Lexus CT ir mazākais un pieejamākais šīs markas modelis, ar kuru sabiedrība tika iepazīstināta 2010. gadā. Tas ir premium segmenta hečbeks, kur arī saimnieko tiešie konkurenti - vācu trijotne - Audi A3, Mercedes-Benz A klase un BMW 1. sērija. No 2014. gada CT ieguva smilšu pulksteņa formas radiatora režģi, bet šogad tā dizains tika vēl nedaudz pilnveidots aktuālajām tendencēm, piemēram, LED gaismu joslas bumeranga formā u.tml. Kaut gan pie tehnoloģiju attīstības tempiem mūsdienās seši gadi vienai modeļa paaudzei ir pietiekoši, lai to nomainītu nākamā. Tomēr joprojām runājam par Lexus CT pirmo paaudzi.
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
TEHNISKIE DATI
Dzinēji
- 1.8 litru benzīna dzinējs ar hibrīda tehnoloģiju: 136 Zs pie 5200 apgr./min, 142 Nm pie 2800-4400 apgr./min., CO2: 82-94 g/km, ar CVT pārnesumkārbu
Izmēri
- Garums: 4350 mm
- Platums: 1765 mm
- Augstums: 1450 – 1455 mm
- Riteņu bāze: 2600 mm
- Bagāžas tilpums: 275 – 985 litri
- Pašmasa: 1370 – 1465 kg
- Cena no 28 990 EUR, testētā auto cena 42 000 EUR
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
Konservatīvs dizains tik ātri nenoveco
Lai gan Lexus savos koncepta automobiļos pārsteidz ar dažādiem dizaina risinājumiem un elementiem, pēdējā laikā īstenojot arī dzīvē, piemēram, jau iepriekš pieminētais radiatora režģis smilšu pulksteņa formā, vai priekšējie lukturi vairākās daļās, vai arī LC modelis. Runājot par virsbūves formām, Lexus tomēr ar tām lieki neeksperimentē, tādējādi dizainu saglabājot eiropeiski konservatīvu. Šāds gadījums ir arī Lexus CT, kurš radies jau tālajā 2010. gadā, bet ar uzlabojumiem joprojām izskatās mūsdienīgs.
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
Priekšējie un aizmugurējie lukturi veidoti asiem stūriem, kamēr sānu logu aile un aizmugurējais logs veidots ar noapaļojumiem. Melni plastmasas ielaidumi buferu stūros Lexus CT izskatam piešķir sportisku noskaņu. Tas pieejams 19 krāsu toņos, no kuriem par lielāko daļu papildus nebūs jāpiemaksā. Papildus 770 EUR būs jāpiemaksā vien par sešiem metāliskā spīduma toņiem. F Sport versiju pēc izskata var atšķirt vien ar īpašākiem 17” riteņu diskiem. Pārējais meklējams automobiļa aprīkojumā – speciāla ādas apdare un stingrāka piekare. Ja pēc izskata šķiet, ka CT ir radniecīgs ar otrās paaudzes Toyota Auris modeli, tad daudz lielāka līdzība tam ir ar trešās paaudzes Toyota Prius, jo abiem izmantoti tie paši dzinēji un hibrīda sistēma.
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
Sēdekļu apsildes slēdži gluži kā skaņu pultij
Salonā feislifts nav ieviesis būtiskas pārmaiņas. Priekšējais panelis veidots horizontālās līnijās vairākos stāvos. Pašā augšā ir krāsains 7 vai 10,3 collu multimediju displejs (atkarībā no komplektācijas, F Sport gadījumā ir lielākais), zem tā ventilācijas atveres, kam blakus novietota dzinēja iedarbināšanas pogas, vēl stāvu zemāk atrodas klimata regulēšanas slēdži ar monohromo displeju. No vidējā paneļa ieslīpi izvietota centrālā konsole, uz kā izvietoti audiosistēmas vadības slēdži, pārnesumu selektors, grozāms braukšanas režīmu slēdzis, kā arī kursorsvira multimediju sistēmas vadībai. Lai gan slēdži ir lieli un ar tiem ir viegli rīkoties, tomēr tie nav intuitīvi. Piemēram, lielais braukšanas režīmu selektors pirmajā brīdī šķiet paredzēts audiosistēmas skaļuma regulēšanai. Īpatnējs risinājums izvēlēts sēdekļu apsildei – divi grozāmie slēdzīši viduskonsolē šķiet aizlienēti no kādas skaņu pults. Interesanti, bet nav ērti un praktiski.
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
Savdabīga ir arī multimediju vadībai paredzētā kursorsvira, kas darbojas četros virzienos, līdzīgi kā agrāk mobilajos tālruņos, taču tā neatgriežas sākotnējā pozīcijā. Sākotnēji darbošanās arī nav gluži intuitīva, tomēr ar laiku var iemanīties prasmīgi rīkoties. Bet atvēliet laiku funkciju apgūšanai, kamēr auto neatrodas kustībā!
Premium, bet...
Salona apdarē izmantoti augstvērtīgi materiāli un arī ‘lētākajā’ Lexus modelī premium ir līmenī. Vietas būs gana četriem cilvēkiem, tomēr garāka un plecīgāka auguma īpašnieki šeit jutīsies iespiesti. Sēdekļi, kas veidoti sportiski noturīgi, ir diezgan šauri, un stūri burtiski nākas turēt klēpī, jo augstāk regulēt nav iespējams. Nepalīdz arī sēdekļa nolaišana zemākajā pozīcijā. Labi, ka no sporta Lexus CT200h ir tikai aprīkojuma versijas nosaukums, citādi šāda sēdpozīcija straujākos braucienos nebūtu ērta un droša.
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
Jā, piekare ir stingra un ar lielu potenciālu aktīvai braukšanai, tomēr braukšanas prieks ir apslāpēt komforta un šķietamas ‘ekoloģijas’ virzienā. Pirmkārt, ja velkam paralēles ar trešās paaudzes Prius, ar ko CT dala spēka agregātus, tad kļūst skaidrs, kāpēc šis Lexus ir diezgan gauss un neattaisno F Sport nosaukumu. Braukšanas režīmu selektors izmaina vien gāzes pedāļa un bremžu atsaucību. Dzinējs rūc, bet atsaucība niecīga. Žēl, ka reizē ar lukturu modernizāciju CT šogad nav ieguvis aktuālā – ceturtās paaudzes Prius hibrīdsistēmu, kas ar mazāku jaudu sniedz lielāku braukšanas baudu, jo elektromotori sniedz lielāku atbalstu.
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
Arī ekoloģija ir koks ar diviem galiem – hibrīds visnotaļ sniedz atbalstu degvielas ekonomijai pilsētas režīmā un sastrēgumos, braucot elektriskajā režīmā – iespējams sasniegt degvielas patēriņu zem pieciem litriem uz 100 km. Tomēr degvielas patēriņš nav pārsteidzošs un mūsdienu dzinēji bez hibrīdsistēmas spēj sasniegt līdzvērtīgus rezultātus. iAuto testā CT200h patēriņš sasniedza nedaudz virs 6 litriem benzīna uz 100 km.
Kopumā jāsaka, ka CT200h vairāk šķiet piemērots nesteidzīga, komfortabla brauciena un Lexus aprīkojuma baudīšanai. Atzinības vērta ir Mark Levinson 13 skaļruņu audiosistēma, kas sniedz lielisku skanējumu.
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
PLUSI UN MĪNUSI
42 000 EUR par hečbeku nešķiet dārgi, ja salīdzinām ar vācu premium pārstāvjiem, kas līdzīgi aprīkoti maksās tāpat. Šie automobiļi ir pieprasītāki tirgos, kur kompaktais segments ir ļoti populārs, bet pircējs var un grib iztērēt vairāk naudas par šīs klases automašīnu. Līdz ar to iegūst komfortu, servisu, un protams vārdu. Tomēr braukšanas īpašību ziņā tas atpaliek no tiešajiem konkurentiem – BMW, Mercedes vai Audi modeļiem. Līdzīgi maksā arī Volkswagen Golf GTE hibrīds, bet GTI un Highline versijas pat lētāk. Par gandrīz divreiz zemāku cenu simpātisks braukšanas ziņā ir arī Peugeot 308 GT, tiesa, tas premium sajūtas gluži nesniedz.
Lexus CT200h pēc izskata un stila ļoti labi iederētos starp premium segmenta ‘karstajiem hečbekiem jeb ‘hot hatch’, tomēr šādam titulam tas ir pārāk atturīgs. Pēc sešiem gadiem pārdošanā, jaunā CT paaudze jau ir gaidīta – ja ne gluži sportiska, tad tāda, kas ir atraktīvāk vadāma.
+ Augstvērtīga apdare
+ Komfortabla gaita
+/- Lieli, ērti lietojami vadības slēdži interjerā, kas gan varēja būt intuitīvāki
- Gauss, varētu pat teikt, ka lēns paātrinājums.
- Uz konkurentu fona tehniski novecojis
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
Testē iAuto.lv lietotājs Rupucis
Veicām testa braucienu ar Lexus Ct200h F Sport. Diemžēl auto neattaisnoja uz sevi liktās cerības. Lai gan šis Lexus kompaktauto izskatās dizainiski labi un salona apdares materiāli ir ļoti augstas kvalitātes, tomēr sēžot pie stūres ir sajūta, ka šoreiz labie Japāņu inženieri kaut kur ir nolaiduši greizi, un jāsaka, ka pamatīgi greizi.
Salons – kā jau teicu materiāli labi un kvalitatīvi. Tomēr viduskonsole ir pat ļoti nepārdomāta, svarīgās lietas ir pagrūti atrast, daži inženiertehniskie risinājumi ir vispār nesaprotami. Principā veikt kādas regulācijas un mainīt pat radiostacijas braucot ir bīstami. Viduskonsolē esošais informācijas centra vadības rīks ir neparocīgs un neērts lietošanā, un ar to normāli var darboties tikai stāvošā auto. Arī pārējie vadības rīki ir izvietoti tā,, ka pie tiem ir pat ļoti jāpierod, lai tos lietotu. Vienīgais ērtais vadības rīks ir braukšanas režīmu pārslēdzējs.
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
Garākiem cilvēkiem ir arī pagrūti iekārtoties pie stūres, krēslus ir samērā grūti ieregulēt labākajā sēdpozīcijā, un stūri arī prasītos pacelt augstāk, kas nav iespējams. Sēdekļi īsti neatbilst nosaukumam “sport” – sānu noturība maza un tie vairāk domāti komfortam. Sedekļu apsildes regulatoru risinājums vispār ir grūti komentējams.
Braukšana. Parametros nosauktie paātrinājuma parametri – 10,3 sekundes nu nekādi netur līdzi kompaktklases sportiskajiem biedriem. Arī braucot un paātrinoties ir sajūta, ka dzinējs stipri mokās, lai tiktu līdz nepieciešajamajam ātrumam. Iespējams tam par iemeslu ir variatora tipa ātrumkārba un arī tas, ka paātrinoties tiek izmantots tikai benzīna dzinējs. Katrā ziņā tas nav nekas iespaidīgs. Jā, sporta režīms padara šo auto mazliet atsaucīgāku un interesantāku, bet ne par sportisku hečbeku. Manuprāt, šim auto nevajag trīs braukšanas režīmus, tam vajag tikai divus – Normal, kas būtu tagadējais sport, un ECO – kas būtu tagadējais Normal - tad iespējams viss nostātos savās vietās. Protams, vēl jāpiebilst, ka šim auto nevar pilnībā izslēgt pretslīdes sistēmas, tās iespējams izslēgt tikai ātrumā līdz 50km/h. Auto ir paliels svars, un to arī jūt gan paātrinoties gan arī samazinātas saķeres apstākļos - kad priekšai ir tendence samērā stipri slīdēt ārā no līkumiem.
Lexus CT200h F Sport Foto: iAuto.lv
Piekare ir pietiekoši ietilpīga lai uzturētu stingru un komfortablu braucienu un veiksmīgi pārvarētu pilsētas nelīdzenumus. No bedrainākiem Latvijas grants ceļiem es gan ieteiktu izvairīties. Bremzes brīžam uzvēdās interesanti – bija sajūta, ka mainās bremžu pedāļa stingrums mainot braukšanas režīmus. Stūrēšana it kā precīza tomēr, bez tādas pilnīgi informatīvas sajūtas.
Gala slēdziens man būtu tāds – ja aizmirst ka tas ir Lexus, tad tas paliek vien tāds vienkāršs ikdienišķs kompaktās klases hečbeks. Ja gribas Toyota ražotu hibrīdu un kompaktklases hečbeku pērciet, Toyota Auris hibrīdu. Bet ja gribat tādu hibrīdu kas tomēr dod lielāku braukšanas prieku un liek arī elpai aizrauties paātrinoties, tad par to naudu ir pieejamas daudz labākas alternatīvas. Katrā ziņā ir jābūt ļoti lielam Lexus markas fanam, lai pievērtu acis uz ļoti augsto cenu un esošajiem trūkumiem, pērkot šo auto.
nabagu prēmiums.
Tiem kam nav naudas normala izmera auto, bet grib lai krāniņš kļūtu garāks. Vārds "Leksus" pastiepj krāninu par 5 mm, un vārds sports + 5 mm. Tas nekas, ka brauc ar vienvietīgu auto, kuram nesanāks izkost 1995ā gada 2,0 litru opeli, bez vārda "sport".