Peugeot 508 atjaunotā versija ieguvusi atsvaidzinātu dizainu un daudzus tehniskus uzlabojumus. Modernizētajam sedanam un universālim izmainīts priekšdaļas noformējums, kas tagad atbilst jaunajām markas dizaina vadlīnijām. Automobilis ieguvis arī atsvaidzināta
dizaina aizmugures lukturus.
Salons
Salonā pārstrādāts mērinstrumentu panelis, un daļa tā informācijas pieejama krāsainā projekcijas ekrānā. Peugeot 508 papildaprīkojumā ir diožu priekšējie lukturi un jauna multimediju sistēma ar septiņu collu skārienjutīgo ekrānu, tādējādi samazinot tradicionālo pogu skaitu centrālajā konsolē.
Jaunajai multimediju sistēmai ir piekļuve internetam, ļaujot autovadītājam reālajā laikā, piemēram, uzzināt par tuvākajām brīvajām stāvvietām, satiksmes sastrēgumiem plānotajā maršrutā, laikapstākļiem un iegūt informāciju par ceļojumiem Michelin Guide un TripAdvisor servisos. Vēl šim modelim pieejama četrjoslu klimata kontrole, bezatslēgas piekļuves sistēma, automātiski no tālajām uz tuvajām pārslēdzamas gaismas, atpakaļskata videokamera un JBL audiosistēma.
Peugeot 508 Foto: iAuto.lv
Dzinējs
Spēka agregātu piedāvājumā ir jauns motors – 165 ZS jaudīgais 1,6 litru turbopūtes četrcilindru benzīna dzinējs, kas atbilst stingrajām Euro 6 ekoloģiskajām normām un aizstāj līdzšinējo 156 ZS motoru. Šis dzinējs pieejams vai nu ar sešpakāpju mehānisko, vai tāda paša pārnesumu skaita automātisko pārnesumkārbu. Tāpat Peugeot 508 iegūs jaunu divlitru dīzeļmtoru BlueHDi, kas attīsta 150 ZS. Savukārt CO2 emisija šī dzinēja izplūdē būs 105 g/km, bet versijā ar 180 ZS jaudu – 111 g/km, ko autoražotājs pozicionē kā vienu no labākajiem rādītājiem šajā segmentā.
Peugeot 508 universālim un tā apvidnieciskajai versijai RXH joprojām pieejams arī hibrīda spēka agregāts, kas apvieno 163 ZS jaudīgu divlitru dīzeļdzinēju un 37 ZS elektromotoru. Šie agregāti var darboties kā kopā, tā atsevišķi atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma. Univerālis RXH tiek piedāvāts arī kā tradicionālas konstrukcijas auto priekšpiedziņas izpildījumā ar divlitru 180 ZS BlueHDi dīzeļdzinēju.
Cena no 20 700 EUR
Garums: 479 cm
Platums: 185 cm
Pašmasa: 1561 kg
Riteņi (min.): 215/55 R17
Peugeot 508 Foto: iAuto.lv
“LATVIJAS GADA AUTO 2015” ŽŪRIJAS VIEDOKLIS
Jānis Mežulis — “Miera ostā”
Nu labi. Esam nonākuši miera ostā. Pilnīgs pretstats daudzu konkurentu agresijai un spriedzei. Tā ir beidzamā laika harmoniskākā mašīna, kādu esmu redzējis. Agresija – nulle, tomēr jaudas pietiek.
Franči vēl cīnās, cīnās ar monstru VAG. Viņi saprot, ka detaļām ir nozīme. Sīkumiem ir nozīme. Aptaujājot kolēģus – galvas grozīšana, un tam seko teksts: nu, jā, bet tā kvalitāte ilgākā laikā... Jā, latvietis atceras slikto un ļauno. Iepriekšējo paaudžu problēmas ar elektrību un piekari tiešām vēl seko lauviņai kā rēgs? Bet varbūt tās vēl turpinās? Dīleriem prasīt bezjēdzīgi, jo tāpat neko neteiks. Nezinu. Bet tas, ko Peugeot dara tagad – pārliecina. Pārliecina un iedrošina.
Pēc maniem skaņas līmeņa mērījumiem (gan no telefona), tas bija arī klusākais no visiem pretendentiem. Sajūta, ka tā būtība ir vērsta uz iekšpusi, uz cilvēku, tā mieru un pārliecību par sevi. Tomēr šis luksuss nav pārspīlēts kā VW “Passat”. (Šeit gan negribētu piekrist Normundam A., ka “Passat” internacionālais dizains patiks visiem.) Protams, izmaksas šādam auto nav vairs kompaktklases līmenī, tomēr tās ir vairākus tūkstošus zemākas nekā tam pašam “Passat”...
Jānis Grīnhofs – “Viens īsts franču švīts”
508-tais ir īsts franču švīts un patiess D segmenta pārstāvis. Spēkrata dizains ir frančiem neraksturīgi klasisks. Taču elegantā radiatoru reste, platā gaisa plūsmas atvere un lielie iešķiebtie lukturi dod īstus diplomāta vaibstus. Diezgan slīpais aizmugurējais logs, lielie lukturi rada četrdurvju kupejas iespaidu. Auto nedižojas ar avangardiskām formām, tas ar savu sabalansēto dizainu vienkārši ir pievilcīgs.
Salons ļoti plašs, vietas ir pietiekami gan priekšā, gan aizmugurē. Īpaši ērti ir sēdekļi pirmajā rindā. Locītavas nenogurs arī garākā ceļā. Galvenais, vietas abās sēdekļu rindās ir pietiekami arī gara auguma braucējiem. Trīsspieķu stūre ir laba ērtam roku tvērienam, tāpat kā visu uz stūres izvietoto slēdžu funkcijuizmantošanai. Mērinstrumentu panelis pilns ar pogām un slēdžiem, taču viss izvietots saprātīgi un nebojā kopējo skatu. Vienīgi priekšējo glāžu turētāju izvietojums nav pats veiksmīgākais, jo aizsedz multimediju ekrānu. Pats panelis diezgan gaumīgs, pārskatāms, viss ir solīdi, bet trūkst odziņas. Kā jau minēju, salons ir ērts un plašs, bet vienkāršs.
Apdares kvalitāte laba, tomēr materiāli šādas klases spēkratam ir pārāk plastmasīgi. Atbilstoši ērtajam salonam arī bagāžas nodalījums ir gana liels. Vietas pietiks visam, taču aizvērt bagāžnieka vāku nav pārāk ērti. Īpaši tas neizraisīs sajūsmu lietainā laikā. Gaita laba, precīzi tur uzņemto trajektoriju. Sajūtas komfortablas, braucot arī dinamiskā režīmā. Tomēr, braucot pa lāpītu un nelīdzenu asfaltu, vadītājs var labi izjust ceļa seguma defektus. Auto dinamika ir apmierinoša, bet 2 litru dīzelis ar 150 ZS šādam palielam auto ir tā kā nedaudz par īsu. Taču ir pieejami dažādu jaudu dzinēji. Kā saka – katram pēc vajadzībām.
Braucienu un auto vadību patīkamāku dara visas papildu pieejamās opcijas, bet man nozīmīgākā no tām šķiet adaptīvie lukturi. Tumsā, līkumainā ceļā tas krietni palielinās drošības sajūtas. Jau minētā vidēji aprīkota dīzeļa cena ir ap 25 000 eiro. Tas ir maz vai daudz?
Guntis Vīksna – “Dubļu lāses uz brūtes kleitas”
Auto gana lepns no ārpuses, arī iekšpusē nostrādāts kvalitatīvi. Priekšējais panelis atturīgas elegances ziņā šai lauvai pat salīdzināms ar reprezentablo Audi A6 par 60 tūkstošiem eiro, savukārt vēl vienu vidējās klases pretendentu, jauno Volkswagen “Passat”, šajā komponentē, šķiet, pat pārspēj.
Auto salons mūs sagaida ar nenosakāmas izcelsmes smaržu. Pedāļu zona īsti ergonomiska nav, atzīst testu pārinieks Māris. Bardačoks ne pārāk mīlīgs, ar asiem stūriem, kas, iespējams, varētu likt trūkties dāmām svārkos... Rokas bremze elektroniskā – ērta lietošanā, bet, ui, cik dārgs prieks sanāk, ja gadāsremontēt! Durvju paneļi ar zemākiem, nekā prasītos, elkoņu balstiem, arī auduma tapsējuma tajos par daudz. Sēdekļa atzveltne regulējama ar neērtu kloķi. Ātrumkārba ar lielu gājienu, bet slēdzas normāli. Stūre ir mierīga, ar labu šķērsgriezumu, bet regulējums varētu būt labāks. Auto patiks tiem, kas vēlas, sēžot pie stūres, redzēt sava auto purngalu. Arī atpakaļskata spoguļi ir līgavainis pie līgavas ierastos lietus laikā ar tikko skrodera pabeigtu baltu līgavas tērpu bagāžniekā, ko tur ielicis, saulei spīdot... Jā, vēl franči noskauduši gumiju uz durvju apakšas blīvējuma – varbūt daži papildu centimetri ļautu auto slieksnim būt krietni tīrākam. Kopumā Peugeot 508 ir gana reprezentabls. Tiesa, šikāks tas saimniekam būs sausā laikā. To dažu lietu dēļ, kurām te atļāvos piekasīties.
Tāds tiek braukts ikdienā jau 40tkm :)
Auto ir labs, labi aprīkots, bet:
- drausmīgā automātiskā kārba - fail un kauna traips, kādēļ Peugeot nekad vairs nebūs mana izvēle
- elektronikas ekstras darbojas vasarā, te arī nedarbojas ziemā (keyless go - darbojās tikai aizmugures labajām durvīm; aklās zonas sensori atpakaļskata spoguļos - nostādā lietū un sniegā; atpakaļskata kamera lēni domājoša, ieslēdzot atpakaļgaitu, reizēm 15sek.(!), kamēr attēls parādās)
- jūk un brūk gudrā elektronika (auto hold bremžu sistēma; Esp utt.)
Tomēr ir plusi.
- vispār nezog, lēts kasko ar 0% pašrisku
- lieliska degvielas ekonomija
- lielisks jaudīgais dīzelis
- patīk arī vizuāli
Man ar to vēl 2 mēneši jānobrauc, tad teiksim attttā :)))