Pirms sākam, jānoskaidro, kāda ir pieļaujamā metodika, lai tehniskajā apskatē nesaņemtu vērtējumu "2 - neatbilstoši veikts nesošās konstrukcijas labojums" - esmu kādreiz jaunībā šādu norāvis par vienlaidus šuvi - izrādās - vajadzēja punktot. Dabūju pārtaisīt. Kāda ir aktuālā situācija šobrīd - īsti nepārzinu.
Pie metināšanas darbiem (ne tikai pie auto) esmu nonācis pie secinājuma ka vienkāršāk ,nekā mainīt ripu, ir iegādāties vēl kādu fleksi. Es vienlaicīgi lietoju 3 flekšus - griezējripu, 6-8mm slīpripu (ne smilšpapīra lapiņas, bet cieto) un drāšu birsti. Drāšu birstei jāskatās, lai ražotājs atļauj likt uz tiem 12000rpm - ir nopērkamas arī lēnākas, tās, loģiski, uz parasta flekša būs bīstamas.
Auto virsbūves metināšana.
Auto bleķu metināšana - pieredze un pārdomas.
Mērķis ir iemācīties un prast sametināt parastus standarta auto bleķu bojājumus. Nekā sarežģīta, nekādas bākas, nekādas detaļas, kas tur slodzi, tikai bleķi, lai varētu iziet tehnisko skati. Nekādas advancētas pulēšanas, špaktelēšanas, krāsošanas un toņu piemeklēšanas.
Vispirms nosakām, no kāda prasmju līmeņa startējam. Man tā bija zināma pieredze ar parastu dzelzs materiālu metināšanu 2-10 mm biezumā ar elektrodu un pusautomātu un metālapstrādes pamatiemaņas. Tas sākuma līmenis jānosaka, lai labāk saprastu, kuras iemaņas būs derīgas un pārnesamas uz plāno bleķu metināšanu un ko vajadzēs mācīties no jauna. Šajā gadījumā galvenais, kas bija jāiemācās, bija tas, ka plānam bleķim nevar tā aizdedzināt loku, kausēt to metālu loku un lēnām ar to aizpildīt šuvi. Bleķus metinot, jāiemācās to ielāpu pareizi piegriezt, pareizi pa punktiem pieķert un tad to visu sametināt, neizdedzinot caurumu tajā bleķī.
Kas vajadzīgs tādai metināšanai?
www.ss.lv/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-electric/
Vajag parastu vienfāzes pusautomātu par kādiem 200 eiro. Vēl vajag metināšanas stiepli - 0,6 vai 0,8 mm diametrā. Ar 1 mm tomēr ir par daudz. Tad vajag aizsarggāzes balonu ar reduktoru, CO2 vai kādu MIX ar Argonu un CO2.
www.ss.lv/msg/lv/construction/tools-and-technics/tool-machines-machinery-equipment/weldings-gas/bcjicb.html
Vēl vajdzēs fleksi, pilnīgi pietek ar 800W, pat ar 500W, ir vēl tādi pavisam mazi 200W, bet tie ir dārgi. Vajadzēs plānās metāla griešanas ripas un iekrāt dažas jau gandrīz izlietotas ripas ar pavisam mazu diametru maziem, sīkiem darbiņiem ar metālu. Slīpripu - pietiks ar mazo un pāris smilšpapīra ripas. Noderēs arī tas "renovators" kam var uzlikt smilšpapīru. Bez tā var iztikt. rdl.lv/lv/daudzfunkciju-instrumenti/17226-daudzfunkcionals-renovators-300-w.html
Vēl vajadzētu pāris magnētus, kartonu šabloniem, dažus pusautomāta stieples gabalus, bleķi no metāla kantora, var arī šrotā nopirkt pāris samīcītus kapotus, spārnus vai auto durvis.
Tad nu sākam.
Paņemam tajā šrota kapotā izgriežam tādu 5x10x7x cik tur izmēru caurumu. Uz kartona uzzīmējam šablonu, tad to kartonu ar šķērēm vai plāno ripu piegriežam un piemēram. Pēc šablona to tāda paša šrota bleķa piegriežam ielāpu.
Vēlāk varēs pamēģinat iemetināt atpakaļ to pašu metāla gabalu, ko izgriezām, lai varētu pačakarēties ar spraugu aizmetināšanu.