēdžu izvietojums uz stūres nav pārāk intuitīvs un prasa to izpēti
- Konkurentu modeļos plašāks funkciju klāsts
- Jaudīgākajam dīzeļdzinējam nav pieejama automātiskā pārnesumkārba
Renault Captur tests, atsauksmes un iespaidi 2017
Jaunums ir zilais "Ocean Blue" tonis virsbūvei un pelēkais "Platine Grey" tonis jumtam Foto: iAuto.lv
Jaunums ir zilais "Ocean Blue" tonis virsbūvei un pelēkais "Platine Grey" tonis jumtam Foto: iAuto.lv
Bail rakstīt, ka nenobano. I-auto man jau vairākas reizes draudēja....
Nu riskēšu.
Klasisks komunistu divvietīgais auto, kurā vajadzības gadījumā aizmugurē var iesēdināt kādu bērnu. Auto pēc formulas 2+2.
Bet tas ir sīkums. Galvenais, ka izskatās pēc "džipa". Statuss cilvēkam ir svarīgāks par visu pārējo. Var braukt konservu budndžā ar 1 litra motoru un apzināties, ka krāniņs ir nedaudz pastiepies.