Kādēļ Norvēģija var, bet Eiropa nē – Škoda vadītājam ir skaidrojums - iAuto

Kādēļ Norvēģija var, bet Eiropa nē – Škoda vadītājam ir skaidrojums 41

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAutolv

iAuto | 25.decembris 2024 7:47

Norvēģija ir līderis pārejā uz elektrisko transportu, vieglo automobiļu segmentā jauno elektrisko auto daudzumam sasniedzot 90 procentus no pārdoto automobiļu skaita, kamēr Vācijai un arī Eiropai ar šī mērķa sasniegšanu pagalam neveicas.

Sarunā ar žurnālistiem Čehijas autobūves uzņēmuma vadītājs Klauss Celmers sniedzis savu skaidrojumu, kādēļ Norvēģijai pāreja uz elektrisko mobilitāti ir tik sekmīga, liekot noprast, ka valsts atbalsts elektroautomobiļa iegādei nebūt nav vienīgais veiksmes faktors.

Škoda boss uzskata, ka norvēģi ir pierādījuši, ka ir vajadzīga virkne pasākumu un tas nav tikai valsts atbalsts elektroautomobiļa iegādei. Svarīgi arī citi nosacījumi, tajā skaitā atbrīvošana no nodokļiem elektroautomobiļa īpašniekam, augstas reģistrācijas maksas iekšdedzes dzinējiem un pieejama uzlādes infrastruktūra.

Bet pats galvenais ir elektroenerģijas cena - ar elektroenerģijas cenām no 10 līdz 16 centiem par kilovatstundu Eiropa nav konkurētspējīga, uzskata Celmers .

Vācu izdevums Focus, kas ievietojis šo informāciju, piebilst, ka laikā, kad mātesuzņēmums Volkswagen cīnās ar augstām izmaksām, Škoda darbojas veiksmīgāk pateicoties labvēlīgākiem ražošanas apstākļiem Čehijā un uz klientiem orientētiem modeļiem, piemēram, jauno Elroq elektrisko SUV. Tā cenas sākas no atzīmes 33 900 eiro un ražotājs jau esot saņēmis 20 000 priekšpasūtījumu. No 2026. gada sekos Epiq - vēl viens modelis par vēl pievilcīgāku cenu, kas pamata versijā maksās aptuveni 25 000 eiro.

 

 
41 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Onsis 25.decembris 2024 8:43
23 5 Atbildēt

Tapēc , ka normālam auto Norvēģijā ir ap 180% nodokļi, bet veganauto parodijai 0%.

I'm 25.decembris 2024 13:05
15 0 Atbildēt

Tam visam ielr loģisks skaidrojums, Nīderlandē elektrības cena ap 40 centi, Norvēģijā 3 centi, Norvēģi elektrību saražo pašpietiekami un elektrību pārdod paši sev. Nevis caur mistiskiem nordpool biržām

Pensis 25.decembris 2024 8:53
14 2 Atbildēt

Tāpēc, ka Norvēģijā elektrība maksā, ja nemaldos 7 centi kWh - ja kāds zin labāk, rakstiet.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti