Norvēģija ir līderis pārejā uz elektrisko transportu, vieglo automobiļu segmentā jauno elektrisko auto daudzumam sasniedzot 90 procentus no pārdoto automobiļu skaita, kamēr Vācijai un arī Eiropai ar šī mērķa sasniegšanu pagalam neveicas.
Sarunā ar žurnālistiem Čehijas autobūves uzņēmuma vadītājs Klauss Celmers sniedzis savu skaidrojumu, kādēļ Norvēģijai pāreja uz elektrisko mobilitāti ir tik sekmīga, liekot noprast, ka valsts atbalsts elektroautomobiļa iegādei nebūt nav vienīgais veiksmes faktors.
Škoda boss uzskata, ka norvēģi ir pierādījuši, ka ir vajadzīga virkne pasākumu un tas nav tikai valsts atbalsts elektroautomobiļa iegādei. Svarīgi arī citi nosacījumi, tajā skaitā atbrīvošana no nodokļiem elektroautomobiļa īpašniekam, augstas reģistrācijas maksas iekšdedzes dzinējiem un pieejama uzlādes infrastruktūra.
Bet pats galvenais ir elektroenerģijas cena - ar elektroenerģijas cenām no 10 līdz 16 centiem par kilovatstundu Eiropa nav konkurētspējīga, uzskata Celmers .
Vācu izdevums Focus, kas ievietojis šo informāciju, piebilst, ka laikā, kad mātesuzņēmums Volkswagen cīnās ar augstām izmaksām, Škoda darbojas veiksmīgāk pateicoties labvēlīgākiem ražošanas apstākļiem Čehijā un uz klientiem orientētiem modeļiem, piemēram, jauno Elroq elektrisko SUV. Tā cenas sākas no atzīmes 33 900 eiro un ražotājs jau esot saņēmis 20 000 priekšpasūtījumu. No 2026. gada sekos Epiq - vēl viens modelis par vēl pievilcīgāku cenu, kas pamata versijā maksās aptuveni 25 000 eiro.
Tapēc , ka normālam auto Norvēģijā ir ap 180% nodokļi, bet veganauto parodijai 0%.